Comisia Europeană a decis vineri să trimită România, Grecia și Luxemburg în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) pentru netranspunerea în legislațiile naționale a Directivei privind spațiul feroviar unic european, informează un comunicat de presă al executivului comunitar.

Comisia va solicita Curții de Justiție să impună României, Greciei și Luxemburgului plata unei penalități zilnice până când directiva este transpusă în totalitate în legislația națională. Comisia propune penalități zilnice de 30.310,80 euro pentru Grecia, de 8.710,00 euro pentru Luxemburg și de 29.091,40 euro pentru România.

Directiva 2012/34/UE privind spațiul feroviar unic european urmărește să consolideze rolul organismelor de reglementare naționale în domeniul feroviar, în special în ceea ce privește competența acestora în cazul instalațiilor feroviare, cum ar fi terminalele și stațiile. Ea impune statelor membre sa își bazeze relațiile cu administratorii de infrastructură pe contracte multianuale care stabilesc obligații reciproce în ceea ce privește structura de plată și calitatea serviciilor de infrastructură care trebuie furnizate întreprinderilor feroviare. De asemenea, această directivă cuprinde cerințe privind transparența financiară, astfel încât întreprinderile feroviare și administratorii de infrastructură să păstreze și să publice conturi separate și să controleze fluxurile financiare.

Statele membre au avut obligația de a asigura intrarea în vigoare a măsurilor necesare pentru a se conforma directivei până la 16 iunie 2015. Întrucât Grecia, Luxemburgul și România nu au făcut acest lucru, Comisia a adresat acestor state membre o scrisoare de punere în întârziere în iulie 2015, urmată de un aviz motivat în februarie 2016. Dat fiind că măsurile naționale de transpunere nu au fost încă adoptate, Comisia a decis să trimită aceste state membre în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene este liberă să stabilească penalitățile care urmează să fie impuse în valoarea și în forma pe care Curtea le consideră adecvate pentru a determina statul membru să înceteze neexecutarea obligațiilor care decurg din directivă, însă Curtea nu poate depăși valoarea specificată de Comisie.

8 COMMENTS

  1. Cine a mai semnat şi ”minunea” asta? De ce nu au pus în practică ce au promis? S-au obişnuit cu minciunile şi promisiunile neonorate ”cocalarii” angajaţi la stat, în funcţii de stat, plătiţi gras din bugetul de stat?
    Acum să plătească ei din buzunarele lor personale şi nu din bugetul statului, să se înveţe minte să nu mai mintă !

  2. De unde a mai aparut si facatura asta ?
    Romania are o gramada de institutii de control si siguranta in domeniul feroviar si ne trezim ca suntem capul rautatilor in UE.

  3. E o chestiune pur tehnica pe care specialistii din domeniul feroviar puteau relativ usor s-o rezolve, mai ales c-au semnat si au luat la cunostinta de respectiva directiva UE.

    • Toti ‘specialistii’ (a se citi toti directorii de directii din cadrul MTTC, CFR cit si cei din regionale!) – da’ absolut toti din 1990 incoace! -, sau ocupat doar cuuu…

      …SABOTAREA DIN INTERIOR A CFR-ului !!!

      Prin infiintzarea de srl-uri de transport auto conduse chiar de ei, de membri ai ‘famigliei’ sau de catre apropiatyzi ai acestora!
      Ale cui credeati ca sint zecile de firme de transport calatori si mai nou de curierat din tzara asta, infiintzate imediat dupa ’89, chiar paralel su pe aceleasi trasee cu liniile de transport feroviar ?
      Ale lui … tata-mare?!?

      • Nu stiu de ce nu cititi cu atentie ceea ce scriu. Pe de alta parte sunt de acord cu spusele dvs. mi-au ajuns si mie la urechi asemenea informatii ca sistemul de transport este sabotat din interior. Ma tot intreb unde sunt autoritatile abilitate in acest sens ?
        Din pacate situatia este generala la nivel national, in toate entitatile ramase ale statului. Nu statul este un prost administrator, ci organele de control nu-si fac datoria iar, in varful acestor companii de transport conduc numai tradatori.

  4. cand o sa iesim si o sa protestam in strada? m-am saturat de lupii astia de la conducere. vreau sa dam jos parlamentarii astia nenorociti. oare opinia publica va avea vreodata puterea?

Leave a Reply