Site-ul stiripesurse.ro scrie ca guvernul PSD-ALDE condus formal de Sorin Grindeanu si informal de Liviu Dragnea vrea sa desavarseasca ce nu a reusit regimul Basescu : eliminarea lui Raed Arafat si distrugerea Departamentului pentru Situatii de Urgenta, creat prin hotarare de guvern de catre cabinetul Ponta. Astept o reactie oficiala rapida din partea celor care conduc Guvernul. Sper ca aceasta stire sa nu se confirme, desi pe surse cateva elemente din stirea de mai jos sunt cunoscute de mai multe persoane.

Raed Arafat, fondatorul SMURD și șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, ar putea să fie schimbat din funcție de Guvernul Grindeanu. O decizie în acest sens nu a fost luată în discuție în mod oficial, însă există voci în sistem care doresc să promoveze mai multe modificări, printre care și înlăturarea lui Arafat.

 

Potrivit unor surse politice, pe lângă schimbarea lui Arafat din funcția de șef al DSU, se mai dorește și mutarea SMURD de la Ministerul Afacerilor Interne (IGSU) la Ministerul Sănătății, în subordinea Ambulanței, cu un alt șef.

Modificările care vizează sistemul de urgență ar putea include și instalarea soțului șefei Ambulanței București, Alice Grasu, într-o funcție de secretar de stat în Ministerul Sănătății.

De asemenea, potrivit surselor politice menționate, se ia în calcul o posibilă anulare a licitației pentru achiziția de ambulanțe, un program multianual esential pentru salvarea de vieti.

Peste 20% din masinile de interventie medicala de urgenta au in momentul de fata probleme tehnice generate de numarul urias de kilometri parcursi.

Raed Arafat este si specialist cooptat de NATO in structurile sale pentru interventie in situatiile de urgenta.

 

 

122 COMMENTS

  1. Dacă știrea se confirmă, eforturile președintelui de a dărâma guvernul devin inutile. E mai eficientă auto-detonarea.

    • Guvernul PSD care mareste bugetul DNA cu 39%.
      Mai aveti vreo speranta ca acesti coabitaci sunt anti sistem?

        • Domnule Radu Tudor,
          Stiti foarte bine…

          Deci astia care aproba buget sporit la institutiile opresive or sa indrepte mizeriile basite si iohanniste?
          Pai astia n-or sa fie in stare sa treaca nici legea asta cu amnestia.
          ———-
          PSD la puscarie acolo sa va bage astia carora le mariti voi bugetul. Sa aveti soarta lui Adamescu.

        • Si bugetele enorme pt SRi care ne sfideaza lafaindu-se in vacante de lux platite de oameni de afaceri (vezi Coldea si generaleasa Iftode) fac parte tot din indreptarea mizeriilor. Altfel ce deosebire este intre Ciolos si Dragnea? Ca oricum n-o sa faca nimic in parlamenet, macar sa le fi taiat bugetele acestor capuse nationale: SRI si DNA.

    • Eu unul, nu inteleg!
      De ce il vrea scos din functie?
      Cu cine sa fie inlocuit?
      Imi pare doar o fumigena, ce se adauga la petarda cu ordonantele care nu erau ordonante.
      Multe stiri de genul acesta or sa fie aruncate in balta in perioada urmatoare.
      Sper sa fim capabili sa filtram un pic.

  2. O fi basist si Arafat, sau poate e platit de Soros. Cine stie ce secrete ascunde. Daca Domnul Dragnea zice ca nu e bun, afara cu el.

      • Domnu’ Tudor chiar va puneti cu toti care au un singur neuron valid, ca ceilalti fileaza rau. Ati spus bine, afara cu Dragnea daca face o asemenea enormitate.
        Dragnea vorbeste el calm, zambeste insa nu stie de creierii lui. Poate-l inteleg il ataca toti neispravitii iar, echipa domniei sale nu stiu cat este de pregatita pentru o asemenea “batalie”. Am impresia ca printre ei sunt multi tradatori, apanajul “puternicilor” de azi.

          • Nu mai sunt democrat …am obosit
            vreau sa fiu si eu securist ticalos
            ma aliniez si eu la sistemul basist-iohannist-psd-ist care vor bugete mari pentru DNA si SRI. Si puscarie.
            Pai daca PSD-ul aproba sistemul asta ticalos ii da bani de ce nu l-as aproba si eu? N-am sustinut PSD ? Traiasca PSD
            Si culmea Dragnea si Grindeanu joaca acum in comedia ca ei n-au stiut ce face ministrul de finante. Adica ne cred giboni basisti ne baga o minciuna si noi o inghitim ca prostii.
            —————————————————
            Bani cu gramada pentru DNA si pentru SRI…
            Puscarie stalinista uraaaa !

  3. Dar ce a facut bun pesedeul in afara de mineriade…anul 2012…si acum eliberarea puscariilor?
    O intrebati pe monseur pipidi ca vad ca ati devenit prieteni cine l-a platit pe Mihai Sora sa mearga la peste o suta de ani batran si vai de capul lui la manifestatiile antigratiere?

    • Draga Carmen,

      Daca nici acum cand guvernul PSD mareste bugetul DNA cu 39% si reduce bugetul la parlament cu 16-17% nu esti multumita zau…ce sa mai faca PSD-ul ca sa-i placi?
      Uite Ponta batea palma cu kovesi. Oprea prietenul PSD marea salariile lui Iohannis la ICCJ DNA ma rog toata lista…
      Pai nici Ciolos nu le-a dat asa buget la DNA.
      Zau mai Carmen spune ce mai vrei sa faca Dragnea pentru Iohannis si sistem si eu cred ca dorinta ti se v-a implini.

  4. Ar fi ca și cum ne-ar tăia o mână dreaptă sănătoasă și s-o înlocuiască cu una nefuncțională , putrădă ! Raed Arafat e pro vaccinare deci nu mi-e chiar cea mai plăcută ființă mie dar măcar lăsați-ne SMURD-ul sub conducerea lui Arafat că murim pe capete

  5. PSD se misca dezastruos dupa alegeri. Dupa ce l-au transformat in mod stupid pe KJ in luptatorul-sef al anticoruptiei, se pare ca guvernarea Grindeanu nu merge pe calea deschisa de de guvernul Ponta. Sunt semne de austeritate marca Boc(mentinerea anularii unor drepturi pentru bugetari, maririle de salarii sunt bajbaite si dezamagitoare), bugetul arata ca guvernul actual are aceeasi conceptie securistica ca precedentele, unde institutiile de forta sunt privilegiate in detrimentul educatiei si sanatatii. Schimbarea de macaz se petrece usurel, zi de zi. Sistemul castiga intotdeauna, indiferent cine castiga alegerile.

  6. Amintiţi-vă din istoria noastră antică, tot un ”cretin” ca ăsta a fost cel care a împrăştiat ura şi violenţa în ţară încât la alegeri bazându-se pe ”ai votat cu…” bătaie până omora omul şi nu conta cu cine a votat! Aşta se vrea? Că aşa vrea muşcii lui? Mai bine eliminat decât să ne omorâm între noi pentru a-i da satisfacţie mizerului ocupant al postuui vremelnic! E deajuns 2 ani de plimbat pe banii bugetului acestei ţări şi destul cu ura şi violenţa împlementată ca reformă statală de la individul ”dubios”!
    GATAAAAAAA!
    DEAJUNS!!!!

