Odata cu pandemia #COVID19, una din cele mai importante preocupari si recomandari din partea medicilor a fost distantarea persoanelor fizice. Lipsa contactului direct acolo unde este posibil face mult mai dificila raspandirea virusului si implicit creste efortul pentru sanatate. Companiile furnizoare de servicii, in special cele de utilitati, trebuie sa creeze facilitati de plata online, sa comunice mai usor cu clientii si sa determine o scadere a contactelor fizice cand vine vorba de plata facturii. Cine va implementa aceste masuri, va trece mult mai usor si peste criza economica ce urmeaza. Iata ce masuri au luat cei de la Enel.
Pentru protejarea sănătății clienților, Enel oferă clienților o multitudine de modalități de plată și canale de comunicare. Sănătatea și siguranța clienților, a angajaților și a comunităților în care activează reprezintă una dintre principalele preocupări ale companiilor Enel din România. De aceea, Enel a pus, în schimb, la dispoziția clienților o multitudine de alternative pentru plata facturilor, pentru a găsi informații referitoare la facturi, cum să trimită indexul, cum să contacteze reprezentanții companiei pentru a obține detalii despre contractele în derulare sau pentru a semna un contract nou.
Canale de contact
În această perioadă, clienții pot contacta Enel prin telefon, mail, canalul Live Agent de pe site sau mesageria paginii de Facebook. Toate modalitățile de contact sunt disponibile aici.
Factură și modalități de plată
Clienții nu trebuie să aștepte poștașul pentru a primi factura de energie electrică sau gaze. Clienții Enel au la dispoziție două variante facile pentru a primi factura electronică imediat ce a fost emisă: pe mail sau prin sms, sau pot opta pentru descărcarea copiei facturii de aici.
În loc să își facă un drum la magazin sau la diverse puncte de plată, clienții pot alege să utilizeze aplicația MyEnel, foarte ușor de folosit pe calculator, telefon sau tabletă. Mai multe detalii aici.
În cazul în care clienții doresc în continuare să efectueze plata numerar, este recomandată utilizarea automatelor de plată de tip self-pay, amplasate în rețelele de magazine Profi, Auchan, Mega Image, Carrefour, Kaufland, precum și în magazinele alimentare. Alte variante pentru achitarea facturii mai sunt – ATM–uri (bancomate), debit direct, internet sau transfer bancar.
Detalii despre partenerii bancari și comerciali ai Enel se regăsesc pe factura de energie electrică, precum și aici.
Canale pentru operațiuni online
Clienții activi în mediul digital pot accesa contul MyEnel, care poate fi activat cu ușurință fie online, pe my.enel.ro, fie descărcând în mod gratuit aplicația pentru telefonul mobil, de pe App Store sau Google Play.
Cu MyEnel clienții pot primi și plăti facturile de energie electrică sau gaze naturale, își pot înregistra indexul sau verifica balanța de plată.
De asemenea, în aplicația MyEnel, în secțiunea Contractare Rapidă, sunt disponibile ofertele comerciale, astfel că atât clienții existenți, cât și cei potențiali au posibilitatea de a transmite online solicitări de încheiere a unui contract de furnizare de energie electrică sau de gaze naturale.
Trimitere index
Pentru a trimite indexul pentru electricitatea consumată, clienții pot apela numărul de telefon gratuit 0800.07.08.09 sau numărul cu tarif normal 021.9977 (în timpul perioadei de telecitire specificată pe factură).
Pentru a trimite indexul pentru consumul de gaz, clienții pot suna la numărul gratuit 0800.07.07.01, tasta 1, sau la numărul cu tarif normal 021.9977, în cazul în care distribuitorul lor este Delgaz Grid sau Progaz P&D (între 22 și 26 ale fiecărei luni). Transmiterea indexului contorului se poate face și prin intermediul aplicației MyEnel, accesând secțiunea Index.