Consilierul de stat în Cancelaria prim-ministrului Cătălin Drulă susține că guvernele conduse de Victor Ponta au fost “cel mai mare dezastru” în materie de infrastructură.
Premierul Dacian Cioloș a distribuit, joi, fără a comenta, postarea consilierului său în legătură cu proiectele de infrastructură ale guvernelor Ponta pe pagina sa de Facebook.
“Departe de mine gândul de a apăra performanța vreunui guvern din ultimii 25 de ani în ceea ce privește autostrăzile. Toate au gestionat mai degrabă prost domeniul și rezultatele le vedem astăzi. Acestea fiind spuse, afirm fără echivoc că guvernele conduse de domnul Ponta au fost cel mai mare dezastru în materie de infrastructură de transport și de investiții publice în general”, a scris Drulă pe Facebook citat de agentia guvernamentala de presa Agerpres.
El a precizat că în ceea ce privește autostrada Orăștie-Sibiu lotul 3 derularea contractului s-a făcut aproape în totalitate în mandatul lui Victor Ponta — în anii 2012 — 2014.
“Erorile de management al contractului și deciziile proaste s-au luat la CNADNR sub conducerea domnului Neaga, directorul general susținut de domnul Ponta la CNADNR. Mai mult, în 2014, presiunea pusă și hei-rup-ul făcut pentru inaugurarea în prag de alegeri au dus la problemele de calitate care au făcut ca autostrada să se închidă la un an după inaugurare. Chestiunea este, de altfel, investigată de DNA în prezent. După inaugurare, deși au apărut fisuri în carosabil la câteva săptămâni, sub guvernul domnului Ponta s-a încercat timp de aproape un an minimizarea problemelor de calitate”, spune consilierul de stat.
Potrivit lui Drulă, și derularea contractului în privința Master Planului s-a desfășurat aproape în întregime în mandatul lui Ponta, termenul de realizare fiind primăvara lui 2014.
“E de notorietate că sub domnii Șova și Ponta s-au făcut presiuni politice inacceptabile pentru că doreau să tragem tot traficul rutier al României dinspre Transilvania și Moldova spre București prin Valea Prahovei și să modificăm coridoarele stabilite la nivel european. Totul pentru a justifica pariul domniei sale cu concesiunea autostrăzii Comarnic-Brașov (aspect asupra căruia detaliez mai jos). Un document care trebuia să fie eminamente fundamentat tehnic — ‘științific’ cum îi plăcea domnului Rus să spună — a devenit obiectul unor interferențe inacceptabile. Autostrada Sibiu-Pitești a fost întârziată cu cel puțin 2 ani și Master Planul a fost blocat tocmai de factorul politic”, susține el.
Consilierul de stat precizează că 95% din autostrada A3 București — Ploiești era finalizată la preluarea mandatului de către Victor Ponta, iar în trei ani acesta nu a reușit să termine 6 km de la centură până în Capitală. El a adăugat că în privința autostrăzii A2 București — Constanța fostului premier i-a revenit “doar” sarcina de a face inaugurarea.
Drulă mai susține că proiectele pornite de guvernele Ponta au fost găsite într-un stadiu “jalnic”. Astfel, el afirmă că pentru autostrada Lugoj — Deva mai întâi s-a făcut licitația, apoi s-a demarat procedura pentru obținerea acordului de mediu, motiv pentru care se lucrează pe sectoare și își exprimă speranța că în septembrie situația se va debloca.
În cazul autostrăzii Cîmpia Turzii — Tg. Mureș patru contracte au fost semnate în februarie 2015, iar unul în martie 2016, a completat Drulă.
“Pur și simplu guvernul Ponta a abandonat aceste contracte după semnare”, spune consilierul de stat.
Legat de autostrada Transilvania, lotul Suplacu de Barcău — Borș, Drulă precizează că există o întârziere de cel puțin trei ani și degradări survenite între timp la un șantier abandonat. În opinia sa, în privința autostrăzii Sebeș — Turda “dezastru” e puțin spus.
“Lucrări efectuate fără autorizație de construire — lucrări începute la presiunile și promisiunile guvernului Ponta. Exproprieri neefectuate, proiectare nefinalizată și dispute cu constructorii care duseseră contractele aproape de reziliere. Un management de contract complet defectuos. Încet-încet le-am rezolvat pe toate și acum, în sfârșit, se ajunge la mobilizare maximă și se vede lumina de la capătul tunelului pentru acest proiect”, declară consilierul de stat.
El mai susține că în privința proiectului autostrăzii Comarnic — Brașov și a proiectului Bechtel există două motive pentru care acestea nu au avut succes, respectiv faptul că guvernele Năstase și Ponta au făcut eroarea “strategică”, dar “probabil intenționată” de a promova aceste proiecte care sunt concurente cu coridorul european principal București — Nădlac și ambii au încercat să semneze contracte cu partenerii privați înainte de a face studii detaliate asupra autostrăzilor.
