Home Articole Fara autostrazi, dar cum bani necheltuiti la Transporturi !

Fara autostrazi, dar cum bani necheltuiti la Transporturi !

1682
11
SHARE

Cu siguranta, Romania este tara celor mai ilogice paradoxuri. Unul dintre ele este acela ca nu avem autostrazi si drumuri nationale de nivel european, dar Ministerul Transporturilor nu cheltuie toti banii alocati. Noaptea mintii !

Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, va discuta cu miniştrii Dezvoltării şi Transporturilor pentru “o abordare puţin diferită”, astfel încât banii necheltuiţi de la Transporturi să fie alocaţi pentru decontarea proiectelor de investiţii, a anunţat, luni, liderul PSD Liviu Dragnea.

“În ceea ce priveşte investiţiile, ministrul Finanţelor ne-a informat că vrea să aibă o abordare puţin diferită, pe care noi o susţinem, în aşa fel încât astăzi discută cu ministrul Dezvoltării şi ministrul Transporturilor pentru a vedea toate procedurile care să fie adoptate sau modificate pentru ca nivelul de absorbţie a fondurilor publice pentru realizarea investiţiilor din România să crească”, a spus Dragnea.

El a arătat că la Ministerul Transporturilor sunt bani necheltuiţi, aproximativ 10% din suma alocată, iar la Ministerul Dezvoltării există 4000 de şantiere deschise, iar banii necheltuiţi vor fi disponibili pentru decontarea facturilor proiectelor de investiţii.

“Este vorba, în principal, că, din păcate, şi nu din vina miniştrilor care au fost la Transporturi, ci din alte motive (…), la Ministerul Transporturilor sunt sume foarte mari necheltuite, se pare că este vorba de 10% din suma alocată şi necheltuită din varii motive. La Ministerul Dezvoltării, situaţia este alta. Există peste 4000 de şantiere deschise în special în zona rurală şi aceşti oameni aşteaptă ca şi la ei în sat să ajungă UE (…). Este vorba ca aceste şantiere, în care sunt lucrări în continuare şi unde, dacă se alocă bani, încep să se cheltuie de a doua zi, să fie finanţate şi finalizate. Domnul Teodorovici a spus aşa: Există bani disponibili pentru a se finaliza şi finaliza investiţii în România, dar nici nu vrea să mai ţină bani într-un minister, la o companie, de exemplu la compania de drumuri, unde sunt miliarde care se cheltuie şi pe care nu-i foloseşte nimeni, în loc să fie alocaţi banii în domenii în care, unde se alocă, încep de a doua zi să se cheltuiască”, a explicat Dragnea.

11 COMMENTS

  1. Se pare ca Dragnea gandeste mult mai bine/sanatos ca Ponta.Poate vom avem noroc cu el fiindca se vede ca inca nu stim de unde poate sari” iepurele norocos”.

  2. I-au strîns puternic cu uşa terminatoarea? Îi ţine sub teroare nemuritoarea de ceva timp?
    Doar aşa începe să nu se mai fure! Dar vin pnl-iştii-foştii pdl-aci ai lui băse şi se vor simţi în largul lor din toate punctele de vedere inclusiv tăierea salariilor ilegal că sunt deja obişnuiţi. Au ceva vechime în apucături ilegale fără să fie pedepsiţi!

    • Aiurea “terminatoarea”,poate Circareasa,care va baga spectacole de diversiune ca sa nu vada purcoiul national de fraieri pe cine are ordin sa ocoleasca si pe cine are ordin sa elimine indiferent cum.Cica “lupta cu coruptia”.Bani vin in plus la buget acum mai ales din lupta adevarata a guvernarii PONTA cu evaziunea.prin scaderea taxelor,teroarea amenzilor si a inchiderilor de obiective gasite pe naspa si curatarea aparatului de control de corupti. Pentru ca evaziunea face marea paguba,coruptia fiind platita din evaziune si nu invers.Puscaria lui Kovesi a ajuns mai putin de temut decat amenzile uriase si inchiderea afacerilor pe care poate sa le faca ANAF-ul lui Ponta si sa ii bage pe ticalosi in ruina.Multi ar prefera sa stea la racoare decat sa li se inchida hardughiile.

  3. Eu cred ca nu sunt suficiente firme capabile sa inceapa, sa dezvolte si sa finalizeze drumuri, autostrazi, poduri si podete. Iar cele care sunt cer atat de mult si pierd la licitatii. Castiga firmele asa zise ieftine si finalizeaza lucrarea dupa multi, multi ani. Mai intervine si factorul disponibilitate. Pentru unii munca-i grea……. iar cei care o fac din placere si li se pare usoara reprezinta un numar mult prea mic pentru nevoile acestei tari. Iar pe de alta parte nici nu stim sa pastram ce avem. Azi turnam asfalt si maine se gaseste un ”destept” sa faca niste santuri sau mai stiu eu ce. Acum intervine si factorul caldura, sa mai topeasca nitel asfaltul lasand urme adanci la mare tonaj. Un cerc vicios din care Romania iese f greu sau deloc. Prin alte parti e tot asa? Sau ca la noi la nimeni?

