Iata rezumatul documentului adoptat de Guvernul Romaniei in data de 27 august :
PROIECT DE LEGE privind unele măsuri aferente exploatării minereurilor auro-argentifere din perimetrul Roşia Montană şi stimularea şi facilitarea dezvoltării activităţilor miniere România.
Guvernul a aprobat acest Proiect de Lege care, potrivit procedurii va trebui adoptat de Parlamentul României. Principalele măsuri propuse în proiectul de lege sunt:
• Aprobarea ”Acordului privind unele măsuri aferente exploatării minereurilor auro-argentifere din perimetrul Roşia Montana”; potrivit acestui acord, acţionarul majoritar al RMGC va transfera în etape cu titlu gratuit către acţionarul minoritar controlat de statul român o cotă de 5,69% din capitalul social al RMGC; participaţia indirectă a statului român urmează să ajungă astfel la 25%. Redevenţa minieră aplicabilă proiectului minier va fi de 6% (faţă de 4 % în cazul celorlalte miniere) cu opţiunea statului român de a solicita plata acesteia în natură. De asemenea, investitorul se angajează să întreprindă conservarea, amenajarea şi revitalizarea patrimoniului cultural, să asigure protecţia mediului şi eliminarea poluării istorice, să contribuie la dezvoltarea economică şi culturală durabilă a comunităţii din Roşia Montana
• Declararea proiectului ca fiind de utilitate publică şi de interes naţional deosebit
• Mandatarea unor entităţi publice să aducă la îndeplinire unele măsuri aferente exploatării minereurilor auro – argentifere din perimetrul Roşia Montana
• Modificarea unor acte normative privitoare la exproprieri, autorizaţii de construcţie etc.
Conform planului de afaceri al acţionarului majoritar, implementarea şi desfăşurarea exploatării minereurilor auro-argentifere va duce la crearea a 2300 locuri de muncă în faza de construcţie şi 900 locuri de muncă în faza de operare
Pun si eu niste intrebari pentru Guvern si RMGC :
1. Unde sunt explicatiile si documentele privind impactul de mediu al procedurii de exploatare folosite de RMGC?
2. Cine a semnat Acordul mentionat de guvern si la ce data? Cind va fi dat publicitatii documentul?
3. Ce localitati si situri istorice sunt avute in vedere pentru relocare in zona Rosia Montana in vederea exploatarii?
4. Care sunt cantitatile estimate oficial de Guvern de minereuri auro-argentifere la Rosia Montana?
5. Va discuta Parlamentul Romaniei inaintea decizie finale si cu cei care protesteaza impotriva exploatarii?
Pai, FMI-ul de ce credeti voi ca a bagat criza financiara? Nu ca sa va ia resursele, solul si subsolul, aurul de la Rosia Montana, Gazele de Sist etc., sa va oblige sa privatizati CFR, Posta, Oltchim si restul si sa le vindeti pe 2 lei? Zicea unul ca finantistii de la FMI sunt destul de prosti si ca au mai fost pacaliti, de unii, altii… Asa e. Se observa liber.
A3, aveti consemn pe unitate mituiti de jefuitorii de la Rosia Montana. Astia pe care ii vedem la alte televiziuni ca protesteaza au avut curaj si determinarea sa iasa in strada. Astia sunt varful de lance. Ceilalti stau pe canaplele acasa.
A3, cand o sa va ia DNA ul sa vedem cine va mai apara in strada.Aia de pe canapele?
Gadea vine cu un simulacru de emisiune in care chipurile prezinta el argumente pro si contra, asta in timp ce propaganda pro Rosia Montana acoperea orice pauza publicitara. Mai bine n-o mai facea, o ipocrizie curata.
Iar Mircea Badea e acum derajat de agresivitate si proteste, hopa! Alta data zicea ca el sustine orice protest avand in vedere ca ele sunt asa de rare! Ce se intampla cu el, a reevaluat?? Nasol.
IMI IAU RISCUL CA MESAJUL SA FIE STERS, DAR TREBUIE SA SPUN CE GANDESC.SUNT UN OM LIBER.
penibil mesaj
Maine seara D-nul Gadea,trebuie sa-si ceara scuze de la telespectatorii Antenei 3 pentru emisiunea de prost gust si vadit in favoarea firmei canadiene.Daca nu,asa cum zice Mircea Badea avem telecomanda.Ar fi pacat ! Veti ajunge la fel ca B1.Numai fanaticii usl-ului vor mai viziona antana3.O alta mare deziluzie…Mugur Ciuvica.Mi-l inchipui deja cu un lant gros ca cel al lui bercea mondialul,injartind o tiganeasca cu pirandele.
postarea dvs e de un prost gust fara margini
postarile care nu va convin sunt de prost gust….dar tampenile debitate de unii de la voi,oare ce sunt?Sau voi sunteti ca ceausescu…nu puteti fi criticati,
Penibil? Hm… Sa explic?
A3 se adreseaza unui anumit public, cu un numar de neuroni ceva mai ridicat decat media. Jurnalistii de la A3 au un grad de profesionalism mult peste medie, standardele sunt ridicate, asteptarile asemenea.
Deci atunci cand in Romania ies in strada mii de oameni, lucru care se intampla o data la zeci ani cel mult, nu vrei sa pierzi acest eveniment, mai ales daca te proclami nr 1 in stiri. Cine a luat decizia de a tace a luat-o din motive financiare. Problema este ca nu le puteti avea pe toate. Nu poti sa iei si bani si sa fiti laudati de publicul pe care voi l-ati obisnuit sa aiba informatii la timp si de buna calitate. Nu poti sa dai zero stiri pe un subiect fierbine si sa astepti laude.
Deci: acceptati ca sunteti intr-o situatie dificila chiar daca nu e vina voastra ca jurnalisti si aveti intelepciunea sa taceti si sa inghititi critica. E justificata!
am dat a 2 a si a3a zi transmisii din piata cu proteste? da? atunci cum ramine cu vinzarea si cenzura. f fragile argumentele tale
Stire de maxima importanta intr-o tara ca Romania (unde rar iese lumea in strada) data a 2-a si a 3-a zi? Daca ne uitam la advertising-ul dat pentru mineritul la Rosia Montana avem the picture. Adica o greseala a A3 fortata de probleme financiare. Intelegm si asta. Asta este, nu sunteti perfecti, va iubim si va criticam pentru ceea ce faceti. Cand marcati tribunele va aplauda, cand ratati va injura. Sper sa nu capatati complexele fotbalistilor romani care se smiorcaie: “Vai nu ne-a sustinut publicul dupa ce am ratat si acum am facut o depresie”.
Deci nu e bine ca unii de la A3 sa iasa agresiv impotriva tineretului curajos din Pta Univ., singurii care au sa iasa in strada cand DNA-ul lui Basescu o sa inchida A3.
.
cu mare simpatie pt Radu Tudor,
Hipsterul isteric, fost dusman al poporului, golan si vierme.
Banuiesc ca e vorba de vesnica slugarnicie romaneasca, ca nu-mi inchipui ca un contract de publicitate sa dicteze politica editoriala a A3. Ce, daca dai publicitate pro Rosia Montana nu mai ai voie sa dai o stire despre un protest? ei au platit publicite, publicitate dai. In restul emisiunior si stirilor faci ce vrei. De ce sa dai mai mult decat au platit? cum am spus vesnica slugarnicie…
E destul de ciudata decizia guvernului care a aprobat ”unele masuri… bla, bla, bla” in spatele carora se ascunde disparitia/distrugerea pe veci a unor galerii romane datand de vreo 2000 de ani, in schimbul a… aproape nimic! Motivarea ca hotararea finala ar fi la Parlament e subtire. Parca vad ca trece prin ”adoptare tacita” si nefericitii care au fost la guvernare si in special la ”industrii/economie” in ultimii 10-15 ani s-au vandut sau mai bine spus ne-au vandut pe 30 de arginti! Restul e tacere… Nu le doresc decat sa traiasca langa lacurile cu milioane de metri cubi de reziduuri cianurate!
Normal s-au învățat și ăștia cu -aprobarea tacită! Ce mai contează ce vor românii/ -dă-i încolo!- noi să ne simțim bine în posturi calde, bine plătite și muncă ioc……..dar au timp SĂ-ȘI FACĂ LEGI PT EI , ȘI SĂ -ȘI REDEA PENSIILE DE LUX , după ce se lasă de politică, minciuni și furăciuni.
Va dati seama ce profit de profit vor scoate escrocii de canadieni daca arunca atata banet pe publicitate in presa scrisa dar mai ales in cea audovizuala???? Daca n-ar fi un mare ghiseft pentru ei si daca afacerea ar fi curata nu ar fi necesar nici ca mafiotii sa chieltuiasca un munte de banet pentru a distorsiona constiinta cetatenilor pentru ca exploatarea sa inceapa. Cu toate ca cetatenii vor avea de inhalat doar vaporii de cianura dupa aceast jaf de jaf. Banii vor intra in conturile straine ale magnatilor de la RMGC.