“Cât despre moștenirea guvernelor Ponta în materie de pregătire de proiecte: într-un singur cuvânt, zero. Zero studii de fezabilitate la zi. Zero proiecte pregătite. Prietenul domnului Ponta, dl. Șova, a reușit contraperformanța să lanseze 18 licitații de studii de fezabilitate în 2014 din care s-au anulat 15 (sub același guvern Ponta)! De ce? Pentru că sub dl. Șova s-au făcut foarte prost acele licitații, pentru că a intrat cu picioarele peste specialiștii care-i spuneau că așa nu se poate. Proiectele de infrastructură se pregătesc în timp, au un ciclu care necesită câțiva ani de pregătire și apoi încă câțiva ani pentru execuția lucrărilor. Necesită prin urmare gândire strategică, planificare, profesionalism. Nu pariuri ratate, amatorism și politicianism ieftin”, conchide Drulă.
Ce-mi plac mie astia care spun ca predecesorul a lasat lucrurile neterminate si ca este dezastru.
Cu certitudine daca dupa alegeri va rezulta un alt prim ministru o sa spuna la fel, “greaua mostenire” daca nu, “carmaciul” de azi al executivului ne va conduce in continuare spre dezastrul final. Pana acum si-a aratat cu varf si indesat masura neputintei.
Petardele ascunse de Ponta sub covor incep una cate una sa explodeze din pacate el face capital politic vezi doamne a guvernat bine iata minciunile si minele de teren lasate urmasilor incep sa se activeze deci nu pe timpul lui au explodat,sa fie clar,asa ca el e bun cei veniti sunt rai,da ?!?
Cei veniti sunt incompetenti si ,in tembelismul lor binecunoscut, arunca critici la ordin.Asta se vede clar din povestile aruncate despre autostrada cea fisurata care a trebuit inchisa si se invinovateste aiurea guvernarea Ponta .Acolo nu lucrarile au fost necorespunzatoare, ci terenul pe care s-a proiectat lucrarea, pentru ca acolo s-au produs ulterior masive alunecari de teren,iar proiectul a fost facut in vremea lui Boc si trebuia sa prevada ocolirea zonelor nesigure sau proiectarea constructiei pe piloni in zonele cu probleme de stabilitate a terenului..Dar ne-a JDrula asta se vede ca habar nu are pe ce lume traieste dar se baga el in seama.Cu consilieri d’astia,vai mama ei de guvernare.Asta este inca o dovada vie ca guvernarea Ciolos-Iohannis este VARZA.
tara poate rasufla usura ca a scapat de mitomanul ponta
Corect,acum urmeaza niste disponibilizari facute de guvernul Ciolos-Iohannis si tara va gafai si mai usurata.
Hai mars Si rasufla ca o besina!
Sunt curios daca cineva modereaza vocabularul aici. Inclin sa cred ca cineva modereaza, ca nu apar post-urile automat. Dar sigur e ok cu limbajul daca totusi apara. “Haoleu”, “mata” ce pazesti?:))
Bai Drula,la criticat ne pricepem toti si pe GRATIS,nu ca voi care stati pe oua si bani multi si de un an nu ati facut nimic decat sa bagati vrajeli.Autostrada aia care s-a fisurat,prabusit sau ce dreac facuseu,si care “s-a derulat” in vremea lui Ponta,a avut proiectarea aia “inteligenta” in timpul guvernarii basistilor vostri,iar voi acum vreti sa dati vina pe executarea lucrarii si pe termenele “comandate politic”.Pai,mai tzarane,ai vazut tu pe lumea asta ca exista undeva lucrari cu termene la discretia constructorului,adica undeva la Pastele Cailor? Eu zic sa lasati vrajeala si sa faceti critica si comparatii atunci cand veti fi in stare sa faceti ceva concret, acolo in spatiul fizic ,ca sa vada poporul, ca de vrajeli o fi satul.Sau poate ca v-ati apucat iar de studii ca pe vremea lui Boc,sau studii d’alea “care necesita cativa ani de pregatire” si de aceea nu aveti timp de lucruri concrete.Dar aveti timp cu datul din plisc la care nu va intrece nimeni. decat seful vostru Iohannis cand se intoarce din excursii si mai critica “vechiul regim”,mai arunca niste lozinci si gata (ca sa nu zica natiunea ca voda arde gazul de pomana).
Oare de ce acest guvern cu o prestație lamentabilă consideră că guvernul anterior a fost atât de slab ? Văd paiul din ochiul guvernului Ponta dar nu și bârna din ochiul lor. Asta este foarte trist pentru România. Sunt mai preocupați să-si acopere greșelile decât să facă ceva bun pentru țară .
pai Ciolos n-a comentat pt ca avea mainile ocupate cu stransul gunoaielor. Nu stiu daca in Guvern sau in Delta Bucurestiului. A dat doar enter la un text, cum e obisnuit.
