Colegul nostru Dan Constantin, redactor sef al Jurnalului national, a fost agresat verbal si amenintat de un fan al lui Traian Basescu, sambata seara, in parcarea unui hypermarket.
Agresorul basist a spus ca-l cunoaste si ca este foarte enervat de opiniile lui Dan Constantin exprimate la Antena 3.
Acest gen de manifestari violente sunt fara doar si poate consecinta jignirilor repetate, instigarilor si atitudinilor profund daunatoare ale lui Traian Basescu. Drept pentru care fanii sai se manifesta in consecinta.
Dan Constantin a depus o plingere la Politie, individul fiind deja identificat. Consecinte legale vor exista intr-un termen foarte scurt asupra agresorului. Orice amenintare si agresiune asupra unui coleg va primi o reactie foarte ferma si solidara din partea noastra. Genul acesta de actiuni ne fac sa fim si mai determinati in exprimarea opiniilor noastre la Antena 3 sau Jurnalul national.
Cer Ministerului Afacerilor Interne sa intervina foarte ferm pentru stoparea acestui gen de violente, care intr-un an electoral pot degenera cu efecte nebanuite. Garantarea libertatii de exprimare este o datorie constitutionala a autoritatilor, pentru oricare cetatean roman.
Mi s-a intimplat sa fiu agresat si injurat eu, un postac de rind, dar domnul Dan Constantin, un jurnalist vertical si nepartinitor, cu atita desfasurare ca persoana publica! E regretabil. Era mai simplu sa-si verse naduful in scris, chiar si mai putin politicos, dar sa agreseze si sa ameninte in public ori in particular cred ca legea nu-i permite, chiar daca se incearca o paralela ca in cazul nefericitului Zglobiu.
D-le Radu Tudor in ceeace priveste scandalul cu Mircea Basinescu-Bercea Mondial, jurnalistii de la Antena3 ar trebui sa introduca foarte clar in ecuatie in emisiunile lor si pe Morar si Kovesi care au condus si conduc DNA si Parchetul Genaral ca locotenteti al canului Basinescu pusi sa vegheze la nepedepsirea faptelor penale ale clanuli prezidential prin tinerea la sertar, dare de NUP sau IUP in toate dosarele de coruptie in care sunt implicati mafiotii din acest clan. Daniel si Kovesi fiind cei mai vinovati ca acest dosar a fost inchis inca din 2009 cand au aparut indicii clare cum ca Mircea Basinescu se ocupa cu trafic de influienta vis-a-vis de acest caz. Si n-ar fi rau ca Antena3 ca entitate juridica sa solicite in scris puntul de vedere al CSM si al lui Daniel si Kovesi despre faptul ca dosarul a fost inchis in 2009. Prin inchiderea acestui dosar atat conducerea CSM di 2009 cat si cea a DNA si Parchetul General se fac vinovate de infractiunea de favorizare a infractorului Mircea Basinescu si trebuie sa raspunda penal pentru aceasta.
Imi si imaginez cum dl. Constantin nu isi va mai putea exprima liber opiniile find speriat de reactia fanilor basisti 🙂
Asta este viata domnule Radu Tudor. Peste tot in lume sunt persoane care isi exprima dezacordul intr-un mod necivilizat. Dar sunt si intr-o parte si in cealalta. Pe individul care l-a agresat VERBAL pe colegul dumneavoastra il infierati, iar pe Zglobiu, care l-a agresat FIZIC, pe presedintele Romaniei l-ati facut erou national!
Cine i-a creat pe acesti indivizi? Dumneavoastra pe fanii basisti nervosi, Traian Basescu pe ceilalti din tabara Zglobiu. Si voi, redactia Antenei3, si Traian Basescu, semanati vant si culegeti furtuna.
Imi pare rau ca a cazut victima dl. Constantin care este o persoana destul de echilibrata in opinii, cred eu.
dada, pentru trogloditii basisti noi suntem de vina…sunteti de compatimit
Dnule Tudor,
In spatiul public romanesc politicienii se fac intre ei penali, corupti, ticalosi, turnatori. Asta e limbajul. Ei nici nu-si mai dau seama. La televiziuni la fel s-a ajuns la o exprimare extrem de dura si instigatoare. Emisiunile lui gadea sunt scene de executie publica. Nu mai exista echilibru, decenta, limite si astfel de comportament a coborat in strada. Asta e, trebuie sa vedem lucruile in ansamblu. Saracu constantin, el e destul de linistit prin emisiuni a fost pur si simplu tap ispasitor.
scene de “executie publica” ale politicienilor care fura milioane de euro de la stat? ei si familiile lor? cam asta e rolul presei, sa demaste mizeria din politica
Ticalosii astia vor cu orice pret sa bage pumnul in gura celor care le arata adevarata lor fata hidoasa si dezvaluie faradelegile pe care l-au facut si le mai fac.Cand se va termina cu teroarea basista,pedelista pmpista.penelista si altele?
Cand?
” Discursul istoric al tovarăşului Ion Iliescu din dimineaţa zilei de 14 iunie 1990 adresat minerilor din Piaţa Victoriei, la sosirea lor în Bucureşti
“Mă adresez dvs. de această dată, mulţumindu-vă pentru răspunsul de solidaritate muncitorească pe care şi de astă dată l-aţi dat la chemarea noastră.
Mulţumesc, de asemenea, tuturor celorlalte delegaţii din judeţe care au venit şi s-au adăugat acestor forţe solidare ale muncitorimii române. Îi rugăm pe ceilalţi să rămână aici, în piaţă.
Delegaţia de mineri, în frunte cu dl Cozma, se va deplasa spre Piaţa Universităţii, pe care vrem să o reocupaţi dumneavoastră.
Aşa cum aţi văzut, de astă dată, avem de-a face cu elemente, cu elemente de-a dreptul fasciste, care ieri s-au dedat la acte de vandalism, după ce, în cursul dimineţii de ieri, 13 iunie, forţe organizate de ordine publică au curăţit Piaţa Universităţii, la propriu adică, după ce au evacuat o serie de elemente care zăceau pe spaţiul verde, au eliminat tot spaţiul, s-au apucat de curăţirea zonei, pentru că a rămas mizerie în urma acestora, s-au apucat să cureţe carosabilul, să spele, să pregătească pentru circulaţie. În după-amiază zilei de ieri, grupuri organizate de elemente incitate, multe din ele drogate, înarmate cu diverse elemente contondente, cu bare, cu lanţuri, cu pietre, cu cărămizi, cu ţigle, au atacat cordoanele de poliţişti, înarmate cu sticle incendiare, au dat foc la autobuze, la maşini şi apoi, grupuri, s-au îndreptat spre clădirea Poliţiei, pe care au incendiat-o, spre clădirea Ministerului de Interne, spre seară, precum ştiţi, au invadat şi clădirea Televiziunii care a trebuit să-şi întrerupă emisiunea.
În cursul serii, grupuri de muncitori, de poliţişti şi ostaşi au reuşit să reelibereze televiziunea şi spaţiul din jurul acesteia.
Peste noapte au fost eliberate clădirile Poliţiei şi ale Ministerului de Interne. Unii dintre ei s-au reîntors în Piaţa Universităţii. Acum, spre dimineaţă, se pare, se pare că din nou au evacuat-o, au părăsit-o. Sunt acolo câteva formaţiuni de paraşutişti şi poliţişti.
V-am ruga pe dvs., minieri, care sunteţi grupaţi, organizaţi, să vă îndreptaţi în coloană pe bulevard, până la Piaţa Universităţii, pe care s-o ocupaţi definitiv dumneavoastră, după care, în conlucrare cu forţele de ordine, va rugăm să asiguraţi paza Pieţei Universităţii, pentru că să se efectueze lucrări de curăţire şi de redare a circulaţiei acestui nod.
Dumneavoastră să fiţi paznicii, în conlucrare cu forţele de ordine, a acestui punct central din Capitală.
Va mulţumim foarte mult, va rugăm să faceţi totul pentru a elimina excesele, pentru a elimina actele sângeroase şi dumneavoastră să asiguraţi paza necesară împotriva tuturor elementelor extremiste care şi-ar mai face apariţia în această zona!
Va mulţumim foarte mult, tuturor! Drum bun şi cu bine! Succes!”
pe 20 mai 1990 la alegeri,Iliescu a fost ales presedinte cu 12 milioane de voturi din totalul de 14 milioane.asazisele protestele din iunie 1990,organizate si finantate de “celebrele” partide “istorice” nu aveau nicio motivatie reala decat aceea de a provoca violente si a compromite asfel guvernarea nou aleasa.flacaii au atacat sedii ale institutiilor statului in data de 13 iunie fapt ce a facut ca in 14 iunie sa vina minerii sa faca ordine.
Auzi bai, rosule. Fac ceva si pe tine, si aia 12 milioane, si pe tot partidul tau de rahati,ok?
Multa sanatate lui Ion Iliescu si cretinilor care l-au votat de 3 ori. Am zis!
Sa fac ceva pe verdele tau. Extremistule !
mai tamponatule,si tu l-ai votat pe iliescu cel putin o data ,si asta datorita politicii voastre “benefice pentru tara”,facuta de voi, istoricii lu’ peste in perioada 1996-2000.ce ordinar…
si daca tot te trece,fa ceva pe aia care te-au facut.
“NOI MUNCIM NU GINDIM” – mai “paris” taica tu esti activist de la baicoi dar te-ai frantuzit ca asa-i cul la manelistii intorsi acasa de pe meleaguri straine
„Moarte intelectualilor”, „IMGB face ordine”
lozinci inventate de propaganda jegoasa a liberalilor si taranistilor.nu imgb-istii si nici minerii nu au jefuit tara asta.ci fostii nomenclaturisti,securisti,militieni si turnatori in colaborare cu “istoricii” de rahat rasariti din toate emanatiile tranzitiei la capitalismul binefacator doar pentru hoti.dreapta unita de acum este o adunatura in jurul celor mai mari dintre hoti si a praduielilor lor.
pai tu si neamurile tale scoateti carnetele de pcr-isti si vedem atunci care si cum a fost activist. acum toti pcr-istii,securistii,militieni si turnatori v-ati dat de trei ori peste cap si sunteti smecherasi de dreapta. niste ghertoi…
E nasol să ai memorie selectivă, medas !!! Îți amintesc eu cine a organizat garniturile de tren cu care au veni minerii în București: traian băsescu – ministrul transporturilor și radu berceanu – mare șef CFR Craiova
Corect, prietene! Bravo.
Asa este, intr-adevar. Scarba de Traian Basescu a participat ACTIV la mineriade, si acum pozeaza in mare anti-FSN-ist si democrat.
Esti un jeg, bai Basescule, la fel ca Iliescu. Doi cacati, iesiti din acelasi sfincter, FSN. Rusinea Romaniei si a Europei.
Bravo, ungurene. De-aia vrei sa te aliezi cu basaul.
basescu fiind tot un cadru al securitatii adica un om al sistemului AL VOSTRU. Maneaua nomenclatura-securitate pe care o jucati cu picioarele pe cadavrul romanilor de 24 de ani
nu ,este al vostru cu basism cu tot.nomenklatur + “istorici”(cu shorici)= dreapta unita.
Subscriu!!
Imi pare nespus de bine cand vad oameni care-si aduc aminte bine de vremurile de atunci!!
Nici tu nu stai bine cu memoria. Nu de alta dar Radu Berceanu nu a avut niciodata nicio treaba cu gara sau regionala CFR Craiova decat atunci cand se urca sau cobora din tren. Dobre era seful Regionalei CFR Craiova atunci si a fost destituit de Basescu pe motiv ca oprise trenurile cu mineri. Asa ca Iliescu i-a chemat pe mineri iar Basescu i-a adus pentru cei cu memorie scurta. Dar nu mai inventati totusi si alti vinovati.
Nervozitatea băsistilor e tot mai mare, s-a văzut si agresiunea de la Nana impotriva unei femei in vărstă.Constienti fiind de pierderea puterii atacă ca o fiară turbată.Si pe mine mă injură pe net niste obsedati băsisti, in realitate sunt numai doi dar intră pe mai multe adrese ca sa pară că ei sunt multi,Este jenant ca un jurnalist de talia domnului Păunescu sa fie amenințat de o jigodie băsistă.
Inteleg ce spui, pentru ca si pe mine ma mai sacaie cate unu’.
Iti dau un sfat: cel mai bun mod de a-ti arata dispretul, dezaprobarea si nepasarea fata de cineva este sa nu-l bagi in seama.
Basistii dispar si ei dupa cel care le-a dat numele. Si anume, cand va ajunge Basescu la groapa de gunoi a istoriei.
da,mai ales de cand te-ai metamorfozat ca omida,din basist in “antibasist”.
nu marjez la piese de teatru intre cuiburi ale nomenclaturii si/sau securitatii
Nu e de mirare cind jurnalisti si ziare intretin astfel de actiuni reprobabile…Este o coincidenta sau nu faptul ca Evenimentul Zilei de astazi titra ca Dan Constantin de la Jurnalul National are o leafă de 5.000 de euro, restul articolului nu l-am citit de jena si repulsie fata de acest ziar si jurnalistul in cauza…
Dan Constantin este un jurnalist profesionist si respectat, echilibrat si de bun simt si nu merita o asemenea agresiune…
cand l-a scuipat ala pe basescu, ce v-ati mai bucurat
esti foarte prost. am condamnat gestul
L-ati condamnat invitându-l si făcându-l vedeta pe individ.
L-ati întrebat și dacă nu are in plan acțiuni suicidale
cenzura e mentalitatea dvs
Imi pare rau aici, domnule Tudor, dar consider ca un cretin ca A. Zglobiu nu trebuia promovat si dat spatiu de antena. Omul e dezechilibrat, nu e vina sa. E iresponsabil.
cand spuneti cretin despre un om apasat de mari nevoi si probleme, sunteti practic la fel
Au fost și televiziuni care chiar dacă au dat incidentul reprobabil nu l-au invitat pe nebun doua săptămâni la rand în studiouri! Asta înseamnă promovare! Iar dacă promovezi nebunii se înmulțesc!
gandesti ca un procuror basist si usor stalinist cand scrii “nebun”. mergi la medic
Ma si mir ca isi ocupa timpul domnul Radu Tudor cu un secretar de partid de extrema dreapta ca tine.
