Televizoarele de înaltă definiție mai mari și mai ieftine sunt vedetele ediției din acest an a salonului IFA de la Berlin, cel mai mare târg de tehnologie din Europa, deoarece nimeni nu vrea să urmărească “Urzeala tronurilor” pe o tabletă mică, relatează AFP.
Conform sursei citate, în loc să viseze, cei care trec prin fața unor televizoare Ultra-High Definition (UHD) cu un ecran de 77-inch (195-centimetri) se interesează în primul rând de preț și data când produsul va ieși pe piață.
“Televiziunea Ultra-High Definition (UHD) începe să se impună ca noul standard. Pentru prima dată în calitate de consumator, puteți fi sigur că un televizor cumpărat în acest an va fi compatibil cu conținutul viitorului”, explică Paul Gray, de la firma de cercetare de piață IHS.
Creșterea încrederii consumatorilor cu privire la noul standard, precum și concurența acerbă de preț în rândul producătorilor “au dat naștere unui fenomen de tip’must-have’ în rândul consumatorilor”, spune Hans-Joachim Kamp, președintele federației profesionale GFU care organizează salonul IFA.
În Germania, gospodăriile dețin, în medie, un televizor pentru o perioadă de cinci ani, iar consumatorii cheltuie aproximativ 800-900 de euro pentru achiziționarea unui nou televizor. Însă televizoarele Ultra-High Definition (UHD) expuse la salonul IFA din acest an au prețuri care încep de la 1.500-2.000 de euro și aproape toate se laudă cu ecrane de tip OLED. Samsung este singurul producător care nu crede în tehnologia OLED, preferând propria sa invenție, ecranele tradiționale cu cristale lichide (LCD).
Potrivit unui studiu al GFU, aproximativ 29% din televizoarele vândute în primul semestru la nivel mondial erau de tip Ultra-High Definition, iar în aceiași perioadă vânzările de televizoare OLED TV s-au dublat.
Însă cea mai importantă piesă a puzzle-ului este conținutul urmărit de cei care cumpără un televizor UHD. În acest an, la salonul IFA producătorii de televizoare au venit cu “cei mai noi buni prieteni ai lor”: studiourile de producție de la Hollywood. Exemplu este Panasonic care a anunțat un parteneriat cu 20th Century Fox și Samsung pentru a dezvolta un format al viitorului cunoscut sub denumirea ”HDR10+”.
De asemenea, modul în care serialele și filmele ajung pe televizor se schimbă rapid, iar o conexiune la Internet pentru a urmări, la cerere, conținut video de tip high-definition a devenit indispensabilă.
“VOD are un impact enorm în rândul consumatorilor, care vor să poată să urmărească în continuu episoadele dintr-un serial și să se decupleze de livrarea lineară a televizoarelor convenționale…astfel apar noi furnizori de conținut precum Youtube și Netflix”, precizează Paul Gray de la IHS.
Revenirea televizoarelor se datorează în primul rând interesului generațiilor tinere. Potrivit GFU, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 și 39 de ani se uită mai mult la televizor decât înainte grație VOD, cei mai tineri alegând televizorul în locul tabletelor, telefoanelor mobile și computerelor de tip desktop.
Aproximativ 240.000 de vizitatori, dintre care un sfert veniți din străinătate, sunt așteptați între 1 și 6 septembrie la salonul IFA de la Berlin, scrie Agerpres.