  7. Poate ca citind acest avertisment n-o vor face sau o vor amana pana cand vor ramane singuri in tara asta,mai au un bastion de cucerit ca restul institutiilor care-i intereseaza vin la pachet….Daca atat ii duce mintea inseamna ca de atat vor avea parte.

  8. s-o faca si p-asta si chiar ca guvernul Dragnea nu mai apuca Pastele… astia isi sapa singuri groapa, are si base dreptate sa faca misto de ei

  9. Text corectat.
    Este normal ca mafia sa se impună Sănătății, CACI Arafat a distrus Arma POMPIERILOR. A pus in funcții de conducere numai pilangi, a distrus Inspecția pentru Prevenire după bunul lui plac pentru că-i Incurca socotelile. Promovările anus contra naturii – inspector general jandarm, prim adjunct neoperativ, șef de INSPECTIE fără o zi la lucrată la INSPECTIE, inspectori șefi obedienți, promovarea la misto a legislației privind oprirea funcționarii unor spatii, etc- au ADUS Pompierii in colaps, pe Fondul promovării incompetenților. Imi pare rău, dar acesta este adevărul goluț!
    P.S. Ciudat site!

    • Arafat a distrus mafia pompierilor, nu arma. Le-a redat demnitate, le-a oferit logistica moderna, i-a adus in fruntea increderii. Mafia nu-l vrea pe Arafat. PS Ciudat personaj esti

      • “Arafat a distrus mafia pompierilor, nu arma. Le-a redat demnitate, le-a oferit logistica moderna, i-a adus in fruntea increderii.” Rar mi-a fost dat sa aud o prostie mai mare.Cati ani de activitate ca pompier ai? la cate interventii ai participat tu in viata ta?ce stii tu de demniatea de pompier /militar ?Cunosti arma asta exact cat o cunoaste si Arafat.Permite-mi sa-ti spun eu cum le-a redat arafat demnitatea pompierilor: de doi ani incoace pompierii lucreaza la program de 24/48 ore, adica 240 ore pe luna in conditiile in care codul muncii si directivele europene prevad un program de 160 ore ( vorbesc de minim, in unele luni sunt 168, dar in cazul asta pompierii lucreaza 248).Deci, in fiecare luna un pompier cu “demnitaea redata” acumuleaza 80 ore in plus.Conform ordonantelor guvernului de cativa ani incoace orele suplimentare nu se platesc ci se acorda timp liber corespunzator.Dar , dl Arafat , pt ca pompierii au demnitate acum face altfel: la fiecare 40 ore suplimentar lucrate acorda 24 ore liber, ca de, nu poti fi si demn si sa beneficiezi si de prevederile legii ca tot omul,Asa ca in fiecare luna sunt 32 ore furate pe fata.Aduna si tu lunile pe 2 ani , inmulteste cu 32 si o sa vezi cate ore se aduna, apoi mai fa o inmultire, daca nu e prea greu , si inmulteste cu nr pompierilor operativi din tara si mai vb de demnitate.
        -Mafia pompierilor ( n-am auzit nicioadata asa ceva, dar poate exista ) a fost inlocuita de pupincuristi si lingai caci nu pot concepe ca un militar cu onoare si demnitate accepta sa incalce legea doar pt ca Arafat o cere
        – “logistica moderna ” ??? esti pe dealuri rau de tot. Ultima data cand pompierii au primit echipamnet de protectie la foc nou ( costume tip NOMEX) a fost acu 10 ani. Sa te vad pe tine intrand in foc cu acest echipament.
        – “i-a adus in fruntea increderii ” ?? Arafat?? pe bune?? acolo au ajuns datorita celor care intervin zi de zi, an de an 365/365 de la infiintarea lor si pana acum,Si aceia sunt cei pe care lumea ii vede peste tot: ;la foc , la inundatii, la cutrenur, la zapada , la orice interventie iti trec prin cap, si da, si la SMURD cu toate ca asta nu are nimic de-a face cu arma de pompier.
        – PS -Eu asi folosi altfel de cuvant pt a descrie ce fel de personaj esti, dar demnitatea pe care Arafat mi-a redat-o” ma face sa ma abtin

        • esti un om cu nervii la pamant, cu o frustrare imensa. sunt convins ca pentru tine era mai bine acum 20 de ani ca pompier, cu dotarea, echipamentele si programul de lucru de atunci. evolutia nu iti prieste.

          • Salut! Omul doar se exprima! Eu sunt pro Arafat, însă oamenii au dreptate. Ore neplătite (nerecuperate), accidente cu victime înseamnă si sânge peste tot, hemoragii, uneori si nașteri in ambulantă, astea înseamnă contact cu sânge! SPOR de sânge: 0%. Cred ca nici Arafat nu știe de aceste fapte. Un pompier-paramedic. Cu stima!

          • evident ca se exprima, e o tara libera. am scris de 2 ori ca voi intreba ministrul de interne de ce nu dispune plata orelor efectuate. e treaba ei sa lamureasca. sporul de sange exista, e legal?

      • Buna ziua domnule Radu Tudor! Eu sunt pompier, cu scoala militara absolvita in 2001. Cu toata stima pe care o am pentru dumneavoastra, domnule Radu Tudor, sa stiti ca in arma noastra, a pompierilor militari nu a existat NICIODATA “MAFIE”. DOAR ca la fel ca in orice domeniu,din institutiile publice, “padure fara uscaturi nu exista”!
        Si pentru ca sunteti UN JURNALIST DE EXCEPTIE, va rog sa verificati si INAINTE SA NE COORDONEZE DOMNUL ARAFAT, POMPIERII MILITARI AU FOST PE LOCUL 1, IN INCREDEREA ROMANILOR. Inaintea, MApN-ului, Sfintei Biserici, Politiei Romane…

        • mafia celor care tineau pompierii cu masini antice si proaste, mafia celor care-i tineau cu echipamente invechite, mafia celor care au nedreptatit pompierii in raport cu alte arme din MAI, mai bine platite si mai bine dotate. Mai vreti, mai am. Pompierii au fost pusi pe primul loc, inaintea Armatei, DUPA aparitia IGSU si a coordonarii lui Arafat. Macar la sondaje nu ma contraziceti.

