Pentru ca liderii Uniunii Social Liberale, Victor Ponta si Crin Antonescu au anuntat ca alegerile prezidentiale de anul acesta ar putea fi in 2 sau 9 Noiembrie, sa vedem ce spune legea.
Constitutia Romaniei
CAPITOLUL II – Preşedintele României
ARTICOLUL 80: Rolul Preşedintelui
(1) Preşedintele României reprezintă statul român şi este garantul independenţei naţionale, al unităţii şi al integrităţii teritoriale a ţării.
(2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate.
ARTICOLUL 81: Alegerea Preşedintelui
(1) Preşedintele României este ales prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat.
(2) Este declarat ales candidatul care a întrunit, în primul tur de scrutin, majoritatea de voturi ale alegătorilor înscrişi în listele electorale.
(3) În cazul în care nici unul dintre candidaţi nu a întrunit această majoritate, se organizează al doilea tur de scrutin, între primii doi candidaţi stabiliţi în ordinea numărului de voturi obţinute în primul tur. Este declarat ales candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi.
(4) Nici o persoană nu poate îndeplini funcţia de Preşedinte al României decât pentru cel mult două mandate. Acestea pot fi şi succesive.
ARTICOLUL 82: Validarea mandatului şi depunerea jurământului
(1) Rezultatul alegerilor pentru funcţia de Preşedinte al României este validat de Curtea Constituţională.
(2) Candidatul a cărui alegere a fost validată depune în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului, în şedinţă comună, următorul jurământ: “Jur să-mi dăruiesc toată puterea şi priceperea pentru propăşirea spirituală şi materială a poporului român, să respect Constituţia şi legile ţării, să apăr democraţia, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor, suveranitatea, independenţa, unitatea şi integritatea teritorială a României. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!”.
ARTICOLUL 83: Durata mandatului
(1) Mandatul Preşedintelui României este de 5 ani şi se exercită de la data depunerii jurământului.
(2) Preşedintele României îşi exercită mandatul până la depunerea jurământului de Preşedintele nou ales.
(3) Mandatul Preşedintelui României poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă.
In afara prevederilor constitutionale, exista si o lege speciala prin care este reglata clar chestiunea campaniei pentru prezidentiala si posibila data a acestor alegeri
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Art.5
(1) Ziua alegerilor este duminica. Alegerile au loc in luna anterioara lunii in care ajunge la termen mandatul de presedinte. Cu cel putin 45 de zile inaintea zilei votarii, Guvernul stabileste data alegerilor prin hotarare.
(2) In situatiile prevazute la art. 97 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, data alegerilor va fi stabilita prin hotarare si adusa la cunostinta publica de Guvern in cel mult 30 de zile de la data la care a intervenit vacanta functiei.
(3) Hotararea privind stabilirea datei alegerilor se adopta la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor si a Autoritatii Electorale Permanente.
Parcurgand aceste pasaje, trebuie sa reamintesc un lucru : Traian Basescu a depus juramintul de presedinte in primul mandat la data de 21 decembrie 2004. In al doilea mandat, la 21 decembrie 2009. Deci ultima zi de mandat a sa este 21 decembrie 2014. Luna anterioara pentru alegeri -potrivit legii – este luna noiembrie.
Din 9 Noiembrie pina pe 21 Decembrie sunt 42 de zile. Daca USL va repurta o victorie inca din primul tur pentru Crin Antonescu, vom avea un presedinte nou ales si unul in functie, la final de mandat, pentru 40 de zile. Daca Antonescu nu castiga din primul tur, atunci totul se decaleaza cu 2 saptamini, intervalul dintre turul 1 si 2. Iar suprapunerea va fi mai mica, de 28 de zile.
PS 1 : Campania electorala va fi, in mod oficial, toata luna octombrie. Iata ce spune legea : Art.35 (1) Campania electorala incepe cu 30 de zile inainte de data alegerilor si se incheie in dimineata zilei de sambata de dinaintea datei alegerilor, la ora 7,00.
In mod real insa, campania va fi toata vara (iulie-august), iar in septembrie, odata cu reinceperea sesiunii parlamentare, se intra in linie dreapta.
PS 2 : Daca informatiile nastrusnice care circula prin USL devin realitate, atunci Traian Basescu ar putea fi suspendat din functie de catre Parlament in luna Noiembrie, in asa fel incat sa nu mai existe o suprapunere de mandat cu noul presedinte ales. Iar suspendarea sa expire exact in ziua terminarii mandatului 2 de catre Basescu, adica pe 21 Decembrie.
Pai ce sa zic…ȘI EU CU ȚINE SĂ VOTEZ???
Nu cred ca cineva intreg la cap din USL se poate gandi sa-l suspende pe Basescu de dragul de a-i scurta mandatul cu 28 sau 40 de zile. Nu vad ce avantaje ar aduce USL, indiferent ca vorbim de electoratul intern sau de partenerii externi. Mai mult de atat, ar parea ridicoli, pentru ca nu au fost in stare sa-l demita in 20 de luni in ipostaza in care au 70% in Parlament si 60% simpatie populara!
Ar fi o buna masura, chiar daca i-ar scurta mandatul cu 2 zile. Nici nu-ti imaginezi cite stricaciuni mai poate face marinelul in 40 de zile! Si anume, in ULTIMELE 40!
Radule,
Bun interviul cu Corlatean adica cel putin ai pus niste intrebari bune.
——–
USA negociaza cu Iranul tratatul de neprolifare nucleara
Iranul vrea niste militanti anti-regim sa nu mai fie aproape de granitele lor.
Victoria a venit in Romania
Ponta: o e intalnire confidentiala
Intrebare pentru Corlatean: Cati opozanti iranieni fosti teroristi re-evaluati or sa umple Romania? 3000?
Cati or saumple Ungaria, Polonia, Bulgaria , Germania? Zero?