Unde fu Antena 3 azi? Trebuia să fie alături de noi, la Ion Mincu.. acum le dați apă la moară băsiștilor, pe bună dreptate.
Mega-hotia pe care canadienii o trag poporului roman cu sprijinul lui Ponta. “La nivel cantitativ, situaţia arată aşa:
Plecând de la estimarea de 200 milioane de tone a minereului de acolo şi a ponderii fiecărui metal în zăcământ, obţinem următoarea evaluare a metalelor din zăcământ :
Aur: 1,5 grame/tona minereu………………………………………….18,84 mld. USD
Argint: 10 grame/tona…………………………………………………2,00 mld. USD
Galiu :300 grame/tona…………………………………………………13,00 mld. USD
Germaniu: 20 grame/tona…………………………………………….5,20 mld.USD
Crom: 50 grame/tona…………………………………………………..6,50 mld. USD
Vanadiu: 2500 grame/tona……………………………………………10,00 mld. USD
Co, Ti, Ni, Bi, As şi feldspat potasic…………………………………… 5,00 mld. USD
TOTAL…………………………………………………………………….. 60,54 mld. USD”
As dori sa continui si eu sirul de intrebari:wolfram exista in zacamint?este prevazuta vreo posibilitate de tragere la raspundere in cazul in care se termina exploatarea si nu se face ecologizarea zonei?cea mai bogata tara in aur este Africa de sud.Acolo redeventa este de 40%.,iar media europeana undeva la 16%,cum au ajuns la 6%,si cum este prevazuta redeventa :la zacamint sau lazacamint aurifer pentru ca este o mica mare diferenta.ESTE PREVAZUTA EXPRES REDEVENTA NUMAI LA aur sau se specifica minerale utile?De ce a fost oprita exploatarea de aur domnule ISARESCU:PENTRU CA BNR NU MAI AVEA NEVOIE DE AUR .intreprinderea miniera BRAD putea sa vinda aur nu sa-l dea gratis
Mereu mă întreb- DE CE nu se mai extrage aur
?Avem în BNR aur sub formă de lingouri, dar decît să ne tot împrumutăm de la FMI , cu dobînzi, să așteptăm fonduri de la UE , care nu vin niciodată, ar trebui să-l valorificăm noi pt. țara noastră , și cînd toți ECONOMIȘTII ADEVĂRAȚI spun că e bine să ai aur și pietre prețioase sau minereuri rare , la noi S-A OPRIT EXTRACȚIA !?? NU AR TREBUI NICIODATĂ SĂ ÎMPRUMUTĂM BANI DE LA NIMENI , DACĂ AVEM ATÎTA BOGĂȚIE ÎN ADÎNCURI. NU CRED CĂ AURUL NU S-AR VINDE LA BURSĂ!.—————-E trist dar cît se poate de adevărat că—MUNȚII NOȘTRI AUR, POARTĂ, NOI , CERȘIM DIN POATRĂ-N- POARTĂ !———-ȘI CINE AFIRMĂ CĂ ZĂCĂMINTELE AU SECAT, ORI E RĂU INTENȚIONAT ORI UN MARE MINCINOS. ……..ORI ———-PLĂTIT SĂ SPUNĂ AȘA CEVA.
Pai chiar asta-i marea teapa, se vorbeste numai de aur si arignt dar canadienii au dreptul sa extraga si toate celelalte metale rare gratis, metale care intrec de zece ori valorea primelor doua. Se vorbeste de asemenea ca la Rosia Montana s-ar gasi si sute de tone de uraniu care ar fi extras tot gratis de escrocii de canadieni in complicitate cu politicinii nostri tradatori de tara.
“Nu numai Roşia Montană ar trebui să ne intereseze, toată ţara a fost concesionată şi transformată într-o colonie. Zăcămintele de la Bucium, Băişoara, Certez date. European Goldfields; ei au exploatarea de la Certej… toate le au în judeţul Hunedoara. Au concesionat acolo 59 de kilometri pătraţi, apoi au în jurul oraşului Brad concesiune de 338 de kilometri pătraţi, sub numele de New Brad, şi o alta, New Deva-Muncel, o concesiune lângă Deva, de 137 de kilometri pătraţi. Deci ei au concesionat o treime din judeţul Hunedoara! După care apare Carpathian Gold, cu explorare la Rovina, tot în Hunedoara… Barrick e implicat în Transilvania Minerals, care, în asociere cu Valhalla, au licenţă de explorare în Arad (Bratosin) şi Caraş-Severin. Băiţa, concesionat zăcământul de aur şi argint.. Romania primeste in schimbul resurselor sale de sute de miliarde de euro lacuri cu cianuri, apa otravita [si panza freatica plina de substante toxice si cancerigene], milioane de hectare scoase din circuitul agricol si redevedente in bataie de joc..Nici o colonie africana nu accepta asa batjocura romanii lasi accepta si nu se revolta de frica jandarmilor.”
Normal că toate ar trebui să ne intereseze și nu numai Roșia Montană.
Toată avuția noastră S-A DISTRUS DELIBERAT , sau s-a vîndut pt. un preț de nimic ,urmărindu-se tocmai sărăcirea noastră și îndatorarea la FMI, la alte puteri străine , care încurajînd consumismul și la ei în țară și în alte părți, au produs mai mult decît le trebuiau și trebuia să se debaraseze de surplusul pe care-l aveau pe stoc.
Iar într-o țară abia ieșită din comunism și dictatură, toate produsele lor ambalate în culori țipătoare , le-au luat mințile pur și simplu unor oameni simpli cum am fost noi, care am dus lipsuri inimaginabile .
Mai prost e că și la noi s-a aplicat aceeași politică de către bănci și oamenii s-au îndatorat care mai de care , iar prin desființarea locurilor de muncă , f.f. mulți au de suferit. Iar bravii noștri guvernanți , au grijă doar de ei și acoliții lor .
Reteta e, ia mai multe tari, baga-le intr-o uniune, dupa aceea le dai bani cu imprumut doar cu buletinele la toti in toate partile si dupa care le tragi banii de pe piata (contractie financiara a pietei se cheama si consta in reducerea masei monetare aflata in circulatie) si dupa aia le zici, ia sa va vedem acum cum o sa va achitati voi datoriile!! Cine face asta? Pai prietenii nostri care vor sa ne ajute, cei de la FMI! Dupa aceea, dupa ce intri in faliment si te prabusesti economic, apar ei in calitate de salvatori si iti cumpara serviciile urbane si companiile nationale pe 2 lei (OLTCHIM, CFR Marfa, Posta, petrol, gaze de sist, aur Rosia Montana etc.) si iti dau si imprumuturi salvatoare cu dobanda “foarte avantajoasa”. E si complicat rau.
Voi de ce credeti ca FMI-ul a conditionat semnarea unui nou bord de 3.5 mld. euro cu Romania, de privatizarea CFR Marfa, OLTCHIM, de exploatarea reruselor si de din astea?! Este foarte complicat… Hai pa si la revedere. Sa traiti!
Dacă nu dăm resursele naturale (petrol, gaze de sist, aur Roşia Montană), serviciile urbane şi companiile naţionale (OLTCHIM, POŞTA, CFR Marfă etc.), ne dau ăia de la Bruxelles cu FMI-ul numai maxim istoric la moneda euro, cu începere de la ora 07.00 dimineaţa, ca anul trecut la referendum, ca să ne determine să nu îl dăm jos pe Chioru’. De asemenea, ne dă Membrul Grupului Bilderberg, Jose Manuel Barroso, numai extemporale cu câte 11 p-cte de completat. Nu în ultimă instanţă, ni se taie traşele de împrumut de la FMI, şi rămane să ne descurcam cu proştii noştri pe care ni i-am pus miniştri, directori şefi sau şefuleţi pe plan local. O să facem ravagii după aceea, pentru că noi oricum nu mai producem nimic.
Organizatoarea mitingurilor pro-Rosia Montana de asta seara, din centru de la P-ta Universitatii via P-ta Victoriei, de la Viena si de la Bruxelles, este nimeni alta decat Monica Macovei si cu securistii din SRI si de la ambasade, care au mai organizat si mitinguri in P-ta Victoriei la Referendumul de anul trecut, era si Monica Macovei in direct acolo. Singurul lor scop este cel electoral, pentru ca ei stiu ca problema cu Rosia Montana le-a fost ceruta si lor de administratia de la Bruxelles si de catre FMI care le-a conditionat acordarea transelor din imprumut cu aceste povesti, recte privatizarile companiilor si ale regiilor si cedarea resurselor.
