Piloţii care au făcut tranziţia la Boeing 737 Max 8 de la modelele mai vechi au primit un curs online, scurt, pe care l-ar fi autoadministrat. Cursul nu a făcut referire la sistemul nou, transmit doi purtători de cuvânt al sindicatului piloţilor, transmite CNN.
Piloţii de la companiile Southwest şi American Airlines au urmat aceste cursuri, având un timp variat între 56 de minute şi trei ore. Cursurile evidenţiau diferenţele între Max 8 şi modelele mai vechi ale avioanelor 737, dar nu explicau noul sistem de manevrare, cunoscut sub numele de MCAS, spun purtătorii de cuvânt.
Sistemul, creat pentru a comanda automat avionul să se îndrepte cu vârful în jos în cazul în care apare o întârziere iminentă, a devenit ţinta criticilor după prăbuşirea avionului Lion Air în octombrie 2018. Experţii sunt de părere că acesta ar putea fi un motiv major pentru prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines, în urma căruia au murit 157 de persoane.
„Cursul nu a fost predat de un instructor. A fost autoadministrat”, spune Mike Trevino, un purtător de cuvânt pentru sindicatul care reprezintă piloţii companiei americane Southwest. Cei 8.500 de piloţi ai companiei zboară exclusiv cu Boeing 737, compania aeriană americană fiind cel mai mare operator cu astfel de aeronave din lume.
Compania Boeing nu a răspuns deocamdată comentariilor apărute din partea purtătorilor de cuvânt, scrie Mediafax.