* In luna septembrie 2020, în evidențele Casei de pensii sectoriale a MApN se aflau în plată 80.302 beneficiari de pensii, dintre care 64.852 au pensii de serviciu (limită de vârstă, anticipată, anticipată parțială), iar restul de 15.450 au pensii de invaliditate și pensii de urmaș
* Pensia medie brută aferentă lunii septembrie 2020, calculată în raport cu numărul de beneficiari menționat anterior, a fost de 3.732 lei.
* Cea mai mare pensie de serviciu plătită de către instituție în luna septembrie 2020 a fost în valoare de 40.631 lei brut (fost magistrat militar)
* În urma procesului de recalculare, 68 la sută din beneficiari au scăderi cu o medie de 31 la sută, dar a rămas în plată cuantumul cel mai avantajos. 32 la sută au o creștere de 28 la sută, același principiu fiind aplicat: în plată cuantumul cel mai avantajos
* nici o pensie militara nu a crescut la maririle din ultimii ani ale pensiilor civile

 

8 COMMENTS

  1. Radu, te inteleg ca ii sustii, eu am o mare problema cu drepturile acestei entitati deoarece stiu mai multe decat crezi, amanunte berechet. Nu au muncit mai mult ca un muncitor 8-12-16 ore continuu zinilc si nici mai mult si greu decat minerii, dar mai putin ca taratorii navelor pe apa, in niciun caz mai putin decat parlamentarii, judecatorii, procurorii, politia=entitatile fudule! Fiecare entitate a muncit in anumite conditii de lucru, deja asumate din prima zi mai ales ca multe entitati au avut asigurate bonusuri! Niciunii nu au muncit cat au muncit si chinuit militarii pe front prin 1914-1916, 1944-1945! Deja aceasta categorie e pe cale de disparitie si nu mai poate beneficia de drepturile cuvenite!

  2. daca puteti sa traduceti:
    “ În urma procesului de recalculare, 68 la sută din beneficiari au scăderi cu o medie de 31 la sută, dar a rămas în plată cuantumul cel mai avantajos.”
    Adica le-au recalculat, rezulta ca ar fi trebuit sa le scada dar se platesc tot ca inainte?

    Pai, atunci, care-i rostul?
    Sa se schimbe dar sa nu se modifice nimic?

  3. Radu,68% au pensii în jurul a 2000lei suntem cei care am fost sacrificați pt.intrarea în NATO,iar noi după recalculare nu a avut ce să ne ramana in plată că fiind mai avantajoasa.

  4. Voi ăștia, mari cavaleri ai dreptății și echității, de ce nu aveți obligații militare la declararea stării de asediu/mobilizare/război? În prezent obligații militare au doar:
    -militarii activi.
    -pensionarii militari bărbati și femei, fiind rezerviști operaționali.
    -barbații cu vârste cuprinse între 20 si 35 de ani și rezerviștii voluntari .
    Așadar, o pensionară provenind din rândul cadrelor militare este aptă de luptă la 62 de ani, dar o tinerică de 32 de ani și un tânăr de 36 de ani, sănătoși tun, mari cavaleri ai dreptății, nu au obligatii militare pentru apărarea propriei țări! Trist, ipocrit și cinic! Să beneficiezi de PRIVILEGIUL SPECIAL, nesimțit, de a nu pleca pe front la moarte, la război, dar să îți stea în gât pensionarii militari care au această obligație militară, riscând cu viața! Viața nu are echivalent pecuniar. Acceptați să vă dați viața sub jurământ, cereți să aveți obligații speciale și restrângerea drepturilor și libertăților fundamentale zeci de ani pentru a avea o pensie militară. Nu cumva să ceară militarii drepturi egale cu ale voastre!
    Sclavia și munca forțată au fost abolite în societatea democratică! Hienelor hămesite! Nu mai aveți bani de sifonat!??

  5. DACĂ Secţiunea a 3-a ,,Interzicerea sau restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți” din Legea nr. 80/ 1995 privind statutul cadrelor militare, respectiv art.28 lit. a) b) c); art.29 lit.a) b) c) d) e) g) h); art.30 lit. a) b), va fi abrogată, precum și DACĂ art.3.(5) din Legea nr. 446/2006 privind pregătirea populației pentru apărare, va fi modificat și va avea următoarea formulare: ,, La declararea mobilizării și a stării de război sau la instituirea stării de asediu, îndeplinirea serviciului militar în calitate de militar în termen ori rezervist concentrat/mobilizat devine obligatorie pentru bărbații și femeile cu vârste cuprinse între 20 și 63 de ani, care îndeplinesc criteriile pentru a îndeplini serviciul militar. ”, ATUNCI ar exista un tratament egal cu privire la drepturille de pensie, pentru toți cetățenii, printr-o lege unică a pensiilor.
    De exemplu art.30 din Statutul cadrelor militare: ,,Cadrelor militare în activitate le este interzis să îndeplinească alte funcții decât cele în care sunt încadrate; să fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale”, se opune unui tratament egal cu al celorlalți cetățeni, cu privire la dreptul de contribuție individuală de asigurări sociale(fondul de pensii publice) din mai multe surse de venit, cu implicații grave dacă contributivitatea ar fi principiul aplicat pentru calculul pensiei unui militar. Ceilalți cetățeni au dreptul de a presta mai multe activități remunerate, independente, și astfel să contribuie la fondul public de pensii, la fondurile de pensii administrate privat, din mai multe surse de venit, pentru a avea un punctaj de pensie mai mare și implicit un cuantum al pensiei mărit. Militarilor le este interzis. Am prezentat un singur exemplu, dar dacă analizăm fiecare literă a articolelor enumerate mai sus, tabloul implicațiilor sociale defavorabile și a neegalității de șanse pentru militari este complet.
    Având în vedere toate aceste aspecte, militarii activi/în rezervă/retragere ar fi discriminați grav dacă nu ar beneficia de o pensie de serviciu, în sensul că, pe de-o parte, le sunt restrânse exercițiul unor drepturi și libertăți din Constituția României care afectează grav cuantumul pensiei , pe de altă parte, le sunt impuse obligații militare după pensionare.
    În concluzie, chiar CCR prin Decizia nr. 20/2000 a decis că INSTITUIREA PENSIEI DE SERVICIU PENTRU CADRELE MILITARE NU REPREZINTĂ UN PRIVILEGIU, CI ESTE JUSTIFICATĂ ÎN MOD OBIECTIV, EA CONSTITUIND O COMPENSAȚIE PARȚIALĂ A INCONVENIENTELOR CE REZULTĂ DIN RIGOAREA STATUTELOR SPECIALE CĂRORA TREBUIE SĂ LI SE SUPUNĂ MILITARII.

  6. Din păcate, în continuare se manipulează populaţia, punând pe acelaşi palier pensiile de serviciu cu pensiile speciale. Repet, pensii de serviciu au militarii, poliţia, jandarmeria, serviciile, având pensii între 1500 lei (caporal) şi 12000 lei (general). Pensii speciale au magistraţii, parlamentarii, diplomaţii, Aviaţia Civilă, Curtea de Conturi, având pensii între 12000 şi 90000 lei. Ofițerii care au procurori militari intră în categoria magistraților pentru că au altă Lege de calculare a pensiei.

Leave a Reply