Singurul scop al acestor mitinguri este cel electoral, respectiv Basescu si ciracii vor sa profite de situatie si de faptul ca Ponta e constrans de la Bruxelles sa semneze, ei organizand aceste asa zise mitinguri dar nu in ideea in care se opun exploatarilor de la Rosia Montana, ci pentru a ii atrofia electoral pe cei de la USL. Sa le scada populariatea pentru ca vezi doamne, Ponta vrea sa vanda resursele patriei, ceea ce e total nepopular. Bafta. Pa.
si chiar daca ar fi cum spui tu chiar trebuie sa o lasam balta cu rosia montana ca vezi doamne este o chestiuna electorala ori ce protest in strada legat de aceasta problema?pedelacii tupeisti se prezinta si ei acum pe langa ori ce miscare de protest ca fac acum opozitie si sunt plini de grija fata de tara si popor.te apuca…rasul.o sa ii vezi in curand mergand in fruntea coloanelor cu tricolorul la gat.dau pariu.
ma doare-n basca de cine a organizat mitingul,poate sa fie si Ceausescu sau Sadam Hussein din mormant,atata timp cat motivul invocat este unul legitim voi sustine aceste proteste.nu de nevonici care nu stiu sa se opuna liftelor de la Bruxelles si Washington avem nevoie,daca bulgarii si ungurii au reusit sa respinga ticalosiile impuse de la Bruxelles in privinta liberalizarii pretului la energie si obligativitatea scoaterii la vanzare a terenurilor agricole inseamna ca se poate si la noi,insa nu cu alde Tonta,Adormitul si toxicii din jurul lor
Voi ati auzit ce a zis Antonescu Crin. A zis ca el le-a spus celor de la Washington ca Romania pentru americani reprezinta un mare avantaj, si a spus si de ce. Pai pentru ca cica in Romania nu a existat si nu exista inca, un puternic curent popular anti-american, asa cum s-a intamplat in restul statelor din Uniunea Europeana (antiglobalism, mitinguri impotriva intalnirilor grupului Bilderberg etc.). Va dati seama de fapt ce spunea omul? Va dati seama cam cat de greu se prind romanii despre ce e vorba, daca noi pana la ora asta suntem singurii care nu am aflat nimic… Mai e ceva de spus?!
Corect.
Domnule Tudor, va sugerez sa aveti in vedere inca o intrebare: Exista vreo Anexa (sau poate niste Anexe) la respectivul acord, care nu vor fi date publicitatii? Si daca da, de ce? (Legea minelor nu prevede aceasta posibilitate, cum mincinos se chinuiau unii sa ne inoculeze!)
un proiect impus de afara ca si vanzarea petrolului.este interesant de stiut cine ne tot bate cu pumnul in masa.si de ce nastase,basescu,tariceanu,boc,m r ungureanu si ponta s-au conformat mai mult sau mai putin.dolarul sau pistolul?
Corect, unde a fost Antena 3? digi a fost acolo, cu lehamite, dar a fost.
Sunt foarte foarte dezamagita sa nu vad nimic despre subiectul acesta extrem de important pentru noi toti pe site-ul Antena 3.. nici macar o poza din piata unde protesteaza 3000 de oameni..
Dezamagita pentru ca evident, nu ma asteptam la asta.. eram sigura ca o sa fie in mijlocul protestatarilor, o sa faca transmisii in direct si, pe scurt, o sa fie ” de partea noastra” asa cum ne-a obisnuit pana acum.. Inca sper ca nu e nici un motiv ascuns in spatele tacerii si ca macar maine asta o sa fie stirea principala..
Oricum ar fi, va multumesc ca dumneavoastra nu ati amutit. Respect Radu Tudor!
Proteste în mai multe orașe din lume împotriva proiectului minier de la Roșia Montană
http://selectnews.ro/proteste-in-mai-multe-orase-din-lume-impotriva-proiectului-minier-de-la-rosia-montana/?fb_comment_id=fbc_633267166714149_6651242_633270493380483#f3523efa24
Pe durata Protestelor : RTV și Antenele NU au transmis despre….. MITINGURILE DE PROTEST DIN ȚARĂ ” SAVE ROSIA MONTANA ”
Media online : Jurnalul Național , DC News – intonează ode, bagă de zor sondaje CONTRAFĂCUTE și MINT cu nerușinare cum că românii ar fi deacord cu cianurile !!!
AU LUAT ATITUDINE : Radu Tudor, AM PRESS, Cotidianul
S-A RELATAT ÎN PRESA INTERNAȚIONALĂ :
REUTERS
http://www.reuters.com/article/2013/09/01/us-romania-goldmine-idUSBRE9800FU20130901
DEMOTIX
http://www.demotix.com/news/2557738/romanians-protest-london-against-rosia-montana-cyanide-gold-mine#media-2557558
http://affaires.lapresse.ca/
http://affaires.lapresse.ca/economie/energie-et-ressources/201309/01/01-4685200-un-projet-canadien-de-mine-dor-scandalise-des-roumains.php
http://www.napi.hu/
http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/tuntettek_a_verespataki_aranybanya_ellen_ketezer_ember_tunhet_el.563329.html
CONCLUZII :
1 – Radu Tudor așteaptă ȘI în numele nostru, răspunsuri de la Guvern !!
2 – Victor Ponta – REMEMBER ?
pe website-ul actualului premier, Victor Ponta, există o listă cu cele 15 propuneri ale USL de guvernare. La punctul 8 scrie “respingerea Proiectului Roşia Montană: cu evaluarea respectului pentru mediu, interesul naţional şi combaterea corupţiei politicienilor”. http://www.victorponta.ro/content/cele-15-propuneri-ale-usl-de-guvernare
3 – Crin Antonescu pare biiine instruit de duduia Văleanu și NU NUMAI ( !! ) pe tema cianura la Roșia Montană, dar…. uită, la fel ca ceilalți liederi, politicieni că : ei NU sunt Statul, ei NU sunt proprietari ai țării ci reprezentanți ai unor votanți, că ei sunt pe actualele funcții VREMELNIC și NU au niciun drept să joace barbut cu viitorul copiilor noștri !
4 – Senzațional! Șocant! Incredibil! În România, jurnaliștii se sinucid în grup, contra cost!
cei de la Gold Corporation au băgat bani mulți în presă, cumpărându-i astfel tăcerea. Dar pentru niște bani, oricât de mulți ar fi ei, presa nu-și poate abandona funcția principală, aceea de a informa. Ca să vă dați seama cât de penibilă este situația, să facem o paralelă între ce se întâmplă acum și situația de anul trecut, din ianuarie. O manifestație de susținere a medicului Arafat, la care au participat câteva sute de oameni, a fost amplificată enorm de presa care susținea USL (aproape toată presa). Protestele care au urmat, la care participau zilnic cel mult 2-300 de inși, aveau în presă dimensiuni epice. Astfel, USL a răsturnat guvernul PDL și a ajuns la putere. Între altele, useliștii promiteau atunci anularea proiectului Roșia Montana, dar asta contează mai puțin la noi, promisiunile politicienilor nu valorează nimic. Acum, de zece ori mai mulți oameni s-au adunat în București, alte mii de persoane au protestat în țară și în afara granițelor, iar presa cumpărată de cei de la Gold Corporation nu poate nici măcar să relateze subiectul. Problema e că atunci când 2000 de oameni se află în stradă, la o manifestație care nu a fost promovată în presă, ci doar în mediile sociale, poți ignora acțiunea, ca editor, doar dacă ești complet imbecil. Practic, printr-un astfel de comportament, jurnaliștii demonstrează că nu mai au nici cea mai mică legătură cu interesul public. Și-atunci, de ce să le ceri oamenilor să te urmărească? De ce să le ceri să aibă încredere în tine?
Acum, ce nu înțeleg luminații care conduc instituții de presă azi așa cum o făceau acum douăzeci de ani. Jurnaliștii nu mai sunt gate-keeperi. Presa se transformă, iar jurnalist poate fi, acum, oricine. Dacă tu, televiziunea x, nu relatezi un eveniment, nu mai înseamnă, ca acum douăzeci de ani, că el nu a existat. Paradigma s-a schimbat. Acum, nu îți trebuie un ziar sau o televiziune pentru a face jurnalism. De ani buni, informația nu mai este deținută de puțini și distribuită celor mulți. Acum, informația este deținută de mulți și distribuită unor nișe. Ce vreau să spun este că în era mediilor sociale jurnalistul nu mai valorează nici cât o ceapă degerată dacă nu știe să se pună în interesul publicului său. Pentru că publicul nu mai are nevoie de jurnalistul respectiv decât dacă acesta își face treaba. Când nu mă mai informezi, când vrei să mă păcălești, să mă manipulezi, atunci eu, consumatorul, renunț la serviciile tale. De ce pot face asta? Simplu, pentru că astăzi, spre deosebire de acum douăzeci de ani, îmi pot lua informația din foarte multe locuri. Nu mai sunt consumator captiv. Pentru că astăzi, spre deosebire de acum douăzeci de ani, pot lua legătura într-o secundă cu oricine, fără să mă coste nimic. Pot accesa fără costuri resurse la care acum douăzeci de ani nici jurnaliștii, pe atunci cu adevărat importanți, nu aveau acces.
Ceea ce s-a întâmplat în această seară, când multe instituții de presă au ignorat protestele la care au participat mii de oameni, demonstrează că mare parte din presa românească este dominată de mentalități depășite, care distrug orice șansă a breslei de a se reinventa în interesul oamenilor. Când mii de oameni ieșiți în stradă nu determină o dezbatere serioasă în presă pe un anumit subiect, atunci asta nu e presă, este doar un instrument de manipulare grosolană, aflat în mâinile unor băieți care nu își dau seama că, fără un public puternic în spate, presa nu valorează nimic.
