Incidentul de azi dimineata cu o aeronava Blue Air este explicata de specialisti.
Din primele verificări echipa tehnică suspectează ‘ingerarea’ unui obiect străin, posibil o pasăre, pe perioada decolării , în unul din motoarele cursei Blue Air București Otopeni – Palma de Mallorca, care a revenit la sol, la scurt timp de la decolare.
Cei 134 pasageri care se aflau la bord, au fost între timp îmbarcați în aeronava de rezervă și sunt deja în zbor către Palma, unde vor ateriza în jurul orei 15:20.
Blue Air precizează că nu a fost în niciun moment declarată starea de urgență de către echipajul de zbor, iar returul către aeroportul de plecare este o procedură standard în conformitate cu reglementările în vigoare.
O aeronavă a companiei Blue Air, care decolase din București la ora 9:00, cu destinația Palma de Mallorca, a fost nevoită, din cauza unor probleme tehnice, să revină pe aeroportul Henri Coandă, unde a aterizat în siguranță în jurul orei 9:41.
“Cursa 0B 9247 București — Palma de Mallorca, aparținând companiei aeriene Blue Air, a decolat de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București la ora 9:00. După decolare, la ora 9:09, comandantul aeronavei a declarat urgență, din motive tehnice. Imediat, pe Aeroportul Henri Coandă s-a format dispozitivul de urgență, conform procedurilor standard. Aeronava a aterizat în siguranță, la ora 9:41. La bord se aflau 135 de pasageri și echipajul”, informează compania Națională Aeroporturi București, printr-un comunicat remis AGERPRES.
Potrivit reprezentanților CNAB, traficul aerian pe Aeroportul Henri Coandă se desfășoară în condiții normale.
Pe 13 Iunie, Tarom a avut un incident similar tot cu o aeronava Boeing ce a decolat de la Bruxelles :
Cursa TAROM ROT 372 Bruxelles – Bucureşti, din 13 Iunie 2017, operată cu aeronavă de tip BOEING 737-700, care a decolat de pe Aeroportul din Bruxelles la ora locală 10:26, s-a întors din drum după 20 minute de zbor din cauza unei probleme tehnice apãrute la unul dintre motoare. Aeronava a aterizat în siguranţã la Bruxelles, pasagerii au fost debarcaţi, primesc asistenţă la sol şi vor fi rerutaţi pe următoarea cursă a Companiei TAROM.
Tarom reactioneaza si la un comentariu pe care l-am facut azi dimineata la Antena 3 :
Tarom se face ca uita “dreptul la imagine” al pasagerilor care nu de putine ori stau ore intregi asteptand avioanele intarziate ale companiei. Sau care trec prin momente de stres maxim atunci cand motoarele avioanelor cedeaza in aer, cu flacari si turbulente. Ar mai fi multe de spus in privinta raportului dintre drepturile companiei si pasagerilor, dar ma opresc aici…
Este pentru a nu stiu cata oara cand Tarom-ul modifica datele de plecare / intoarcere, cel putin pe ruta Bucuresti-Stockholm-Bucuresti. Sunt convins ca acelasi lucru se intampla si in cazul altor rute. Spre exemplu, am rezervat biletul de intoarcere catre Stockholm acum aprox. o luna, pt. data de 11 august. Acum 2 zile am primit o notificare de la Tarom, cum ca, zborul catre Stockholm din 11 august se modifica pt. data de 9 august. Vreau sa va spun ca atunci cand am facut rezervarea pt. data 11 august am platit pt. un drum in jur de 235E, tin minte si acum ca daca faceam rezervarea pt. data de 9 august, biletul costa 160E. Am zis, ca pt. aprox. 70E mai bine petrec inca 2 zile in Romania.
Iar acum Tarom-ul ce face?!….imi ofera sa plec cu 2 zile mai devreme, dar nu cu 160E cat era daca optam de la inceput pt. data de 9. august. Este o bataie de joc ce se intampla la Tarom, am tot incercat sa evit BlueAir-ul in beneficiul Tarom-ului.
Ca sa nu mai mentionez, ca de la Stockholm catre Bucuresti, Tarom-ul decoleaza de la Arlanda (principalul aeroport din Stockholm) la ora locala 00.05 si ajunge in Bucuresti la aprox ora 4 dimineata.
In schimb BlueAir decoleaza de la Arlanda la ora locala 19:15 (mai mult decat rezonabil), nu inteleg cum a o comanie low-cost sa aiba slot orar mai bun decat Tarom-ul.
Cel putin martea ambele companii au curse Bucuresti-Stockholm-Bucuresti, va dati seama un avion (low-cost) pleaca la 19:00 iar Tarom-ul dupa 5 ore, adica la miezul noptii…..e noaptea mintii!
pentru conducerea Tarom
daca tot sunt ei asa de suparati … atunci sa dea un comunicat in care sa explice de ce sunt atat de nesimtiti cu care folosesc compania Tarom si utilizeaza Aeroportul Henri Coanda …
daca nu stiu despre ce este vorba …
sa verifice modul in care se face imbarcarea in anumite curse, exemplu cursa de Munchen (RO315) , la care checked-in nu are nici o valoare pentru ca verificarea si imbarcarea este execrabila, angajati sunt de o nesimtire rara (care nu cred ca mai poate fi gasita pe un al aeroport european), pur si simplu nu sunt interesati ca lucreaza cu insuficiente porti de acces … in conditiile in care sunt mai multe curse la plecare.
Iar celor de la control … de la SRI … o … da … le doresc sa treaca macar o data prin astfel de momente … sa-i priveasca unul asa “flegmatic” si sa le spuna … “nu ma intreseaza pe mine de problema ta”
Radu Tudor, încă o data, dacă mai era nevoie, dai dovada ca ești un jurnalist mai slab decât prevede legea.
Un avion, este o mașinărie atât de complexa, pe care tu, și multi altii nu o sa ajungeti sa o înțelegeți vre-o dată!
Faptul ca un motor cedează, nu este un lucru anormal ori ieșit din comun. Se întâmplă zilnic pe glob, și fi atent – chiar la mari companii gen Lufthansa, British Airways, Delta si altele.
Cedarea unui motor este ceva spectaculos, care da frisoane, face media sa scrie numai balarii… Și cam atât. Aceasta posibilitate este luată în calcul din fabrica, și “invelisul” motorului este proiectat sa reziste la resturile care se pot desprinde din turbine, ax, și alte părți în mișcare! Piloții sunt antrenați pentru asemenea cazuri, avionul poate zbura doar cu un motor… Iar voința scrieți tâmpenii modeland subiectul așa Cum va convine pentru a face audienta!
Ești doar patetic și atata!
tu cand esti prost mai si postezi?