Peste 100 de milioane de încercări de phishing sunt blocate, zilnic, de către experţii Google, în timp ce se verifică securitatea a mai mult de un miliard de parole, zi de zi, conform datelor publicate, marţi, de către gigantul american, cu o ocazia Zilei Siguranţei pe Internet.
Statistica companiei arată că, doar în 2021, Google a eliminat peste 3,4 miliarde de reclame online şi a suspendat peste 5,6 milioane de conturi de publicitari. “Utilizatorii Google pot raporta cu uşurinţă reclamele care par înşelătoare sau dacă acestea încalcă una dintre politicile Google. Direct din Centrul meu de anunţuri Google, ei pot afla mai multe informaţii despre compania de publicitate, inclusiv dacă acesta este sau nu o companie verificată”, se precizează într-un comunicat de presă al Google România, transmis marţi AGERPRES.
De asemenea, Google verifică, în fiecare zi, securitatea a peste un miliard de parole, iar la ora actuală două miliarde de utilizatori activi ai Chrome sunt protejaţi cu tehnologia avansată a companiei de tehnologie, în timp ce 5 miliarde de dispozitive sunt protejate în fiecare zi împotriva site-urilor nesigure prin Navigarea Sigură a Google. De altfel, versiunea îmbunătăţită a opţiunii Navigare Sigură, lansată anul trecut, a redus cu 35% cazurile de phishing pentru utilizatorii Chrome.
Potrivit sursei citate, Google scanează 100 de miliarde de aplicaţii, zilnic, pentru a identifica atacurile malware şi blochează 15 miliarde de mesaje spam, în acelaşi interval de timp.
Cu ocazia Zilei Siguranţei pe Internet, sărbătorită în fiecare an pe data de 7 februarie, compania americană anunţă o serie de opţiuni suplimentare de protecţie în Chrome, Google pentru iOS şi Google Drive.
Astfel, este vorba despre autentificarea biometrică în Managerul de parole, prin care utilizatorii pot să vizualizeze, să copieze sau să-şi editeze parolele salvate în Chrome şi Android.
Funcţii noi de protecţie vor fi introduse şi în aplicaţia Google pentru iOS, ocazie cu care utilizatorii vor putea configura şi Face ID, pentru a-i împiedica pe utilizatorii străini să deschidă aplicaţia Google pe dispozitivul lor şi să aibă acces la datele lor personale.
Totodată, Google va lansa, în săptămânile care urmează, în versiune beta, o nouă vizualizare în Drive pentru conţinutul spam, ce va fi similară cu dosarul de spam din Gmail.
Pe de altă parte, sunt anunţate noi funcţii şi instrumente de protecţie online pentru familii – Family Link: funcţia “Căutare sigură” – în lunile care urmează va fi activă o nouă setare prestabilită pentru persoanele care nu au activat filtrul, care va estompa imaginile explicite dacă acestea apar în rezultatele căutării Google; playlist-ul YouTube Kids “Construieşte un internet mai sigur” – care include conţinut despre folosirea în siguranţă şi responsabilă a tehnologiei şi ajută părinţii să explice mai uşor copiilor siguranţa pe internet şi timpul petrecut pe ecran, scrie Agerpres.