Doar cenzura ceaușistă putea reuși ce-au izbutit editorii de presă, astăzi: să facă cea mai importantă știre din nașterea nepoatei președintelui și să ignore prezența a mii de protestatari în stradă. Deci, ce făceau jurnaliștii de frică înainte de 89, fac acum pentru o șpagă. Capitalism, frate!
http://patraru.altphel.ro/2013/09/01/senzational-socant-incredibil-in-romania-jurnalistii-se-sinucid-in-grup-contra-cost/
Bravo. Ați pus punctul pe I . E bizar și total de neînțeles DE CE Antena 3 nu a spus nimic despre protestele de ieri, care au avut loc în multe orașe din țară.Nu știu cine din trust a hotărît asta, dar e în defavoarea lor ca televiziune în care lumea avea încredere.De la țiganiada transmisă aproape non stop din ziua morții lui Cioabă, Antena 3 ,a pierdut mult din ccea ce era odată. Și e trist, pt. că era televiziunea care avea cea mai multă credibilitate.
http://www.antena3.ro/romania/mii-de-oameni-au-iesit-in-strada-pentru-a-protesta-impotriva-proiectului-rosia-montana-proiectul-urmeaza-sa-fie-adoptat-de-parlament-226311.html
Îmi cer scuze, dacă dv. ați transmis în direct așa cum ați făcut altă dată și eu nu am văzut.
O stire pe site? DOAR ATIT?
Astazi 02.09.2013 la emisiunea Matinal,unde timp de 4 ore(PATRU) se difuzeaza numai stiri,nu am vazut despre protestele privind Rosia Montana nici macar o stire de 30 de secunde….nici macar la “si altele” nu a fost difuzat nimic.
In schimb l-am vazut pe fericitul bunic din ora in ora…
RUSINOS!!!
foarte trist.imi aduce aminte de iarna lui 2012,cand mii de oameni erau in strada si cereau demisia Macacului si al guvernului ticalosit aservit lui,iar la TVR Almasanca ni-l prezenta pe piticul oligofren Boc si sleahta lui de lichele in drumetie prin Bucovina.pacat A3 ca la rarele razbucniri de atitudine civica nu sunteti prezenti in teren
VREM VOT LA VEDERE PE PROIECTUL ROȘIA MONTANĂ – SĂ ȘTIM CINE SUNT CEI CARE NE SCUIPĂ CIANURA-N OBRAZ !
Victor Ponta a declarat, sâmbătă seară, la Antena 3, că personal va vota, ca deputat, împotriva proiectului Roşia Montană, precizând însă că este important că toate argumentele pro şi contra proiectului vor fi prezentate în cel mai transparent for, Parlamentul.
Alooooooooo vorbim Romaneste? adica cum dai unda verde de inceperea exploatari si pe urma vi si spui ca votezi contra? ce limba vorbim fratilor? si in ce tara traim?
E total aiurit sau … ÎȘI BATE JOC DE NOI.!Și te întrebi, DACĂ MAI ESTE CINEVA NORMAL DINTRE POLITICIENI ÎN ȚARA ASTA.
“asta are asta n-are,care-i aia castigatoare”…in tara asta traim prietene.Ticalosia e o adevarata virtute pe plantatia asta.
Cît de nesimțit și de arogant mai poate fi Ponta !
Cum să faci asemenea declarații din postul pe care îl deții?
Adică eu CETĂȚEANUL Ponta, nu sunt de acord cu explorarea-exploatarea de la Roșia Montană, dar eu PRIM MINISTRU trimit spre aprobare în parlament. Probabil omul a fost atacat de microbul puterii , și are o boală , care are ca simptome puseuri de personalitate multiplă! Sau ce mama naibii o mai fi. Asemenea bătaie de joc !——–Dar de fapt ce ne mai mirăm cînd și un cetățean era primar și și-a dat tot lui o casă?— E adevărat că puterea corupe, dar se vede că și prostește.
Ce spunea marele academician Dinu C. Giurescu?!D-lui nu vorbeste ca sa nu taca, asadar:”Ce-a ramas nu ne mai apartine”si toate celelalte adevaruri despre care putem comenta oricat. Totul este dictat din exterior asa cum spune si dl. Serbanescu, nu avem capacitatea de a ne opune, mari oameni politici care sa-si asume destinul tarii nu avem, Majestatea Sa, Regele Mihai este total marginalizat, desi eu cred ca singura forma de organizare care poate salva tara este Monarhia Constitutionala. deci nu mai sunt sperante sa ne implinim , totul concura spre globalizare si pierderea identitatii nationale.
Solicităm : VOT LA VEDERE PE PROIECTUL ROȘIA MONTANĂ ! SĂ ȘTIM CINE SUNT CEI CE NE SCUIPĂ CIANURA-N OBRAZ… !!
http://sfinx777.wordpress.com/2013/09/02/solicitam-vot-la-vedere-pe-proiectul-rosia-montana-sa-stim-cine-sunt-cei-ce-ne-scuipa-cianura-n-obraz/
Domnule Radu Tudor, “mai ztati la dand” ,pana se va gandi domnul guvern sa va raspunda la intrebarile astea . Pai de ce credeti ca nu au facut public nimic despre acest proiect de lege,de ce credeti ca s-a dat “pe sest” avizul de mediu,si cine l-a dat,exact doamna care tipa tare sa o auda toata ulita,ca ea nu sa iscaleste acolo pentru aviz,plumbuita? Iertati-ma,dar cred ca dupa cum merge guvernul si coabitarea,in curand ve-ti inra si dvs.,in randul nostru ,al naivilor care am crezut in toate promisiunile USL,din care dupa alegeri s-a raliza t -0,kanci% .
Am un set de explicații nemulțumitoare,din păcate
1.Guvernul ROMÂNIEI face un lucru bun ca să facă greșite 7
2.Guvernul ROMÂNIEI nu este condus de premierul doctor Viorel Ponta Victor ci de către uzurpadorul,cetățean,musafir nepoftit,guvernator și bunicuț Băsescu Traian.El conduce în continoare guvernul prin amenințări întemeiate cu dosare pentru miniștrii sau sentimentale cu Uniunea Europeană
3.Parlamentul ROMÂNIEI a fost dizolvat de către Băsescu Traian,atunci când s-au desfințat mecanismele de supraveghere a activității guvernului în Parlament
4.Parlamentarii români nu-și fac datoria nici cea parlamentară dar nici datoria de țară,nici măcar cu 70% deoarece după coșmarul cu alunecările de teren la Sarmi Zegetusa(încă nici nu trebuia să se ajungă la așa ceva)parlamentarii trebuiau să dea o lege în care să se specifice interzicerea exploatărilor lângă patrimoniul național.Spre exemplu Sarmi Zegetusa este un patrimoniu național.S-a surpat pământul datorită unor lucrări în zonă.
5.Oriunde lipsește o explicație,o garanție,toate măsurile de siguranță luate,bunul colectat cu riscuri enorme nu se va întoarce la populație ci guvernul va vinde acest bun unor oameni discreți care acționează în afara legii.Statul are nevoie de o hârtie oficială prin care doar anunță pentru a justifica furtul poporului,nejustificat și inadmisibil!
Dacă lucrurile continuă așa,nu vom mai avea monumente istorice și culturale și vom risca să bem gaz în loc de apă.
Dl. Radu Tudor,
Am surprins pe blogul dvs. mesajul unui disponibilizat din armata cu varsta de aprox. 40 de ani, care spunea ca vrea sa munceasca. Din glasul lui se intrezarea disperarea. Spunea ca vrea un razboi. I-ati recomandat sa isi revizuiasca limbajul, pentru ca altfel il bagati la spam.
Dvs. sunteti printre altele si analist militar. Ar trebui sa incurajati si sa sustineti macar moral, cadrele militare care au fost disponibilizate. E o mostra de patriotism si de nationalism sa adoptati o asemenea pozitie. Toti oamenii acestia au nevoie de identitate, sa se simta toti din nou buni romani. Romanii au fost depersonalizati, trebuie readusi in drepturi, sa stie ca exista si ca pot misca lucrurile cu propriile puteri.
In concluzie, va sugerez sa fiti mai nationalist si mai putin internationalist, pentru ca aceasta va contureaza cat mai pregnant portretul dvs. de bun patriot.
cind acel individ nu va mai injura ca la usa cortului, va fi probabil ajutat. cit despre povestea cu nationalist/internationalist, sincer, va compatimesc pentru cliseele in care ganditi. basistii ma acuza de 4 ani ca sunt nationalist feroce prin zecile de emisiuni realizate cu acad. dinu c giurescu. si prin altele.
k. Atunci o sa te rog sa ii spui si d-lui Ilie Serbanescu sa nu te mai combata atat atunci cand bagi cu valorile capitalismului si cu globalizarea, pentru ca e bine cu toate aceste lucruri dar dl. Ilie Serbanescu nu isi da seama, dansul fiind un om batran care provine din sistemul comunist.
