Incidentul de azi dimineata cu o aeronava Blue Air este explicata de specialisti.
Din primele verificări echipa tehnică suspectează ‘ingerarea’ unui obiect străin, posibil o pasăre, pe perioada decolării , în unul din motoarele cursei Blue Air București Otopeni – Palma de Mallorca, care a revenit la sol, la scurt timp de la decolare.
Cei 134 pasageri care se aflau la bord, au fost între timp îmbarcați în aeronava de rezervă și sunt deja în zbor către Palma, unde vor ateriza în jurul orei 15:20.
Blue Air precizează că nu a fost în niciun moment declarată starea de urgență de către echipajul de zbor, iar returul către aeroportul de plecare este o procedură standard în conformitate cu reglementările în vigoare.
O aeronavă a companiei Blue Air, care decolase din București la ora 9:00, cu destinația Palma de Mallorca, a fost nevoită, din cauza unor probleme tehnice, să revină pe aeroportul Henri Coandă, unde a aterizat în siguranță în jurul orei 9:41.
“Cursa 0B 9247 București — Palma de Mallorca, aparținând companiei aeriene Blue Air, a decolat de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București la ora 9:00. După decolare, la ora 9:09, comandantul aeronavei a declarat urgență, din motive tehnice. Imediat, pe Aeroportul Henri Coandă s-a format dispozitivul de urgență, conform procedurilor standard. Aeronava a aterizat în siguranță, la ora 9:41. La bord se aflau 135 de pasageri și echipajul”, informează compania Națională Aeroporturi București, printr-un comunicat remis AGERPRES.
Potrivit reprezentanților CNAB, traficul aerian pe Aeroportul Henri Coandă se desfășoară în condiții normale.
Pe 13 Iunie, Tarom a avut un incident similar tot cu o aeronava Boeing ce a decolat de la Bruxelles :
Cursa TAROM ROT 372 Bruxelles – Bucureşti, din 13 Iunie 2017, operată cu aeronavă de tip BOEING 737-700, care a decolat de pe Aeroportul din Bruxelles la ora locală 10:26, s-a întors din drum după 20 minute de zbor din cauza unei probleme tehnice apãrute la unul dintre motoare. Aeronava a aterizat în siguranţã la Bruxelles, pasagerii au fost debarcaţi, primesc asistenţă la sol şi vor fi rerutaţi pe următoarea cursă a Companiei TAROM.
Tarom reactioneaza si la un comentariu pe care l-am facut azi dimineata la Antena 3 :
Tarom se face ca uita “dreptul la imagine” al pasagerilor care nu de putine ori stau ore intregi asteptand avioanele intarziate ale companiei. Sau care trec prin momente de stres maxim atunci cand motoarele avioanelor cedeaza in aer, cu flacari si turbulente. Ar mai fi multe de spus in privinta raportului dintre drepturile companiei si pasagerilor, dar ma opresc aici…