    • Degeaba ai firme, degeaba ai bani, degeaba ai disponibilitate daca nu ai si contracte semnate. Ce dracu sa mai inceapa ei in domeniul transporturilor cand in ultimii 3 ani nu s-a semnat absolut niciun nou contract chiar si pentru un km de autostrada? De 3 ani se lucreaza doar la contractile semnate cu ani in urma si aflate deja in drulare dar si la amster planuri si proiecte de fezabilitate. Acolo stam perfect si acolo s-au dus bani suficienti pentru minim 100 de km de autortrada noua. Asa ca din lipsa de contracte mai bine ii luamd e la transporturi si ii dam la primarii si prefectii PSD ca doar vin alegerile. Sa ma scuze domnul Dragnea dar pe fonduri europene se puteau face si sosele si autostrazi nu doar parcuri. dar la autostrazi pe fonduri europene nus e putea fura si nici nu prea aduc voturi rapid.

      • La studiile de fezabilitate suntem tatici. Au fost cheltuite multe sute de milioane de Euro pe asemenea studii. Oricum speranta moare ultima.

      • pe tine te intereseaza sa fie semnate noi contracte sau sa fie terminate alea semnate cu larghete de basitii tai? te incalzeste semnarea contractelor? nici macar nu ai inteles de ce se iau banii de la transporturi si ce reprezinta ei? poate intelegi termenul de cofinantare.daca nu intreaba la partid ca te lamuresc basisto-penelistii tai. sa se faca drumuri pe fonduri europene? pe ce a semnat iubitul tau base?iar de parcuri tot la basisto-penelistii tai intreaba ca ei sunt specialisti in devalizarea banului publici in parcuri si terenuri in panta sau in localitati fara locuitori. esti penibil. iar la semnarea de contracte pentru noi autostrazi de ce nu intrebi la dna sau la autoritatea de verificare a contestatiilor? acolo o sa primesti raspunsuri pentru felul in care aceste institutii submineaza dezvoltarea tari.

        • Stai linistit ca nu sunt basistii mei dar vad ca aveti o idee fixa daca cineva nu e de acord cu comunistii vostri. Puteti sa ii luati acasa daca vrei ca eu nu iau pe n imeni caci sunt absolut toti la fel. Da, ma intereseaza sa vad si contracte noi semnate caci cele vechi, unele stai tu linistit semnate chiar pe vremea lui Nastase, s-au terminat deja iar unele, semnate de Nastase anulate chiar caci prea batea la ochi jaful. Si sa fie si terminate ba chiar cu bani europeni o sa ia ceva ani asa ca mai avem destul de asteptat pana vom circula si noi ca in tarile cuvilizate nu cu caruta pe camp cum iti place tie. De inteles cred ca nu ai inteles tu de ce se iau. Exact din lipsa proiectelor s-a renuntat la suma aia care trebuia sa fie cofinantare la proiecte pe bani europeni. Dar cum la autostrazi, cai ferate si susele nu se poate fura pe bani europeni i-au transferat la primarii lor ca sa faca tot parcuri, sa asfalteze o ulita sau sa faca un teren de sport dar pe plat nu in panta cum au facut cretinii dinainte sprijiniti de UNPR si UDMR. Sa mai castige ceva voturi ca nu le trebuie voturile celor care vor si conditii civilizate de transport.

  4. Nu este nimic nici ilogic, nici paradoxal atat timp cat la Ministerul Transporturilor s-a aflat talentatul domn Rus. Rus este un tradator in acceptiunea cea mai comuna a cuvantului. Faceti o analiza simpla a ceea ce a facut pe unde s-a aflat in functii si veti gasi cu usurinta tradarea. De exemplu, cine a trantit de fapt referendumul din 2012? Cine a lasat, cu scandal, 18 milioane de alegatori pe liste? Liste care au 18 milioane de alegatori si azi.
    Master Planul dlui Rus nu este altceva decat planul tergiversarii constructiei de autostrazi, dar si de cai ferate, in Romania. Amintiti-va ce stupizenii a incercat sa ne bage pe gat prin acest Master Plan – ca nu mai facem autostrazi, ci drumuri expres (cea mai cretina solutie de circulatie, provocatoare de accidente oribile); ca autostrada Pitesti – Sibiu nu este justificata pentru ca este de fapt un drum care deserveste 2-3 judete cand aceasta ruta este de fapt vena aorta a Romaniei.
    Si sperand ca nu v-am plictisit ingrozitor pana acum, vedeti ce autostrazi bucatzele, bucatzele se tot construiesc si se tot inaugureaza astfel incat la sarbatoarea de 100 ani de la Marea Unire, Ardealul si Banatul vor fi legate cu autostrazi de Budapesta, dar nu si de Bucuresti.

  5. Astia de la drumuri cu si fara bani nu fac nimic, nici macar un km de autostrada. Ii cheltuie pe te miri ce. Acum pe buna dreptate daca banii nu se cheltuie trebuie redirectionati catre cei care au nevoie de ei. Inca un amanunt Transporturile nu inseamna numai drumuri.

  6. la transporturi trebuie o anaqliza foarte dura si mai ales mari schimbari de personal si reduceri de salarii. incepand cu ministerul propriu zis si terminand cu celebra companie dee drumuri si autostrazi. analiza trebuie sa arate pe ce s-au papat miliardele de lei in ultimii cel putin 10 ani, de ce sedau milioane si milioane de lei pe studii de pre si fezabilitate care se refac din 3 in 3 ani dar care nu au obiect efectiv. aiureala asta din transporturi inseamna nu numai autostrazile si drumurile nationale, inseamna si caile ferate care arata jalnic, inseamna chiar si transporturile maritime aproape inexistente dar si fluviale sau aeriene.jalnic.

Leave a Reply