———
Nu stiu de ce l-ai chemat pe Bostinaru, am adormit nervos pe bla, bla, bla ul lui. Tipic pentru psd-isti, ii intrebi ce se intampla daca Ungaria cumpara pamant in Transilvania si ei raspund ca aerul e bun de respirat si apa de baut.
——–
“Statul puternic” care o “sa bata” Ungaria perorat de Rus, Bostinaru si alti indivizi care nu pot gandi o mutare inainte de destepti ce sunt a fost iar calacat in picioare de raportul UE. Sa folosesti exprimari total neprofesionale de genul ” nu s-a invatat nimic” cred ca nici macar un guvern african nu ar accepta. Demisia celor care au facut raportul ar trebui ceruta imediat. Dar de cine? De incommpetentii nostrii de care isi bat joc toti?
———
500 zile fara raspunsuri de la DNA? pai intr-adevar ori astia sunt complici or corpul de control este plin de procesomani.
Esti penibil ,lasa corpul de control daca ai indoieli dar cele ale Curtii de Conturi ce au si alea sint neprofesioniste ?Dar investigatiile jurnalistice -avem vreo autosesizare ?Nimic.
Ioane,
te vad ambigu, nu stii pe cine votezi la prezidentiale? Da ce faci parte din conducerea PSD? Numai aia nu stiu pe cine voteaza si le e frica sa ne spuna, vorbesc in sarade, metafore si coduri si ne fac cu ochiul asa cu subinteles.
Se poate ca in data de 25 decembrie 2014 sa se redeschida dosarele blocate, ascunse, “palmate”?
Nu de alta dar este un cadou meritat pentru infractor dar si de noi pentru supliciu celor 10 ani!!!!
mandatul sa se incheie pe 25 decembrie, langa un zid de la targoviste. dar sa fie singur, fara elena… 😀
Depinde care Elena: Udrea sau Basescu…..
Ooo, nuuuu ! În 25 decembrie i se iartă păcatele și nu merită. Ceaușescu a meritat să fie iertat pentru că a fost și patriot nu numai dictator.
Sa dea Domnul asa sa se intample!
Bravo Mario !!! Bine spus !!! Dar mai bine ar fi sa facem ceva in cursul verii NOI ,oamenii de rind,cei 7.400.000 de romani care ne-am saturat de un presedinte mitocan si penal din 2012;este adevarat ca ne-am dat seama putin cam tirziu ce ii poate pielea si mintea bolnava acestui NIMIC,dar totusi am inteles.impotriva vointei noastre a trebuit sa il mai suportam 2 ani,sa-i mai suportam mizeriile si ticaloseniile.Mi-as dori sa se termine cit mai repede aceasta perioada rusinoasa din istoria si viata noastra.Mioara,Sighisoara
Draga Mioara .. voi, cei 7,4 milioane, nu ati fost furati/tradati de catre CCR. Ati fost furati/manipulati de incompetentii din USL care nu au fost in stare sa “pregateasca” ca la carte cadrul legislativ premergator referendumului.
Cine/ce i-a oprit sa modifice legea referndumului in Parlament si nu prin OUG? Stiau foarte bine ca un prag de 50% este greu de atins in ideea in care electoratul este din ce mai putin interesat de bataliile politice.
neworeste,
tot basist ramai. Daca e asa cum spui tu, de ce sucirea aspaziei la 180 de grade, de ce zbiera la ziaristi, de ce l-a amenintat pe Gadea, pe colegul ei de la ccr, dl Predescu, de ce nu a mai recunoscut ce declarase cu 3 saptamani inainte (ca referendumul ar trebui reluat) si in sfarsit, de ce se hahaia cu scarba de bacecu de Ziua Nationala in 2012, umar langa umar ?
Ia spune mai, basistule, ca vad ca te exprimi “voi, cei 7,4 milioane” !
nu stiu cum e cu prezidentialele sio nici nu mi pasa dar poza e geniala,felicitari pt inspiratia de a o afisa pe blog domnule Tudor!
mda.. explicatia titlului e in poza
…..bine zici…..arma aceea automata…..merita sa/i facem cadou un glont pe 25 decembrie 2014.
I-am votat dar m-au dezamagit. Nici cu 80% n-au facut nimic. Tot interesele lor personale si de partid au fost inainte de interesele oamenilor. Numai rafuieli de tot felul , dar nu in interesul cetateanului. Poate sa conduca si “maidanezii” tara asta ca eu nu ma duc la nici o votare de acum incolo.
La o prezenta de 20-25%, nu conteaza cine va fi predesdinte.Adica guvernator, scuze, ca tara asta e o provincie.
Posibil, foarte posibil, sa avem foarte multi dintre actually politicieni colegi cu Ceausescu.Sau cu Nastase, care sunt mai norocosi.
o asemenea suspendare ar mai indulci neputinta noastra de al suspenda in 2012,si ar fi o binemeritata palma sau chiar un sut in cur (scuzati expresia) data unui nemernic care nu poate fi numit om
Nu a ta, nu a celor care si-au facut datoria civica si au iesit la vot. Ci a celor care v-au amagit ca o pot face desi stiau ca nu au sanse.
Foarte bine Andrei …uite asa castiga cine trebuie…!!!!!indiferent cu cine votezi trebuie mers la vot!….este un drept de care unii nu se prea bucura in alte tari :))
A castigat cine trebuie cand i-am votat data trecuta dar tot degeaba. Se cearta si se impaca ca niste copii prosti de scoala primara, si pentru cetatenii de rand nu fac nimic , numai maresc preturile. Asa ca mai dai …incolo.
Toti sunt o apa si un pamant.
Sincer, mie mi-a atras atentia fotografia. Si ce transmite ea din punct de vedere non verbal.Se vede clar cine e autoritatea, si cine are o atitudine defensiva. Uitati-va unde sunt mainile celor trei, acest lucru spune ca se simt amenintati, iar privirea lor…cel din mijloc si ultimul, de la stanga la dreapta ( la trio ma refer) asteapta aplauze si aprecierea liderului,poate n-au scrantit-o prea rau, iar primul manifesta prin dispretul celui slab prin rictusul gurii si ura neputincioasa in priviri. Alegerile? Atitudinea este din start a perdantilor 🙂 Si nesiguranta va influenta votantii.