Nea Drulă, de când eşti în guvern de ce nu ai vorbit live până acum?
Comedianţi şi comentatori cu sau fără identitate suntem toţi pe o pagină de facebook! Cum arăţi tati la figură că deja te-am lipit de un boschetar care înjură şi înjură cu gura lui, tu fiind poate altcineva!
🙂 hai că eşti enervant şi nu numai tu! Ieşiţi dreacu la microfon şi camere live să vorbiţi! Nu vă ascundeţi în spatele unei pagini mutată de la unul la altul precum căţeaua din câine în câine! Chiar nu aveţi pic de respect pentru voi ca persoană fizică? Observ că şi Cioloş patinează în graba mare pe drumul ocupantului principalului scaun al ţării: robotul vorbitor pas cu pas şi nu e normal!
Nu mai alergaţi după”vizitatori şi like” pe pagina pentru beneficii!
Cu pagina veţi rămâne!
de tampitii din guvernul meu sunt satul! minciuna si prostia sunt argumentele lor/ cine e drula asta? ce ptregatire are? l-a intrebat cumva pe tacsu cum e cu infrastructura rutiera/ i-a spus tacsu pe ce a cheltuit baii ca mare sef la drunuri? vad ca sunt destui idioti basisto-penelisti care inghit minciunile lui dula fara sa gandeasca, fara sa se informeze. si drula asta si idiotul macovist de la fonduri arata cat de redusi mintali si cat de mincinosi sunt. realitaea le da insa cate o palma zdravana peste fetele grosiere. a ajuns pana si guvernul sa recunoasca dezastrul absorbtiei fondurilor europene dupa ce macovistul idiot si ong ist manca cacao prin comisii de ce tare e el si cate fonduri a atras.
Hmm! Ciolos s-a hotărât sa iasă la atac ceea ce inseamna ca vrea cu adevărat sa candideze din partea PNL la alegerile de anul acesta. Deocamdată trimite drone (sau drule, ca sa fim in ton) in campul advers, care, coordonate cu bombardamentele DNA asupra președintelui Senatului, sa șteargă de pe fata pamântului orice urma de concurenta din partea foștilor prim-miniștri (recunoscuți ca “oameni capabili”si, deci, pasibili de reveniri spectaculoase). Pre-emptive strikes, cum ar zice nea Klemm, dintre care una cu posibilități clare de backfiring in diaspora unde votanții liberali, o spun din proprie experiența, nu vor vota niciodată cu actualul PNL, cu sau fara Ciolos la cârma si, in cazul întemnițării lui Tariceanu, nu se vor osteni sa voteze, pur si simplu. Desigur, diaspora rămâne “câmp tactic” si oricând i se pot umfla rezultatele in sensul dorit, dar Ciolos va rămâne cu suspiciunea de frauda de coada si viața lui de prim-ministru “ales” nu va fi mai ușoară decat aceea de premier tehnocrat. Poate ca nu-i pasa, in definitiv a dovedit ca e capabil de orice târându-și ministerul in procesul “Telepatia”. In aceeasi ordine de idei: văz ca toate aranjamentele făcute de PNL pana acum se bazează pe succesul in alegeri al lui Johannis, succes datorat in mare parte mediocrității absolute a personajului care contrasta “plăcut” cu mârlănia predecesorului. In momentul de fata PNL pare sa creadă ca orice mediocritate susținuta de partid va câștiga automat votul cetățenilor, ca Ciolos va fi automat agreat de public prin comparație cu Tariceanu, de exemplu, care face o gălăgie insuportabila oridecateori se întâmpla vreo “gafa” la nivel de conducere a societății, cheamă miniștrii sa se facă de ras in Parlament, refuza sa bată din călcâie in fata lui nea Klemm șamd. Poate ca Ciolos aspira la un record Guiness in mediocritate?
Stati linistita doamna, pe Tariceanu, e ordin de zi, trebuie sa-l execute pana-n alegeri. Acum au scornit ceva de demult din 2008, bineinteles in urma unui denunt cum se putea altfel in tara turnatorilor ca Tariceanu a luat o mita, spaga ordinara de nici mai mult nici mai putin de 1 mil de euroi pentru a pune in functia de Guvernator al Deltei Dunarii pe dl. Liviu Mihaiu, care avea nevoie de nici mai mult nici mai putin de 1 mil. euroi pentru a accede in acesta functie.
Autoritati drepte in tara oamenilor strambi. Cam ciudat, nu vi se pare ? Cat de slab poti fi ca sa nu poti administra probe si trebuie neaparat sa recurgi la denunt ?
În câți ani vom avea și noi autostrăzi .rușine sa va fie
Ghinea ministrul fondurilor va da in cap voua cu absorbia zero: 3 miliarde vin anu asta de la inchiderea sezonului trecut , 3,7 la anul.
Daca voi ati informa corect, romania ar avea o sansa.