Nu poti sa compari un presedinte care si-a omorat propriul popor prin masurile pe care le-a sustinut cu un redactor care n-a luat nicio astfel de masura. Dar PDL-istii fanatici manipuleaza intotdeauna.
Nu va mai suparati domnule Radu Tudor. Degeaba ati avut dumneavoastra o interventie scurta in care ati afirmat ca asemenea gesturi sunt reprobabile daca Zglobiu a fost facut vedeta si erou de catre dl. Gadea pe parcursul a 2 ore!
Cel pe care l-ati facut prost se referea la opinia generala din redactia Antenei3 si nu la persoana Radu Tudor.
zglobiu a fost aparat impotriva unor abuzuri de tip comunist. iar despre gestul sau am spus ca nu e de incurajat. va uitati din 2 in 4 la tv
@Radu Tudor
Abuzurile au fost de tip hitlerist, nu comunist. Nu mai confundati lucrurile, va rog.
O fi venit Zglobiu la Bucuresti in iarna lui 2012 sa se alature protestatarilor sau in sept. sa se alature marsului initiat de Ghise, asa ca mare anti basist ce este? Nu, a asteptat sa vina Basescu la el sa-l scuipe. Nu a facut decat sa dea tonul. Maine poimaine il vedem si pe Ponta in aceeasi situatie, ca are si el dusmanii lui. Pai e bine asa?
Este o boala genetica a basistilor(de fapt ei ca si pesedistii se trag din fesenistii care cereau :moarte intelectualilor,moarte lui Coposu,cereau alungarea regelui din tara,cereau confiscarea MASINII DE TIPARIT BANII gasita la SEDIUL PNTCD,cereau….).
Basistii au in caputul lor IDEIA ca oricine nu este cu ei este impotriva lor.Ei nu inteleg ca libertatea de OPINIE(buna sau rea) este GARANTATA de CONSTITUTIE.
De aceia ii iubesc pe liberali care prin spiritul lor liberal iubesc libertatea ( de orice fel printre care si libertatea de opinie,de exprimare..) si nu sunt fanatici ca ceilalti si chiar accepta,uneori cu zambetul pe buze, sa fie ciuca defaimarilor din presa si televiziunile obediente.
Se vede ca trecutul/istoria lor de 140 ani nu poate fi egalata de niste parveniti/baroni ,inventati/creiati dupa revolutie si cu un trecut/istorie de numai 25 ani.Dar mai va curge multa apa pe DUNARE pana cand …norodul va putea percepe/pricepe aceste lucruri care fac diferenta dintre DEMOCRATIA REALA si DEMOCRATIA MIMATA ,diferenta intre un POPOR si o POPULATIE.
Ar trebui ca toti cu capul pe umeri sa nu mai privim indiferenti la aceste lucruri…urate si de nedorit intro tara normala( din cauza mizeriei oamenii au devin indiferenti si fara simt civic la asemenea …derapaje).
norodul nu intelege de unde au aparut liberalii si sunt ei asa de istorici.ori este vorba de unii care au avut la scoala la istorie numai nota 1o,dar eu nu cred, sunt prea multi cu fete de repetenti,ori ,in afara de batraneii aceia chinuiti prin puscari bolsevice si care par a fi singurii istorici,ceilalti sunt istorici numai daca or fi fost congelati acum 70 de ani si reinviati.dar realitatea este ca sunt printre ei la fel de multi fosti pcr-isti,mici fosti nomenclaturisti activisti,fosti securisti si vechi turnatori,ca la toate partidele.
Da, ai dreptate.
Nici mie nu-mi place Dan Constantin, dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i dau in cap.
Condamn gestul si injuriile indurate de acest jurnalist!
Lasa vrajala.
ungurene,
e logic ce spui. Nu are cum sa-ti placa Dan Constantin si in acelasi timp sa te aliezi cu basaul.
Chiar si pe cacarau il iubesti?
Baieti … ORICINE nu respecta opinia celuilalt, ORICINE se manifesta violent fata de opiniile celuilalt, ORICINE foloseste sintagma “cine nu este cu mine este impotriva mea … ESTE BOLSEVIC. Nu trebuia sa te nasti acum 50-60 de ani sau sa fi fost membru in structurile comuniste de conducere ca sa fi bolsevic. NU. Bolsevismul tine de mentalitate, de lipsa rationalului, de refuzul de a accepta si alte pareri, de caracterul omului. Este plina tara de “bolsevici” de 35-40 de ani!
Ne dam de ceasul mortii sa parem civilizati, ne dam de ceasul mortii sa aratam ca suntem democrati, rationali sau europeni in gandire. Dar este suficient sa priviti la “reply”-urile de pe acest blog. Majoritatea sunt de genul “ba pe-a ma-tii”. Abunda in epitete, abunda in injurii, abunda in lipsa ratiunii!
Dar noua ne place sa ne consideram evoluati, destepti, democrati, rationali … in realitate suntem niste chibiti politici, niste “ultrasi’ folositi de partidele politice, niste fiinte umane reduse la conditia de planta prin suprimarea analizei proprii. Pentru unii cuvantul lui Basescu este litera de lege, pentru ceilalti cuvantul lui Ponta. Nu conteaza ca mai sunt si altii care au alte pareri, care functie pe cine critica, azi sunt basisti, maine sunt PSD-isti. NIMENI nu accepta ca lor li se rupe basca de ambii protagonisti. Iar aceia care nu accepta sunt BOLSEVICII! Nu conteaza varsta sau partidul.
PARNAIE !
orice agresiune de acest fel trebuie condamnata indiferent ca e vorba de antibasisiti sau basisti
Nu ma maira nimic. Nu stiu ce orientare politica are individul, dar in zilele noastre se intampla foarte multe lucruri nedorite. Cred ca pluteste ceva in aer, glumesc bineinteles, dar nici nervozitatea aceasta generala nu este ceva sanatos in randul populatiei. De vina mai sunt si autoritatile, sunt ucisi oameni, impuscati, ori agresati grav si autoritatile, justitia da sentinte cu suspendare. Acest fapt nu este altceva decat incurajarea faradelegii, a mitocaniei si cel mai grav incurajeaza pornirile ucigase ale unor dezechilibrati, acestia fiind din ce in ce mai multi in jurul nostru.
Cand am scri ca d.n.a-ul e un fel de ghestapo, am primit : ,, si o sa va duca pe toti la Auschwitz” din partea unui basist. Acum scriu ce am spus vunui amic, acum zece ani ca basescu va da foc la tara si ca are comportament de legionar din garda de fier, ca si in cazul agresarii D-lui Dan Constantin .
Bine.
Pai da, pentru ca basistii isi cunosc interesul. Basescu se plimba linistit prin marketuri si nimeni nu ii zice nimic, pentru ca in Romania traieste o populatie bastinasa formata, in marea ei majoritate din blajini.
basistii astia care de altfel sunt de dreapta( desi idolii lor si stapanii idolilor lor nu produc una de un leu cei din urma furandu-i de la stat ca sa-i plateasca pe primii sa fie pupati in fund) si cu democratia in gura striga numai: sa-i ia dracii! sa-i interzica, sa-i interzica!
Eu am intrat de vre-o cateva ori pe o mizerie( care apropo, nu stiu din ce e tinuta in viata ca mie mi-a raspuns unu’ care scrie acolo si inainte numara chiloti la Libertatea ca pune el si prietenii lui bani … ori el din cate stiu nu mai are alt loc de munca decata asta unde pune banii, nu-i ia, si mai apare cand si cand la B1 si Nasu’ care sunt pe buza prapastiei), Reporter Ireal, care se ocupa numai cu Antena 3, Voiculescu si din cand in cand cu V. Ponta. Ce articole si comentarii de scelerati am vazut acolo, ce urari la adresa jurnalistilor Antena 3&Jurnalul, ce disperare ca nu va inchide nimeni … incredibil. Basistii de rand nu sunt doar prosti deci manipulabili, sunt si incredibil de nesimtiti si de aici cred ca si vine scelerarea asta.
Toţi, toată populaţia ţării care încă mai trăieşte pe teritoriul acestei ţări, căutaţi, vedeţi dacă în interiorul acestui ţinut românesc găsiţi 10-20% din populaţia ţării exemple demn de urmat. Nu mă miră nimic în ţara noastră, atîta timp cît orice politician sau, oricine, poate interpreta cum doreşte legislaţia ţării. Sunt cîteva personalităţi reale, maxim 100-200 ca număr, în rest, toţi suntem ţinuţi în mediocritate forţat, suntem obligaţi să fim deacord cu ceea ce ni se bagă forţat pe gît, altfel, suntem pedepsiţi, şi, peste cîţiva ani, consideraţi rebeli(terorişti), din cauză că ne cerem drepturile şi că nu mai acceptăm să fim minţiţi, manipulaţi, că încercăm să ieşim din mizeria, mediocritatea în care suntem ţinuţi de ani de zile de voi politicienii îngenuncheaţi de marile puteri . Vedeţi ce se întîmplă în ţările sărăcite de conducătorii ce stau în genunchi, de cei care sunt servitorii marilor puteri, care nu fac altceva în afara sărăcirii popoarelor prin controlul strict şi programare cum vor ei !!! Voi, politicienii, aţi cerut votul promiţînd că veţi face, veţi schimba totul în bine, da??? vi s-a dat votul , aţi introdus din afara ţării: Elveţia, Franţa, America, noţuinile privind implementarea impozitelor, taxelor, după procentul fixat de ei, pe veniturile săracilor, nu şi a bogătaşilor, aţi introdus obligativitatea de a face, de a impune impotriva proprietarului de drept şi împotriva securităţii naţionale, ceea ce este împotriva prevederilor Constituţiei României, aţi întrodus urmărirea pas cu pas a populaţiei prin camera de luat vederi, nu-I rău, dar au mînă liberă excrocii, huliganii(complicii voştrii). Culmea, după ce aţi introdus dosarul fiecărui individ la poliţie, acum şi dosarul medical, mai călcaţi odată în picioare Constituţia şi legislaţia internaţională prin controlul telefoniei, ca în comunism sau America. Nu credeţi că e prea mult viol privind drepturile omului, pentru un popor căruia i-aţi anulat forţat nivelul de existenţă , de a trăi ???…viitorul sună…rău tare!!!(părerea mea, cam dă de gîndit oricui) Este valabil pentru orice individ, pentru orice politician, pentru orice membru de partid, vechii şi noii politicieni.
Cei care fac politica prin studiouri de televiziune se expun din pacate si atrag dispretul celor care au pareri diametral opuse .
In Balcani deșertăciunea si patima politica este o tradiție istorica de pe vremea lui Caragiale . Cand Ciuvica intrerupe agresiv interlocutirii facandu-i basisti doar pentru ca nu mai vor sa acopere mizeriile PSD aia tot violenta este .
Nu mai bănui pe nimeni de impartialitate asa ca atacurile de presa sunt si ele atacuri la fel de condamnabile cand se mimeaza impartialitatea dar se face propaganda grosolana.
Sus regimul Basescu – Iohannis, nu?
corect
CORECT…@Jos Regimul Ponta-Basescu!
A-ti vazut vreodata ce se intampla cand spargi cuibul viespilor aia mari(pe la noi le spune gauni)sunt de-o ferocitate teribila ataca pe cine le iese in cale ;asa se comporta si astia cand sunt descoperiti doamne fereste sa l-e tii calea.
petre roman s-a facut de rahat la Antena 3 in emisiunea Sandrei Stoicescu. Ii spune in fata lui Ciuvica faptul ca acesta e platit sa spuna lucrurile pe care le spune.
Succesuri in alianta cu basistii, dle petre roman.
Din pacate aceste agresiuni au avut loc si asupra oamenilor de rand care simpatizeaza Antena 3 si sunt antibasisti.La 1 dec.2012 , la Arcul de Triumf eu si prietena mea am fost agresate de un grup bine organizat condus de un PDL-ist de frunte, Silviu Vaduva . Am fost agresate verbal, ne-au lovit peste picioare, iar prietena mea a fost calcata bestial pe laba piciorului si a trebuit sa stea cateva saptamani un gips. Domnul Vaduva nu a patit nimic si a candidat bine merci in sect.6.
silviu vaduva este un pitziponc basist cu intelect incert
Dar sa huiduiti de Ziua Nationala la Arcul de Triumf e nobil? V-ati cautat-o cu lumanarea.
Aha, deci erai acolo.
PDL, PMP, PNL, PSD, UDMR n-au nicio legatura cu ziua nationala, pentru ca asta nu e tara lor. Asa ca nu mai apara tradatorii de neam care au ucis romani. Sau nu e nici tara ta, mai ales ca esti secretar de partid.
cand aveti voi “dreapta democratica” de tras maciuci altora intotdeauna aveti “motive”.cand ati luat voi maciuci de la mineri,erau aia “cremenali”.o multime de trecatori si soferi agresati de “protestatarii” lu’ peste am vazut si eu personal in Piata Universitatii,in 1990 pana in 14 iunie cand au venit minerii.
In alt registru de idei, mi-am amintit astazi de declaratiile unui adevarat liberal…Mi-as fi dorit sa-i aud si astazi opiniile, in orice caz cele din vara lui 2012 sint si astazi valabile:
« Nu cred ca poporul roman il va vota pe Crin Antonescu. Mai ales dupa experienta cu Basescu, nu vor vota un om care nu are prestanta si echilibrul necesar. Acestea sunt aduse de o anumita varsta. Nu poti deveni presedinte al unei tari daca nu ai implinit 55 de ani ».
http://www.ziare.com/pnl/stiri-pnl/exclusiv-radu-campeanu-nu-cred-ca-poporul-roman-il-va-vota-pe-crin-antonescu-interviu-video-1172987
acum are 55 ani
Ai dreptate gabriela, Antonescu e de vina ca domnul Dan Constantin a fost agresat.
efectul Pavlov – cei idoctrinati impotriva lui Antonescu de atatea campanii securiste nu-l pot uita nici cand nu mai este presdinte al PNL . In schimb uita repede pagiatul , coabitarea , cianurarea si fracturarea hidraulica
Bun, condamn gestul si agresiunea la care a fost supus jurnalistul Dan Constantin.