          • Stimate domnule Radu Tudor, v-am admirat mereu pentru felul in care ați pus punctul pe “i”, pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume, însă greșiti foarte mult când vine vorba despre dl. Arafat și arma POMPIERI. Va rog, cu tot respectul, informați-va mai bine înainte de a face afirmații cu privire la plusul pe care dl. Arafat l-a adus acestei arme. Aceasta arma și-a pierdut identitatea prin promovarea unor persoane care nu au nici o legătura cu noțiunea de “profesionist” in situațiile de urgentă sau cu aceasta meserie. Profesia Dvs va permite sa aflați informații despre activitatea inspectorului general al IGSU-un jandarm, cu o cariera înfloritoare in spate, la IGJR-care a acces in IGSU printr-o împuternicire prelungita de 2 ani încoace, fără vreo baza legală și încălcând toate normele care reglementează managementul resurselor umane in M.A.I, despre Dragne, șefi de inspecție și alții. Cu tot respectul, informați-va, iar apoi reveniti in media cu date care sa onoreze profesionalismul Dvs.
            Suntem militari și statutul nostru impune anumite restricții, însă nu putem sa nu spunem ca dl Arafat a “muncit” personalul din IGSU peste măsura pentru a contura aceasta mare realizare a domniei sale-sistemul de urgentă-prin luarea personalului de pe stingere și încadrarea pe Smurd (in condițiile parcurgerii unei luni de pregătire in acordarea de prim ajutor) , lăsând uriașe lacune in resursa umană din toate inspectoratele. De ce nu se spun aceste lucruri? Nu este totul roz!!! Nu poți compara sistemul românesc cu cel francez, nici cu cel elvețian – nici la pregătire, nici la salarizare, însă dl Arafat uita aceste aspecte.
            Dacă aveți timp, am rugămintea de a face Dvs o Paralela între serviciile Profesioniste pentru situații de urgentă romane și cele pe care le exemplifica dl Arafat și sa i le prezentați, poate consilierii dumnealui nu au timp sa o facă.
            Cât despre demnitate, pompierul roman are demnitate!! Aceea câștigată prin munca operativa de zi cu zi, aceea câștigată din fum și foc, din apa și noroi, din nopți și zile muncite pentru a salva vieți și a proteja animale și bunuri.
            Lucruri necunoscute de mai marii noștri lideri!
            Un medic coordonează alți medici, un jandarm coordonează jandarmi, pompierii trebuie sa aibă un lider POMPIER, un militar care sa respecte regulamentele militare, sa fie un exemplu de urmat.

          • stimate domn, faceti confuzii grave. nu stiam ca arafat e seful pompierilor. din cate stiu eu (si cred ca stiu un pic mai bine ca dvs), seful pompierilor si al igsu este generalul vasilica. sau dvs stiti altceva? iar raed arafat e secretarul de stat din MAI ce coordoneaza, cum e firesc, legal si democratic. apropo, i-ati intrebat vreodata pe onorabilii generali craciun si secara ce parere au despre contributia lui arafat la dezvoltarea si modernizarea acestei arme? daca sunteti un nostalgic al tulumbei nefunctionale si al masinilor care nu porneau sau scoteau fum ca tractorul, nu va pot ajuta. munca dvs e dificila, dar e mult mai respectata, pretuita si valorificata de cand exista igsu-smurd. cunosc prea multe din interior ca sa va pot accepta argumentele excesiv de subiective

    • Ai dreptate ce spui. Din exterior toate lucrurile sunt roz, dar nu e chiar așa. Colegii de la ambulanță nu au mai primit echipamente de protecție de 3 ani.

  10. Sper ca nu.
    in noul context mondial, sper ca nu.
    Avem nevoie de experienta lui , iar coordonarea de la MAI tine si de specialistii de aici in ordine publica si siguranta nationala.La sanatate sunt numai specialisti promovati cu pile 🙂

  11. E o deosebire intre ce vrea sa faca guvernul Grindeanu si ce vroia sa faca Basescu (Sticle).

    Basescu (Sticle) vroia sa privatizeze SMURD-ul si sa il dea prietenului de la BGS, urmand sa isi primeasca periodic tainul, asa cum primea si de la parcarile Dali ale lui Cocos.

    Schimbarea din functie a lui Arafat are legatura si cu dorinta lui de a iesi din sistemul medical si de a se integra pe deplin in sistemul de la Ministerul de Interne.

  12. E o capcană în care putem cădea toţi. Pompieri au probleme destule la fel ca ISU, doar că ocupanţii posturilor nu-şi fac treaba conform fişei postului şi este tras la răspundere şeful! Cât despre efectele sau vindecarea pe bază de tratament medicamentos impus pe liste, nimeni nu scoate o vorbă!

  13. refuz sa cred asa ceva !!!!!! Raed Arafat este omul in care eu am cea mai mare incredere.Intr-un moment dificil ca sa nu zic grav ,SMURD-ul a ajuns la mine in 4 minute…..imi dau lacrimile , tot sper ca este un zvon fals , guvernul in care cei mai multi oameni au incredere, nu poate sa ne faca asa ceva !!!!!!!!! Daca totusi se intampla asta, atunci e vai de noi !!!!!

    • @ Magda, sper ca este doar o intoxicare (nu ar fi prima, sunt specialisti in asa ceva)! Si eu refuz sa cred asa ceva, nu cred ca-si vor taia singuri craca de sub picioare.

      • @ Mihaela,

        Ai dreptate. Părerea mea, este aceeași cu a ta. Să mă explic:
        1. JOI 15 DEC. 2016
        https://www.agerpres.ro/politica/2016/12/15/dragnea-imediat-dupa-investirea-guvernului-vom-creste-salariul-minim-de-la-1-250-de-lei-la-1-450-de-lei-23-04-32
        Deci, vine Dragnea și spune ”cu subiect și predicat”:
        “Tot de la 1 aprilie DEMARAREA procedurilor necesare pentru realizarea programului de ACHIZIȚIONARE A 3000 de ambulanțe, pentru fiecare sat din România”, a spus el. Dragnea a precizat că în luna mai viitorul Guvern are în vedere implementarea programului “Startup Nation ce vizează alocarea a 10 mii de granturi nerambursabile cu o valoare de maxim 200 de mii de lei”.
        2. După două săptămâni adică – JOI 29 DEC.2016
        Vine Raed Arafat și face praf promisiunile lui Dragnea din programul de guvernare al PSD: „Propuneri nerealizabile, cheltuieli total nejustificate”
        http://radu-tudor.ro/raed-arafat-lamureste-politicienii-in-legatura-cu-activitatea-dsu/
        ”Cat despre cele 3000 de ambulante, una in fiecare sat, trebuie sa spun ca cei care au propus o astfel de solutie decidentilor politici au facut acest lucru fara a lua in considerare mai multe aspect” Nota: ADICĂ ESTE O PROSTIE (acesta-i sensul declarașiei) bla…bla…bla..

        ……ȘI-L FACE PRAF PE DRAGNEA ȘI PROGRAMUL SĂU DE GUVERNARE
        (cam ce face PROCURORUL ȘEF AL ROMÂNIEI cu tot ce înseamnă SCANDALUL ORDONANȚELOR)
        3. Acum, adică pe 24 IANUARIE 2017
        VINE dl. RADU TUDOR ȘI SPUNE
        ”potrivit SURSELOR POLITICE(adică site-ul știripesurse.ro?????!!!!!) menționate, se ia în calcul o posibilă anulare a licitației pentru achiziția de ambulanțe, un program multianual esential pentru salvarea de vieti.
        Peste 20% din masinile de interventie medicala de urgenta au in momentul de fata probleme tehnice generate de numarul urias de kilometri parcursi”
        .
        .
        .
        Je répète encore une fois – vorba fracezului.
        1. DRAGNEA VREA…. 3000 de ambulanțe(joi 15 dec.2016)
        2. RAED ARAFAT SPUNE…. O PROSTIE (acesta-i sensul)ASTA CU 3000 DE AMBULANȚE FĂRĂ (…)-joi 15 dec. 2016
        3. SURSE RADU TUDOR… ”ANULARE LICITAȚIE ACHIZIȚIE DE AMBULANȚE” ESTE O PROSTIE(acesta-i sensul)-24.dec.2017.
        Vorba englezului That is the question: ”ORI NE TREBUIE AMBULANȚE, ORI NU”

          • @ gemil
            Adevarul este ca a inceput sa mi se faca lehamite de orice in tara asta, nu mai inteleg nimic!
            Mi-e greata, mi-e sila!. Nu o sa mai avem niciodata liniste!
            L-am mai vazut si pe Helvig ala de la SRI negand ca SRI s-ar fi implicat in politica, in miscarile de strada. Chiar ne crede prosti pe toti???!!! Se vede din cosmos ca SRI conduce tara.
            Iti spun inca o data: MI-E GREATA, MI-E SILA!