Pana la urma ce este rau sa ne imprumutam la FMI, sa ne vindem resursele si zacamintele naturale, sa ne privatizam regiile si companiile de stat, adica sa le dam la altii pe nimic?! Cred ca oricum, majoritatea si a astora din afara, pe ei nu ii intereseaza banii, ei vor sa ne ajute dar nu ne dam noi seama. Cu toata stima si sinceritatea! Sa traiti!
toate astea sunt decise de romani, nu de straini
Daca vine Philip Gordon, romanii nu mai decid nimic, fie ei si 7.4 milioane. Cu deosebit respect! Sa traiti!
pai romanii aia au hotarat prin votul din decembrie ca nu mai vor acord cu F.M.I.,ca nu mai vor Justitie controlata politic,ca nu vor distrugerile si ticalosia pe care o presupune extragerea gazelor de sist si RMGC,ca nu mai vor o Romanie umilita de naparcile americane si occidentale,ca pt. motivele astea au votat USL-ul.si ce s-a ales de vointa lor?
Ce e aia “de utilitate publica si interes national deosebit”?
au iesit hipsterii marxisti de tip occupy wall street in piata universitatii. niste penibili
prin punerea la dispozitie a tari catre intereselor straine de a ne disfinta ca natie gasca usl este bine vazuta si primita prin ue si america .
pe mai mari hoti ai timpului trecut ,prezent si vitor nu au decit un singur gind sa traeasca ei bine si gasca lor de nenorociti indiferent de dezastrul lasat in urma de straini .
inainte de 89 petrolisti nostri lucrau in desert ,pe mare find cautati atunci acum nu suntem in stare de nimic de ce tov iliescu ,constatinescu ,demis si hoarta de primi ministri unde ne este echipamentele de la 1 mi ploesti .
cum de comunisti explotau singuri bogatile subsolului si acum daca nu vine o firma de ap asa spuneati cind erati in opozitie nu miscati nimic .
siderurgia ati dato rusilor sa o falimenteze cu aprobarea speciala a voastra jigodilor .
prin aceste reevaluari usl trebuie sa plece de la guvernare dau averea noastra pe nimic strainilor de dragul euroilorsi dolarilor .daci puteau sa extraga aurul si noi in 2013 nu de ce guvernule mamut .comunisti au pastrat cu putie excepti monumentele istorice ,au valorificat la maxium bogatile noastre si din 89 incoace au disparut turismul,economia ,agricultura sportul nu se aude decit de furturi ,evaziune fiscala,cotrabanda cu de toate ce face acolo sus baeti pentru ce luati bani nostri parlamentule cind ai de gind sa reprezinti interesele tari si nu a strainilor .nici eu ieri nu am vazut despre mintingurile din tara .
Domnule Radu Tudor,parese că șeful Integrității,de la judecat pe nedrept pe Mircea Diaconu,șeful ANI Horea Georgescu e neintegru.A fost prins și are dosar penal că avea permisul de mașină suspendat.
Eu am impresia că pușcăriabilul Horea,penru că e băsist n-o să facă o zi de pușcărie și tot va fi șef la ANI.Faci vreo previziune pe ce se va întâmpla cu dosarul lui?
nu se va intampla nimic
Daca vine Philip Gordon, nu cred ca mai decid romanii nimic, fie ei si 7.4 milioane. Sa traiti!
A fost o zi foarte trista. Am constatat (daca mai era cazul) ca presa-“cainele de paza al democratiei” este o poveste trecuta. Banii de la RMGC si-au facut treaba. O dupa-amiaza/seara intreaga de proteste si stirea nu apare pe nici unul dintre site-urile mari de stiri/ziare/TV. Au iesit mai multi decat la protestele anti-basescu din iarna trecuta, dar pe atunci erau trimisi reporteri dupa fiecare zurliu cu steag care aparea in vreo piata din Romania.
Raman pesimist. Cred ca toate aceste “afaceri” sunt impuse de afara, iar sustinerea/tolerarea unuia sau altuia la conducerea guvernului sau tarii (momentan vorbim de Ponta, ca Basescu si-a indeplinit misiunea fata de stapani) depind de exploatarea tarii conform planului.
http://www.antena3.ro/romania/mii-de-oameni-au-iesit-in-strada-pentru-a-protesta-impotriva-proiectului-rosia-montana-proiectul-urmeaza-sa-fie-adoptat-de-parlament-226311.html
asta nu este un raspuns. Protestele au fost masive in toata tara.
2000 in bucuresti.
5000 in cluj.
3500 in barlad.
etc.
si voi doar atat dati? asta e singura stire?
care e explicatia?
marius, inca nu s-a intors Dana Grecu din concediu.
da dana pe undei prinde in ofsaid pe usl da cu ei de pamant de le merg fulgi .astelanti sunt umpluturi .minca bani lui dan
Cand a murit regele Cioaba, 4 din 5 stiri de prima pagina pe site-ul A3 erau despre el. Acum trebuie sa cauti prin subsoluri sa gasesti ceva. Noroc ca a mai glasuit presedintele intre timp.
Radu Tudor, te respect pentru activitatea ta insa sunt extrem de dezamagit de reactia A3 de aseara sau mai bine zis de lipsa de reactie. Nu pot spune ca a fost o surpriza totala pentru ca la A3 au mai aparut articole pentru salvarea Rosia Montana iar apoi pe site apareau reclame platite in favoarea exploatarii. Ati dovedit ca nu sunteti mai buni decat alte televiziuni. Cu parere de rau trebuie sa spun asta.
http://www.antena3.ro/romania/mii-de-oameni-au-iesit-in-strada-pentru-a-protesta-impotriva-proiectului-rosia-montana-proiectul-urmeaza-sa-fie-adoptat-de-parlament-226311.html
Eu m-am uitat ieri la A3 si nu ati difuzat nimic in direct. Pe 29 iulie s-a strans un numar mult mai mic de protestatari si ati difuzat live. In cazul de fata in care s-au strans mai multe mii de oameni iar traficul a fost blocat nu ati difuzat nimic. Abia azi ati publicat o stire printre multe altele. Repet: Sincer imi pare rau pentru increderea pe care am avut-o in postul A3.
hipsterasii de carton cu biciclete si pantaloni stransi pe picior sa mearga sa faca un pic de curatenie pe munte. proiectul e in parlament. parlamentul este reprezentant pentru romani pentru ca a fost ales democratic. daca parlamentul spune DA inseamna ca trebuie facut. daca o spune NU nu se mai face. simplu.
Si daca maine parlamentul decide ca jumatate din barbatii din Ro trebuie castrati,asta inseamna ca e vointa poporului???
Adica odata alesi,timp de 4 ani fac ce vrea p… lor,fara sa dea socoteala nimanui???
Cam simplist…nu crezi?
curatenie pe munte trebuie sa faci tu cand margi acolo la gratar cu maneaua si gagicele.
Itrebari bune si legitime. Raspunsul ar trebui sa vina intr-o emisiune a Dvs. in direct.Cred ca ar fi mai interesant si binevenit, daca ati face o emisiune si cu oamenii de stiinta, specialisti din domeniu, carora se li se puna semenea intrebari, si altele ce ne intereseaza, sa primim informatii sincere si directe. Aceasta mare avutie de la Rosia Montana, o comoara greu de evaluat, trebuie sa ramana numai Romaniei si romanilor, atat de saraciti si nenorociti de guvernantii de dupa Revolutie.
Ia sa fi murit un rege, un imparat al minoritatii pe care o stim atat de bine sa fi vazut televiziuni gramada….fara numar….asa la miting pentru rosia montana nu intereseaza televiziunile daca nu e cu regi cu imparati cu bulibase n-are rost sa se oboseasca…nu v-ati lamurit pana acum?
Daca redeventa ar fi de 10 % atunci am putea presupune ca in joc nu este niciun PARANDARAT din care un politician roman sa se aranjeze material pe doua generatii.Stiti ca in regimul basescu-boc erau unii care nu se dadeau jos din pat…. la un parandarat mai mic de 10.ooo EURO.In plus statul roman sa oblige investitorul sa depuna o GARANTIE SUBSTANTIALA IN BANI care in caz de dezastru sa poata acoperii pagubele.
Ponta cand e la guvern zice ca e bine cu rosia montana si cand se duce la parlament zice ca nu e bine…..e cineva din moderatorii astia care il tot invita de sta mai mult pe la tv decat la treaba lui, zic e cineva sa-l intrebe daca e normal la cap?……radem de perlele de la bac…..ce spune ponta le intrece pe toate…..daca are personalitate multipla sa plece sa ne lase dracu in pace ….
Ma bucur ca tineti la reputatia dvs de jurnalist integru si abordati acest subiect.
V-as sugera si eu cateva intrebari pe arginea acestui proiect de lege:
1. Cum se face ca un proiect al unei companii private straine in proportie de 80%, este declarat “Proiect de importanta nationala”?