Consider ca poti combate un individ de asemenea teapa prin argumente, si nu cu violenta si agresivitate verbala, fizica sau psihica.
Gresesti, platesti!
nu-l poti combate cu argumente deoarece nu ai ocazia sa-i spui ce crezi si ar trebui ca cel combatut sa nu fie propagandist pentru ca demersul sa aiba sens .
omul i-a spus o parere … nu a trecut la fapte
Basistul mai da si el cu gura spurcata pana innoiembrie apoi va fi săltat de procuratura pentru Amenințări.si toata Gașca asta care a distrus tara timp de 10 ani .s-autocitire milionari in euro ,dar nu va scapă niciunul,pana atunci sa depună banii la buget.
Riscul meseriei domnule Radu Tudor plus vremurile astea în care anormalul pozează în mai multe ipostaze ca normal(parada gay,fuziunea Crin Antonescu-PDL-PPE,coabitarea Ponta-Băsescu,aducerea la guvernare a UDMR+PPDD sau UNPR,Gabi Oprea iar în funcție de militar după ce a tăiat pensiile militarilor)Dar să nu-mi spuneți că vă temeți de băsiști domnule Radu Tudor.Mie îmi e frică personal de Traian Băsescu din cauza locului unde se află.Dacă un cutremur ar rupe Bucureștiul în două,ar ordona Armatei să nu intervină.E în stare de așa ceva și poate porni războaie.Rusia își umflă mușchii în fața noastră și pentru că Traian Băsescu a fost atât de idiot cât să zică că el ar fi ordonat să treacă Prutul într-o perioadă de război istorică ce-l predetează
Deci teme-te de Băsescu dar nu de băsiști că n-au valoare
mi-e scarba, nu frica
MAI BASISTILOR! VOI NU SUNTETI ROMANI?
ASTA E HAL DE PRESEDINTE!? , CARE S-A IMBOGATIT FAMILIA PRIN MIJLOACE OCULTE, NERESPECTAND NICI O LEGE IN TARA ASTA!!!??CUM PUTETI SUPORTA UN ASEMENEA OM? VOI SI NOI SA FACEM PUSCARIE DACA FURAM SI FACEM ALTE ACTE DE INDISCIPLINA, IAR EL SI FAMILIA LUI BINE MERSI ,NU!! CUM VINE ASTA MAI ROMANI FARA NEURONI IN CAP? VREAU DREPTATE IN TARA ASTA, VREAU JUSTITIE ADEVARATA, INDIFERENT CINE ESTE EL!
Bun, da-l dracului pe Basescu, oricum iese din scena si va luptati cu morile de vant.
Cum scapam noi de Ponta, asta e problema!
vom scapa intai de basistii portocalii si galbejitii extremisti.
Si eu vreau justitie adevarata dar din pacate a avut grija Poanta coabitantul sa nu avem parte de asa ceva pana prin 2015. A avut grija “antibasistul” Poanta sa numeasca procurorii doriti si devotati partenerului lui de coabitare “basistul” Basescu. Ca asa e intre “basisti” si “antibasisti” autentici. Se injura la TV toata ziua de ochii fraierilor dar pe la spate se pupa si se ajuta reciproc. Dar urla la altii ca sunt “basisti” daca nu le impartasesc ideile coabitacilor.
voi va giugiuliti cu basistii in public dar ponta este basistul.sunteti in rahat flacai, si nimic nu va mai spala.basistilor.
Aseară, pe ecran, aveaţi titlul,,De ce nu se ştiu candidaţii pentru cotroceni”(părerea mea):
Precizez că nu agreez niciun stat, nicio naţiune care-şi impune forţa pe teritoriul altei ţări, sau, distruge pentru profit orice(în cazul nostru, americani, ruşi,nu e normal să ia bogăţia unei ţări cu preţ minim şi să vîndă cu preţul uriaş pe care-l vor americanii sau ruşii, chiar ţării sărăcite de bogăţiile subsolului.
– Ai noştrii, toţi au bătut la porţile americanilor, poate că au şi îngenuncheat.
– Niciunul nu îndrăzneşte să se arate, bănuiesc, că nu ştiu cum să vorbească în faţa poporului, să spună adevărul, vedeţi că la ambele alegeri anterioare, nu a fost vorba de un plan pentru acţiune reală, totul numai împotriva unei, unor persoane fizice, şi, punct, aşa trebuie să fie comportamentul aleşilor care ne pot reprezenta la modul real???
– Dacă ai îngenuncheat la poatra americanilor, îţi este interzis să mai ai legături cu alte state mari în afaceri(vezi, Al Sisi al Egiptului care încă nu vrea să stea în genunchi, nu l-a aşteptat pe trimisul american la aeroport, a fost aşteptat de un reprezentant al guvernului egiptean, cît se chinuie americanii să-i controleze pe arabi şi nu reuşeşte, 80% din arabi, mai bine mor decît să fie controlaţi. Acolo, unirea şi stabilitatea e pe primul loc, dovada ultimului incident-7 violuri în ziua depunerii jurămîntului, toate cheltuielile sunt suportate de stat, făptaşii vor fi pedepsiţi cu tăierea sculei , apoi, pornirea pe biciclete a tuturor, de la elevi, scriitori, la celebrităţi multe din ţară şi din străinătate, miniştrii guvernului nu au timp să meargă la tv, sunt permanent pe teren între oameni, Al Sisi nu are somn noaptea pînă nu e linişte în ţară-ştiu aproape totul din egipt chiar dacă sunt aici).
– America vrea numai profitul ţărilor, nu-i interesează evoluţia naţiunii respective ca şi popor, nu contează mijloacele, la noi, au reuşit şi prin ortodoxie-vezi pelerinajele, ura între enoriaşi, pomenile şi manipularea prin orice mijloace a poporului de către preoţi, construcţiile de biserici, catedrale, enorm de multe, ca refulare a nemulţumirii oamenilor privind nivelul de trai, ca să nu se revolte poporul(biserica a ajuns exact complicea politicului ca in anii 1845-1920, este baza politicii, are politica proprie la fel şi bugetul incontrolabil…sacul cu bani şi proprietăţi), cine a citit şi a vizionat documenterele video vechi, ştie despre ce vorbesc.
– Pe unde au fost americanii, au făcut ravagii, dezastre din toate punctele de vedere, vezi:Siria, Irak, Sudan, Libia, Afganistan, urmează Ukraina, Moldova, la noi mai sunt şanse de revigorare, de retragere din afacerile dolarului american care-i aduce maxim de profit americii.
– Cînd vor spune americanii că teroriştii fac legea, este clar că teroriştii sunt aprovizionaţi sau plătiţi de ei, cînd spun de rebeli, înseamnă că e vorba de răzvrătiţi, de săracii nemulţumiţi, apropo de madam clinton, spunea că Mursi era prost sau înfumurat-drogat(ceva de rău în orice caz), de fapt, în realitate, de prost ce era(needucat, analfabet), nu voia să facă exact ce impunea america, şi de fapt, america voia să facă exact ceea ce face şi cu România de cîţiva ani.
1. Acum, că mi-am amintit: cîte locuri de muncă sunt înfiinţate în zona gazelor de şist în moldova româniei noastre ??? Numai jandarmeria are trimişi angajaţii acolo, în rest, niciun angajat din zonă, niciun loc de muncă real din cîte am auzit. Numai gogoşi scot pe guri politicienii…
2. Cîţi investitori străini sunt activi la momentul de faţă pe tritoriul României, dacă Investitiile străine directe au totalizat 2,7 miliarde de euro în 2013, şi au fost considerate un succes, pentru că s-au majorat cu 26,8%. Şi românii care lucrează în străinatate au trimis acasă 3,5 miliarde de euro. Ce concluzie putem trage? Că cei mai importanţi investitori de la noi nu sunt grupurile financiare şi industriale din Austria sau Franţa, ci muncitorii români din străinatate, potrivit datelor prezentate de economistul şef al BNR, Valentin Lazea.
(este realitatea actuală, realitatea de mîine, viitorul ţării noastre, nu altceva)
Cred ca agresoruk are ceva interese si este incurcat de rezultatul alegerilor si de ceea ce zice jurnalistul la tv. Toti basistii pe care-i cunosc eu au interese, o fac pentru bani.
Omul care l-a scuipat pe base nu este uselist sau panelist, e doar un om suparat.
Oamenii si-au cam dat seama cum e cu partidele si n-o gasim sustinatori fanatici ai unui partid fara ceva interese materiale ascunse.
Dle.Radu Tudor,nu este un gest admisibil,al acelui cetatean pe care-l catalogati basist.Este in fapt o atitudine a disperarii fata de coruptia endemica nationala,generata de toata clasa politica din Ro.Personalizarea data de DVS. nu este corecta,este mult mai cuprinzatoare avind in vedere tot ce s-a petrecut din 1990 pina azi.
Toate regimurile politice : ILIESCU,CONSTANTINESCU,Nastase,Tariceanu,BASESCU,BOC,Ponta au fost sprijinite si de Dl.Voiculescu prin prezenta la decizia ploitica,prin prezenta in ministere.Va spune ceva Dl.Seres,Pantis ..si D.Constantin..??
Poate ar trebui sa va aplecati cu atentie asupra deciziei de suspendare a fondurilor U.E. pentru agricultura derulate prin APIA care afecteaza intraga lume a satului romanasc.
Observatie,Dl.Academician Giurascu cind nu am rezonat cu politica postului Antena 3,nu a mai fost prezent,dar a aparut la Realitatea.RTV…asta spune tot.
agresorul si-a asumat basismul la fata locului / va spun eventual, nu va spune. ca “e mai multi” / incalcati principiul nevinovatiei pina la hotariri definitive? / dl giurescu a renuntat la aparitii tv de cind si-a dat demisia din parlament / nu stiam de suspendarea fondurilor, voi verifica / urmariti ce post tv doriti, potrivit pregatirii dvs
Oricine are alta opinie si nu este pro PSD si Ponta este basist! Asa ati impartit romanii?; ce clara si simpla este viata pentru unii in Romania!
Mai adaug, PSD-ul vrea sa existe o opozitie, dar o OPOZITIE asa cum vrea PSD-ul,impusa si condusa din umbra tot de PSD, mimandu-se numai democratia; asa ei toti isi vad de furaciunile lor si noi de saracia noastra.
opozitia este asa cum este nu cum vrea psd-ul.acum ca este cam basista de ce le este rusine sa recunoasca?.de ce atatea fandoseli cand ce este facut e bun facut?.de ce se mai da pnl-ul fata mare cand nu mai este cazul? probabil spera sa mai pacaleasca niste fraieri sau ce?
nu,dupa mintea voastra romanii trebuie sa se imparta in psd-isti si antipesedisti caci basismul a disparut peste noapte.a fost inghitit cu pene cu tot de dreapta unita.
Asa este forfota generala la noi,unele amenintari sunt cu scop de intimidare,altele mai stresante sau foarte grave,Trebuie luat act de ele la timp,in rest nu se vor stopa mai ales daca sunt sprijinite de “organele”,care sunt parastatale de fapt cu acoperirea de statale.
@Gabriela
Ma intreb ce resort ii duce pe unii sa atace un candidat la presedentie (care nu mai ..candideaza !!) tot asa cum a fost atacat fara un motiv real dnul DAN CONSTANTIN.
1.Teama si ura pentru unul care este corect si nu se subordoneaza unei gasti de interese (de grup/personale) sau sistemului creat de imbarligarea intre ei de 25 ani a nasilor,finilor,cuscrilor,cumetrilor,socrilor….
2.Manipulare facuta de propaganda basisto-pesedista.
3.Mostenirea fesenista
4.Lipsa unei democratii reale in ROMANIA sau
5.Pur si simplu lipsa de educatie si lipsa celor 7 ani “de acasa”.
punctul cinci este pentru tine personal si pentru propaganda basisto pnl-ista care o faci tu,plus pupaturile de rigoare excrocului antonescu.chiar daca s-a pierdut nitel ca magaru-n ceata tot excroc ramane.
invepe finalul pacalelii numite UE:
“Am convenit ca să lucrăm împreună pentru a combate excesele libertăţii de mişcare. Este adevărat că trebuie să fim liberi să călătorim în întreaga Europă în căutarea unui loc de muncă, dar este la fel de adevărat că nu trebuie să profităm nelegitim de sistemele de protecţie socială”. (David Cameron)
Ce frumos suna… excesele libeertatii de miscare…
din.pacate.BASESCU.are.performanta.de.a.fi.dezbinat.un.popor.
Din pacate exact asa este. Basescu a dezbinat un popor pe principiul cine nu e cu mine e impotriva mea aplicand tactica securista a lui dezbina si condu! Tragic este ca a si declarat ca nu ii reprezinta si pe cei ce nu il aproba. Dar scuze ca te intreb. Oare presa ce face? Si aici ma refer la toata presa nu doar la cea “antibasista” sau cea “basista”. Oare ei nu promoveaza tot aceasi dezbinare? Unii te considera imediat o scursura “basista” daca nu esti de acord cu Poanta iar ceilalti te considera scursura “antibasista” daca nu esti de acord cu coabitantul lui Poanta. Oare nu se practica si adanceste aceasi dezbinare si din partea presei prin impartirea romanilor in “basisti” sau “antibasisti” pe principiul nu esti cu Poanta esti automat “basist”? De parca in tara asta nu mai exista nimic in afara de cei doi coabitanti. Culmea e ca cei doi coabitanti coabiteaza perfect.
Subscriu.Este inadmisibil să fii catalogat în vreun fel dacă nu ești de acord cu unul sau cu altul.
Poți să-ți exprimi părerea așa cum o ai , fără să fii fan-ul unuia sau altuia, fără să faci parte dintr-un partid .
S-a ajuns la un soi de clasificare nedorită și murdară și la învrăjbirea unuia împotriva altuia pt. niște persoane care dețin niște funcții pt. o perioadă definită de timp.
Și asta este total aberant.
mai interesanta este cireada pnl-isto pdl-ista care se incruciseaza cu pantalonii jos in vazul lumii, intru inmultirea basismului.
