Procurorii DIICOT au dispus schimbarea încadrării juridice și efectuarea în continuare a urmăririi penale față de 14 persoane care au calitatea de suspecți în dosarul Rompetrol II, în care a fost pus sechestru pe rafinăria Petromidia.

Potrivit unui comunicat al DIICOT, printr-o ordonanță din data de 22 aprilie 2016, procurorii au dispus schimbarea încadrării juridice și efectuarea în continuare a urmăririi penale față de un număr de 14 suspecți pentru săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat; abuz în serviciu; complicitate la abuz în serviciu; înșelăciune; complicitate la înșelăciune; delapidare; complicitate la delapidare; evaziune fiscală; complicitate la evaziune fiscală; spălare de bani; manipularea pieței de capital prin tranzacții sau ordine de tranzacționare: a) care dau sau ar putea da semnale false sau care induc în eroare în legătură cu cererea, oferta sau prețul instrumentelor financiare, b) care mențin prin acțiunea uneia sau a mai multor persoane acționând împreună, prețul unuia sau al mai multor instrumente financiare, la un nivel anormal ori artificial, utilizare a informației privilegiate.

Prin aceeași ordonanță s-a dispus introducerea în cauză ca părți responsabile civilmente a KazMunayGas International NV (fostă The Rompetrol Group NV), SC Oilfield Exploration Business Solutions SA (fostă SC Rompetrol SA) și SC Rompetrol Rafinare SA.

Ulterior, printr-o ordonanță din 6 mai 2016, procurorii DIICOT au dispus instituirea sechestrului asigurător în vederea recuperării pagubei cauzate prin infracțiuni și a confiscării speciale, până la concurența sumelor de 1.724.168.825 lei, 290.786.616 USD și 34.941.924 de euro asupra bunurilor mobile și imobile aparținând unui număr de 4 suspecți, cât și asupra bunurilor mobile și imobile aparținând KazMunayGas International NV, SC Oilfield Exploration Business Solutions SA și SC Rompetrol Rafinare SA, în calitate de părți responsabile civilmente.

De asemenea, a fost pus sechestru asigurător asupra acțiunilor pe care cele trei companii le dețin la societăți comerciale de pe teritoriul României.

În plus, procurorii DIICOT au dispus instituirea măsurii asiguratorii a sechestrului în vederea recuperării pagubei cauzate prin infracțiuni și a confiscării speciale, în ceea ce privește sumele provenite din salarii, până la concurența sumelor de 1.724.168.825 lei, 290.786.616 USD și 34.941.924 euro, asupra sumelor de bani aflate în și cu care vor fi alimentate conturile bancare deschise de către un număr de 4 persoane fizice.

Procurorii susțin că, în cursul anului 1998, mai multe persoane au constituit un grup infracțional organizat transfrontalier care a avut drept scop desfășurarea unor ample activități infracționale în vederea inducerii în eroare a autorităților române cu ocazia încheierii și derulării unor contracte de privatizare, folosirea și/ sau însușirea sumelor de bani ce erau destinate bugetului consolidat al statului, neevidențierea în actele contabile ale societăților pe care le controlau a operațiunilor comerciale efectuate și a veniturilor realizate, spălarea sumelor de bani rezultați din activitățile infracționale și externalizarea fondurilor astfel obținute din activitățile infracționale.

La grupul infracțional astfel constituit au aderat ulterior sau l-au sprijinit și alte persoane care, prin exercitarea cu rea-credință sau defectuoasă a atribuțiilor de serviciu, au favorizat atingerea scopurilor pentru care a fost inițiat și constituit grupul infracțional, respectiv dispariția creanțelor statului din evidența contabilității publice (creanța Libia și Turkmenistan), delapidarea sumelor de bani ce se cuveneau bugetului de stat ca urmare a activităților de prelucrare, respectiv vânzare a produselor finite și a produselor derivate purtătoare de acciză, neplata cu rea-credință a obligațiilor fiscale în întregime sau în parte prin nedeclararea veniturilor, ascunderea obiectului sau a sursei impozabile, stingerea datoriilor către bugetul de stat sub diferite forme, însușirea, traficarea și/sau folosirea în interesul personal al membrilor grupului infracțional sau al entităților juridice ce au făcut/ fac parte din grupul Rompetrol a acestor sume de bani, activitate ce a culminat cu inițierea, promovarea și adoptarea Ordonanței de Urgență 118/2003 prin care obligațiunile bugetare restante pe care SC Rompetrol Rafinare SA le înregistra la data de 30 septembrie 2003, în cuantum de 21.776.998.718.567 lei, aproximativ 603 milioane de dolari, au fost convertite în obligațiuni subscrise de către Ministerul Finanțelor Publice.

2 COMMENTS

  1. Intrebarile sunt :
    1. In cat timp o sa fie inchisa rafinaria si oamenii au sa ramana fara locuri de munca? (de parca la noi ii pasa cuiva de locurile de munca si taxe)
    2. Cine vrea sa puna mana pe rafinarie ?

    In America s-ar fi dat niste amenzi usturatoare si tinut rafinaria in functiune ca sa ai locuri de munca si taxe. La noi justitia zace cu anii in nesimtire ca scroafa in cotetz si pe urma cand se trezeste din laturi distruge toata afacerea in cateva zile, sechestru, blocare de conturi, arestari.

    • Corect, pentru binele tarii asteia, niste vagabonzi rataciti prin aparatul care trebuie sa faca justitie pentru interesul alora care ii platesc, ar trebui urgent bagati in somaj.Pentru ca ei,in felul in care stiu sa procedeze, intrand cu bocancii chiar si peste interesele simplilor angajati,care nu au nicio vina, cu paguba pe care o produc si pentru stat, plus salariile lor pe care si le incaseaza ca sa faca munca de prapadire,depasesc de prea multe ori si sumele care ar trebui recuperate.Dar aici, in acest caz, se pare ca sunt mai degraba interese politice, iar cand vine ordin ce sa le mai conteze niste oarece angajati cu dramele lor.Ei isi iau in continuuare nutretzul linistiti si fara sa ii bage nimeni in foame.

Leave a Reply