2.Cum este posibil ca Guvernul sa investeasca o companie privata cu dreptul de a expropria niste cetateni ( ceea ce ne duce cu gandul la celebra naţionalizare din 1948) incercandu-se preluarea cu forţa a unor bunor imobile private (în schimbul unei ‘compensaţii’ care va fi în întregime la latitudinea companiei miniere) pentru interesul unei alte entităţi private, corporatiste.
3. Cum se face ca statul român renunţă la orice protecţie reală acordată cetăţenilor săi, preluând ca atare oferta minimală a RMGC şi transformând-o în ansamblu de condiţii de îndeplinit de către Companie. România nu doar că nu impune condiţii, ci se deposedează de orice posibilităţi de a trage ulterior la răspundere investitorul în cazul unei (extrem de probabile) deteriorări a mediului în regiune, sau chiar ale unei catastrofe. Acest proiect industrial care nu a reuşit, în ciuda eforturilor desfăşurate de mulţi ani, să obţină o asigurare de mediu (în mod normal obligatorie, dar ne-pomenită în actuala lege) din partea nici unui terţ (un asigurator cum este Allianz declarând explicit că nu va colabora niciodată cu RMGC) este acceptat sub condiţia depunerii unor garanţii financiare ridicole.
Acest lucru este foarte grav, tinand cont de precedentul cu firma Esmeralda si cu dezastrul ecologic de la Baia Mare din 2000. Apropo, cine a platit atunci daune??? Statul roman, desigur ( adica noi toti).
4.Cum explica Guvernul prevederea prin care, daca o autorizaţie sau orice fel de act necesar Proiectului minier este anulată în instanţă, autorităţile Statului de la orice nivel (strict local, judeţean, naţional) sunt obligate să elibereze, în termen de cel mult 30 de zile, un act similar celui anulat, care să producă aceleaşi efecte.
Ar mai fi multe de spus, insa nu vreau sa va rapesc prea mult timp.
Cu respect
marsaviile astea din proiect sunt pretentii nerusinate ale firmei aleia de rahat si a celor interesati in aceasta afacere care sigur au relatii inalte pe la ue si pe la alti cowboy planetari.expropierea conform legii nu se poate face decat in interes public si nu in interesul unor afaceri private chiar daca se creaza locuri de munca, altfel orcine poate fi demolat pentru ca un primar undeva vrea sa ii faca unui nepot o pravalie mai cu vad.tupeistii astia mondiali cer si schimbari de legi in favoarea intereselor lor comportandu-se ca intr-o tara ocupata si asta vazand ca romanii nu reactioneaza,stau si dorm in ghete,lasand totul la grija guvernului ca de aia e guvern.gresit,total gresit.guvernele sunt santajate,sunt presate cu dosare penale,chiar si parlamentarii pot intra in menghina spaga sau dosar penal caci vreo vina se gaseste la nevoie si la pustnicii din munti.sunt situatii in care numai reactia strazii ii mai sperie pe mamelucii astia mondialii.
Îi doresc multă sănătate Sofiei,nepoata lui Băsescu.Mamei fetiței nepoatei lui Băsescu,îi doresc să-i vină mintea la loc și să se destanțeze de tatăl ei care o va trage în jos,pe ea și pe fica sa.
Închei această urare spunând:
EBA nu știe să naște la termene 😀
Care minte? Unde-i locul? :))
Foarte bune intrebari.
E destul de jos…..se trage singura n-are nevoie de ajutor…..are cu cine sa semene……in rest,vant la pupa…..pt toata familia
Lucrurile cu Rosia Montana sunt deja aranjate, in campania electorala nu era bine pentru mediu, acuma este. In 8 luni s-a descoperit si tehnologia de extragere a gazelor de sist si de exploatare a aurului. Ce ti-e si cu stiinta asta, astia nu se pricep sa guverneze da sunt buni la inovatii.
Poate descopera inteligentii astia si leacul pentru cancer si atunci scapam de FMI si de toti astia care invart lumea cu banii, din vanzarea tratamentului. Ca asa incoruptibili nu prea avem prin conducere si ne joaca aia cum vor ei cu ceva spagi.
http://www.riseproject.ro/articol/documentele-confidentiale-ale-afacerii-rosia-montana/
conform @vlad mercouri
1. Proiectul RMGC este unul dintre cele mai mari proiecte de exploatare auriferă din lume, iar riscurile nu sunt comparabile cu nici un alt exemplu de exploatare de acest gen;
2. În toate ţările UE, adică în toată industria minieră din Europa, se utilizează aprox 1000 tone de cianuri, iar la Roşia Montană se doreşte utilizarea a 13.000 tone de cianuri pe an;
3. Proiectul va duce la escavarea a 500 milioane tone de steril în urma utilizării cianurilor;
4. Intervenţia se va face pe un perimetru de 1258 hectare, se vor rade efectiv 4 munţi şi se va săpa pe o adâncime de 400 de metri creându-se un crater gigantic vizibil şi de pe lună de aprox 8 km diametru;
5. Vom râmâne pentru totdeauna cu un lac de cianuri – 215 milioane de metri cubi cianuri şi un baraj ce trebuie să reziste pentru eternitate. Pentru mentenanţă şi operaţiunile de supraveghere ale acestui baraj RMGC oferă 150 milioane euro, în condiţiile în care Agenţia de Mediu a SUA a evaluat mentenanţa la 2.6 miliarde dolari.
Exploatarea se face la suprafaţă şi nu în galerii cum s-a făcut până acum în România. Astfel se aduc mari prejudicii mediului şi comunităţii, adică se distrug aproape complet.
Se foloseşte tehnologia pe bază de cianuri pentru că este cea mai ieftină, dar sunt şi alte tehnologii mai scumpe, dar care nu aduc asemenea prejudicii mediului. Logic, pentru că o firmă se gândeşte doar la profit şi doreşte ca cheltuilile să fie cât mai mici.
Ce oferă RMGC?
– câteva sute de locuri de muncă pe o perioadă determinată şi foarte puţine pentru localnici;
– o redevenţă de 6% oferită statului român;
De ce aş susţine un asemenea proiect?
Am si eu o intrebare. Pai daca tot folosesc americanii tehnologii invechite, de ce nu exploatam noi Rosia Montana si ramanem si cu aurul? Luam bani de la FMI cumparam tehnologie si exploatam noi. Trebuia sa vine smecherii sa scoata aurul si sa ne umple de cianuri.
Ce naiba astia iau bani cu imprumut doar de furat?
EXACT ! Asta mă întreb și eu. De ce NU EXPLOATĂM NOI, PT NOI? De ce trebuie să le dăm la alții?!!…
Eu am dat datele veridice pe care le-am gasit pe net referitor la metalele rare ce se ascund in subsolul perimetrului de la Rosia Montana, am auzit c-ar mai fi si uraniu peste 300 de tone. In orice caz atata timp cat cei de la RMGC si sustinatorii lor pomenesc numai de aur si argint inseamna ca miza adevarata nu e aurul si argintul ci alte metale foarte rare care zac in acest zacamant si care pot fi extrase numai cu cianura. Acesta-i si motivul pentru care contractul e tinut la secret. Metale care valoreaza foarte, foarte mult peste valorea aurului si argintului si care vor fi luate gratis de mafiotii canadieni veniti la furat in tara noastra si care in nemerinica lor mai vor sa ne mai si impropietareasca cu sute de milioane de metri cubi de ape cianurate la greu. Dezastrul din 2000 de la Baia Mare cu poluarea cu cianuri a Săsarului, Lăpușului, Someșului, Tisei si Dunarii fiind dupa cum se pare doar o preincalzire daca proiectul va intra in faza de exploatare.
D-le Tudor…unde a fost aseara Antena 3? De ce cenzurati evenimente importante? Stiti ce s-a intamplat aseara? Priviti aici: http://www.youtube.com/watch?v=7mT2OXyS3ZU#t=481
Bubuie, d-le Tudor, pentru ca situatia e tensionata in tara. Din motive economice, dar asta e scanteia.
“Antena 3 e aici?”
http://www.antena3.ro/romania/mii-de-oameni-au-iesit-in-strada-pentru-a-protesta-impotriva-proiectului-rosia-montana-proiectul-urmeaza-sa-fie-adoptat-de-parlament-226311.html
Cu permisiunea Dvs am sa pun si eu o intrebare dintre miile care mi vin in minte legate de acest subiect: CUM EXPLICA VICTOR PONTA PROMOVAREA IN PARLAMENT A UNEI LEGI CAND EL INSUSI DECLARA CA NU O VA VOTA?s a mai pomenit oare in aceasta lume o ipocrizie mai mare?Este o recunoastere clara a faptului ca acest govern redacteaza legi constrans fiind de catre forte oculte
cu ocazia cazului rosia montana ar trebui,noi cetatenii, sa punem,tot mai insistent si ferm in fata tuturor oamenilor politici si institutiilor statului si mai ales presedintilor si primilor ministrii,fosti si actuali, obligatia de a raspunde de ce romania,o tara cu mult mai bogata in resurse decat multe altele din europa,a ajuns sa tina felinarul rosu al nivelului de trai.de ce nu se face nimic care sa schimbe vizibil situatia,daca partidele sau institutiile nu au oameni care se pricep sa schimbe lucrurile,atunci sa plece la lucratul ogoarelor caci e loc acolo destul.si dece nu un referendum pentru a pune ordine,imediat si nu la sfantul asteapta,in legatura cu prerogativele si raspunderea presedintelui,curtii asazis constitutionala si altor institutii care asa in independenta lor dumnezeiasca aduc numai prejudicii tarii.si nu vorbesc neaparat de protejarea lui basescu si a pedelacilor ci de atentia cu care diferiti baieti si fete,asa in independenta lor,executa indicatii pretioase venite direct dela brusel. asteptarea unor modificari constitutionale,amestecate cu regionalizare,drepturi colective eventual recunoasteri de regi si imparati nationali si internationali,duc lucrurile in coada de peste.zidul legilor strambe creat in jurul romanilor trebuie daramat acum.