  14. Buna ziua!

    Este foarte bine ca SMURD-ul să acționeze împreună cu ambulanța. Majoritatea echipajelor SMURD sunt din 3 paramedici care nu pot prinde linie venoasă, nu pot intuba,

    Ideal este că echipajul de tip B de la ambulanță sa mai primească un paramedic de la SMURD. Să fie 3 persoane în echipaj, pot sa efectueze manevre medicale. Intr-un echipaj de urgență daca mai apare o mana in plus este mare lucru.

  15. Domnule Radu Tudor eu consider ca este o gogoasa ieftina mutarea SMURD la Ambulanta…. SMURD este incadrat cu paramedici, acestia fiind pompieri.

    • V-a obligat cineva ? Cand v-ati angajat cu ceritutdine vi s-a comunicat programul de lucru. Sunt mie-n suta ca nu este usor va este greu insa, nu stiu daca stiti, faceti parte dintr-o unitate de elita a M.A.I., as indrazni a Armatei Romane, incercati sa va “bateti” pentru a va obtine mai multe drepturi ce decurg din “munca grea”, sa va bateti pentru ca la pensie sa beneficiati de grupa de munca care vi se cuvine. Lumea se uita cu mare admiratie si respect la voi cei de la ISU, SMURD & Co, nu le inselati asteptarile.
      @Ionel nu cumva esti parte a acestei mari “familii” a lui Arafat ? Probabil ca esti tanar, daca nu-ti convine “regimul” pleca ? Ai viata inainte.

  16. Domnule Tudor nu plang pompierii ca muncesc 24 cu 48 si sunt chemati la serviciu si in alte situatii, Bamboo… etc se plang pentru ca s au acumulat 600 sau mai multe ore care nu sunt platite… vreti sa facem munca patriotica?

      • Se platesc doar sambetele, duminicile si zilele de sarbatoare legala cu un spor de 70 la suta care in cazul meu inseamna 6 lei ora, atat. restul orelor care se lucreaza peste norma de 168 sau cate ore are o luna, nu. Deci eu muncesc 230 ore cand trebuia 168 de esxemplu si suplimentar imi este platit doar weekend ul si sarb legale. Va multumesc oricum

        • iar despre domnul doctor Arafat nu am ce sa comentez. Sincer va spun ca in momentul in care dl Arafat va pleca, sistemul va fi distrus pentru ca sunt foarte multe interese financiare

          • Si explicatii de ce pompierul se duce si la tragere in poligon,se duce si la descarcerari si la incendii si la cazuri medicale bolnavi de tbc.cazuri de cancer in faze terminale. Si etc.si la inundatii si la zapezi si avem solda functiei de baza SALARIUL MINIM PE ECONOMIE. Si multe altele pe care le-au scris colegii mai sus despre echipamente si despre tehnica. La defilare apare tot ce este nou . La interventii mergem cu masini,poate mai batrane ca mine . Si lotul de ambulante rosii cumparate de domnul Arafat sunt expirate de mult, ma uit la masinile Sabif sunt albe impecabil la interior. Ale noastre sunt galbene. Galbene nu de jeg ca le curatam cat putem si le ingrijim cu tot ce avem dar au un termen de 5 ani de folosire care a expirat in 2012. . Sunt multe,multe lucruri care nu se vad nu se spun si sistemul merge din inertie. Ca analist miltar trebuie sa stiti ca noi nu avem sindicat si nu prea avem cui sa ne plangem. Facem niste rapoarte care se pierd si cam atat putem noi sa facem. Sistemul este bolnav si noi pompierii paramedici nu avem cum sa il vindecam tot ce face este sa ne imbolnaveasca si pe noi. Suntem smurd dar nu suntem DUMNEZEU.

          • paramedicii nu vindeca. doctorii o fac. daca salariile voastre sunt prea mici, voi cere eu o interpelare in locul vostru. sunteti cetateni? mergeti la vot? ati cerut vreodata celui pe care l-ati votat sa faca demersuri pt salariul vostru? stiti ca aceiasi politicieni intarzie licitatiile pt noile ambulante, iar arafat bate disperat pe la toate usile sa fie ascultat? nu stiti, nu?

    • Acest aspect ridicat este chiar o problema grava. Dupa siinta mea aveti la dispozitie mai multe situri in care sa va expuneti pasul toti pompierii si nu numai. Chiar 600 de ore neplatite ? Domnule Tudor aveti la dispozitie toate instrumentele, aflati daca relatarea este veridica. Este mai mult decat grav daca este adevarata informatia.
      Domnule Dragnea, Doamna Ministru cunoasteti acest aspect, este adevarat ?

      • Este parial adevarat .(sunt mai mult de 600 de ore neplatite si nerecuperate in cei doi ani de cand s-a impus de catre domnul Arafat programul acesta ilegal ). In rest , tot ce spun colegii mei ,este perfect adevarat.Daca in interiorul unui minister ,precum cel de interne se intampla lucruri de acest fel, oare ce ne putem astepta in domeniul respectarii Codului Muncii in mediul privat?? Motivul pentru care am fost trecuti la acest program a fost lipsa de personal. Dar puteti gasi ,cateva interviuri date de domnul Arafat , in care acesta afirma ca personalul este suficient. Deci??

  17. Arafat trebuia schimbat dupa Colectiv, cand impreuna cu Banicioiu s-au incapatanat sa tina bolnavii in niste spitale infecte,nedotate si total nepregatite pt astfel de situatii. Nu cred ca cineva in lumea asta e de neinlocuit si ca nu exista cineva mai bun. Altfel, tot respectul pt serviciul SMURD

    • 1. Arafat nu decide cine ramane in spitale si cine pleaca. El conduce DSU, care e la Interne. Decizia a fost a spitalelor. 2. Banicioiu a transmis decizia spitalelor de a pastra pacientii, apoi in urma ofertelor din strainatate a trimis din cazurile mai grave. 3. Ati intrebat supravietuitorii de la Colectiv ce cred despre medicii care i-au tratat?

    • Ai dreptate nimeni nu-i de neinlocuit cu siguranta si dupa “era Arafat” va exista viata insa, te intreb esti prost ?

        • Te intreb doar atat, tu unde duceai toti ranitii de la Colectiv, nu in spitalele alea “infecte si nedotate si total nepregatite pt astfel de situatii” ?
          Nu te mai supara, mai bine nu ai sustine niste aberatii mai mari ca tine.