Ce mentalitateee!!! Ce gîndireee!!! e incredibil!!! De ce nu-şi donează el banii pentru sport? De ce nu susţine învăţămîntul, educaţia, că din copilărie, din şcoală se învaţă totul??? http://www.stiripesurse.ro/ion-tiriac-sfat-pentru-ponta-mereu-spune-nu-am-bani-nu-am-bani/
De ce nu sugerează tăierea veniturilor bogaţilor pentru susţinerea sportului în şcoli ??? …avarul !!!
pe 20 mai 1990 la alegeri,Iliescu a fost ales presedinte cu 12 milioane de voturi din totalul de 14 milioane.asazisele protestele din iunie 1990,organizate si finantate de “celebrele” partide “istorice” nu aveau nicio motivatie reala decat aceea de a provoca violente si a compromite asfel guvernarea nou aleasa.flacaii au atacat sedii ale institutiilor statului in data de 13 iunie fapt ce a facut ca in 14 iunie sa vina minerii sa faca ordine…………………….DOMNULE TUDOR,DUMNEAVOASTRA CUM ZICETI CA A FOST? FILMUL LUI STERE GULEA DESPRE PIATA UNIVERSITATII REFLECTA REALITATEA?
am vorbit sute de ore si am scrii mii de randuri in 24 de ani despre mineriada… am depasit demult momentul, alba ca zapada (proiect lazaroiu?)
Domnu Radu Tudor, va admir profesionalismul si nu numai al dumneavoastra, ci al intregii echipe de la Antena3, dar mai important este sa sti importiva cui si pentru cine muncesti cu profesionalism.( pentru ce, am inteles demult, din ” sutele de ore” in care ati vorbit).
asta nu este ca numirea procurorilor corupti de catre ponta.Ce s-a intamplat in piata universitatii a fost ceva tragic, au murit oameni.NICIODATA NU AVEM VOIE SA NE PREFACEM CA NU STIM AUTORII.Si adevarul trebuie spus mereu, cu fiecare ocazie,daca mai mult nu putem face.Unde e justitia promisa?
Acest moment ,cum ziceti, nu-l puteti depasi pentru ca niciodata nu s-a facut dreptate.Aveti obligatia ca jurnalist sa aduceti aminte mereu ce orori au fost posibile atunci.AU MURIT OAMENI ,domnule TUDOR SI NIMENI NU E VINOVAT PENTRU ASTA?
Crimele si teroarea dezlantuite de scarba de Iliescu si de rosii comunisti din acei ani trebuiesc combatute si criticate, nu an de an pe 13-15, ci secunda de secunda.
Stanga reprezinta o amenintare permanenta la adresa democratiei liberale si un atentat continuu la proprietatea privata si banii oamenilor.
Atunci cum va explicati ca stanga tot timpul promite ca ia bani de la bogati si ii da saracilor. E adevarat, prima parte se intampla intotdeauna, banii ii iau, dar acestia nu ajung niciodata la amaratii care voteaza stanga, ci la cleptomani FSN-isti.
PSD si Traian Basescu, haznaua Romaniei! Am zis!!!
o amenintare permanenta pentru tara asta a fost si este dreapta voastra extremista,hoata,lacoma si mincinoasa.
N-ai inteles nimic!
mai nea alba ca zapada,daca pe 20 mai 1990 nu va ales mai nimeni ce mai vroiati voi dupa alegeri? vroiati sa luati puterea cu lovituri de strada impotriva rezultatului primelor alegeri libere?. au murit oameni la revolutie pentru pluripartidism si alegeri libere,nu ca sa ia puterea diferite gasti stradale. pentru voi numai ce vreti voi inseamna democratie si libertate iar automat poporul devine popor de prosti daca nu va da voua puterea.pai va dat puterea in 1996 si asa dezastru ati facut ca nici in ziua de azi nu ne-am mai revenit ca tara.
la cat injurati voi la antena omul ala era in legitima aparare
Mircea Badea chiar el
12 hours ago · Edited
Prea curvioasa Magda Pizdiceanu poate cu stanga, poate si cu dreapta, poate si cu amandoua da’ n-a fost asa norocoasa. Poate si cu gura, pentru ca doctrina se transmite ca folclorul: pe cale orala. De centru nu s-a prea nimerit sa fie pentru ca nu s-a incumetat nimeni sa treaca pragul. Electoral, fireste.
P.S. E totusi ciudat sa ai mai multi cunoscuti decat alegatori.
VOI LA ANTENA e o generalizare comunistoida, nefericitule
Tare mi-e ca raportul MCV de la sfarsitul anului 2012 nominaliza ca un trust media, oarecare (vezi Doamne), a avut si a sustinut unele atitudini, nu a stat sa nominalizeze persoane.
Degeaba esti pro-Obama la Fox News sau pro-NATO la Russia Today. Linia generala a postului se imprima in perceptia publica si ajungi sa fii catalogat ca atare, chiar daca nemeritat si impotriva opiniilor tale.
Putini pot face diferenta intre ce afirma un jurnalist ca R. Tudor si alte ganduri hazlii sau nu exprimate pe A3.
Toate bune!
norodul care nu intelege de unde au aparut liberalii inseamna ca nu poate ,asta spune totul despre ce este la ei in cap .
In anturajul meu sunt si cativa basisti (rude,colegi de serviciu)care,interesant,au cam acelasi profil………..tupeisti,intoleranti,rataciosi,strambari,semidocti.Unul dintre ei,cunoscut pupator de cururi la cei care au condus societatea in care lucrez de peste 20 de ani,ne-a numit pe toti din birou (si nu numai) hoti,boi si prosti,deoarece nu-l agreem pe basescu.Pana la urma s-a “miluit “un coleg si l-a bagat intr-un fiset.Acum trimite anonime catre director ca il sabotam.Culmea tupeului este ca el nu lucreaza 2 ore pe zi din cele 9 pe care le stam la serviciu.Cam asta inseamna sa fi basist!
Un magar!
Cititi ce scrie Mircea Badea pe FB care instiga oamenii sa se spanzure si cum nu cenzureaza comentariile celor care jura razbunare pe jurnalisti ca Mircea Marian, care se fac vinovati doar de faptul ca nu spun ce doreste Mircea badea si apoi o sa intelegeti ca “cine seamana vant culege furtuna”
si scrie ceva badea, apoi te razbuni pe dan ctin? misto logica aveti, va dau 2 lei pe ea
Pai voi instigati oamenii unii impotriva celorlalti si apoi va mirati de ce va da lumea in cap pe strada
cap ai, minte ce-ti mai trebuie
ionescule basaule,
bati campii. Ai citit ce a scris infectul basist marean ? A scris ca el dorea ca CNA-ul sa nu mai prelungeasca licenta Antenei 3 si ca nu cere prea mult, pentru ca altii, pe vremuri, care faceau propaganda au fost spanzurati.
Mai pe romaneste, infectul marean spune ca Antena 3 face propaganda, desigur in mintea lui de basist infect, iar unii care faceau propaganda pe vremuri au fost spanzurati.
Ce zici de asta, micule basist ionescu ?
Ce sa zic?!…ca are dreptate
Bravo, ionescule,
pupa-l mai departe pe marean.
Lasand la o parte faptul ca gestul este reprobabil am si eu totusi o nelamurire. Care sunt criteriile dupa care romanii sunt impartiti in basisti si antibasisti? Scrie pe frunttea lor sau daca ii injuri pe Poanta si gasca lui neocomunista esti autmat basist? Sau daca nu esti de acord cu presa care aduce osanale lui Poanta si gastii rosii numita PSD gata, esti automat basist. Credeti cumva ca sustinatorii monarhiei de exemplu i-ar iubi vre-odata pe Poanta si gasca lui sau pe Basescu? va garantez eu ca nu dar unde ii incadrati pe astia? Intrebare retorica deoarece nu conteaza daca ai aversiune fata de Basescu. Nu il lauzi pe Poanta esti “basist”. Eu sincer sa fiu il injur toata ziua pe Poanta dar pe betivan daca l-as vedea in fata i-as da nu o flecma ci una in cap. Si asta nusde acum ci de prin anii ’90 de cand aa dus minerii sa ma ciomageasca. Aste se cheama ca sunt basist? Dar cand semnezi pact de coabitare cu Basescu cum esti? Antibasist? Dar cand 3 ani de zile ai sprijinit toate masurile lui basescu luate impotriva romanilor, cazul gastii dublu reevaluatului Oprea numita UNPR, esti “basist” sau “antibasist”? E tragic ca s-a impartit tara asta doar in basisti si antibasisti doar pe principiul nu il iubesti si pupi in fund pe Poanta si PSD gata, esti basist!
cind isi asuma si spun verde in fata ca sunt basisti. e atit de simplu
Cand isi asuma si spun verde in fata absolut corect sa fie catalogati basisti domnule Tudor. Aici aveti perfecta dreptate. Dar ce inseamna asumare sau a spune verde in fata? Daca va uitati la comentariile de aici veti vedea foarte multi fiind facuti “basisti” doar pentru ca se leaga de Poanta sau PSD. Sau chiar si cand critica acei jurnalisti care ridica in slavi doar Poanta si PSD-ul lui dar critica tot ce tine de alta culoare. Sunt luati toti opozantii lui Poanta si ai neocomunistilor ca fiind “basisti”. Asta inseamna asumare? Daca nu esti de acord cu Poanta si PSD-ul sau daca nu esti de acord cu cei ce ii lauda inseamna ca iti asumi automat “basismul”? Aici s-a ajuns apropo de marele rau pe care l-a facut Basescu acestei tari adica divizarea tarii. Da, Basescu a aplicat cunoscuta tactica comunist-securista dezbina si condu. Din pacate o continuati. Nu dumneavoastra neaparat, caci altfel in mod sigur nu as mai pierde timpul scriind aici sau citind ceea ce scrieti pe blog, dar foarte multi dintre colegii dumneavoastra si multi dintre asa zisii analisti sau jurnalisti autoproclamati “independenti”. Se continua dezbinarea prin impartirea in “basisti” si “antibasisti” doar dupa pozitia fata de Poanta si neocomunisti. Mai exista si altceva in tara asta in afara de Poanta si Basescu adica cei doi coabitanti si va exista Romania si dupa disparitia din viata publica a betivanului si a lui Pinochio adica a coabitantilor. Dar se pare ca intentionat nu se recunoaste asta. Si apropo de “basisti” si “antibasisti” definiti din apropierea sau nu de PPE. Oare Poanta cum o fi daca spune ca ei sprijina candidatul PPE la conducerea Comisiei Europene? Or fi toti “basisti” daca cei ce vor sa treaca in PPE sau sa sprijine PPE sunt “basisti”? Vad ca betivanul asta a ajuns si un fel de simbol al Europei nu doar al Romaniei. Am ajuns sa impartim basismul si la nivel de parlament european, sa divizam si Europa in “basisti” si “antibasisti” dar acuzam doar pe unii nu si pe cei ce isi declara direct sprijinul pentru acest grup chiar si facand parte simbolic din alt grup. Oare credeti dumneavoastra ca “antibasistii” lui Poanta, coabitantul lui Basescu, vor face opozitie celor din PPE cand le sustine candidatul la conducerea Comisiei Europene? Dar nimic nu ma mai mira la unul care declara cu seninatate ca el a votat contracandidatul celui de a carui campanie electorala raspundea. In astfel de oameni trebuie sa avem incredere domnule Tudor? In oameni care recunosc cu seninatate ca iti infig cutitul pe la spate in timp ce in fata te lauda si iti arata atasament? Cand Poanta spune ca a votat contracandidatul celui pentru care milita si convingea romanii sa il voteze ce incredere puteti sau putem avea ca el este chiar “antibasist” doar pentru ceea ce spune despre betivan? Faptele arata exact ce s-a intamplat cu votul de care vorbeam. Minte frumos! Pactul de coabotare, numirile procurorilor, etc. arata cu totul altceva. Arata ca este capabil sa spuna una si altceva sa faca. Exact cum spunea romanilor sa il voteze pe Geoana dar el vota cu altcineva.
PS: Tara aia nu are absolut nicio sansa daca se va continua divizarea asta. Singura sansa ar fi sa nu se mai aminteasca, cel putin in presa, de cel ce este pe drept numit o rusine de presedinte. dar se pare ca asta nu ajuta PSD-ului sa ajunga partid unic. Sa ne intoarcem la anii ’90. Nu de alta dar ei nu au alta lozinca decat Basescu. Exact cum il acuzam pe Basescu ca nu duce campanii electorale decat impotriva lui Iliescu de care speram sa uitam dar nu ne lasa el. Asta se intampla si acum. Speram sa uitam de Basescu dar nu ne lasa propaganda rosie.
MIHAIL, te obosesti degeaba,ZARURILE AU FOST ARUNCATE,STII,doar ca o sa se rostogoleasca 4-5 luni pana se vor opri.In decembrie vei afla ce te asteapta in romania vreme de cel putin 5 ani .
Stiu foarte bine ca zarurile au fost aruncate de foarte mult timp. Din noaptea semnarii pactului de coabitare. Doar ca sincer sa fiu nu ma intereseaza absolut deloc si as putea sa stau linistit fara sa ma agit pe aici sa conving pe cineva sa vada realitatea din jur nu cea prezentata la TV de o parte saud e cealalta. Cineva spunea pe aici ca mai usor convingi un musulman sa manance carne de porc sau sa bea un pahar de vin decat sa convingi un PSD-ist infocat ca altul este adevarul. Nici eu nici familia mea nu am depins niciodata de ceea ce se intampla in tara. Nu lucrez in tara, am o pozitie foarte buna intr-o companie americana si stau prin Romania doar asa in trecere. Iar salariul meu este din cele numite de unii mult prea nesimtite asa ca ar trebui sa ma lase rece tot ce se intampla prin acea tara. Dar nu pot sta nepasator cand vad atata durere in jur cand ajung pe acolo si cand realizez ca majoritatea romanilor se complac in acea situatie fara sa isi de seama ca sunt condusi si manipulati pe criteriul “un popor sarac si needucat este foarte usor de manipulat”.
Asta e problema prietene, daca astazi mai ai curaj sa afirmi ca esti liberal, de dreapta, ca crezi in principiile pietei libere si ca efectiv dispretuiesti tot ce inseamna interventia statului in viata ta, PSD, Traian Basescu, PD, PC, UNPR si alti stangisti, neaparat inseamna ca “te-ai dat cu un cacat numit basescu”.