Cineva sa-l trezeasca pe Crin, se apropie alegerile si ziua buna se cunoaste de dimineata.
….el singur trebuie sa vina cu picioarele pe pamant.
Saracul Crin! Pe asta il “abureste” oricine! Anul trecut il ademenisera vorbele dulci ale lui Basescu, acum pune botul, fericit ca Ponta l-a confirmat prezidentiabilul USL, fara a vedea imensa capacana intinsa de PSD, cea cu referendumul de revizuire a Constitutiei concomitent cu alegerile europarlamentare! Sa o luam pe rand.
1. In momentul de fata exista un proiect de modificare a Constitutiei, blamat de catre o parte din PSD (Nicolice este cel mai vehement), de catre aproape toata presa, de catre aproape toti analistii, de catre COMISIA de la VIENA! Lui Antonescu i-a trebuit aproape 1 an sa realizeze nemernicia aia marca Chiuariu. Crede cineva ca pana in iunie are Crin timp sa modifice proiectul in se nsul celor semnalate de societatea civila si Comisia de la Venetia? Crede cineva ca Antonescu are timp sa convinga electoratul ca ceea ce propune merita votat? Sa nu uitam ca “tatal revizuirii” s-ar putea sa fie condamnat azi!
Ceva nu se leaga. Mai degraba cred ca varianta cu referendumul din vara este o contra a PSD la cererea lui Crin/PNL ca Dragnea sa raspunda pentru dezastrul cu legea descentralizarii! Cred ca astia din PSD i-au zis “aproba tu revizuirea Constitutiei (alt proiect importnat USL) si arata ca esti destept, si nu mai veni cu pretentii!”. Tocmai de aceea ma tem, ca fara sustinerea puternica a PSD (de care sunt mai mult ca sigur) Antonescu si PNL nu v-or reusi sa stranga 50%+1 nici daca referendumul se va desfasura pe durata a 3 zile!
Si cine va zbura din pozitia de prezidentiabil si ce partid va iesi cu coada intre picioare din USL si de la guvernare?
Pai de ce sa-l suspende in Noiembrie 2014? Chiar atat de idioti sunt cei din usl? :)))))
motive ar fi destule
Dar il pot suspenda in ultimele 6 luni?Parca asa stiam ca in ultimele luni nu-l mai pot suspenda…
Ar fi minunat,eu la asta ma gandeam tot timpul,sa faca o reparatie morala romanilor care au votat in 2012,chiar daca tardiva.
A mai fost un presedinte suspendat in ultima zi de mandat,in Cehia sau Polonia nu mai stiu.
Razvan, confunzi. In ultimele 6 luni, presedintele nu mai poate dizolva parlamentul!
Sa-mi fie cu iertare , dar idioti nu sunt cei din USL , ci tu , ca nu stii ca daca este lasat sa-si termine mandatul la termen , ne mai curata de niste bani si s-ar bucura de protectie . Ti se pare ca merita ?! Pe langa asta , numai faptul ca s-au devansat alegerile ii face pe lingaii lui sa tremure si sa schimbe macazul !
Ne uimesti dottore ! Nu ai inteles ca presedintele este suspendat pe durata ce tine de la hotararea Parlamentului pana la hotararea CCR de validare/invalidare a referendumului? Ca Basescu sa nu isi termine mandatul, este necesar ca si rezultatul referendumului sa valideze decizia Parlamentului de a-l suspenda. Ori in noiembrie este inca cvorum de 50%+1 si ma tem ca o idee a unora de genul lui Ghise ar mai avea succes la o populatie si asa foarte scarbita de clasa politica si de jocurile marunte.
Sfatul meu .. daca vor sa-i dea sansa lui Basescu sa le mai administreze o infrangere si in ultimele zile de mandat, sa initieze suspendarea!
astia asteapta sa faca basescu al tau o gogomanie de proportii si il demite parlamentul direct,de aceea nu s-au pronuntat inca asa cum vrea senatorul ghise.
Dottore , uimeste-te cu ochii cat cepele cand e prea condimentata pastrama , citind Constitutia ! Presedintele poate fi acuzat de inalta tradare de doua treimi din deputati , situatie in care este suspendat DE DREPT pana cand se va pronunta completul de noua judecatori al ICCJ . Si subminarea economiei nationale se incadreaza la inalta tradare !
sa visam frumos …
Sa vedem, mai e mult pana departe. Poate o fi razboi si atunci, in lipsa unui demn urmas de-al lui Traian cu sanse, ramane tot Basescu, ca orisicat, el macar reactioneaza bine in situatii-limita, nu se scufunda prin paturi sau se ascunde pe sub paturi.
Basescu, care a avut, singurul, mici neintelegeri cu Nuland. Pe care administratia prezidentiala a tinut sa ni le aminteasca. Daca crede cineva ca a fost o scapare sau un fapt fara importanta, eu zic ca se insala.
nu se ascunde pe sub paturi,alearga si se smiorcaie pe la stapanii lui caci doreste poporu’,vezi doamne,instigat de moguli sa il demita si sa il bage la pastrare pe nedrept.ba mai face lasi si pe altii.un mare kk-toi.