          • Mai citeste odata ce am scris. N-am zis ca nu-i duceam la spital, vorbeam de incapatanarea cu care au refuzat mutarea lor si tardivitatea cu care au cerut ajutor extern

  18. Nu am spus nimic de medici. Stiu ca au stat unii si 36 de ore in spital atunci, tot respectul si toata stima pt eforturile lor. Dar incapatanarea celor doi, asigurarile pe care le-au dat amandoi( sa fi fost folosit Arafat pt popularitate?), refuzul de a cere imediat ajutor extern sunt reale. Si daca nu ma insel, era secretar de stat la Ministerul Sanatatii atunci. Refuz sa cred ca nu stia adevarul din sistemul de sanatate

    • ati vazut declaratiile medicilor francezi, germani, belgieni potrivit carora nici ei nu puteau face mai mult la momentul acela si ca sistemul medical romanesc a fost la mare inaltime?

      • Repet inca odata, tot respectul pt medici. Dar ajutorul extern putea veni imediat, daca Romania declansa nu stiu ce mecanism european de intrajutorare. Si din motive ramase necunoscute, n-a facut-o decat dupa 3 zile, cand ranitii erau deja infectati cu tot felul de bacterii. Cati oameni au murit din cauza asta? Nu vom sti niciodata. Si nu cred ca Arafat, ca medic de urgenta, nu stia ce e in spitalele de urgenta. Nu am spus ca este principalul vinovat, dar a facut parte din conducerea de.atunci a MS care a luat deciziile

          • La un an dupa tragedie, colegii dumneavoastra jurnalisti de la ProTv au difuzat un reportaj ancheta in emisiunea “Romania,Te Iubesc”. Au vorbit doar medici (romani si straini) si fosti pacienti. O cu totul alta fateta decat ce stiam pana atunci

      • Radu, in primul rand vreau sa stii ca te admir si te urmaresc pe toate canalele pe care comunici. esti un bun profesionist. Fac aceste precizari, intrucat parerea mea legata de pesoana domnului arafat este putin diferita fata de a ta.
        1. parerea mea e ca doctorul Arafat nu stapaneste domeniul situatiilor de urgenta care este foarte complex. dumnealui e potrivit pentru partea legata de asistenta medicala de urgenta. nu-l califica nimic, in schimb, pentru domenii ca stingerea incendiilor (la constructii civile, constructii industriale, constructii cu aglomerari de persoane, la fond forestier, arderi necontrolate, etc ), salvari din diferite medii (spatii inguste, de sub daramaturi, de la inaltimi, din medii acvatice), actiuni de cautare slvare, adapostirea populatiti, protectie civila, pirotehnic, CBRN, etc. Toate acestea, împreuna cu altele care nu le-am enumerat, reprezinta posibilele situatii de urgenta. dumnealui este expert pe parte medicala, care practic vine in completarea celor de mai sus. tot dumnealui a pus in fata celor de mai sus sistemul de medicina de urgenta, lasand deoparte interventia in situatiile de urgenta enumerate mai sus.
        din punctul meu de vedere, seful unui departament pentru situatii de urgenta trebuie sa fie un fost sau actual pompier. (unul venit din academia militara si care are habar de ceea ce inseamna interventia in stfel de situatii si nu unul ajuns intr-o functie de conducere a igsu si care nu are nimic in comun cu interventia in situatii de urgenta, asa cum exista acum in fruntea IGSU un jandarm dl. Vasilica si adjunctul sau, un ofiter care nu a avut treaba cu interventia, dl. Dragne).
        Exista sau au existat profesionisti in IGSU care stiu/ au stiut ce inseamna aceste lucruri (exista Baş la Bihor, Oltean de la Mures, Burlui de la Suceava sau fostul inspector General al IGSU Vladimir Secara.
        2. radu, ne-au amagit cu un spor pentru zilele de sambata si duminica si sarbatori legale si ne-au luat din timpul liber. lucram 96-98 ture pe an. practic o treime din timpul nostru. in plus, suntem chemati de acasa la interventii, la alte diferite misiuni, facem paza la alegeri… dupa 2 ani de 24/48 am ajuns sa fim epuizati. depasim media sampamanala de maxim 48 ore de lucru si nimanui nu-i pasa. avem copii acasa, avem familii pentru care sanatatea noastra este mai importanta ca orice. domnul arafat nu are o familie si nu poate intelege ce inseamna acest lucru. nu poate intelege ce inseamna sa auzi de la baiatul tau “tati peci?, iala?” te rugam cere un punct de vedere oficial in privinta programului de lucru.
        3. legat de tehnica de interventie. Este o schimbare fata de ce era acum 10-15 ani, o schimbara in bine, dar aceste schimbari s-au facut prin programe operationale… si cand au venit autospecialele, costumele de protectie de pe ele au fost retrase in magazii unde sunt roase de soareci, iar noi le folosim pe cele primite acum 10-12 ani si care au depasit durata de viata si trebuiau casate.
        de la domnul Arafat au venit ambulante. Multe chiar si asta a diminuat capacitatea de interventie la alte tipuri de situatii de urgenta, intrucat personalul de pe stingere a facut un curs de o luna si apoi a fost incadrat ca paramedic pe ambulanta. 3 oameni a 4 ture inseamna 12 minim pentru o ambulanta. De aici a rezultat un deficit de personal care a fost compensat in parte prin schimbarea programului pompierilor. Poti face o investigatie legata de ordinele prin care s-a facut asta? De fapt nici macar nu a fost un ordin, a fost o nota raport care evidentia necesitatea unui numar de personal mai mare pe tura si aceasta nota raport a fost preluata in tara la inspectoratele judetene ca ordin, dar in realitate nu este ceva legal.
        Traim (pentru ca fie ca vrem sau nu, pana la urma acolo ne petrecem 1/3 din viata) si lucram in niste conditii proaste. Cazărmi foarte vechi, pe care le reparam cu banii din buzunare, lipsa registre speciale pe care le tiparim tot din bani personali, caldura cu portia, curent cu portia, venim de la interventii de vegetatie vara si nu suntem lasati sa facem un dus cu apa calda pentru ca nu avem alocata cota de gaze.
        Din afara se vede ce este frumos. Autospeciale frumoase, dar fara casco (un coleg plecat la interventie a facut accident, in misiune fiind si acum plateste 30000 euro…), barbati puternici si curajosi, imbracati frumos (ca doar ne cumparam si echipament de protectie cu banii nostri – casti care nu se topesc, cagule tip nomex, incaltaminte de protectie, etc), dar care au dramele lor (avem coleg cu cancer la colon si sotia lui cu cancer la san) de care nu pasa nimanui si ne ajutam unii pe alţii prin donaţii, avem riscuri si nu avem asigurari de viata, si asta e una din cele mai arzătoare probleme (eu personal am incercat la cateva firme si am fost refuzat), vrem sa ne facem analize si aflam ca nu exista plafon…
        Avem o meserie frumoasa si nobila, poate cea mai nobila, daca tinem cont ca noi ne riscam viata si uneori chiar ne-o dam pentru a salva alte vieti, dar nu avem respect din partea oamenilor si a autoritatilor…
        Zilele astea am vazut un clip cu pompierii italieni si am citit comentariile la acesta. Toata lumea isi arata respectul. O sa ti-l atasez. E alta planeta acolo.
        Te rugam, pune in dezbatere problema programului la pompieri. Ne ameninta cu program 12/24 si 12/48 daca comentam la 24/48. eu personal as prefera 12/24, 12/48 doar ca sa am mai mult timp pentru familia mea, chiar daca asta inseamna costuri duble la transport.

