Clubul spaniol Real Madrid şi-a recăpătat statutul de cel mai valoros brand din fotbalul mondial, conform ierarhiei anuale stabilitate de societatea britanică de consultanţă Brand Finance.
Marca Real Madrid a înregistrat o creştere de 16% în ultimul an, perioadă în care echipa madrilenă a reuşit să câştige titlul de campioană a Spaniei şi Liga Campionilor, fiind evaluată acum la 1,7 miliarde de euro.
Real devansat-o astfel pe Manchester City, cea care ocupase prima treaptă a podiumului în 2023 şi a cărei marcă este evaluată acum la 1,6 miliarde euro (în creştere cu 7%).
Pe poziţia a treia se află un alt club spaniol, FC Barcelona, cu o marcă evaluată la 1,5 miliarde de euro (+12% faţă de anul trecut).
Top-ul 5 este completat de echipele engleze Manchester United şi FC Liverpool, ambele cu brand-uri evaluate la 1,4 miliarde de euro, conform raportului anual Brand Finance Football 2024.
O creştere spectaculoasă, de 72%. a mărcii sale a înregistrat clubul Bayer Leverkusen, evaluat la 333,6 milioane e euro, după ce a câştigat pentru prima oară în istoria sa campionatul Germaniei, în sezonul trecut, în care a disputat şi finala Europa League.
Bayer Leverkusen este prima echipă germană care a încheiat sezonul neînvinsă, stabilind şi un record european de 51 de meciuri consecutive fără înfrângere, scrie Agerpres.