Sa dea Dumnezeu sa se adevereasca P.S. 2!
in noua constitutie presedintele taie trimestrial o panglica,pune muraturi toamna si merge la bai. e postul perfect pentru antonescu. in cazul in care basescu cere CCR sa constate ca nu a facut cei 5 ani de mandat ( si o mai si primi acceptul!) chiar ca e misto. dar sa nu anticipam. base poate contraataca si el cu un referendum tot la europarlamentare. am senzatia ca USL nu a fost foarte atenta la toate detaliile si vor calca pe o grebla.
tot asa la europarlamentare este loc si de un nou referendum de demitere a lui basescu.ce sa ne mai dam pe ghiata iarna viitoare cu alegeri prezidentiale.
dane, aia cu baile devine de nerealizat. Baile Felix au fost vandute, date spre forare… va ramane un desert, exotic ca sahara, gobi si alte frumuseti naturale.
pana se macaie ei..trece anul nou..nu-i vezi ca nu se grabesc cu nimic?termina base mandatul si e liber,ca i se prescriu faptele(de ce nu prelungeste USL-ul perioada de prescriere?)ba primeste si o vila ca fost presedinte
Dle RADU TUDOR,eu pot sa inteleg raspunsul DVS dat dnei @ SABINA fiindca dvs ca ziarist echidistant si neimplicat in vreo parte a spectrului politic(cum de altfel sunteti si am apreciat acest lucru …precum cred ca ati constatat fiindca m-am “razboit pe blogul dvs”cu unii care va acuza ,gresit, de implicare) ati vazut/ati perceput actiunea lui Antonescu prea dura/prea contondenta/”neortodoxa”.
Dar TOTUSI va rog sa ne intelegeti si pe noi,cei 7,4 MILIOANE DE ROMANI,care ne-am DORIT in 2012, DEMITEREA LUI BASESCU(plecarea imediata de la COTROCENI) si care am inteles ca referendumul a fost VALID(cred ca si dvs sunteti convins de asta!) si chiar ne-am dorit (l-am acuzat personal pe ANTONESCU de ….moliciune) ca ANTONESCU sa bata cu pumnul in masa PSD-istilor(Aspazia,min.de interne si multi altii care s-au razgandit si au cotit-o la 180 grade, sperand ca prin acceptarea FARA LUPTA A VERDICTULUI DE REFERENDUM INVALID …vor putea sa-si puna si ei candidat la …presedentie)) pana cand… (mai ales dupa publicarea rezultatelor recensamantului care au aratat FARA DUBII ca referendumul a fost …VALID si basescu trebuia sa plece)… am fi scapat de …guvernator.
Asa incat punctul dvs de vedere :ANTONESCU a fost prea …DUR ,iar punctul de vedere al celor 7,4 milioane de romani si al unor liberali(gen ..GHISE) a fost: ANTONESCU este prea …MOALE.Dar ca sa nu ne suparam ,este mai bine ca in bancul acela(cand dreptatea este la mijloc!!!):….aveti dreptate! ..da si dvs aveti dreptate!…da si voi aveti dreptate!…da si noi avem dreptate!.In plus stim TOTUSI cu totii UN LUCRU DE NETAGADUIT si anume ca: basescu personal si sistemul basescu si-au dorit CEL MAI MULT ruperea USL!!!.Si prin ce oameni a PUTUT actiona BASESCU pentru ca sa rupa USL si sa ramana pana in ..decembrie 2014?.
Raspuns corect :Numai prin oamenii/batranii din PSD(oamenii cu nasul in suflet si fosti colegi cu basescu in FSN..gen ASPAZIA,gen …),prin oamenii institutiilor obediente(la stim cu totii) fiindca prietenii lui basescu din PNL( foarte putini…gen chiliman) au fost anihilati urgent de liberali.Astept sa-mi spuneti ca totusi …m-am apropiat de adevarul istoric(in istorie va fi consemnata …aceasta realitate).Multumesc.
stiu, va cunosc frustrarea, vorbesc despre ea zilnic la tv
@Gheorghe
Exista viata, politica, jurnalism si dupa epoca Basescu! Multi din noi, “ne-am consumat” in aceasta batalie, indiferent de ce parte a baricadei am fost sau suntem. Din fericire, comentatorii anonimi (ca noi), nu au ce pierde pe termen lung. In schimb, actorii politici importanti si formatorii de opinie DA! In momentul de fata nu realizeaza si toti cred ca sunt pe val, toti cred ca simpatia/audienta de care se bucura de o parte sau alta a baricadei se datoreaza priceprii lor si nu emotiei (negative sau pozitive) creata de un politician pe nume Basescu. Dar Basescu va termina mandatul, va ajunge acolo unde ii este locul, la “mititica” dupa unii, pe campuri dupa el, in politica dupa altii. Ce vor face restul? Indiferent cat vor “reincalzi” personajul, in maxim 1 an va ajuge aidoma lui Iliescu.
Spunei sus de frustrari, dorinte, moliciuni sau tarii. Nu exista asa ceva. Un politician, mai ales unul tanar, daca vrea sa ramana permanent pe val, trebuie sa se raporteze la un singur lucru .. la LEGE! Ea este singura ca nu tradeaza pe nimeni. Un politician care nu comenteaza niciodata o decizie a justitiei nu va pierde niciodata, un politician care trece peste pasiuni personale sau de partid si se raporteaza permanent la lege nu va pierde niciodata! Deciziile importante nu se bazeaza pe emotie, se bazeaza pe lege.
O bucurie sa vad opiniile pertinente ale lui NewOreste. oameni buni, mai ascultati de la el, omul mai si gandeste!
…si?? in 25 il impuscam???ca pe ceausescu????????/
sigur nu!
Nu imi vine sa cred ca acceptati comentariile care instiga la moarte…la ura viscerala si patologica…iar niste pareri cu nuante ideologice neconforme cu unele idei ale dumneavoastra nu le publicati … Nu imi sa cred ca unii oameni pot gandi asa ceva…romanii sunt africani? Unii de de pe-aici sigur!