Misto logica. Si dupa ce o sa moara javra asta, tot vom fi numiti “basisti” doar pentru simplul motiv ca uram psd si stanga. Ei, cica, ne “insulta”. Noi, radem. Te salut!
PS: toti socialistii isi musca limba atunci cand vuiesc bursele de valori!
ungurene,
daca te dai liberal antibasist, de ce vrei sa te aliezi cu pdl-ul ?
@Stan Petru Paul: Cred ca vrea sa se alieze cu PDL-ul pentru exact acelasi motiv pentru care voi sunteti aliati cu UNPR-ul si mai nou si cu UDMR alti aparatori si sustinatori ai guvernelor Boc-Basesacu fara ajutorul carora nu putea face betivanul nimic in perioada 2010-2012. Intre PDL-ul de acum caruia ii facea semne betivanul de la perdeluta si Basescu este exact aceeasi legatura care exista intre UNPR-ul generalului ismene reevaluat si avansat de Basescu si respectivul. Asa ca mergi si te uita in oglinda inainte sa mai arati cu degetul la altii sau sa arunci astfel de intrebari penibile. Intreaba-i pe ai tai mai intai ce si cum cu UNPR, UDMR si basescu.
mihail,
respecta cronologia: UNPR a contribuit la daramarea guvernului mru, USL a fost votat cu 70 % in decembrie 2012, apoi antonescu a rupt USL in martie 2014 si acum vrea alianta cu basaul. Daca nu il rupea, udmr nu era la guvernare. Deci, de ce a rupt antonescu USL si acum vrea impreuna cu iohannis, fuziunea cu pdl ?
Asteptam detalii despre basistii de la Guvernare adica UNPR + UDMR + PSD-istii aspirati de PSD dupa alegeri .
Basistii rai sunt in opozitie iar basistii buni sunt la guvernare ?
earta PDL-istii aspirati de PSD dupa alegeri
Trăim într-o ţară liberă, suntem cetăţeni cu drepturi egale şi avem dreptul la opinie. Este un drept câştigat, nu un plocon făcut de politicienii de ieri sau astăzi. Consider că nimeni nu trebuie jignit pentru opinia sa, indiferent de conţinutul acesteia.
În acelaşi timp, mă aliniez cu cei care consideră că nu este corect să împarţi ţara în băsişti şi antibăsişti. Poţi fi împotriva lui Băsescu, fără să fii fan Ponta şi viceversa. Polarizarea opiniilor în funcţie de aceşti doi politicieni mi se pare o eroare regretabilă. Eşichierul politic românesc este mai cuprinzător.
Iti pretuiesc foarte mult opinia, Constantin!
Chiar foarte mult. Felicitari pentru postarea ta. Fie ca ratiunea sa prevaleze in fata instinctului brutal. Tine minte ca echerul reprezinta dreptate, iar compasul toleranta. Am zis!
Te salut, :.frate.
Subscriu.
Ce a raspuns Radu Tudor la un comment de pe blogul sau cand a fost scuipat Basescu:
“Radu Tudor says:
May 28, 2014 at 8:21 am
am facut apel public pt a fi ajutat. daca-i plateste antena 3 avocatul sare cel scuipat impreuna cu propaganda lui sa spuna ca e platit de noi. ganditi-va la mizeria de care sunt capabili basistii”
P.S. Sper ca faceti apel public si acum sa fie ajutat cel care l-a scuiptape pe Dan Constantin!
te oferi sa-l sprijini pe agresor?
Nu sunt de acord cu opinia exprimata de dvs., doamna scumpa.
Gresesti, platesti! Scurt si fara partinire. Parerea mea, in care cred puternic.
Nu inteleg de ce lasati sa apara toti basisti pe aici. Deja imi pute computerul.
basistii
Eu zic sa mergi la sediul psd, acolo se presupune ca nu sunt chiar asa de multi “basisti”. Cu expectia lui ponta, car ne explica in direct la tv, cat de mult il stima pe basescu. Iar basescu ne-a explicat cum ponta se cerea sa treaca in pdl pentru o anumita functie de ministru, si cum ii cerea sa-i fie nas. Iar ponta n-a negat niciodata.
Dar eu unul cred ca-l voi vota pe ponta la prezidentiale, fiindca se pare ca este un taranist inrait. Nu-s multi care au votat cu Ratiu in anii 90.
Draga Radu,
vad ca ai dat lovitura cu acest articol.
Se pare ca PSD-istii inraiti nu-s asa de numerosi pe net, fiindca-s ocupati cu sapa, biserica, carciuma,…
În timp ce oamenii “de afaceri”, “de dreapta” sunt ocupați cu planuri de întoarcere la putere ca să mai închidă niște spitale în fața cărora, de ce nu, să crapi CHIAR tu, lepră băsistă…
În 13-15 iunie 1990 minerii aduși de Iliescu, au găsit „droguri, arme, muniție, dolari și mașină de scris automată.Oamenii aia analfabeti au fost manipulati la fel de usor cum se intampla azi.Daca pentru minerul ala o masina de scris automata era ceva inspaimantator si ilegal,tot asa acum parerile si convingerile politice sunt prezentate cam in acelasi fel.CINE NU ESTE CU NOI ESTE IMPOTRIVA NOASTRA.Asta e democratic?Oamenii nu mai sunt judecati dupa fapte ci dupa zvonuri, pareri,verdicte date de ciuvica si de gadea in cazul antenei3,de altii nu mai vorbim.Asa rau a ajuns romania?
Doar in Rusia se impusca jurnalisti in strada pentru opiniile exprimate in media. Imi doresc sa nu se ajunga acolo.
Daca nu esti de acord sau te enerveaza, sacaie, intr-atat opiniile unui jurnalist, pur si simplu nu te mai uiti. Iti pierzi si nervi si timp stand sa combati sau sa convingi pe cineva care refuza un dialog. Sa violentezi un jurnalist, te descalifica si te injoseste ca om.
Macar R. Tudor accepta ca altii au alte opinii, chiar daca nu este intru-totul de acord cu ele. Nu inseamna ca ne dam unii altora in cap.
Asadar, pe zevzecu’ asta de l-au prins, sa-si faca treaba justitia si avocatii domnului Constantin. Amenda si puscarie sau exact asa cum scrie in lege, nici mai mult, nici mai putin. Am zis!
Nea Radule te rog mai agreseazane cu elite dealea ca batranu de 100 ani de tine lectii de istorie la mata in emisie si are carti pline de falsuri. Stie totul cu dacii din anul 100
dar depre dec.1989 ioc. Ma topesc de ras.Domnu vrea sa educe pe generatiile cu netu gadgetuiphonuipadu hahahaha ba nene cheamal mai
Foarte bună emisiunea lui Ursu! Întro oră, alături de Oana Stancu, o documentare cu esenţa de care trebuie să ţină cont orice român, care trăieşte sau nu, pe teritoriul acestei ţări !!! Felicitări !!!
Da. Am multe poveşti de la mineriade. Trăite de mine. Acolo. Cu minerii, cu “golanii”, cu minciunile scîrboase, abjecte, revoltătoare, înghiţite cu voluptate, pe nemestecate, de “oamenii de bine”. Cu sălbăticia. Cu teroarea. Ce bine că voi, cei mai tineri, habar n-aveţi ce e teroarea. Şi nici cum arată sălbaticii: fix ca oricine, doar că vin să te omoare pe stradă, fiindcă nu eşti de acord cu ei. Ce bine că nu ştiţi. Şi că nici nu vreţi să ştiţi. Deşi e atît de simplu…
M-am uitat să văd cîte vizionări are pe YouTube “Piaţa Universităţii, România” de Stere Gulea, Vivi Drăgan Vasile şi Sorin Ilieşiu, producător Lucian Pintilie. Un film care m-a răscolit. Am fost acolo, iar filmul este exact “de acolo”. Într-un an de la postare, a reuşit să atingă uluitoarul prag de aproape 9100 de vizionări. Uau! Încă s-au mai găsit aproape 6900 de români, din milioanele care umblă zilnic pe internet, care să scrie la căutare “Piaţa Universităţii”, nu Salam, Guţă sau Inna, şi să se uite la aşa ceva, măcar cinci secunde! Aleluia!!!
Neştiind ce e teroarea, pentru că n-aţi trăit-o, sigur că nu va pasă de cei care ştiu, pentru că au trăit-o. Ba mai mult, unii găsesc de cuviinţă să facă şi glumiţe. Ca şi cînd ar şti-o şi pe asta, din moment ce le ştiu pe toate. Facem aşa: uitaţi-vă la film. După ce-l vedeţi, vă povestesc şi eu.
În rezumat (pentru că, aparent, n-aveţi răbdare să citiţi texte lungi) vine aşa: în decembrie 1989 s-a murit, sub comunism, pentru libertate. Pentru aceeaşi libertate s-a murit din nou în iunie 1990, sub libertatea lui Ion Iliescu. În Piaţa Universităţii din Bucuresti, România. În ianuarie 2012, cercul s-a închis. Piaţa Universităţii a fost confiscată de produsele epocii Iliescu Ion, care, gratie mineriadei in 13-15 iunie 1990, n-a încetat niciodată. Sigur că trebuiau s-o facă. Pentru mentorul lor. Ca să rescrie istoria. Şi au făcut-o. Perfect.
E un rezumat pe care nu-l credeţi. Normal: lucrurile acestea nu pot fi rezumate. Nu încap într-o pagină, sau într-un insert video de trei minute. În plus, sînt lucruri despre care nu se poate glumi. Şi care nu pot fi făcute “sexy”. Dar voi n-aveţi chef de genul ăsta. Altfel, v-aţi fi uitat deja la film. Era destul să daţi “Piaţa Universităţii” la căutare şi îl găseaţi. Uitaţi-vă la film.
Dar n-o să vă uitaţi. Ce bine. Ce bine că nu vreţi să ştiţi, aşa cum n-au vrut să ştie nici cei de dinaintea voastră. Unii dintre ei s-au deplasat, în masă, ca să-i omoare pe “golanii” din Piaţa Universităţii, alţii i-au ovaţionat. Ce bine că aţi învăţat să nu vă pese de speranţele noastre de atunci. De protestele noastre de atunci. De bestialitatea de atunci. De morţii de atunci.
Ce bine că unii găsesc chiar resurse să rîdă, ca şi atunci, de Marian Munteanu, de Cristian Paţurcă, de Liga Studenţilor. De proştii care au ieşit în stradă în decembrie ’89. De proştii (sute de mii) care veneau în Piaţa Universităţii. Să povestesc eu? Am mai făcut-o. De pildă aici, are doar trei minute şi un pic, îi zice “Iliescu reloaded”, dar titlul iniţial era “În rectul istoriei”:
PE ROMANIA DE AZI O INTERESEAZA CEVA?
Să fiți sănătos, tov Iliescu, și când s-o hotărî vreun bărbos din piață să vă zboare dinții din gură, să nu vă supărați, doar am stabilit că proprietatea privată e un moft!
Când va fi să fie, doamna Nina să-i pună pe ochi nu bănuți, ci dolari din ăia falși de la PNȚ.
Iliescu-1Să-ţi trăiască CNP-ul, nea Nelule, şi să votezi din Teleorman!
Fie ca ăl de jos să te lumineze şi să nu chemi minerii şi la subsol dacă-i prea caldă smoala. Cheamă Viitorul Constanţa, că ăştia bat tot.
Să trăiești, nea Nelule, și îți urăm să apari curând pe niște timbre aniversare cu mineriadele, ca să avem unde da cu scuipat când ne-apucă dorul de matale.
Secrtetul longevității lui Ion Iliescu: există doar doamna cu coasa, nu si tovarășa cu coasa.
Ghici la ale cui funeralii naționale o să urle bocitoarele: “Of-of-of-oooof, de ce taci, măi, animalule?”
Mare noroc ai că te-ai declarat ateu, nea Nelule! Uite de-aia nu strică nimeni nici măcar o mămică de bătaie pe matale, că e ruptă din Rai!
Domnu’ preşedinte, lumea e rea, nu vă luaţi după gura ei! O să vedeţi câtă lume o să vină să vă acopere cu flori, când o să ne spuneţi “adio”. Eu sper să fie flori de mină, cum v-a plăcut dumneavoastră.
Şi mai sper ca doamna aceea de la final, foarte zveltă şi îmbrăcată sobru, să n-aibă coasă. Eu vă doresc una cu seceră, să vă pară bine până la capăt…………….SA NE MAI DISTRAM UN PIC.
. Minciuni să aveți, că branduri vă dăm noi.
partide- PBC (Partidul Bun și Corect)
– MP (Mișcarea Perfectă)
– PDPUSLVN (Partidul Dacă vă PLace USL Votați-ne pe Noi)
– MCUB (Mișcarea Care vă Umple de Bani)
– MTANPCDMM (Mișcarea Trebuie să Ajungem și Noi la Putere Cumva Dă-o-n Mama Mă-sii)
– MPPA (Mișcarea Populară de la un Partid la Altul)
– SBCD (Steaua București Creștin și Democrat)
– MC (Mișcarea Caritas)
– PPMD (Partidul Poporului Mircea Diaconu)
– PDAM (Partidul Democrat Angela Merkel)
– PHVNVSBB (Partidul Hai Vă Rugăm Noi Votați-ne că Suntem Băieți Buni)
– PEMNCB (Partidul Era și Mai Nasol cu Ceilalţi pe Bune)
– MB (Mișcarea Băsistă)
– PVADCPTSNÎ (Partidul ne Votaţi Acum vă Dăm Căldări și Pixuri mai Târziu că Suntem și Noi la Început)
– DNA (Dreapta Națională Autocefală)
– USL-S (Uniunea Social Liberală Schengen)
– MBMVMM (Mișcarea Bine Mă Hai că mai Vedem cu Morar și Macovei)
– PM51 (Partidul Măcar 51%)
– PPȘAMSĂI (Partidul Pune Ștampila Aici Mamaie Suntem Ăia ai lu Iliescu)
– PSMTMADÎ30A (Partidul Sunt Monica Tatoiu şi cu Mişcarea Asta de Drepta am Întinerit 30 de Ani)
– PRPROSTDNPȘA (Partidul Rămâi PROST Dacă Nu Pui Ștampila Aici)
– PVBSDNCB (Partidul Votează-ne Bă Săracule că Doar Nu-ți Cerem Bani)
– PSDNCCVM (Partidul Stânga Dreapta, Nu Contează, Ce Vrei Matale)
– PMDDMCD (Partidul Mai Dă-te-n Dreapta Mea Creştin Democrat)
– PNPSNPȘA (Partidul Nu Poţi Să Nu Pui Ştampila Aici)
– P3DDDDAȚTÎ (Partidul 3D, Dreapta, Dreapta, Dreapta şi Apoi Ţineţi Tot Înainte)
– PDNET (Partidul Dreapta Noastră Eşti Tu)
– PRMM (Partidul Răul cel Mai Mic)
– PMC (Partidul Muie la Ceilalți)
– PD (Partidul Dreptelor)
– PVOFD (Partidul pe care îl Votează doar Oamenii Frumoși și Deștepți)
– PVBVG (Partidul Vai dar ce Bine V-ați Gândit)
– PPȘADVVCUTSM (Partidul Pune Ştampila Aici Dacă Vreţi să Vedeţi Continuarea la Urzeala Tronurilor şi Suleyman Magnificul)
Super.