Și toți vor da vina pe guvernele anterioare , niciodată EI nu sunt vinovați că SUNT INCOMPETENȚI…………ȘI LAȘI….ȘI TRĂDĂTORI DE NEAM ȘI ȚARĂ .
Pentru locuri de munca(3000 locuri sunt pentru ROMANIA… ca o picatura intr-un ocean) nu se justifica exploatare de la ROSIA MONTANA.Insa daca exploatarea este sigura si daca ne distrugem mediul macar sa-l facem macar penrtru MINIM 2 miliarde EURO(adica dublarea redeventei actuale).In final daca am considera ca luam 2 miliarde EURO si-i dam pe mana UNORA ca basescu-udrea-boc,acesti bani sunt un zero barat.Pai astia au luat 20 miliarde de EURO de la FMI(ne-au indatorat pe noi si pe copii nostri) si s-a ales praful de ei(parcuri in panta,partii neutilizabile,plata propagandei basiste,marirea bugetului la institutiile basiste….) si nimeni,nimeni (nici macar Ponta …oare de ce? nu vrea sa ne spuna cine a inghitit/furat cele 20 miliarde de euro.Eu il votez pe acel politician care ne va spune pe ce s-au evaporat cele 20 miliarde si mai ales daca ne promite ca hotii banilor vor fi trimisi la …racoare(impreuna cu cel care a luat imprumutul fara acordul …parlamentului).
Ponta a explicat clar ca trebuie luata o decizie care treneaza.Ce e rau ca se dezbate in Parlament care ,ca reprezentant al poporului ,trebuie sa decida,in cond. in care a anulat acordul pdl -basescu si a obtinut cifre mai bune care se pot imbunatati in Parlament cu ajutorul majoritatii.Ce e gresit sa supui Parlamentului chiar daca tu ca premier nu esti de acord.De ce e ilogic ,guvernul a luato decizie de a prezenta parlamentului o situatie veche pe care nimeni nu a avut curajul sa o duca la capat.Bravo Ponta .Stam pe post de gica contra ,nu sintem de acord cu nimic dar ne plingem ca sintem saraci .Mai mult ,madam grecu e specialista si patrioata dar Ponta e tradator si prost cu guvernul lui si nu are specialisti ca grecu
Da mă, dovada prostiei lui, Ponta și-a dovedit-o din plin, pe cînd Dana Grecu, CHIAR ESTE O JURNALISTĂ BUNĂ ȘI O ADEVĂRATĂ ROMÂNCĂ….chiar dacă unii ca tine o critică.
nu este vorba de curaj,este vorba de presiuni.ponta cred ca nu s-ar baga in problema asta nici in zece ani.de aceea pe o parte aproba trimiterea proiectului si pe de alta nu este de acord.ce drac este asa greu de gandit.cand ramai cu un crater cu ceanuri cat bucurestiul si un baraj care trebuie intarit vreo 10 mii de ani nu mai este nimic de discutat.daca vrem sa ne sune gologanii in punga de la rosia montana sa vina alte tehnologi,alte procente sa se inchida acum orice discutie.
Se intentioneaza referendum pe tema Rosia Montana, cu ocazia alegerilor europarlamentare.
Evident inutil daca se mentine actualul cvorum. Nu vom avea 1an de la aberatia Curtii Constitutionale.
Mai bine nu se mai obosesc. Oricum la europarlamentare nu se inghesuie alegatorul.
cu atat mai bine.nu va trece proiectul.
Ponta a avizat un proiect cu ce a reusit sa obtine (mai mult decit se obtinuse)si vine el dupa 16 ani de lasitate ,democratic ,in fata Parlamentului(nu conteaza cum voteaza el ca deputat),forul decizional al tarii sa-si spuna parerea si sa decida transparent =cu ce a gresit?Era mai bine cum a spus Basescu sa fi dat ordonanta cu redeventa mai mica ,cu participare a statului de 5 si nu 25%,fara investitii de mediu pe care ,el le-a obtinut ,s.a.Atunci probabil ca ar fi fost dur si apreciat de grecu basista .
decit pontist lobotomat ca tine, mai bine un asa zis “basism” al danei…
Catre Parlamentul Romaniei
Imediat si fara nici o revocare ca parte de investitii sa li se acore 51% din producere si 49% satatul Roman cu sigurantza Mediului este materia prima a noastra eii fac exploatarea alfel nu se mai discuta ce atita scandal le convine bine nu valea sa caute alta tara daca nu putem face imprumut la FMI SA NE CUMPARAM UTILAJE SPECIALISTII AVEM IN ROMANIA,,,IAR REFERENDUMU CARE IL CERE BASESCU SA IL PLATEASCA EL, CERE REFERENDUM SA AFLE RATINGUL DE POPULARITATE AL MISCARILOR FACUTE DE EL FARA REFERENDUM COPII MOR MUSCATII DE CINII SI EL VREA POPULARITATE NUUUUUUUUUUUUUUUU SUNTEM DEACORD CU REFERENDUMU BANII CHELTUITII CA VREA BASESCU
In Anglia .primul ministru desi era favorabil interventiei in Siria si desi avea posibilitatea sa sara peste Parlament si sa uzeze de motiunea regala ,nu a facut-o ci s-a supus parlamentului chiar daca era de alta parere.Asta e democratia si asa trebuie sa procedeze un prim ministru care trebuie sa transeze problemele ,democratic chiar daca ii convine sau nu ca om de partid.
Aveti dreptate domnule Radu comunistii au exploatat Rosia Montana fara nici un scandal ,oamenii aveau de munca ,cine si de ce au oprit lucrarile ? au declarat ca nu mai sunt zacaminte vrem sa stim si noi cine si de ce au fost oprite aceaste exploatari iar acum vor sa dee drumul din nou…ceausescu nu a chemat firme straine poporul vrea sa vada actul acordului cine la semnat? Basescu i sa sculat de Referendum daca are banii sa il faca , dupa cum afirmati si bine spus de ce nu au facut-o in 10 ani de guvernare , putem cum a putut si ceausescu sa ne facem treaba fara ajutorul companiilor straine ,nu sunt bani sa mai faca imprumut, specialistii avem, Referendumu Basescu vrea sa vada ci-ti sunt de partea lui SA NU SE FACA NICI UN REFERENDUM
Tot asa restituirile ,le-a rezolvat ,intr-un fel Ponta chiar daca nu-i convenea.
Cita ura sa ai impotriva lui Ponta ca sa insinuiezi ca Rosia este pretul functiei -ar trebui ca ponta sa o dea in judecata ptr. aceasta afirmatie mai mult decit calomnioasa .Dar ce te astepti de la o basista .
Ce as vrea eu sa ma fac ca nu inteleg e: De ce doresc oare acesti straini sa ne faca bine cu forta, incercand sa ne convinga si ca noi vom beneficia de 75% iar ei numai de 25%, dar nu spun din ce? Pai daca aceasta ar fi imparteala din toata productia de metale extrase, m-as stradui din toate puterile sa conving milioane de romani in favoarea exploatarii, dar sansele sunt mici si Domnii ne cam insulta inteligenta. Si apoi nu ar trebui ca pentru siguranta in vederea protejarii vechilor galerii romane, a protejarii si refacerii mediului sa fie evaluate lucrarile necesare si pusa la dispozitia statului roman contravaloarea lor inainte de inceperea lucrarilor urmand a fi restituita RMGC dupa realizarea acestora?
De ce afirm că Securistul de la Anvers, DEMISU, e până-n gât în AFACEREA SECOLULUI RMGC ? Simplu ! Pen că el și frate-său, Mirciulică au o slăbiciune pentru afacerile cu armament ! La Roșia Montană NU aurul e vânat ! Miza exploatărilor de la Roșia Montană sunt metalele rare, URANIUL, mai ales !!
Să gândesc mai departe…. nu pot pentru ca să mă gândesc pen că s-au gândit biiineeee de tot alții naintea dumneamea și-s toti din lumea politichiei de doi bani, nah. Io-s numa io, nițel ne-bună pentru lumea lor ” bună ”. De “yellow cake” se ocupă traficanții de armament pe care îi știm, nu-i așa…. armamentul nuclear nu-i printre preocupările cetățenilor DEMNI și onești, ci…. E preocuparea celor ce fac afaceri ilegale cu străini pt a obține bani mulți, mulți să aibă și pe piept după ce se cară la Belzebut.