Cu toata stima dnule Tudor pentru dvs. dar pentru mine,familia mea si prietenii mei o eventuala prezenta la europarlamentare si la un eventual referendum constitutional va fi consfintita pritr-un BOICOT TOTAL datorita FLEGMEI pe care Mitomanul Ponta@Comp. ne-a servit-o poselectoral celor 7.403.836 dar si celor 4.200.000 care inca am mai crezut la alegerile din dec.2012 in onestitatea USL si a liderilor acesteia ….aceasta FLEGMA insemnand : cardasie post-electorala pe fata cu IMPOSTORUL Prezidential Mafiot “basescu” si nedemiterea acestuia si trimiterea lui la puscarie,atitudinea fata de gazrle de sist si Rosia Montana in totala contradictie cu promisiunile preelectorale 2012,deciziile controversate economice postelectorale in totala contradictie cu promisiunile preelectorale,folosirea Jandarmeriei pe post de “maciuca,ciomag” in fata protestarilor si compromiterea definitiva a acestei institutii aservite politic,…simulte alte FLEGME a la “Ponta&Comp.”…
scuze pentru greselile de tastare din comentariu…m-am grabit..
Faci si tu ce-ai invatat de la baicotescu ,sigur nu esti dintre cei 7,4 mil.
O denuntare imediata de catre premier a hartiei coabitarii terfelite si o resuspendare ulterioara a demisului national sunt vitamine absolut necessre pentru electoratul USL si anestezic patriotic pentru demisul national !!! Altfel vai de guvernare,europarlamentare si prezidentiale, ca deja incepe sa miroasa a complicitate subterana uselistico-baseasca !
Draga domnule Radu Tudor, trebuie ca Antena 3 sa porneasca numaratoarea inversa pana la 1 februarie 2014, cand jurnalismul si noi urmeaza sa alegem fie “botnita” daca suntem lasi, fie catusele daca iubim democratia si mersul bun al institutiilor ! Poate parlamentarii USL nu vor lasa ca democratia romaneasca sa fie iar calcata in picioare precum dupa 29 iulie 2012!
Ce sa faca Ponta ?!?!
“Am auzit că domnul Brok a fost atacat într-un discurs de premierul român. Media a informat că s-a făcut o paralelă între ceea ce a spus domnul Brok despre imigraţie şi declaraţii ale naziştilor. Este o chestiune pe care o voi clarifica cu domnul Ponta, dar trebuie să subliniez că aceste comparaţii cu naziştii sunt total inacceptabile. În plus, domnul Brok este în mod clar un om de o mare integritate” – a declarat preşedintele Parlamentului European, socialistul Martin Schulz, în deschiderea sesiunii PE.
Ba mai mult:
Europarlamentarul PSD Victor Boştinaru a încercat să aibă o intervenţie în acest sens, dar a fost întrerupt imediat de Martin Schulz.. “Domnule Boştinaru, nu vom avea aici o dezbatere despre ceea ce domnul Brok şi domnul Ponta au spus sau n-au spus. Ştiu asta din scrisori şi din media. Voi cerceta ceea ce s-a spus. Dacă cineva a comparat pe altcineva cu naziştii, voi condamna acest lucru”
Asta este Ponta. L-a acuzat pe Basescu ca a facut rau Romaniei prin minciuni spuse “prietenilor” sai din PE. Dar al cui prieten ERA socialistul Martin Schultz? Tot a aluia de ERA prieten si cu Hollande! 🙂
Cum zicea Isarescu? Gura bate fundul …
ce pacat ca prostia nu doare.
pretentiile lui antonescu de a fi trecut in protocol cu nume si prenume devin ridicole. asta arata teama evidenta de a nu mai fi prezidentiabilul usl-ului, cred ca asta e visul lui erotic de vara ( in ciuda deselor declaratii ale lui ponta prin care ii tot confirma ca este alesul lor si ca el isi doreste sa ramana premier, mai ales in conditiile noii constitutii) ce s-ar face stimabilul fara functia asta? ce sa mai zic de celebra lui zicere cu demisia de la referendum sau cu alta zicere celebra legata de neparticiparea alaturi de ponta, mincinosul ponta, la vreo conferinta de presa a usl-ului. mare om, mare caracter! dar asta e parerea mea personala, probabil multi altii il apreciaza, dar pentru mine ultimele cateva luni mi-au aratat adevarata lui fata.
@ ANDREI A afirma ca nu merg la vot este acelasi lucru cu a afirma :PE MINE NU MA MAI INTERESEAZA SOARTA MEA SI A COPIILOR MEI si ii las pe ceilalti( basisti,manelisti,schenghenisti si …saraci cu duhul ) sa-mi DECIDA ei soarta.
NUMAI si numai votul este SINGURA ARMA LETALA a CETATEANULUI in lupta sa cu un REGIM CORUPT si DICTATORIAL.
Ar fi bine TOTUSI daca la vot ar merge MASIV acei care se uita la ANTENA 3 , cei care se uita la PUNCTUL DE INTALNIRE … fiindca ATUNCI as fi sigur,sigur ca cei mai informati si cinstiti cetateni ai ROMANIEI vor stii ce conducatori…(BUNI,CINSTITI,PATRIOTI si care sa aiba o singura calitate MAJORA ..aceia de a apara,intro lume globalizata, INTERESUL NATIONAL AL ROMANIE)… sa-si aleaga, incat ROMANIA in cativa zeci de ani ar deveni o tara prospera.
Absenteismul la vot va creste pondera (in procentul total) a acelora care voteaza din partea :celor ce se uita la emisiunile cu …chilotareala,la cei care se uita la TELEVIZIUNILE obediente unui partid sau altui partid,a celor manelizati,al bercilor/mondialilor,a hotilor/coruptiilor si tradatorilor de tara , a celor care au avut “castig de cauza ” in toti cei 24 ani.