Ministerul Marilor Proiecte anunță că, din 2014, sexul se va practica pe teritoriul României după următoarele reguli:
Jandarmeria va avea grijă ca swingerii din Pungești să nu se întâlnească în grupuri mai mari de trei persoane; orice grup de swingeri trebuie să includă minimum o babă.
În celelalte orașe, sexul în grup se va putea desfășura numai după obținerea tuturor aprobărilor de la primărie. În caz contrar, jandarmeria are datoria să intervină cu cei mai buni onaniști din dotare.
Sexul oral ca mită electorală devine obligatoriu, astfel încât oricine merge la vot să știe clar că își ia o mu*e.
Orice partidă de sex între demnitari și secretarele lor va fi inaugurată de Victor Ponta.
Românii trebuie să facă cât mai mult sex pe bani europeni.
Orice partidă de sex mai lungă de două minute va fi impozitată.
Pentru a lăsa o impresie bună vecinilor, parlamentarii mai în vârstă sunt sfătuiți să facă sex cu domnișoarele consilier doar în timpul cutremurelor.
Orice reprezentant Bechtel care face sex în România va primi despăgubiri de la stat.
Judecătorii de la Curtea Constituțională pot face sex cu partenerele lor chiar și dacă acestea sunt doar 30% de acord.
În Harghita și Covasna se va putea face sex în limba maternă.
Din cauza proastei informării a populației, cunilingusul va fi raționalizat.
Șoferii cu penisul mai lung decât autostrada pe care circulă vor fi aspru amendați.
Se va face sex cu lumina stinsă, pentru a fi salvate capra neagră și floarea de colț.
Pensionarii vor beneficia de sex gratuit în mijloacele de transport în comun. În loc de pensii.
Dan Șova se va ocupa de problema sexului ca și până acum, de unul singur.
În locul bateriilor clasice, Dan Șova promite vibratoare care funcționează cu gaze de șist.
Guvernul liniștește populația: nimic din toate acestea nu este adevărat. De la 1 ianuarie, sexul se va face exact ca până acum: foarte rar.
M-ai făcut să rîd .Dar într-o țară condusă de niște oameni politici cum sunt ai nostri, orice e posibil.
Din păcate.
chestia cu vibratoarele este in sprijinul opozitiei,caci se cam plictiseste asteptand vreo zece ani de acum incolo.
Stenograma ultimei întâlniri dintre Nicolae Ceauşescu şi Mihail Gorbaciov / 4 decembrie 1989
La întâlnire au participat tovarăşii Constantin Dăscălescu, prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, şi N.I. Rîjkov, preşedintele Consiliului de Miniştri al URSS.
M.S. Gorbaciov: Tovarăşe Ceauşescu, în primul rând aş dori să vă felicit în numele conducerii noastre pentu încheierea cu succes a Congresului dumneavoastră. Eu cred că dumneavoastră sunteţi satisfăcut de rezultatele Congresului. În societatea dumneavoastră, în rândul comuniştilor români, după câte mi-au povestit tovarăşii noştri, reacţia este bună la hotărârile Congresului.
În numele meu şi al conducerii sovietice, vă adresez dumneavoastră şi întregii conduceri de partid un salut cordial şi cele mai bune urări de succes în înfăptuirea hotărârilor Congresului.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Eu aş dori să vă mulţumesc pentru salutul adresat şi, la rândul meu, aş dori să vă adresez şi eu, în numele conducerii noastre de partid, al meu personal, dumneavoastră şi conducerii sovietice, un salut călduros.
Desigur, sunt bucuros că am convenit să avem o întâlnire, deşi este nevoie de o întâlnire mai lungă.
M.S. Gorbaciov: Vom căuta timp şi pentru aceasta.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Sunt foarte multe probleme de discutat.
Vă mulţumesc pentru felicitările adresate în legătură cu încheierea Congresului. Într-adevăr, a fost un Congres bun şi s-a încheiat cu rezultate bune. Acum trebuie să lucrăm pentru a realiza în practică cele hotărâte de Congres.
M.S.Gorbaciov:Întotdeauna, după un mare eveniment de acest fel, mai ales după un congres, avem în faţă sarcini foarte mari. Totdeauna este aşa.
La noi situaţia necesită o atenţie foarte mare. Noi aşa o şi abordăm. Preocuparea noastră principală este să ne descotorosim de elementele care au îngreunat dezvoltarea noastră. Desigur, noi suntem ataşaţi opţiunii noastre şi nu putem fi de acord cu încercările care se fac de a aprecia drumul pe care noi l-am parcurs până acum ca un drum de greşeli şi speranţe neîmplinite. Este un proces complex şi o astfel de cotitură în lume, cum este revoluţia noastră, nu se poate aprecia numai prin “alb şi negru”, chiar dacă judecăm după criterii mari, istorice, şi fără să exagerăm.
Eu cred că nu putem să admitem din punctul de vedere al adevărului şi al moralei, să se subaprecieze ceea ce au făcut generaţiile premergătoare. Ei au trăit, şi-au sacrificat sănătatea, viaţa, însăşi şi s-au bucurat, cu toate că au fost şi drame. De aceea noi dorim, prin perestroika noastră să acumulăm tot ceea ce este bun şi să deschidem perspectivele societăţii. Bineînţeles că procesul acesta este complex, dar noi sperăm totuşi la un succes şi ştim că nu va fi un succes rapid.
Tov. Nicolae Ceauşescu: La Congresul nostru noi am avut – nu mult, dar am avut – un pasaj special despre Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie şi despre marile realizări ale popoarelor sovietice. Totuşi, ceea ce au realizat popoarele sovietice în istorie nu poate fi şters şi nu poate fi uitat.
M.S. Gorbaciov: Acesta ar fi un altfel de neadevăr, încă şi mai prost decât cele care se spun.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Sigur că într-o asemenea activitate grandioasă au fost şi lipsuri, şi greşeli, şi abuzuri, dar istoria nu reţine niciodată decât ceea ce asigură mersul înainte.
Eu salut ceea ce aţi spus dumneavoastră tovarăşe Gorbaciov, cu privire la necesitatea de a pune într-adevăr, cu putere în evidenţă, ceea ce s-a realizat în construcţia socialismului, pentru că în acest fel popoarele sovietice vor fi şi mai mult mobilizate în realizarea noilor obiective. Sigur, trebuie să perfecţionăm continuu organizarea societăţii, metodele economice, tot ceea ce trebuie să asigure construcţia mai bună a socialismului.
M.S. Gorbaciov: Eu cred că aceasta este o remarcă foarte consistentă, pentru că noi deseori am întârziat în rezolvarea multor probleme care erau coapte.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Însă să ştiţi că ceea ce se face acum, peste 10 ani tot va fi învechit, dacă nu vom avea permanent în vedere ceea ce este nou.
M.S. Gorbaciov: Categoric.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Esenţialul este să realizăm socialismul ca să asigure o viaţă mai bună oamenilor şi materială şi spirituală.
M.S. Gorbaciov: Îl rog pe tovarăşul Stoica să vă traducă ultimul articol pe care l-am scris în legătură cu ideile socialismului şi perestroika. Acolo sunt expuse toate aceste lucruri.
Tov. Nicolae Ceauşescu: M-am uitat prin el şi am o traducere scurtă.
M.S. Gorbaciov: Dar din extrase nu iese totul foarte clar.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Mă gândesc să vă şi răspund.
M.S. Gorbaciov: Foarte bine.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Însă putem face aşa: două delegaţii ale partidelor noastre – dacă vom găsi şi pe alţii ar fi bine, dar acum este greu să elaboreze un material mai general despre socialism şi perspectivele lui.
M.S. Gorbaciov: Nu sunt împotrivă.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Să ştiţi că multe partide cer şi aşteaptă acest lucru şi sigur, ar saluta dacă Uniunea Sovietică ar lua parte activă la această activitate.
M.S. Gorbaciov: Foarte bine.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Sigur, nu formele vechi – noi le-am criticat, ştiţi bine – dar totuşi, toată lumea acordă importanţă Uniunii Sovietice. Mă refer la mişcarea comunistă şi la forţele progresiste.
M.S. Gorbaciov: Bine. Să dăm această sarcină secţiilor ideologice şi internaţionale şi să înceapă să lucreze – probabil mai întâi la nivel ştinţific şi pe urmă la nivel politic.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Pe urmă, îl vedem împreună.
Pentru că suntem la problemele acestea, hai să începem cu problema unei întâlniri a partidelor comuniste şi muncitoreşti. Desigur, nu vreau acum să luăm o hotărâre, însă să ştiţi că foarte multe partide au ridicat această problemă. De aceea noi am şi înscris în hotărârea noastră că vom acţiona în această direcţie. Am putea face un grup de iniţiativă.
M.S. Gorbaciov: Eu am gândit puţin altfel.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Să înceapă să lucreze.
M.S. Gorbaciov: Eu sunt mai mult pentru ideea pe care aţi propus-o în scrisoare. Totuşi, ar trebui ca noi în cadrul ţărilor socialiste să avem o dezbatere pe această tematică. Cum putem să ieşim la o întâlnire mai largă fără să precizăm poziţia în problemele noastre?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Aceasta necesită un timp mai lung de pregătire. Însăşi creearea acestui grup ar avea o influenţă mare şi pentru ţările socialiste, să ştiţi, şi nimeni nu este pentru o conferinţă unde să se spună aşa sau aşa. Deci ar fi foarte bine, totuşi, ca un grup de iniţiativă să fie format şi să înceapă să lucreze. Acesta ar fi şi un ajutor pentru ţările socialiste.
M.S. Gorbaciov: Noi înţelegem astfel: Comitetul Central al Partidului Comunist Român să facă un sondaj de opinie, pentru că acum nu este prea prielnic momentul. A fost cândva o aosemenea atitudine prielnică, un asemenea spirit favorabil unei consfătuiri, dar pe urmă a început un proces de regândire a locului şi rolului partidelor şi acum există o astfel de dorinţă – fiecare doreşte să-şi facă ordine în casa proprie.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Vreau să vă spun deschis: a fost un timp când noi am fost împotriva unor asemenea conferinţe.
M.S. Gorbaciov: Acum alţii sunt împotrivă.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Dar nouă ni s-au adresat multe partide şi tocmai pentru că este o situaţie foarte grea în mişcarea comunistă, avem răspunderea să facem ceva, chiar dacă vor veni un număr nu prea mare de partide.
Ştiţi ce a spus Lenin în 1903?
M.S. Gorbaciov: Nu ştiu!
Tov. Nicolae Ceauşescu: Oricât de puţini am fi, tot trebuie să ridicăm steagul. Oamenii au nevoie să vadă că se acţionează în direcţia creşterii influenţei socialismului şi întăririi mişcării revoluţionare.
M.S. Gorbaciov: Eu am gândit că ceea ce facem noi în direcţia reînnoirii socialismului, creşte gradul de interes pentru dezvoltarea socialismului.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Nu este acum timp să discutăm problema aceasta. Sunt lucruri bune, sunt şi lucruri care nu sunt prea bune şi dacă ar trebui să ne aşezăm acum să discutăm această problemă ne-ar trebui un timp lung. Sunt însă şi lucruri bune.
M.S. Gorbaciov: Avem într-adevăr timp puţin. Dar să ne gândim la această problemă.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Eu nu aş dori să realizăm un grup de iniţiativă fără Partidul Comunist al Uniunii Sovietice.
M.S. Gorbaciov: Chiar invers ar fi mai bine.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Cred că nu ar fi bine.
M.S. Gorbaciov: Chiar egalitatea în drepturi pune în evidenţă acest lucru.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Este adevărat, dar totuşi eu consider că Partidul Comunist al Uniunii Sovietice nu trebuie să rămână în afara unei asemenea acţiuni. Însă, aşa cum am spus, nu cred că trebuie să hotărâm acum asupra acestei probleme. Eu vă rog însă să reflectaţi asupra ei.
M.S. Gorbaciov: Ne gândim şi vă dăm un răspuns.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Este o problemă care se pune şi trebuie să-i dăm un răspuns. Se pun astăzi multe probleme şi oamenii simt nevoia unor răspunsuri. În fond, lumea gândeşte aşa: de ce se pot întâlni social-democraţii, liberalii, democrat-creştinii…
M.S. Gorbaciov: Conservatorii…
Tov. Nicolae Ceauşescu: Da, şi conservatorii. Şi atunci partidele comuniste de ce nu se pot întâlni.
M.S. Gorbaciov: Pentru că tovarăşul Ceauşescu şi Berlinguer au fost împotrivă cândva.
Tov. Nicolae Ceauşescu: În anumită formă da, şi istoria a demonstrat că am avut dreptate.
M.S. Gorbaciov: Şi eu am fost întotdeauna contra, dar de mine nu a depins mare lucru atunci.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Deci să începem să lucrăm un material comun şi dacă vor fi alte partide de acord cu el, foarte bine. Am înţeles că aici aţi fost de acord.
M.S. Gorbaciov: Să ne gîndim şi să vă dăm un raspuns.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Bine.
Şi acum trecem la problemele bilaterale? Sau hai să terminăm cu cele mai generale.