        • evident ca un manager de exceptie nu trebuie sa fie un specialist in incendii in spatii mici. raed a luat acest domeniu al interventiei de urgenta de la nivel aro pe butuci la protectia civila, dacii break moartea pacientului la ambulanta si masini pompieri roman ce nu porneau sau fumegau pe drum la dotarea, performanta si imaginea de exceptie de azi. restul sunt detalii

          • Vietile noastre si ale fratilor nostri cazuti la datorie sunt detalii… pacat!
            Reciteste te rog toata postarea si observa ca am ridicat cateva problema pe care nimeni nu vrea sa le rezolve. Principala ar fi cea cu asigurarile de viata, apoi cea cu echipamentele de protectie si apoi programul.
            Nu Arafat a infintat IGSU in 2004 si nu el ne-a dus pe locul 1 in increderea populatiei ci acolo am fost cand dumnealui s-a infiltrat in acest sistem.

          • Oamenii de pe intervenție, pompierul pe care se bazează sistemul lui Arafat, sunt DETALII???
            Rușine sa va fie, stimate dl Tudor!

          • mai dl pompier, ori esti greu de cap ori rau intentionat. sunt convins ca voua astora va era mai bine inainte de arafat, cu dotari, salrii si program ca la comunisti

          • Observ la Dvs, dl Radu Tudor, o persistenta in aceasta idee-ca Arafat a creat acest domeniu al intervenției de urgentă pana la un nivel de excepție-nu neagă nimeni acest lucru, progresul înregistrat in domeniul ASISTENTEI MEDiCALE de urgentă, dacă putem spune asta, referindu-ne la dotarea din ultimii ani realizata cu sprijinul unor programe operaționale.
            Dar…dl Arafat a dat liber la angajări??? Cum a gestionat dumnealui resursa umană care trebuia sa-i deservească marele sistem? Dând dispoziții in acest sens, având puterea de a o face data fiind poziția dumnealui la DSU? NU!!! A luat pompieri de pe stingere si a alterat domeniul situațiilor de urgentă profesioniste!!! Asta a făcut dl Arafat! Și orice pompier din țara ca spune acest lucru!
            Se pare ca faceți o confuzie, dl Tudor!
            Nimeni chiar nu recunoaște aceste lucruri???
            Despre ce vorbim, in afara de o dezinformare și o manipulare a opiniei publice?

          • anonimule pompier, ai si tu parerea ta, obisnuieste-te sa o respecti si pe a altora. cand veti invata democratia si voi astia carcotasii de serviciu?

    • Casa aia pe care scrie Dragnea e de fapt a lui Liviu Luca. E in Paulesti, Prahova. Asta ca sa fim corecti, nu ca as fi vreun fan al mustaciosului, ca si conacul lui din Alexandria e tot cam asa. Aia pe care scrie Ponta, nu stiu a cui e, dar as baga mana in foc ca nu e a doctorului.

  19. Inspectorul sef al IGSU – general maior Dr. Ovidiu Vasilica =JANDARM!!!!
    Râdeți?
    Noi plângem, sa știți…

  20. Propunerea a aparținut ministrului de interne, dl Petre Toba, iar decizia de numire a proaspăt avansatului Ovidiu Vasilica, la gradul de general maior cu 2 stele, a aparținut dlui Dacian Cioloș. E interesant subiectul…care au fost oare realizările domnului Inspector General (jandarm) al IGSU?

      • Haideti sa vrem profesionalism. Eu propun s-o intrebati pe doamna ministru de ce nu scoate la concurs aceste posturi care in mod normal ar trebui conduse de profesionisti, nu de pilosi politici. Si pt ca stiu ca aveti o problema cu infrastructura, poate il intrebati pe ministrul transporturilor de ce nu scoate la concurs postul de sef al CNAIR.

  21. mi-a placut discutia asta: dezbatere, oameni care stiu cite ceva, are valoare informativa… asa ar trebui la mai multe posturi. Multumesc tuturor!

  22. Cred ca trebuie clarificate unele aspecte, mai ales in ce priveste programul de lucru la Pompieri. am citit comentariile si am sa explic aici si direct cateva aspecte:
    1. Am fost dati in judecata de unii colegi pompieri la Curtea de Apel Timis impotriva programului de lucru 24/48 si cei care au dat IGSU in judecata au pierdut definitiv. Deci programul este considerat legal.
    2. Cand am ajuns la Departamentul pentru Situatii de Urgenta, toata lumea se plangea de lipsa de personal iar cand am facut o prima analiza am gasit ca un pompier lucreaza o zi si face pauza 3 zile adica 24/72 ore efectuand in medie 72 zile de serviciu / an.
    3. Am comparat activitatea pompierilor nostri cu cei din Franta si UNgaria si am gasit ca in Franta Pompierii Militari efectueaza 120 de ture de 24 ore / an si 20 ture de 12 ore an, informatie confirmata chiar ieri seara de conducerea pompierilor din Paris, iar in Ungaria pompierii efectueaza 120 ture / an. Pe de alta parte, in Franta Pompierii Civili au ajuns sa lucreze 92-96 ture / an incepand cu 2014.
    4. Inainte de a cere suplimentare de personal, primul pas a fost sa desfiintam o tura si sa o impartim pe trei ture si sa intram in prgram de lucru de 24/48 ajungand la media de 92 de ture/an, similar cu pompierii civili din Franta.
    5. Dupa acest demers am inceput sa suplimentam si personalul. Oricat am explicat la unii si la altii ca ramanerea la un program de 24/72 insemna o lipsa de eficienta si o risipa de resurse, cei suparati se gandeau numai la cea de a doua slujba a lor care o efectuau in cele 72 ore libere in detrimentul serviciului de baza, astfel incat munca la pompieri a devenit slujba secundara si nu cea principala.
    6. Majoritatea pompierilor sunt foarte multumiti pentru ca acest program a insemnat si o crestere in veniturile lor dovedita prin datele pe care le avem, iar daca cineva nu asigura plata suplimentara prevazuta prin lege atunci acest lcuru trebuie adus in mod oficial la cunostinta comandantilor IGSU si nu scris pe facebook, ca acolo nu se rezolva.
    7. Culmea este ca cei suparati pe programul de 24/48 sunt in mare parte cei veniti din viata civila pentru ca militarii stiu f. bine ca inainte la pompierii militari s-a lucrat in regim de 24/24 si ulterior 24/48. Trecerea la 24/72 a fost o chestie impusa la un moment de cei de la resursele umane fara o analiza aprofundata aplicand codul de munca civil la militarii care au exceptie chiar si in directiva Europeana. Insa si daca luam in considerare codul civil suntem tot ok in actualul program ca numar de ore/an. Programul de 24/72 era ineficient si insemna ca din 365 de zile / an un pompier era la serviciu 72 de zile timp in care in mare parte noaptea se odihneste daca nu are o interventie. Cu mici exceptii pompierii nu au interventii in fiecare noapte de serviciu din ce stiu, exceptiile fiind mai mult echipajele SMURD care pot fi apelati mai frecvent.
    8. Numai in ultimii 2 ani (2015-2016) s-au cheltuit pe dotarea si echiparea pompierilor peste 60 miloane Euro din fonduri Europene si peste 13 milioane euro din bugetul de stat. Bugetul de cheltuieli pe titlul II destinat functionarii institutiei a crescut in 2 ani cu peste 30% iar incepand cu anul trecut prin semnarea memorandumului cu Agentia Federala pentru Situatii de Urgenta din SUA am inceput un program amplu de formare prin cursuri la distanta si cursuri efectuate direct de colegii din SUA. Nu stiu de ce unii colegi pompieri tot comenteaza ca nimic nu se face, iar ce am mentionat sunt doar cateva lcururi din ce s-a realizat la nivelul IGSU si DSU.

