Catastrofa infrastructurii rutiere romanesti continua nestanjenita. Cu guvern politic, tehnocrat sau de orice alta natura. Dupa a 3 a anulare a licitatiei Cormarnic-Brasov, acum ne balbaim si pe Orastie-Sibiu. Nu se stie daca in urmatorii 99 de ani, vreun guvern ar putea finaliza coridorul 4 pan-european Constanta-Nadlac. Una din principalele cauze ale subdezvoltarii Romaniei este lipsa grava a autostrazilor si conditiile mizerabile din transportul feroviar.

————————————————

Contractul cu Salini Impregilo pentru construcția lotului 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu a fost reziliat și va fi demarat procesul pentru selectarea unui nou constructor care să remedieze deficiențele din zonă, lucrările urmând să fie finalizate în luna august, potrivit ministrului Transporturilor, Dan Costescu citat de Agerpres.

În aceste condiții, traficul pe autostradă ar putea fi reluat în luna septembrie a acestui an.

‘Am primit un comunicat de la CNADNR privind rezilierea contractului cu actualul constructor (pentru lotul 3 al Autostrăzii Orăștie-Sibiu — n.r.). În același timp se va demara o cerere de ofertă pentru selectare noului constructor care să remedieze deficiențele din zona demolată de 200 m și din cei 300 de metri suplimentar pe care au apărut fisuri pe drum. Termenul pentru aceste lucrări, în cazul în care nu apare nicio contestație, este august. Asta înseamnă că la începutul sau mijlocul lui septembrie se va putea relua traficul pe autostradă’, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, într-o conferință la sediul ministerului.â

Potrivit acestuia, expertizele realizate de compania de drumuri dar și cele primite de la constructor arată, în principal, același lucru, respectiv că materialele de construcție nu sunt în conformitate cu caietul de sarcini, lucrările de execuție în sine sunt necorespunzătoare. ‘Într-un cuvânt proiectul nu a fost respectat’, a subliniat Costescu.

Un document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE) arată că autostrada Orăștie — Sibiu are planificată ca dată de finalizare trimestrul III din 2018, iar valoarea investiției rămase se ridică la 92,4 milioane euro.

Proiectul Autostrăzii Orăștie — Sibiu, ca parte a Rețelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două orașe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanțarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.

Autostrada a fost împărțită în 4 loturi de punere în aplicare. Loturile 1 și 2, având lungimea de circa 44 km, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 și 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce privește Lotul 3 (Săliște — Cunța) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce, pe o porțiune din zona viaductului Aciliu, au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranța traficului rutier.

În data de 3 septembrie 2015, CNADNR a anunțat închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1 Orăștie — Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. CNADNR a impus constructorului autostrăzii Orăștie — Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porțiunea de 200 — 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare și reconstrucție în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

Pe 11 noiembrie, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a sesizat organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de către proiectant, constructor, diriginte de șantier (inginer FIDIC) a prevederilor legislației în vigoare, precum și cu privire la modul în care a acționat conducerea CNADNR în derularea unor contracte.

Procurorii DNA au deschis un dosar penal, în care a fost începută urmărirea penală in rem, în legătură cu săvârșirea unor posibile fapte de corupție în construirea autostrăzii Sibiu-Orăștie. Potrivit DNA, în acest dosar a fost începută urmărirea penală pentru săvârșirea unor infracțiuni de corupție, infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție și infracțiuni privind fraude cu fonduri europene.

În urma scandalului declanșat de închiderea tronsonului Săliște-Cunța, de 22 de kilometri, Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor CNADNR a decis înlocuirea directorului general Narcis Neaga cu Cătălin Homor (director general interimar al Metrorex), ordinul în acest sens fiind semnat pe 8 decembrie 2015 de ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

2 COMMENTS

  1. nu aveti dreptate, nu va pricepeti
    acuma e “lucru bine facut”, se vede, nu?

    aveti rabdare ca se rezolva cind vine faxu cu numele firmei germane sau franceze care se ocupa de lucrari; ei fac managementul, iau 80% din profit, firmele romanesti fac munca, iau 5%. Restul de 15%? Asta merge la UE, care face legile si contractele.

  2. Harta postata de Dvs. dle Tudor este cat se poate de elocventa si nimeni nu raspunde pentru acest dezastru cum bine ati denumit aceasta lipsa acuta de infrastructura rutiera si feroviara.
    N-ar fi rau sa faceti o ancheta amanuntita la nivel de Minister al Trasporturilor strict pe drumuri si feroviar si veti constata ca ministerul ascunde o gramada de nababi pe banii statului, parcarea din fata parcului Garii de Nord e un semn.

Leave a Reply