Noi suntem foarte preocupaţi de ce se întâmplă în câteva ţări socialiste din Europa. Înţelegem perfecţionarea, înnoirea, însă nu de aceasta vreau să vorbesc acum, dar forma în care se acţionează pune foarte serios în pericol nu numai socialismul ci şi existenţa partidelor comuniste din ţările respective. Dacă se lasă să se continue acest curs, se va ajunge la o situaţie foarte gravă.
Oricum, nu se poate spune că în aceste ţări socialismul nu a realizat nimic. Cred că Uniunea Sovietică, mă refer la Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, poate să aibă în această privinţă un anumit rol – nu pe cale militară – pentru a ajuta la o mai bună orientare, aşa cum aţi început astăzi să vorbiţi de o orientare mai bună a acestor ţări şi partide.
Sigur, o întâlnire care va avea loc între ţările socialiste şi partidele noastre va ajuta, dar cred că în orice caz trebuie reflectat foarte serios la felul în care se acţionează în unele ţări.
M.S. Gorbaciov: Aici este întrebarea: cum să se acţioneze, şi una mai importantă – cum să nu se acţioneze.
Cine a împiedicat Cehoslovacia şi Republica Democrată Germană – ţări care aveau un nivel de dezvoltare economică şi socială destul de ridicat, care aveau condiţii de viaţă aşa de bune – să înceapă la timp procesele lor de modernizare în cursul cărora să ţină seama de momentele noi care au apărut în dezvoltarea societăţii? Dacă ar fi făcut acest lucru la timpul respectiv s-ar fi desfăşurat cu totul altfel evenimentele de astăzi.
La fel şi la noi, în Uniunea Sovietică – dacă noi ne-am fi ocupat de progresul tehnico-ştiinţific şi de dezvoltarea economică la timpul respectiv, altfel ar fi fost evenimentele care le trăim astăzi. S-a vorbit mult la vremea aceea, în plenare şi congrese, despre revoluţia tehnico-ştinţifică şi despre dezvoltarea ţării noastre şi până la urmă totul a fost lăsat la o parte. Şi acum stă un raport pentru Comitetul Central privind revoluţia tehnico-ştiinţifică din 1973 şi iată că acum, după 15 ani, începem să realizăm ceea ce trebuia să facem atunci. Cred că noi am pierdut mult din prestigiul nostru datorită faptului că nu am acţionat la timp.
Tov. Nicoale Ceauşescu: Şi aceasta este adevărat.
M.S. Gorbaciov: Indiferent că ne plac sau nu ne plac metodele tovarăşului Ceauşescu, noi ştim că în România s-au făcut multe şi în mod obiectiv fiecare îşi alege metodele sale pe calea progresului şi a construcţiei socialiste. Deci, cam aceasta este.
Iată situaţia prietenului nostru comun tovarăşul Honecker. Noi avem o simpatie reciprocă, dar în ultimul timp nici dânsul nu a vrut să mai vorbească cu mine, nici eu nu am mai vorbit cu dânsul. Şi totuşi eu i-am spus: tovarăşe Honecker este treaba ta să iei hotărâri, noi nu hotărâm nimic în locul tău, nici nu propunem să iei măsurile noastre, nici altceva. De altfel, ştiu că m-aţi criticat împreună…
Tov. Nicolae Ceauşescu: Nu, nu v-am criticat. Dimpotrivă, am discutat că ar fi bine să ne întâlnim mai iute să discutăm cum să lucrăm mai bine.
M.S. Gorbaciov: Sincer vorbind pentru tovarăşul Honecker eu am mari emoţii.
Tov: Nicolae Ceauşescu: Şi îmi pare foarte rău şi cred că ar trebui – de aceea am spus-o şi public – să se facă ceva pentru că nu se poate admite aşa ceva. Inclusiv faţă de tovarăşul Jivkov.
M.S. Gorbaciov: În ce-l priveşte pe tovarăşul Jivkov, probabil că totul va fi mai normal. Nu ştiu care este situaţia acolo. Desigur, pe parcursul anilor s-au mai acumulat unele lucruri. Dacă acolo nu sunt nişte abuzuri grave, frapante, atunci se va rezolva mai bine. Nu se poate face totuşi aşa în politică. Noi încercăm la nivelul conducerii politice să ne ocupăm de probleme politice nu să intrăm şi să vedem cine a făcut şi ce a făcut. Dumneavoastră ştiţi că există în societate forţe care ridică mereu această problemă şi care răscolesc tot timpul societatea. Ce să facem? Dumneavoastră spuneţi că vă preocupă aceste probleme, dar ce să facem?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Să discutăm cum să soluţionăm problemele.
M.S. Gorbaciov: În R.D. Germană au discutat şi deja i-au exclus din partid.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Am văzut, dar deja acolo lucrează de acum influenţele din afară, din Republica Federală Germania.
M.S. Gorbaciov: Milos Jakes este prietenul meu mai vechi. I-am spus: dumneavoastră aveţi o ţară bună, un popor calificat, bine organizat, bine educat, trebuie să faceţi schimbări mai repede, mai repede, altfel veţi fi învinşi şi veţi ajunge într-o situaţie ca la noi, să rezolvaţi problemele sub tropăitul picioarelor. Jakes m-a ascultat şi apoi a spus: atunci mai bine să aştept eu până vin ceilalţi la putere în Uniunea Sovietică. A aşteptat şi iată ce s-a întâmplat. Acestea sunt două ţări cu o situaţie prosperă, cele mai bogate, în afară de noi, bineînţeles, pentru că noi suntem cei mai bogaţi.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Începând din 1968 noi am spus: hai să ne apucăm să dezvoltăm economia, pentru că altfel n-o să ne ajute nimeni. Şi am lucrat în această direcţie.
M.S. Gorbaciov: Aţi făcut mult.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Până în 1984 nu am primit un litru de petrol din Uniunea Sovietică.
M.S. Gorbaciov: Pentru ce aveaţi nevoie? Aveaţi petrolul dumneavoastră. Aceasta este o problemă clară, deja.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Eu am vrut numai să reamintesc.
M.S. Gorbaciov: Totuşi aţi făcut multe.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Am lucrat şi am adus şi îmbunăţiri în dezvoltarea societăţii şi a economiei. Ceea ce faceţi dumneavoastră acum am încercat şi noi la un moment dat. Am creat atuci aşa-zişii mandatari, şi după un an de zile am văzut că se îmbogăţesc şi am lichidat complet această situaţie.
M.S. Gorbaciov: Aşa o perspectivă ne prevedeţi şi nouă?
Tov. Nicolae Ceauşescu: În orice caz, ca să se îmbogăţească unii prin speculă, aceasta nu este o perspectivă, ştiţi şi dumneavoastră acest lucru destul de bine. Am introdus şi autoconducerea, şi noul mecanism economic şi consiliile de conducere.
M.S. Gorbaciov: Când vă ascult, mă gândesc că dumneavoastră într-un an aveţi timp să vizitaţi fiecare judeţ.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Chiar fiecare judeţ nu.
M.S. Gorbaciov: Dar spuneţi, într-o ţară aşa de mare ca a noastră, cum putem noi să conducem în acelaşi fel ca dumneavoastră? Noi trebuie să ne gândim la alte metode.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Şi noi avem autonomie, însă una este autonomia în republici şi chiar în regiuni şi judeţe, şi alta este autonomia întreprinderilor. Oricum, o orientare generală şi un control general este obligatoriu chiar pentru Uniunea Sovietică.
M.S. Gorbaciov: Tovarăşe Ceauşescu, noi suntem pentru un centru puternic, însă îl gândim puţin altfel.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Trebuie neapărat. Însă republicile trebuie să aibă multă autonomie şi judeţele la fel. Noi mergem până în comune acum. Sigur, suntem o ţară mai mică.
M.S. Gorbaciov: Nu este mică, este mijlocie.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Dar, în orice caz, nu se poate ca întreprinderile, chiar la nivel republican, să nu fie sub o îndrumare unitară, sigur, cu multă autonomie, cu multe drepturi. Cu vreo 20 de ani în urmă le-am dat şi noi drepturi foarte multe şi primul lucru pe care l-au făcut a fost să ia credite şi să facă tot felul de investiţii neeconomice. Atunci noi le-am restrâns drepturile şi am gândit că trebuie să ţinem în mână anumite lucruri, deoarece pentru România 11 miliarde de dolari datorie în 1980 constituia o situaţie foarte grea. De altfel trebuie să vă spun că în discuţiile pe care le-am avut atunci cu Brejnev, el mi-a spus de câteva ori: nu te duce să faci datorii. De câteva ori mi-a atras atenţia asupra acestui lucru, însă am greşit, că am dat multe drepturi întreprinderilor şi toţi s-au apucat şi au sus că dacă avem drepturi, atunci să luăm credite din străinătate.
M.S. Gorbaciov: Guvernul este de vină!
Tov. Nicolae Ceauşescu: Tovarăşul Dăscălescu nu era atunci prim-ministru.
Tov. Constantin Dăscălescu: Eu am venit la plată!
Tov. Nicolae Ceauşescu: Însă după aceea am luat măsuri şi am oprit această situaţie reuşind să plătim datoria.
M.S. Gorbaciov: Desigur, noi nu vrem să fie rău, noi vrem să fie bine.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Sigur, toată lumea vrea acest lucru, însă Uniunea Sovietică are multe posibilităţi şi poate depăşi uşor greutăţile pe care le are. Ea poate să fie o putere economică socialistă model.
M.S. Gorbaciov: Tocmai aceasta vrem să facem. Probabil sunt ambiţii prea mari, dar dorim să facem acest lucru. Probabil că în generaţia noastră nu vom reuşi să facem totul, dar putem şi noi să facem multe. Principalul este ca acum să punem bazele, să determinăm direcţiile în mod corect.
Tov. Nicolae Ceauşescu: În câţiva ani Uniunea Sovietică poate să depăşească greutăţile pe care le are, în primul rând pentru că are totuşi o forţă economică puternică.
M.S. Gorbaciov: Aşa este.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Dumneavoastră criticaţi ştiinţa, dar aveţi o ştiinţă puternică.
M.S. Gorbaciov: Categoric.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Greşeala a fost că s-a pus un prea mare accent pe latura militară şi s-au neglijat celelalte domenii.
M.S. Gorbaciov: Corect.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Sigur, a fost şi situaţia internaţională de aşa natură. Dar aveţi o ştiinţă puternică, foarte puternică, şi poate uşor să soluţioneze orice problemă. Pe urmă, totuşi, şi celelalte ţări socialiste sunt ele mai mici, dar pot să conclucreze în acest domeniu.
M.S. Gorbaciov: În general, dacă luăm ţările socialiste din Europa, cu toate problemele pe care le au, sunt ţări moderne totuşi.
Tov. Nicolae Ceauşescu: S-au produs aceste schimbări. Să fie oprite şi să se meargă înainte.
M.S. Gorbaciov: Ne gândim şi noi. Probabil că aplicăm puţin alte metode, dar aceasta este problema fiecăruia. Important este să întărim socialismul şi în rest este treaba fiecăruia. Sunt ritmuri diferite, sunt forme diferite. Desigur, noi trebuie să ţinem seama de mărimea populaţiei, de diferenţele dintre republici, de nivelul lor de dezvoltare.
Aţi menţionat complexul militar industrial mare care există la noi. Acum trebuie să ducem o astfel de politică structurală care să ne permită să întoarcem acest complet mai mult spre nevoile omului. Aceasta este ceea ce facem în prezent. Complexul de apărare lucrează acum mai bine în direcţia aceasta. Înainte a opus rezistenţă, dar acum lucrează în direcţia aceasta, şi sunt chiar interesaţi să o facă.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Însă trebuie păstrat, sigur, îmbunătăţit.
M.S. Gorbaciov: Nu numai păstrat, tovarăşe Ceauşescu!
Tov. Nicolae Ceauşescu: Când am spus că trebuie păstrat, am înţeles că tot ceea ce este necesar trebuie păstrat.
M.S. Gorbaciov: Categoric.
Care sunt problemele bilaterale pe care doriţi să le abordaţi?
Tov. Nicolae Ceauşescu: În primul rând, cele economice. Sigur, primii-miniştrii nu au avut timp să se întâlnească.
M.S. Gorbaciov: Atunci să se întâlnească.
N.I.Rîjkov: Pe 9 ianuarie 1990 ne întâlnim.
Tov. Constantin Dăscălescu: Aceasta este o întâlnire în cadrul C.A.E.R, dar noi dorim o întâlnire bilaterală.
M.S. Gorbaciov: Veţi mai trăi până la 9 ianuarie!
Totuşi, ce probleme vă preocupă, ce vă îngrijorează?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Mi se pare că noi am discutat multe probleme din acestea, dar ar trebui ca primii-miniştri să se întâlnească să pună la punct problemele discutate. Trebuie deja să ne gândim la cincinalul viitor.
M.S. Gorbaciov: Mi se pare că deja s-au ocupat de aceste probleme.
Tov. Constantin Dăscălescu: Numai pentru anul 1990.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Sigur, unele discuţii sunt. Noi considerăm că putem realmente să realizăm o colaborare mai bună. Aceasta ar fi prima problemă.
Sigur, nu am de gând acum să încep să intru în amănunte. Pentru că ne-ar trebui prea mult timp. Nu putem discuta mai mult acum, însă dacă am conveni ca să se întâlnească totuşi primii-miniştrii, ar fi un lucru foarte bun. În România timpul este bun acum.
Tov. Constantin Dăscălescu: Am trimis şi scrisori în sensul acesta – este a patra scrisoare de invitare. Tot acum am scris tovarăşului Rîjkov.
N.I. Rîjkov: A fost un climat complicat.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Este adevărat, dar s-ar putea găsi timp pentru o întâlnire. În acest cadru se poate discuta problema cooperării în producţie, a specializării, inclusiv participarea la realizarea unor obiective.
De ce pun aceste probleme? Mai cu seamă pentru că în ţările din C.A.E.R. acum sunt multe discuţii şi bilateral putem soluţiona mai repede problemele. Unii îşi pun multe speranţe că vor veni americanii cu miliardele lor să-i investească la ei. Sigur, vor trage concluzii singuri. Este treaba fiecăruia, dar oricum până când clarificăm multe lucruri putem să soluţionăm bilateral destule probleme.
