Tuesday, October 14, 2025
13.5 C
Bucharest

Flota aeriana a Romaniei, cea mai slaba numeric si calitativ din UE

Companiile de transport aerian din Uniunea Europeană aveau în anul 2017 o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă, aproape o cincime din această flotă (1.312 avioane sau 20%) era operată de companii cu sediul în Marea Britanie, în timp ce flota aeriană din România era compusă din 62 de avioane, adică 0,9% din flota UE, arată datele publicate vineri de Eurostat cu ocazia zilei internaţională a aviaţiei civile (ONU).

Statele membre cu cele mai mari flote aeriene sunt în ordine: Marea Britanie (1.312 avioane sau 20% din totalul de 6.711 de avioane), Germania (1.100 avioane sau 16%), Franţa (571 de avioane sau 9%), Irlanda (569 avioane sau 8%) şi Spania (509 avioane sau 8%). La polul opus sunt Cipru (10 avioane), Lituania (27 avioane), Croaţia (30 avioane), Slovenia (42 avioane), Estonia (46 avioane), Bulgaria (54 avioane), Letonia (57 avioane) şi România (62 avioane).

De asemenea, datele Eurostat arată că din flota totală de 6.711 de avioane din UE aproximativ o cincime (21%) sunt avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, aproape o treime (27%) sunt avioane cu o vechime cuprinsă între cinci şi nouă ani, 19% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 10 şi 14 ani, 17% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 15 şi 19 ani şi restul de 17% sunt avioane mai vechi de 20 de ani.

În rândul statelor membre, peste jumătate din flota de avioane avea o vechime de peste 20 de ani în Suedia (55%), Lituania (52%) şi Croaţia (50%). De asemenea, avioanele cu o vechime de peste 20 de ani reprezentau mai mult de o treime din flota aeriană din Bulgaria (44%), Cipru (40%) şi România (39%).

În contrast, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau în 2017 avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, iar în alte nouă state membre UE, mai puţin de 10% din flota de avioane era compusă din aparate cu o vechime mai mică de cinci ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare cu 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia şi Italia (fiecare cu 7%) şi Grecia (puţin sub 10%).

Eurostat subliniază că aceste date nu iau în calcul avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme, scrie Agerpres.

 

Hot this week

Şeful spionajului german : Rusia nu va ezita să atace NATO

Șeful serviciului german de informații externe (BND), Martin Jaeger,...

Administrația Prezidențială atacă SRI. Justificat?

În contextul dezbaterii despre eșecul instituțional de e preveni...

Neptun Deep va aduce 20 de miliarde de euro la bugetul de stat al României

Proiectul Neptun Deep este cel care va aduce independență...

Google, modul AI, disponibil și în România

Google anunță disponibilitatea în România și pentru limba română...

Cât vin franțuzesc se va produce anul acesta

Ministerul francez al Agriculturii și-a revizuit marți estimările referitoare...

Topics

Şeful spionajului german : Rusia nu va ezita să atace NATO

Șeful serviciului german de informații externe (BND), Martin Jaeger,...

Administrația Prezidențială atacă SRI. Justificat?

În contextul dezbaterii despre eșecul instituțional de e preveni...

Neptun Deep va aduce 20 de miliarde de euro la bugetul de stat al României

Proiectul Neptun Deep este cel care va aduce independență...

Google, modul AI, disponibil și în România

Google anunță disponibilitatea în România și pentru limba română...

Cât vin franțuzesc se va produce anul acesta

Ministerul francez al Agriculturii și-a revizuit marți estimările referitoare...

Faimosul Boeing 737 a fost detronat

Constructorul aeronautic european Airbus a depășit marți o importantă...

Parlamentul European : Nu trebuie să-i luăm pe consumatori de imbecili

Parlamentul European a adoptat miercuri un text care interzice...

După aur, explodează şi preţul argintului

Uncia (31,1 grame) de argint a depășit joi pragul...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img