citeste comentariul lui Marian de mai sus care spune: “Cu toata stima dnule Tudor pentru dvs. dar pentru mine,familia mea si prietenii mei o eventuala prezenta la europarlamentare si la un eventual referendum constitutional va fi consfintita pritr-un BOICOT TOTAL datorita FLEGMEI pe care Mitomanul Ponta@Comp. ne-a servit-o poselectoral celor 7.403.836 dar si celor 4.200.000 care inca am mai crezut la alegerile din dec.2012 in onestitatea USL si a liderilor acesteia ….aceasta FLEGMA insemnand : cardasie post-electorala pe fata cu IMPOSTORUL Prezidential Mafiot “basescu” si nedemiterea acestuia si trimiterea lui la puscarie,atitudinea fata de gazrle de sist si Rosia Montana in totala contradictie cu promisiunile preelectorale 2012,deciziile controversate economice postelectorale in totala contradictie cu promisiunile preelectorale,folosirea Jandarmeriei pe post de “maciuca,ciomag” in fata protestarilor si compromiterea definitiva a acestei institutii aservite politic,…simulte alte FLEGME a la “Ponta&Comp.”…” Basescu pleaca, deci pa, la mititica, dar ce facem cu USL-ul? Care pune mana pe inima ca USL-ul e mai breaz decat PDL-ul. Si daca nici una nici alta nu ar fi bune, pe cine votam, si de ce ? Hai sa fim seriosi, nici unii, nici altii nu merita votul nostru!
E greu si cu alegerile astea !!! Dar este si mai greu de suportat acest pirat de aceea sunt deacord cu suspendarea lui, de o creanga groasa sau o grinda rezistenta.
As vrea sa fac un pariu cu d-voastra ca daca alegerile prezidentiale se vor desfasura in noiembrie(desi nu cred pt ca vor ceda ca de obicei vrerii basaului)guvernatorul nu va fi suspendat si va primi dupa terminarea mandatului o vasta vila ceauseasca.S-a vehiculat o teza cum ca cu ceva luni inainte de alegerile prezidentiale nu se va putea demara o suspendare(cred ca este ca si cea cu imunitatea).Eu zic sa ne linistim asa cum ne spune primmincinosul tarii si sa asteptam sa-si termine mandatul.Eu nu as vrea sa mai astept ca primmincinosul tarii sa-si termine mandatul.Aseara Gadea f.afectat si grav de minciunile lui Tonta parca m-au emotionat profund.
sunteti emotiva. incercati niste pastile
Eventual cu sare amara!!
Citeva din mnciunile lui Ponta :
-cel mai stabil curs in raport cu euro in 2013 ;
-cea mai mica inflatie de dupa revolutie ;
-cel mai mare export ;
-cel mai mare PIB de dupa 2008 ;
-crestere economica sustenabila-a doua din UE ;
-cea mai mare productie agricola dupa 89 si pe primele locuri in UE;
-ptr. prima data exportam mai mult decit importam produse agricole ;
-deblocare fd. europene si cresterea absorbtiei de 4 ori la cca.34%(intr-un an cit pdl in cinci);
-plata integrala a arierarelor in sanatate ;
-cesterea salariului minim ;
-cresterea punctului de pensie de 2 ori,reintregirea lor si cresterea conf. legii neaplicate de boc 3 ani,reparatii la sistemul de pensii ;
-salarii marite la profesorii incepatori si medici rezidenti;
-plati importante la imprumutul mamut luat de basescu-boc;
-legi importante care se vor implementate :parteneriat public-privat ,constitutie ,descentralizare(cu modificari ele vor intra in fct.),lg. electorala etc.
-deschiderea politicii externe ;
Sigur ca sint si neimpliniri mai ales ca asteptarile sint enorme dupa dezastrul basescu -boc dar ti-am enumerat o parte din “minciuni”,ele sint mai multe si produc efecte pozitive.Nu prin acuze si defaimari vom merge inainte ci prin atitudine constructiva si ridicarea stacgetei pretentiilor noastre.Oricum este primul guvern care raspunde totusi la stimulii veniti din societatea civila ,presa ,ong-uri.
Eu cred ca pe lumea asta daca furi cot la cot cu americanul scapi de puscarie. Hotul asta va scapa. Nastase cu cine o fi furat de a patit o?
Ai dreptate. Nastase si-a pus bideurile in casa; necolaiciuc a impartit cele 2,7 milioane; de aceea Nastase este la puscarie si necolaiciuc liber.
Da! Absolut corecta afirmatia “neprezentarea la vot inseamna ca nu esti interesat de viitorul tau si al copiilor tai”. Cu toate acestea, prezenta la vot nu ar trebui sa insemne alegerea raului cel mai mic, sau vot anti X sau anti Y. Partidele trebuie sa fie fortate sa inteleaga ca includerea pe liste a unor no name va atrage in mod automat sanctiunea la vot. (Evident ma refer la votul pentru Parlament). Nu este posibil ca partidele sa treaca pe lista orice neavenit sa ne solicite votul de incredere si dupa ce acesta este oferit sa apara pseudo oameni politici care sa declare cu nonsalanta ca ” asta a ales vulgul, asta au in Parlament”. A propos! Nu-i atrage nimeni atentia lui Medelin Voicu ca poporul nu este sinonim cu “vulgul”. Il ascult acum la Sandra la emisiune si ma intreb daca i-ar placea sa-i spun “lautar”, in loc de “muzician”. “Ciocarliu, balauaches, bleanda etc” in loc de “rom”. “Jagardea” in loc de…parlamentar.
Nu cred ca asemenea expresii, ne-ar folosi in vre-un fel.
🙂 ai observat si tu cum Medelin facea pe evoluatul numind o tara intreaga “vulg”?
Revenind la oile noastre. Cum poate arata un cetatean ca nu este reprezentat de niciun partid de pe scena politica? Singura metoda este boicotul. In alte state, binenteles mai evoluate ca Romania, pe buletinul de vot este si o casuta nemarcata cu numele vreunui partid sau candidat. Iar cei care nu se simt reprezentati, merg la vot si pun stampila acolo. Iar numarul de stampile “pe alb” este un baromentru pentru partide care vad daca “sunt pe aceeasi lungime de unda” cu nevoile populatiei.
Va multumesc pt sfat si pt ca nu mi-ati spus sictir
sictir spun scarbelor
daca ar veni regele MIHAI MA DUC LA VOT ,DACA VINE UN INDEPENDENT MA DUC LA VOT DACA VINE UNUL DINTE CEI CARE REPREZINTA UN PARTID NU MA DUC LA VOOOOOOTT!!