Nu intru acum în amănunte, doar le-am reamintit.
M.S. Gorbaciov: Poate că guvernul român ar putea expune propunerile sale, preocupările sale pentru perspectiva imediată, adică, ce aşteaptă de la Uniunea Sovietică. Tovarăşul Dăscălescu să scrie numai resursele şi atît.
Tov. Constantin Dăscălescu: Tovarăşe Ceauşescu, este bine ceea ce spune tovarăşul Gorbaciov.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Să ştiţi că nu avem intenţia să soluţionăm problema materiilor prime numai cu Uniunea Societică. Noi lucrăm mult cu ţările în curs de dezvoltare şi vrem să accentuăm această tendinţă. Avem acum posibilitatea să le acordăm chiar şi ceva credite. De altfel, acum avem de încasat 2,7 miliarde dolari de la aceste ţări.
M.S. Gorbaciov: Într-un an?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Nu, acestea sunt creditele acordate de România mai multor ţări în curs de dezvoltare.
Tov. Constantin Dăscălescu: Anul acesta au ajuns la scadenţă aproape o jumătate miliard dolari.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Vrem să participăm mai activ la dezvoltarea acestor ţări şi în cadrul acesta ne asigurăm şi unele materii prime.
M.S. Gorbaciov: Atunci să ne gîndim care ar trebui să fie problemele noastre.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Din Uniunea Sovietică importăm 5 milioane de tone petrol, începând din 1984 iar din alte ţări importăm 15 milioane, aşa că nu avem de gând acum să rezolvăm problema numai su Uniunea Sovietică.
M.S. Gorbaciov: Şi cât extrageţi dumneavoastră din România?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Numai vreo 10 milioane de tone, pentru că nu mai avem rezerve.
M.S. Gorbaciov: Dar cândva extrăgeaţi vreo 22 milioane tone?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Nu, am avut vreo 15 milioane, dar pentru o perioadă scurtă şi mai de mult. Nu mai găsim rezerve. Vrem să mergem acum la 10 mii de metri adâncime.
M.S. Gorbaciov: Şi la noi scade extracţia.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Sunt multe domenii în care putem colabora. De exemplu, putem colabora în domeniul energetic, pe bază de tehnologii noi.
M.S. Gorbaciov:Eu aş fi interesat, cres că şi tovarăşul Rîjkov, să ne gândim asupra concepţiei de colaborare, să nu facem numai comerţ pur şi simplu.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Noi, de exemplu, din Uniunea Sovietică luăm vreo 7 milioane tone minereu de fier. Din alte părţi luăm 12 milioane de tone, aşa că nu ne-am gândit şi nici nu ne gândim să mergem numai la materii prime cu Uniunea Sovietică. Noi importăm cărbune cocsificabil din Statele Unite ale Americii, iar cu câţiva ani în urmă am şi investit 100 de milioane acolo – suntem deci proprietari.
M.S. Gorbaciov: Acolo sunt mai mult proprietăţi japoneze.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Japonezii merg aşa, pe scară largă.
Deci, noi vrem să avem o discuţie, pentru că suntem interesaţi să participăm. De exemplu, am fost informaţi zilele acestea că aveţi în vedere să deschideţi două bazine de cărbune cocsificabil la Lvov şi Harkov. Vrem să mergem în Mongolia, împreună – de altfel se discută de mult problema aceasta pentru că şi Uniunea Sovietică vrea să participe. Am investit în China în cărbune cocsificabil. Aşa că nu dorim nimic să cerem, ca să spun aşa, ca ajutor din partea Uniunii Sovietice, noi vrem să conlucrăm.
M.S. Gorbaciov: Nu poate fi vorba de ajutor. Dumneavoastră trebuie să ne ajutaţi pe noi.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Vrem să conlucrăm pe principii economice – aceasta este intenţia noastră.
M.S. Gorbaciov: Să se gândească tovarăşul Dăscălescu la propunerile de care am vorbit.
Tov. Constantin Dăscălescu: Îl aştept pe tovarăşul Rîjkov în România.
N.I. Rîjkov: Îmi cer scuze, tovarăşe Gorbaciov. Cu tovarăşul Dăscălescu mă voi întâlni şi vom discuta ce probleme avem în relaţiile noastre bilaterale, inclusiv pentru cincinalul viitor. Nu sunt împotrivă şi probabil că va trebui să discutăm specializarea, cooperarea în producţie şi toate celelalte, dar vreau să spun că – şi aceasta nu se referă numai la România, ci în general – pe data de 15 decembrie noi vom prezenta un raport în Sovietul Suprem asupra programului guvernamental de însănătoşire a economiei, asupra mersului în continuare al reformei economice. Noi am pregătit documentele respective, dumneavoastră cunoaşteţi, noi le-am predat tuturor deputaţilor pentru dezbatere.
Când am pregătit toate aceste lucruri am pornit de la ideea că avem nevoie ca începând din 1991 să trecem la relaţii economice pe o cu totul altă bază, adică să trecem la comerţ şi nu la schimburi de mărfuri. De aceea, pe 9 ianuarie, când va avea loc întâlnirea şefilor de guvern, noi vom pune această problemă şi ştiu că multe ţări susţin acest lucru, ca începând din 1991 să trecem la preţurile mondiale şi la decontările în valută convertibilă.
Noi înţelegem că peste noapte nu se poate face acest lucru, probabil că va mai trebui să treacă 1-2 ani. Aceasta nu înseamnă că nu vom avea acorduri de lungă durată, acorduri, privind unele mărfuri, dar altă soluţie nu avem. Nici la noi şi nici în alte ţări reforma nu este compatibilă cu sistemul de comerţ existent între ţările noastre. De aceea trebuie să vă gândiţi şi dumneavoastră la acest lucru.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Eu înţeleg ce spuneţi dumneavoastră. În fond noi facem schimb tot în devize convertibile. Am ales rubla convertibilă ca monedă de schimb, dar noi nu facem schimb de mărfuri. Sigur, urmărim să realizăm un echilibru al balanţelor, dar aceasta se întâmplă în toată lumea. Noi şi cu Statele Unite ale Americii, spre exemplu, socotim în dolari, dar importăm direct mărfuri.
M.S. Gorbaciov: Dacă ne gândim să ne încadrăm în mod organic în economia mondială, atunci trebuie să folosim metodele corespunzătoare acestor situaţii. Multe ţări, Cehoslovacia, Polonia şi chiar Bulgaria, au pus problema de a se trece la preţurile mondiale, adică la preţuri de devize convertibile.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Foarte bine. Şi acum schimburile se fac, în bună parte, la preţuri mondiale. Noi considerăm că problema aceasta trebuie să o discutăm foarte serios. Noi cu chinezii, de exemplu, facem schimburi în franci elveţieni.
N.I. Rîjkov: Şi noi la fel.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Însă asigurăm pe baza aceasta, totuşi, echilibrul balanţei – numai calculul este pe monedă străină. Cred că pentru Uniunea Sovietică nu este chiar aşa de convenabil să meargă la dolar în loc de rublă – dar sigur, este o problemă a Uniunii Sovietice.
M.S. Gorbaciov: Noi dorim ca în acest context să intre şi procesul de însănătoşire a finanţelor şi reforma preţurilor, să ajungem mai iute la convertibilitatea rublei. Principalul este să intrăm în relaţiile economice mondiale, altfel nu avem bază de comparaţie.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Este o problemă de discutat, care trebuie discutată mult.
M.S. Gorbaciov: Deci noi ieşim cu o asemenea propunere şi vă rugăm şi pe dumneavoastră să vă gândiţi până la 9 ianuarie şi să vă spuneţi punctul de vedere.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Noi nu considerăm că este cel mai bine să se treacă acum la aceasta.
M.S. Gorbaciov: De ce?
N.I. Rîjkov: Anul 1990 se va desfăşura ca şi până acum, dar ne gândim să trecem la aceasta din 1991.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Nu este vorba de 1990. Mă gândesc la activitatea cincinalului viitor.
M.S. Gorbaciov: De ce?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Pentru că aceasta nu va întări de loc economic ţărilor socialiste şi a Uniunii Sovietice.
M.S. Gorbaciov: De ce?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Să ştiţi că pentru noi nu este o problemă prea mare, pentru că şi acum, cu China şi cu celelalte ţări, avem deja 60 la sută din schimburi calculate pe devize convertibile.
M.S. Gorbaciov: Eu vă spun aşa: aici nu este vorba de un calcul îngust. Pur şi simplu trebuie să facem ordine şi probabil că vom fi datori, dar trebuie să trecem la acest sistem. Trebuie să dăm posibilitatea ramurii energetice să câştige valută şi să facă investiţii. Aceasta este acum ramura cea mai înapoiată, dar nu este vorba numai de ramura energetică, ci în general, întreprinderile noastre trebuie să se compare cu sistemul mondial şi atunci vor simţi situaţia reală şi vor înţelege că trebuie să se descurce. Cât putem noi să le mai împingem înainte, cât putem să le împingem de la spate cu bastonul?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Nu cu bastonul, ci trebuie aşezată activitatea pe principii economice.
M.S. Gorbaciov: Tovarăşe Ceauşescu, noi vorbim acum aşa, dar peste un an, doi sau trei – tovarăşul Rîjkov precizează că este nevoie de doi ani – s-ar putea folosi şi credite pentru reechilibrare în momente de tranziţie. Dar trebuie să începem neapărat.
N.I. Rîjkov: Noi considerăm că trebuie să adunăm economiştii noştri cu economiştii români, să stea împreună, să facă calcule şi să vadă care este bilanţul, dacă trecem la acest sistem. În orice caz, este ceva complicat.
M.S. Gorbaciov: Avem ce să discutăm şi în ce priveşte abordările, dar şi în ce priveşte problemele concrete.
Tov. Constantin Dăscălescu: Concret este că îl aştept pe tovarăşul Rîjkov să vină în România. La Sofia nu putem discuta bilateral.
N.I. Rîjkov: Nu pot veni decât după întâlnirea de la Sofia. În primul trimestru al anului vitor, de exemplu pot să vin.
Tov. Constantin Dăscălescu: La sfârşitul lunii ianuarie?
M.S. Gorbaciov: Ianuarie cade complet, pentru că vom avea congresele muncitorilor şi ţăranilor, plenara Comitetului Cental, vom pune în dezbatere programul de dezvoltare pentru Congresul PCUS, care se apropie, program pe care îl vom discuta şi la plenară şi în dezbateri publice. De aceea, ianuarie cade complet.
Tov. Constantin Dăscălescu: Atunci în luna februarie?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Urmează să vedeţi împreună.
M.S. Gorbaciov: Deci, tovarăşe Ceauşescu să continuăm să menţinem legăturile noastre. Eu preţuiesc foarte mult că noi facem un schimb de opinii în ce priveşte colaborarea noastră. Sincer vorbind preţuim cum se cuvine acest lucru.
Tov. Constantin Dăscălescu: Am o rugăminte pentru tovarăşul Rîjkov, în legătură cu gazele naturale.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Problema gazelor nu este una de perspectivă, ci este legată de situaţia de acum.
Tov. Constantin Dăscălescu; În cadrul livrărilor curente s-a întâmplat ceva la dumneavoastră, pentru că de câteva zile, primim cu 7 milioane m.c. pe zi mai puţin şi ni s-a spus că este vorba de câteva zile. Vă rog să analizaţi această problemă.
M.S. Gorbaciov: La fel se întâmplă înfiecare an, mereu este câte ceva în plus.
Tov. Constantin Dăscălescu: Nu este în plus, ci în minus.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Noi ce ştire dăm despre întâlnirea noastră bilaterală?
M.S. Gorbaciov: Daţi dumneavoastră o ştire şi dăm şi noi una. Este aici un text scurt.
(Se citeşte textul ştirii).
Tov. Nicolae Ceauşescu: Poate că partea aceasta bilaterală ar trebui s-o dezvoltăm mai mult. Să spunem că a avut loc un schimb de păreri privind dezvoltarea colaborării între ţările noastre. Trebuie să facem un aliniat separat în legătură cu partea bilaterală.
M.S. Gorbaciov: Foarte bine. Să vorbim despre situaţia actuală a relaţiilor şi despre perspectivele lor.
Tov. Nicolae Ceauşescu: De acord.
S-a carat din ROMANIA in exterior de catre “investitorii” straini cu masina,trenul ,tirul,avionul si vaporul tot ce este “de carat”.De aceia nu o sa progresam ..deloc (poate daca ajungea ANTONESCU la putere se stopa macar jaful).Dar jefuitorii au avut grija sa-l aduca la …tacere.
Asa ca sub regimul basist s-a carat/s-a scurs “in draci” averi ,avutii nationale,paduri…in strainatate, iar acum regimul PSD -ist continua aceasta politica si parca CHIAR si mai mult.
Lasa ca vine GEONICA, TARICICA,DIACONESCU si stopeaza ei scurgerea avutiilor spre ..exterior.
Am fost si suntem blestemati ca noi romanii sa ne alegem numai …raul(zis cel mic) si totodata sa ne distrugem valorile si patriotii.Aici si massmedia se face vinovata in promovarea nonvalorilor(este de multe ori cumparata ca la ..piata) si distrugerea sistematica a valorilor.Sa traiti bine !!.
Dnul DAN CONSTANTIN este unul din …milioanele de victime ale regimului basescu .
Dansul a scapat ..usor dar altii au ramas pe drumuri , sunt in inchisori sau si-au distrus carierele profesionale si” viata in sine”( nemeritat).
Sa speram ca regimul PONTA nu va mai face victime printre romani(speranta moare ..ultima).
Da nimic nou la supremarket se intalnesc toti dobitocii antenisti
si pe tine si pe prostutul tau coleg cu gurita de smeura (ursu) ,pe bune frate
era sa dau peste voi cu ml-ul tocmai cand plecam din parcare ca treceati printre masini
Si vorba aia te uti stanga dreapta spate dar vine un antenist pe stanga si mai mai
sa -l lipesc frate dar v-am vazut in ultima clipa si uite asa vietile voastre amarate
ne freaca menta si in ziua de azi .amin!
Pe langa confiscarea materialelor difuzate prin Jurnalul national (vezi astazi cartea domnului Dan Voiculescu) au trecut si la amenintari fizice- e chiar prea mult…