Friday, October 24, 2025
11.4 C
Bucharest

Zile grele pentru industria auto europeană

Industria auto europeană începe să se confrunte cu momente foarte dificile.

Stellantis a luat deja măsuri şi lucrează din greu pentru a evita riscul închiderii de fabrici cu care se confruntă rivalul său german Volkswagen, a declarat marţi CEO-ul producătorului auto, Carlos Tavares, citat de Reuters.

”Am făcut multe lucruri nepopulare în ultimii ani pentru a evita, cât mai mult posibil, o situaţie similară cu cea a Volkswagen. Am fost criticaţi pentru asta, pentru că luăm decizii care nu au fost întotdeauna bine înţelese”, a spus Tavares.

La începutul acestei luni, cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen, a anunţat că ia în considerare, pentru prima dată în istoria sa, să închidă fabrici din ţara sa natală, Germania.

Anunţul Volkswagen a declanşat speculaţii că mai mulţi producători auto europeni ar putea evalua mişcări similare pentru a răspunde ratelor scăzute de utilizare a fabricilor din regiune, creşterea presiunilor asupra preţurilor din partea rivalilor asiatici şi un mediu economic mai dur.

”Lucrăm foarte, foarte mult pentru a evita această situaţie, iar viitorul va spune dacă vom putea evita orice probleme sau nu, prea devreme pentru a spune astăzi”, a declarat Tavares reporterilor, după inaugurarea unui hub global pentru vehicule comerciale al grupului, Pro One, din Torino, Italia.

Între 2021 – când a fost înfiinţată prin fuziunea dintre Fiat Chrysler şi producătorul Peugeot PSA – şi 2023, Stellantis şi-a redus forţa de muncă cu aproape 20.000 de persoane în Europa, mai ales prin concediere voluntară, scrie news.ro.

Audi, parte a grupului german Volkswagen, caută un investitor pentru uzina sa din Bruxelles, aflată în dificultate, a declarat marţi directorul de producţie al mărcii premium, Gerd Walker, transmite Reuters.

Compania a examinat mai multe opţiuni pentru fabrica sa belgiană şi le-a discutat cu angajaţii, dar nu a luat încă o decizie finală cu privire la viitorul acesteia, deoarece niciuna dintre opţiuni nu s-a dovedit a fi raţională din punct de vedere economic, a adăugat Walker.

Fabrica produce SUV-ul electric de lux Audi Q8 e-tron, a cărui producţie ar putea fi oprită din cauza cererii insuficiente.

Peste 5.000 de oameni au demonstrat luni prin Bruxelles, în solidaritate cu lucrătorii fabricii Audi din Bruxelles.

 

Hot this week

OK de la Bruxelles pentru centralele pe cărbune din România

Comisia Europeană a aprobat, miercuri, varianta finală a PNRR...

SRI în alertă : tentativă de sabotaj rusesc în România

Serviciul Român de Informații, în cooperare cu DIICOT, MAI-DCCO...

Invadatorii ruşi, sub şoc

Rușii au încercat să străpungă linii defensive ale Ucrainei,...

După gaz, explodează prostia online

După explozia devastatoare din blocul din cartierul Rahova, pe...

Îşi face Nicuşor Dan partid?

Consilierul prezidențial Valentin Naumescu a lansat într-un editorial publicat...

Topics

OK de la Bruxelles pentru centralele pe cărbune din România

Comisia Europeană a aprobat, miercuri, varianta finală a PNRR...

SRI în alertă : tentativă de sabotaj rusesc în România

Serviciul Român de Informații, în cooperare cu DIICOT, MAI-DCCO...

Invadatorii ruşi, sub şoc

Rușii au încercat să străpungă linii defensive ale Ucrainei,...

După gaz, explodează prostia online

După explozia devastatoare din blocul din cartierul Rahova, pe...

Îşi face Nicuşor Dan partid?

Consilierul prezidențial Valentin Naumescu a lansat într-un editorial publicat...

Fondatorul MANGO, ucis de fiul său ?

Ancheta asupra morții fondatorului companiei Mango, considerată inițial accidentală,...

Brigitte Bardot suferă de o boală gravă, e operată

Actrița franceză Brigitte Bardot, în vârstă de 91 de...

Incertitudinea economică, cel mai mare risc financiar

Liderii financiari se confruntă simultan cu mai multe riscuri...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img