Mi se pare o vesnicie pana vom scapa de Basescu…
Nu vom scapa de regimul Basescu deoarece Ponta a numit inca 4 ani la varful justitiei basisti precum Kovesi , Olaru , Bica …
Am o rugaminte la cei care il critca pa ANTOMESCU(putini ….foarte putini !!!!) se ne spuna si noua ce “bube ” are acesta ,ca sa aflam si noi si sa nu-l mai …votam!!!.
Dar ii rog(pe cei informati …pe bune) sa faca aceasta apreciere, nu pe criterii aiuritoare de CAN-CAN,pe presupuneri/aprecieri subiective/ personale sau pe baza unor “sovaieli ale lui ANTONESCU”(cu 20% nu te poti lupta, de la egal la egal,cu un colos ca psd de peste 40%) din motive rationale de a nu rupe USL(recunosc ca a fost moale la …abaterile/pacturile/compromisurile facute de unii pesedisti cu ..nasul in suflet).
Eu personal mi-asi dorii ca:1. Presedintele ales sa continue linia transatlantica si europeana pe care s-a inscris ROMANIA dar sa o continue pe linia EGALITATII IN DREPTURI SI OBLIGATII cu tarile respective si nu pe pozitia de sluga/colonie.
2.Sa faca o politica externa(atribut special al presedintelui) incat ROMANIA sa-si diversifice schimburile comerciale RECIPROC AVANTAJOASE si cu alte tari(tatile arabe,CHINA si chiar …RUSIA).
3.Sa aiba pe toata mandatului in minte/inima/suflet si actiuni :APARAREA INTERESULUI DE STAT al ROMANIEI si apararea cu orice risc a drepurilor si libertatilor romanilor.
4 Sa nu fie avid de ..avere/vaca kobe/mosii ca predecesorul.
5.Sa fie ferm dar sa treaca cat mai putin “observabil/jucator” in ochii romanilor.
6.Sa iubeasca pamantul romanesc (sa-l apere de poluare ,de vanzare la straini).
7.Sa fie un presedinte care (desi poate cunoaste limbi straine) sa vorbeasca numai in LIMBA ROMANA(cu traducator) pentru a putea IMPUNE strainilor,un MARE respect pentru limba noastra nationala,limba care ajuta la DEFINUREA unei natiuni/popor,limba frumoasa si duce(vorba poetului:limba noastra este o comoara…) ,sa fie un presedinte care sa iubeasca f mult insemnele/simbolurile natonale precum si traditiilor nationale mostenite de la INAINTASII NOSTRII.
Eu cred ca Antonescu indeplineste cu brio aceste cerinte si ii rog pe cei…..putini f putini..sa vina cu contra=argumente ca sa le aflam si …noi.Le multumesc anticipat,intrucat o persoana neinformata ,intotdeauna voteaza …prost(ca in toti cei 24 ani).
erata:DEFINIREA UNEI NATIUNI/POPOR…nationale in loc de natonale,dulce in loc de “duce”. Merci.
PSD a castrat ministerul transporturilor PNL – mutând autostrăzile la Sova – la marile proiecte adică la PSD
Tot asa vor sa-l pună pe Antonescu președinte simbolic fără putere reala , decorativ .
Deci iar teapa lui Antonescu . Oricum romanii vor respinge Constituția ce impune Regionalizarea dorita din afara României – baronizare și fărâmițare a statului unitar .
PSD a vrut sa acapareze toata puterea. Eu cred ca Ponta vroia sa scape de calvarul guvernarii candidand la prezidentiale. Insa Crin a contracarat apropiindu-se de Basescu. De frica, Ponta si PSD au dat inapoi.
ce sa faca crin cu basescu?sa se ingroape impreuna?
Plingeri penale nu a facut numai Corpul de Control al premierului ci Curtea de Conturi care e cea mai echidistanta institutie si cea mai competenta -alea de ce nu le ancheteaza daca pe ale inistrilor nu vrea.
Ar fi extraordinar ca Basescu sa fie …..premiat in noiembrie cu o SUSPENDARE. Nu ar fi nimic nastrusnic. Motive sunt destule si se vor mai adauga si altele pana in noiembrie. Poate in felul acesta i s-ar taia si drepturile de a mai primi inca O VILA ca fost presdinte. Acum e Guvernator. Si asa el a fost DEMIS de catre 7,4 mil. votanti…inca din 2012
ar fi prea frumos sa fie si adevarat !!
Trebuie suspendat. prin suspendare pierde multe drepturi. cine crde ca va face base puscarie inca mai crede in mos craciun
–sa inceapa anul evreiesc 2014..15,sharon a plecat ,patul si perfuzia il asteapta..yeshua e intre el/mer@kel!:(
nu cred ca merg la alegerile prezidentiale ! Am votat USL si ce sa vezi , liberalii fac majoritate cu pdl . La Ilfov , Antonescu il premiaza pe petrache ca a facut majoritate cu oamenii prietenei lui , nutzi , spaima putii ! Un congres al conservatorilor hotaraste sa-l sustina pe Antonescu la presedentie , siiii ce sa vezi , Antonescu face pipi pe conservatori , se delimiteaza pe ei si pe Voiculescu ! In ultima luna ,Antonescu a dat numai si numai declaratii basiste ! Eu stiu pe cine pun stampila ??!!Vorba lu’ Mircea : Antonescu si-a re-re-evaluat parerea despre justitie ??!!
Asimetricul ar trebui suspendat chiar si cu citeva minute inainte de a-i expira mandatul.Numai asa de chichi cum a facut el cu legea aceea promulgata la doispe noaptea !Daca se poate mai devreme doam,ne da !