    • Domnule Arafat platiti orele suplimentare si nu mai spune nimeni nimic despre program. Eu personal am efectuate si in 2015 si in 2016 peste 2400 ore care inseamna peste 4800 ore in 2 ani… cat trebuie sa munceasca un om pe an?

    • Domnule Radu Tudor nu este etic sa mi stergeti postarea… lasati ce spune dl Arafat dar postarea mea o stergeti… deontologie…. Domnule Arafat nu lucra nimeni 72 de zile, daca nu credeti calculati dvs domnule Tudor 365 minus 44 zile de concediu si rezultatul il impartiti la 4, surpriza este 80. Da Franta… platiti orele suplimentare domnule Arafat si lasati Franta, platiti orele suplimentare…

        • Stimate domn, cred ca pentru a putea verifica ce scrieti aici este bine sa ne dati numele si locul exact unde munciti. Poate comandantul d-voastra nu aplica legile si noi nu stim. Deci comunicati domnului Radu Tudor datele de contact ale d-voastra ca sa putem verifica verifdicitatea celor spuse de D-voastra. Nu mai comentez alte aspecte aici insa nu puteti sa acuzati ca nu sunteti platit pentru ce faceti daca nu verificam concret situatia d-voastra sa vedem despre ce este vorba!

          • Asa sa-ti ajute Dumnezeu,precum spui adevarul cu aceste ore suplimentare.

          • Nu doresc sa mi fac singur rau… oricum domnule Arafat va rog verificati la orice inspectorat pontajele pe anii 2015 si 2016 si banii platiti. Veti vedea ca desi sunt sute de ore lucrate suplimentar a fost platit doar acel spor de 75 la suta pentru orele lucrate sambata, duminica si sarbatori legale, care in cazul meu inseamna aprox 6 lei ora. Ca exemplu in luna decembrie am lucrat 56 ore sambata duminica sau sarbatori legale, Pentru cele 56 ore am primit sporul. Eu am muncit 226 ore iar luna avea 160 ore lucratoare. Diferenta de 66 ore neplatita. Ordin 91 sau 93 ture in functie de vechime… am 98 ture… Oricum daca chiar sunteti dl doctor Arafat cred ca stiti asta…. Numai bine

          • Dar de ce nu dispuneti niste controale serioase pe linie de financiar si resurse umane la toate inspectoratele din tara? Controale dintr-alea neanuntate…
            Poate in felul asta veti afla ce aproba si semneaza inspectorii sefi din structurile pe care le aveti in coordonare, de la abuz in serviciu, fals in acte si uz de fals in forma continuata.

  23. Poate ne aducem aminte de următoarele :ca Băsescu și-a pierdut premierul când a vrut să-l dea jos pe Arafat, ca din întâmplare firma Delta Med din Cluj e un fel de Teamnet câștigând toate licitațiile aproape de la Smurd, Sănătate, ISU județene, ca mai toate situațiile grave de urgenta s-au terminat cu eșec, oare are cineva din servicii interes ca Arafat sa fie peren?

  24. CE Dumnezeu vorbiti de Smurd ? Cand spitalele colcaie de microbi? Cand spitale sunt renovate pe multi bani dar ineficiente ptr. Tratarea pacientilor,,, barocamera care a costat 1mil de euro,spitalul de arsi cu viermii , numai in capitala,ia inchipuitiva ce se intampla la Vaslui sau Botosani unde e saracie lucie?

  25. Domnule Radu Tudor, cu parere de rau va spun ca v-am admirat foarte mult, am crezut in dumneavoastra pentru curajul
    avut de a spune lucrurilor pe nume netinand cont de regimul de la putere.
    Am crezut ca sunteti un jurnalist impartial dar de data aceasta, cel putin, asa dati impresia si se vede de departe ca aveti mai mult decat
    o relatie de colaborare jurnalistica cu Domnul Doctor Arafat.Ceva va “impiedica sa luptati pentru adevăr şi dreptate, să semnalati injustiţia şi abuzul
    de orice fel, să oglinditi problemele societăţii în ansamblul şi diversitatea lor…, ” cred ca stiti la ce ma refer.
    Va rog nu mi-o luati in nume de rau, nu incerc sa va provoc sau sa va atac in niciun fel, dar vad ca intrati in polemici folosind experienta de-o viata
    ca jurnalist cu putinii pompieri, care sub protectia anonimatului au avut curaj sa spuna ce cred despre “regimul Arafat”- cel putin asta a ajuns in ultimii 2 ani.
    Precum il numiti pe “iankolen”: “om cu nervii la pamant, cu o frustrare imensa”, tin sa va anunt ca aveti dreptate, doar ca in cazul lui se afla cel putin 70%
    dintre pompierii operativi care muncesc in ture a cate 24 de ore. Nervii si frustrarea unui om tind sa ajunga la limitele suportabilitatii cand faci sute de ore suplimentare
    neplatite sau nerecuperate toate in baza unei note raport, cand unitatile si subunitatile de pompieri se renoveaza tot pe spatele subofiterilor operativi
    (ei monteaza gresie, ei gletuiesc, zugravesc …) ca apoi sa participe la interventiile specifice armei (incendii, inundatii, descarcerari,inzapeziri,Smurd, S.a.m.d.)
    in costume de protectie individuala vechi de 10 ani; amenintarile superiorilor la locul de munca au ajuns la ordinea zilei, ca o picatura chinezeasca si se mai poate
    continua… Adevarul este ca nu intereseaza pe nimeni de pompierul simplu, cel care participa la interventii, care nu are dreptul la sindicat, neavand voie nici pe
    facebook sa posteze ceva impotriva acestui program ilegal sustinut de domnul Arafat, asadar, posteaza aici pe blogul dumneavoastra sub protectia anonimatului.
    Domnule Radu Tudor, daca intr-adevar aveti respect pentru valoarea pompierilor precum afirmati, faceti o ancheta jurnalistica sub protectia anonimatului in Bucuresti
    si in tara dar cu subofiteri operativi ,nu cu comandanti,inspectori sefi sau alte functii de conducere ; zic asta pentru ca si pe vremea Presedintelui Basescu
    ati intrebat oamenii de pe strada daca o duc bine, nu pe cei din guvernul Boc. Ideea este ca pompierii sunt constienti de aportul adus de domnul Arafat sistemului dar, ei cei
    care isi risca viata, cei care executa ordinele, cei pe spatele carora sistemul sta, au ajuns o masa amorfa prinsi in inertia vietii ca niste bieti “sclavi” si toti
    cei care fac parte din sistem stiu ca domnul Arafat conduce IGSU, precum romanii stiau pe vremea guvernului Boc ca decizile erau luate de ….p. T.B.
    Stiu ca este un post cam lung, de aceea va multumesc pentru timpul acordat.

    https://disponibilizaripompieri.wordpress.com/2015/03/03/impotriva-programului-operativ-in-ture-de-2448-al-pompierilor-militari/

      • Si? Domnul Arafat sa puna mana sa faca verificari, nu sa intimideze lumea cerand nume si prenume ca poate s.o domoli omul!
        Stan Patitu din Mitici- efectuati cercetari.
        In Germania cum lucreaza pompierii???
        Ce Franta, Ungaria… eu vreau exemplu din Germania, Luxemgurg, Suedia. Etc.
        Ore neplatite si punct.
        De ce se spun pe facebook?
        Domnule Afarat, va rog respectuos veniti si intrebati pompierii din unitati cu ce probleme se confrunta… nu mai faceti statistici si nu mai luati decizii in functie de ce va prezinta unu si altu de pe la departament!
        Inainte ae lucra 24/24 . Hai serios? Inainte era Ceausescu. Sa vina domne Antonescu la conducere sau sosia lui…
        O intrebare pentru dl. Arafat. Ce conditii sunt in unitatile pompierilor? Dvs rezistati 24 ore intr.o unitate?

