Pentru a preveni consecinte dramatice ale crizei economice in siajul pandemiei coronavirus, este nevoie ca reprezentantii administratiei centrale si locale sa dea semnalul sprijinului dat industriei nationale. Nu e dovada unui nationalism ieftin, ci o nevoie de moment, fara de care nu vom aveam resurse in urmatorii ani.
Doi mari actori industriali din Romania, Dacia Pitesti si Ford Craiova, contribuie major cu taxe, impozite si numar de angajati la economia romaneasca.
Pentru ca administratia centrala si locala geme de masini scumpe atat ca pret de achizitie cat si la costurile de intretinere (Audi, BMW, Volkswagen), e momentul ca Guvernul Romaniei sa recomande ferm, poate si printr-o ordonanta, ca achizitiile de masini sa se faca anul acesta cu prioritate de la Dacia si Ford. Poate prin instituirea unei limite financiare la achizitii auto (ex max 20.000 euro, max 2000 cmc, consum < 8-9 litri).
Nu tuseste nici un demnitar daca in loc de Audi A6 foloseste o Dacia Duster sau un Ford Puma, ambele produse in Romania. Si nici un presedinte de CJ ori primar daca renunta la masinile scumpe si greu de intretinut.
Avem nevoie de un semnal dat industriei auto, aflata in mare suferinta acum. Ajutorarea acesteia inseamna taxe, impozite si locuri de munca. Plus revenirea industriei petroliere, si ea grav afectata de lipsa consumului.
Fara sa am ceva cu masinile performante sau cu principiile economiei de piata in care fiecare cumpara exact ce doreste, este momentul ca autoritatile sa se dea jos din Audi si BMW si sa se urce in Duster.
Observati ca nu am spus Logan, sa nu-i apuce tusea pe privilegiati…
Desi Papa Francisc a mers bine-mersi si cu Logan cand a venit in Romania.
Hai, fundurile jos din masinile scumpe ! O sa reveniti in ele mai tarziu, sunt convins.
Romania are nevoie azi de comenzi pentru industria nationala.
Mai ales ca Renault si Ford sunt niste mari producatori, respectati pe plan mondial.
Nu va cere nimeni sa luati Lada sau Tata…