Studiul e serios, subiectul la fel. Asadar, sa citim :

————————-

Un sfert dintre români consumă o băutură alcoolică într-o zi obişnuită, iar cele mai preferate sunt berea şi vinul făcut în casă, conform unui studiu care analizează ocaziile de consum, realizat de o companie de cercetare de piaţă, remis miercuri AGERPRES.

De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie).

Conform studiului realizat de GfK România, preferatele românilor sunt berea şi vinul făcut în casă, a căror importanţă în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul. Berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece. În perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă se triplează.

Numărul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate băuturile analizate este de 2,5 ori. Bărbaţii cu vârsta până în 35 de ani se disting printr-o frecvenţă zilnică semnificativ mai mare decât media, de 3 ori pe zi.

Conform studiului, se observă că românii preferă băuturile calde, în principal cafeaua şi mixurile pe bază de cafea – aproape jumătate dintre ocazii fiind generate de aceste băuturi. Peste o treime dintre ocazii se datorează băuturilor răcoritoare, iar 16% băuturilor alcoolice. Cantitatea de lichid consumată pe zi este de 630 ml (în afară de apă şi lactate).

Una din zece persoane adulte consumă cel puţin o băutură în baruri, restaurante şi terase, iar incidenţa zilnică creşte în sezonul cald cu aproximativ 20%.

Datele din studiul GfK ‘Ocazii de consum pentru băuturi’ analizează ce, unde, cât, cum şi cât de des beau românii. Studiul este adresat tuturor producătorilor de băuturi ?i este realizat anual, în patru valuri, pentru a urmări tendinţele.
Eşantionul de consumatori este format din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 60 de ani. În analiză sunt incluse toate tipurile de băuturi, cu excepţia apei şi a lactatelor, scrie Agerpres.

3 COMMENTS

  1. Off-topic:

    D-le Tudor,

    “Scandalul” manipulator cu Sexi Farma face parte dintr-o lunga serie cu povesti de gen boala vacii nebune, gripa porcina, gripa aviara etc. Cei care au o memorie macar de durata medie isi pot pune intrebari logice in legatura cu ce reprezinta de fapt toate aceste frectii care in final s-au dovedit toate a fi niste frectii de doi lei. Pana la urma cine comanda aceste campanii de propaganda si manipulare, asta ar fi cea mai importanta parte a problemei in legatura cu care am ferma convingere ca ar putea sa ne lamureasca SRI, care intamplator au si in fisa postului aceasta frectie.

    Asa cum remarca si colegul dvs. Mircea Badea, Sexi Farma detinea doar 13% din piata distributiei de dezinfectanti. Trecand peste intrebarile de genul daca guvernul Romaniei a verificat si ceilalti 87% din dezinfectantii de pe piata si cine a avut interesul sa se propage asemenea manipulari si dezinformari generand practic o isterie la scara nationala pe aceasta tema, va rog sa ii transmiteti colegului dvs. Mircea Badea daca puteti ca indiferent daca Dan Condrea se sinucidea in urma unei decizii personale sau daca se sinucidea in urma constrangerii psihiatrice de catre forte oculte, servicii, masonerie, CIA, cercuri de interese, indiferent de situatie trebuia sa dea semne de clacare sau de stres, de genul biletul sinucigasului sau declaratii facute in cercul de prieteni, cunostinte sau familie cum ca are ganduri negre si ca nu mai poate. Aceasta practica nu este cu regularitate de 100% in lumea sinucigasilor, dar procentual este aproape o regula ca sinucigasii lasa semne in urma, declaratii, amenintari cu suicidul etc.

    P.S. Daca Dan Condrea era constrans sa se sinucida si de-aia a intors de 13 ori batand acelasi drum vorbind la telefon, este suficient sa i se ia desfasuratorul de la operatorul de telefonie mobila si sa se vada cu cine a vorbit la telefon in orele si in momentele anterioare accidentului, dupa care sa ii ia la interogatoriu. Anchetatorii criminalisti asa si procedeaza, aceasta fiind procedura standard, lucru pe care l-am vazut si in documentarele despre investigatii criminalistice. Este o procedura banala. Ce mortii lor este atat de greu sa vada daca “miopul” s-ar fi sinucis sau a fost sinucis intentionat? Tinde sa devina totul o nebuloasa la fel ca acea nebuloasa propagata in tiganie ca dezinfectantii erau diluati, desi pana la ora aceasta nu s-a demonstrat asta in niciun laborator autorizat, desi astia pe Realitatea, B1TV, Digi 24, Tolontan etc., propaga la greu manipulare cum ca deja s-a demonstrat, la fel ca si in cazul Colectiv in urma caruia clasa politica ar fi fost fortata sa faca un pas inapoi, cica! De parca clasa politica i-a omorat pe tinerii din Colectiv! Coruptia ucide! Romania lucrului bine facut, revolutia tinerilor feisbucisti, ne-am luat tara inapoi, voturile din diaspora si foarte multe alte sloganuri manipulatoare cu care sunt prostiti non-stop cetatenii. Cine coordoneaza toate aceste harneli, aceste campanii propagandistice si de manipulare? La asta ar putea sa ne raspunda SRI?

  2. Un subiect cat se poate serios. E bine ca bem preponderent vin de casa in sezonul rece si bere in vara caniculara, totusi im atrage atentia ceva, ” …. frecvenţa zilnică semnificativ mai mare decât media, de 3 ori pe zi.” De aici trag concluzia ca multi bautori de alcool inalta zmee cat e ziulica de mare.

  3. Oamenii au tendinta de a blama consumul de alcool ca fiind o problema, dar problema e de fapt alta. Problema consta in faptul ca ei exagereaza. Nu am auzit pe nimeni care sa consume alcool moderat si ocazional plangandu-se…

Leave a Reply