          • Pai daca se aduce in discutie cum era in anii ’90. Hai sa ne aducem aminte de Antonescu si de al 2.lea razboi mondial cand Hitler facea legea… Despre ce vorbim?
            Domnule Radu Tudor ati pomenit de masinile care scot fum. Stiti dvs ca nu mai exista? Va spun eu ca mai sunt. Alea care scot fum au capacitate de apa cat 3 din cele aduse recent, amintite de dvs… Despre ce sa vorbim? Sunteti in tema cu ceva???
            Aud doar Franta… vreau sa aud Germania… Vreau sa aud de multe alte tari nu doar Franta si Ungaria.
            Realitatea e alta…
            In loc sa ridicati in slavi mai bine cercetati si puneti negru pe alb care e treaba cu 24/48 ca a fost castigat in instanta. Ce treaba are programul cu orele lucrate suplimentar?
            Ati investigat masinile care scot fum. Cum isi permite cineva, care doar citeste sau aude, sa vorbeasca de interiorul unui sistem?

  26. Domnule Tudor va rog sa imi raspundeti la o intrebare :

    – este legal sa muncesti si sa nu fii platit ?
    Daca tot aparati acest sistem va rog sa imi spuneti cum se face ca toti pompierii din romania lucreaza peste 500 ore suplimentare / an fara a fi platite .
    Daca aparati acest om inseamna ca aparati un stat fara drept . Asa se face in romania ? Lucrezi fara a fii platit ?
    Va rog sa imi spuneti daca in viata dumneavoastra ati lucrat o ora fara a fi platit ?
    stiti macar cat inseamna 500 ore suplimentare ? Orice bugetar lucreaza pe an 1700 ore . Cam cat inseamna 500 in plus fara a fii platit ?
    Arafat spune ca in Franta se lucreaza 100 ture …dar ce fel de ture ? 12 ore ?????
    Informati va mai bine si apoi blamati acesti oameni care lucreaza 4 luni / an pt. dumneavoastra fara a fi platiti .
    Un om care apara furtul cum se numeste ? Da…lucram 91 ture/ an si suntem platiti doar 75 . Asta ce este ? Nu furt ?

    Domnule Radu…stiati ca POMPIERII din tura ( cei pe care ii vedeti pe strada ) isi muncesc si concediul medical ? Daca vreunul se imbolnaveste si sta acasa 2 saptamani…va trebui in urmatoarele luni sa munceasca mai mult ca ceilalti sa faca 91 ture / an . Cam asta ce este ? Asa am ajuns ? Sa muncim pt. imaginea domnului Arafat ?
    Stiti cati oameni incadreaza o masina de pompieri ? …5 oameni !
    Stiti cati incadreaza de cand a venit arafat ? 3 oameni !

    Toate astea pt. ca s-au luat oameni si s-au pus pe SMURD fara a se face angajari .

    Acum va intreb eu pe dumneavoastra : Este normal ca domnul Arafat sa ne puna sa muncim fara a fii platiti ?????

  27. Domnule Arafat, dacă susțineți atat de tare acest program cu toate că se încalcă flagrant legea, începând de la Regulamentul Militar, Codul Muncii și Directivă Europeana trag concluzia că sunteți mințit de subordonații dumneavoastră. Nu vă trebuie numele și prenumele unui pompier operativ pentru a face o verificare, această situație e în aproape toată țara, aproape fiindcă mai sunt și comandanți cu capul pe umăr. Să fim serioși toată lumea acuză doar dumneavoastră visați și impuneți asemenea reguli incorecte. Eu aș fi de acord să ne întâlnim față în față și să vă dovedesc cu hârtii că sunteți mințit sau ascundeți adevărul.

    • hai sa fim seriosi ! intr-o tara in care te feresti si de colegul tau , in care serviciile stiu tot ce misuna , asta nu se stie !

  28. ps.

    va asteptam intr-o unitate de pompieri sa lucrati 4 luni / an fara a fii platit , daca tot este legal .

    • ps. 2
      intrebati cate ore munceste un militar care nu este la tura ! 1700/an .
      Sa inteleg ca au alt statut ?
      binenteles ca vor spune ca ne dau libere ! pai daca muncesc 2200 ore cum ne dau libere ?
      eu la sfarsitul anului trebuie sa am 1700 ore…si nu 2200.
      S-a inventat in romania alt cod al muncii ? Exista oameni in romania mai presus de lege ?
      daca este legal programul pompierilor de la tura ( 2200 ore ) inseamna ca este ilegal cel care nu muncesc la tura , nu ?
      Dar ce sa mai spun : Romania tara europeana ! Ne vaitam ca traim prost ! S-au ca avem tupeul sa cerem salariul la sfarsitul lunii !

  29. Domnule Radu după cum vedeți suntem zeci de pompieri ce au postat despre neregulile implementate de domnul Arafat (puteau fi sute dar mulți nu știu de acest blog), chiar nu credeți că ceva e în neregulă? E ca în strada în momentele aceasta, lumea strigă ei fac tot ce știu. Concluzia domnul Arafat e un bun politician. Așteptăm instanțele să vedem ce decid, sunt zeci de procese pe tema programului (Bihor, Ialomița, Buzău, Tulcea, București, Sibiu, Hunedoara).

  30. nu credeti ca ar trebui dezbatut acest aspect la TV ? sau nu este atat de important sau de ” senzational ” de a divulga aceste aspecte ? Va multumim ca ne dati la TV de fiecare data dand pompierii isi fac treaba si il ridicati in slavi pe Domnlu Arafat .

    De urmarit …ne urmariti de 10 ani incoace !

  31. A mai trecut un an,programului a ramas acelasi, anul trecut am avut cca 210 ore suplimentare neplatite, anul acesta cred ca o sa fac mai multe, vad ca promisiune a dlui Radu Tudor de a se interesa de soarta acestor ore pe la MAI nu a dus la nimic, un coleg de-al nostru din Tulcea a castigat procesul pt plata orelor suplimentare dar banuiesc ca sistemul o sa-l tina ocupat cu recursuri inca cativa ani (sa nu mai spunem ca plata drepturilor salariale castigate in instanta se face in termen de 5 ani),faimoasa nota-raport in baza careia sa trecut la programul actual a fost abrogata dar mergem inainte la fel,deci ,ce sa zic,sunt mandru ca sunt pompier.

Leave a Reply to AnonimulCancel reply