Să aibă parte exact de ceea ce ne oferă, şi-au dat mîna toţi pentru ciolan, niciunul nu e sincer, niciunul nu e corect. Acum cîteva zile am citit o ştire că Europa trebuie să se axeze doar pe cărbune, ce fac guvernanţii??? total invers. Se spunea pe toate canalele TV că vor comunica absolut orice în legătură cu gazele de şist, ex:
Mi 15 IAN
Sesiune Publică de Informare prinvind Gazele de Şist
Băceşti, Căminul Cultural, ora 14
Organizator: ANRM
– pe această informare este trasă o linie de anulare(daca intraţi azi, o să vă convingeţi)
– altă măgărie: la gaz nu se mai dă ajutoarele care, de fapt, trebuiau să fie prinse în facturi începînd cu cele 20 de zile di luna noiembrie 2013, nici gînd, nici urmă de compensare/ajutorul prin lege, din contra, se trimit facturi de plată calculate normal. DECI: RESPECTAREA LEGII ESTE ANULATĂ DE POLITICIENII AIURIŢI!
– altă măgărie: la factura de curent electric, vine factura de estimare pe care o plăteşti obligatoriu, apare factura fiscală de plată, este încărcată cu cel puţin 50kw şi plăteşti fără să consumi energia impusă de eon, ştiu prin lege, că, factura fiscală este factura reală de plată/consum, dar, tot în factura fiscală în partea dreaptă, este înscrisă şi estimarea, deşi, este factură fscală obligatorie, în plus, fie la gaz, fie la curent electric, pe facturi scrie o sumă, pe ecranul unde plăteşti este altă sumă, in calculatorul celor două societăţi este altă sumă. Cînd, după 2-3 oere de stat la rînd le comunici aceste aiureli, îţi spun sfidător:,,atîţia bani ai plătit, atîţia bani ai avut în buzunar” deşi în loc de 75 lei depui suma rotundă 80 lei. Unde oare mai este dreptatea??? Unde se mai poate respecta, ori, aplica legea??? …şi usl-iştii plus restul, sug ciolanele politice zi de zi…non-stop, pe noi minţindu-ne fără pic de jenă…(excrocii ordinari)!!!
In niciun caz nu se va recurge la demiterea presedintelui pe ultima suta de metri. Noi facem parte din niste structuri pe plan international si e posibil sa vedem iar un apel la “liniste si echilibru” din exterior.
@ALEXR Foarte corect rationamentul dvs. In acest moment PSD au reusit sa-l mai amageasca INCAODATA pe ANTONESCU ca el va fi candidat unic al USL(sistemul va face totul ca el sa NICI SA NU CANDIDEZE fiindca…este posibil ca multi romanii il vor vota!!!).
Dar este problema dansului,daca dupa atati ani de politica(si este totusi un tip …inteligent)este dus de nas de unii( de UNPR si cei cu nasul in suflet din PSD )care nu si-au tinut promisiunile fata de aliati.
In orice caz sunt multi romani care cred ca …Basescu este acum la Cotroceni datorita …sprijinul din strainatate(este adevarat acest lucru dar… a contribuit in mai mica masura,la ramanerea lui basescu).Daca ar trebui sa facem un procentaj al celor care si-au dorit ..RAMANEREA LUI BASESCU LA COTROCENI(si implicit neinscaunarea ca presedinte ,in 2012, a lui Antonescu) scorul ar fi astfel:A)CCR/basist/pesedist cca 10% ;B)UE/barosso/merkel/macovei reading cca 20% ;C) LICURICIUL/Gitenstein/Gordon cca 20 % ;D)Basistii/pesedisti/sistemul care nu-l agreaza pe Amntonescu restul de cca 50 %.
Asa ca multii romani (procentajul pro NATO/UE era probabil in anii trecuti de peste 80%) au fost suparati pe “STRAINII ” care au intervenit ceace face ca procentajul actual al romanilor PRO NATO/UE/FMI sa nu mai treaca de 50%.
Se constata ca si astazi sunt inca multi romani care cred(eronat) ca basescu a ramas la COTROCENI datorita interventiei externe(a fost o interventie dar nu a fost …decisiva;decisiva a fost pozitia PSD care s-a pliat/orientat imediat spre aceasta pozitie externa…acceptare fara cracnire de PONTA a celor 11 porunci si acceptare cvorum de 50+1% la REFERENDUM …care le-au convenit/satisfacut de minune pe pesedisti !!! ).
Ma gandesc cu amaraciune cati “pumni in cap” si-a primit dnul GHISE( voia/vrea sa le strice ploile/aranjamentele/compromisurile atat unora din din PSD, cat si unora din..PNL) din toamna lui 2012 si pana acum si ..cati va mai primii in …continuare.
Ponta:Antonescu e sensibil…Te face să te întrebi,dacă Ponta e partener u Băsescu și coabitează cu Antonescu?Acest premier a eșuat în a arăta o imagne de om serios și a dovedit că se comportă ca un maimuțoiDe ce mai continuă premierul cu aceste înțepături?
Domnule Radu Tudor, in legatura cu scoaterea din barou a lui Nastase pe care l-am injurat la vremea lui,dar nu e normala. Toti procurorii care sunt dati afara se fac avocati, politistii cu bube se retrag si se fac avocati, sri ,servicii, ofiteri acoperiti peste tot se fac avocati. nastase ce are e profesor universitar. mafia lui base lucreaza.
Ideea nu e nastrusnica. S-ar evita plata de catre poporul roman a intretinerii personajului si acordarii unei locuinte.
Singura masura benefica in cazul unei suspendari daca ea se duce pana la capat este ca Traian Basescu isi pierde privilegiile unui fost sef de stat adica vila de protocol si SPP-istul ceea ce este bine dar nu merita efortul si circul extern pe care il va crea Macovei&CO.
sa -l suspende sau sa-l demita , da-l dracu de macac , caci daca isi termina mandatul mai ia nenorocitul inca o casa din averea noastra si mor de inima , nu alta
Ce mare crima este ce acuza portocalii ? Ca au pus alegerile la o data favorabila cetatenilor ? Ei vorbesc ?