REMEMBER – Afacerea Roşia Montană şi implicarea lui Traian Băsescu
http://www.romanialeaks.org/2012/01/afacerea-rosia-montana-si-implicarea.html
REMEMBER – ADINA VĂLEAN SOAȚĂ DE CRIN
Adina Vălean, a trecut în tabăra cealaltă şi a votat împotriva adoptării rezoluţiei prin care se recomanda interzicerea folosirii metodei cu cianuri în minerit. Adina Vălean spune acum că şi-a schimbat poziţia iniţială, din 2007, pentru că s-a documentat mai serios în privinţa utilizării cianurilor.
– seminarul organizat de europarlamentarul Adina Vălean a fost sponsorizat de Roşia Montană Gold Corporation (RMGC).
http://adevarul.ro/news/eveniment/efectul-lobby-eurodeputat-trece-aur–cianuri-1_50ace69e7c42d5a6638b7f31/index.html
REMEMBER : – tot despre soața Crinului, duduia Adina Vălean
” Europarlamentarul Renate Weber a acuzat-o atunci pe Adina Valean ca a organizat evenimentul impreuna cu firma canadiana care ar urma sa exploateze zacamantul, RM Gold Corporation, la care nu a fost invitat niciun opozant al ideii. Mai mult, atunci cand Renate Weber a incercat sa ia cuvantul, Adina Valean i-a taiat microfonul, impiedicand-o sa vorbeasca. ”
Ponta: Voi vota impotriva proiectului Rosia Montana. Antonescu se mai gandeste… ( Crin , soț de Adină Vălean )…
Remember – și luați aminte !!
Dacă Victor Ponta este capabil să-şi respecte cuvîntul dat, atunci ar trebui să-i permită domnului Chiţoiu să lucreze full-time pentru RMGC şi să nu mai piardă timpul în şedinţe la Palatul Victoria şi la minister. Premierul însuşi spunea la începutul lunii mai că decizia guvernului său în privinţa RMGC va însemna garanţii pentru protecţia mediului, renegocierea contractului şi decuplarea totală a proiectului de lobby-ul şi interesul politic şi că decizia va fi luată fie înainte, fie după alegeri sau, adăuga el, “poate niciodată”.
Rămîne însă o întrebare. Ce l-a făcut pe Daniel Chiţoiu să rişte un scandal? Suntem doar cu o săptămînă înainte de locale şi într-o perioadă cu miză mare pentru parlamentarele din toamnă. Ce l-a făcut pe d.Chiţoiu să sfideze programul politic al guvernului din care face parte?
Să ne gîndim că Daniel Chiţoiu face parte din PNL ? Să ne amintim că soţia lui Crin Antonescu, Adina Vălean, a votat în Parlamentul European împotriva rezoluţiei anti-cianuri adoptată în 2010 contrar hotărîrii luate prin vot de conducerea partidului? Să ne amintim că soţia lui Victor Ponta, Daciana Sârbu, a votat atunci pentru rezoluţie şi că s-a pronunţat deschis împotriva RMGC?
Sau să gîndim mai simplu că bursa de la Toronto reacţionează pozitiv la declaraţii precum cea a lui Traian Băsescu în Parlament la începutul anului sau a lui Daniel Chiţoiu de vinerea trecută?
http://www.stelian-tanase.ro/interese-obscure-la-rosia-montana/
…………………………………………………………………………………………………………………..
În fine, altă bombă : newsreporter in 02 septembrie 2013 la 10:00
Descinderi ale politiei din Elvetia si Franta la birourile artizanului afacerii Rosia Montana
Politistii din Elvetia si din Franta au declansat, aproape simultan, descinderi la mai multe proprietati, in general birouri, care apartin sau au o legatura directa cu principalul artizan al afacerii Rosia Montana. Miliardarul Steinmetz este unul dintre cei mai bogati oameni din lume, iar astazi este investigat la nivel mondial in cazul sesizarilor de coruptie din jurul, asa suna comunicatele oficiale, “ unei afaceri miniere de miliarde de dolari”. Prestigioasa publicatie The Guardian precum si Reuters, una dintre cele mai mari agentii de informatii din lume, relateaza in aceste zile pe larg ce se intampla.
mai multe informații despre excroc :http://www.corectnews.com/social/politia-din-elvetia-si-franta-efectuat-descinderi-la-birourile-miliardarului-steinmetz
…………………………………………………………………………………………………………………………………
Sorin Frunzăverde și-a făcut stat în România !!!
Fostul ministru al Apărării se face vinovat de acte de trădare națională și ar trebui închis, mai ales pentru modul în care a acționat ani de zile în vederea constituirii proprietății acestei ficțiuni economico-financiare • Așa se explică, în contextul regionalizării, de ce Sorin Frunzăverde l-a acuzat pe Traian Băsescu că-l spionează și că în România există poliție politică, când, de fapt, autoritățile statului verificau modul în care sute de mii de hectare din județele Caraș-Severin, Timiș, Mehedinți și Hunedoara treceau în posesia Comunității de Avere • Zeci de judecători au consfințit dreptul de proprietate al unor așa-ziși urmași ai grănicerilor Imperiului Austro-Ungar • Unul dintre judecătorii Tribunalului Caraș-Severin a legalizat un statut în care această Comunitate de Avere interzice relațiile cu statul român, altele decât cele diplomatice, interzice membrilor comunității drepturile constituționale și înființează propria forță armată
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/sorin-frunzaverde-si-a-facut-stat-in-romania-102414
dincolo de cate locuri de munca pe orizontala sau verticala,dincolo de ce procent de zornaitori ne rezulta in punga,sa ne spuna domnii pro care apar pe la tv ce drac fac cu imensa cantitate de cianuri care va rezulta si cum mai scapam si de asta cand nici cu cainii vagabonzi nu vad vreo rezolvare.poate don ciuvica are vreo relatie cu extraterestrii si ne rezolva.
1. Unde sunt explicatiile si documentele privind impactul de mediu al procedurii de exploatare folosite de RMGC?
http://www.mmediu.ro/protectia_mediului/rosia_montana/rosia_montana.htm
2. Cine a semnat Acordul mentionat de guvern si la ce data? Cind va fi dat publicitatii documentul?
Guvernul Romaniei
3. Ce localitati si situri istorice sunt avute in vedere pentru relocare in zona Rosia Montana in vederea exploatarii?
Niciunul
4. Care sunt cantitatile estimate oficial de Guvern de minereuri auro-argentifere la Rosia Montana?
Consultati: http://www.rmgc.ro/
5. Va discuta Parlamentul Romaniei inaintea decizie finale si cu cei care protesteaza impotriva exploatarii?
In caz ca nu stiati, Romania este o tara democrata cu o legislatie armonizata cu cea a Uniunii Europene, cu o simpla observatie aici LEGEA MEDIULUI E MAI DRASTICA DECAT CEA EUROPEANA, iar procesul democratic e arhicunoscut si disponibil tuturor.
Acest proiect a fost supus dezbaterii publice chiar de la inceput, organizandu-se numeroase dezbateri, focus-groupuri si alte asemenea intalniri atat la Rosia Montana, cat si in Abrud si in alte localitati din jurul perimetrului. Insa, in 2006 s-au organizat 16 consultari publice pentru Evaluarea Impactului asupra Mediului (14 in Romania, 2 in Ungaria) desi legea impunea organizarea unei singure dezbateri!!!!!
5600 de intrebari a primit RMGC de la Ministerul Mediului in 2007 ca urmare a acestor sedinte, iar RMGC a raspuns acestor intrebari si chiar a modificat Proiectul pentru a rezolva anumite preocupari ridicate de societatea civila!
ATATA VREME CAT MINISTERUL MEDIULUI ESTE INDIFERENT SI NU VERIFICA CONCRET CE URMEAZA SA EFECTUEZE SOCIETATEA GOLD-CORPORATION , VOM AVEA APROBARI PESTE APROBARI , FARA A RASPUNDE CINEVA PENAL .
SUNTM OARE IN AFRICA , DE CE AVEM ACCIZE DE NIMICA PENTRU UN ASEMENEA ZACAMANT ??
ASA ESTE , TOT NE SPUNEA BASE CA SUNTEM O TARA “BANANIERA”….
DAR OARE DE CE INAINTE SA AJUNGA LA PUTERE U.S.L. CODAMNA EXPLOATAREA GAZELOR DE SIST SI A AURULUI DE LA ROSIA MONTANA , IAR ACUM DUPA CE S-AU AJUNS , UITA CE AU PROMIS SI ACCEPTA ORICE , NUMAI SA SE MENTINA LA PUTERE ??
SE TOT DAU PROCENTE DIN SONDAJE , CARE ARATA CA USL ESTE “PE VAL” , EU PERSONAL NECREZAND CA ESTE ADEVARAT …
SA NU SE MIRE USL-UL CA VA AVEA O SURPRIZA LA ALEGERI , ATATA VREME CAT SUNT INDIFERENTI FATA DE POPULATIE !!
DL.ANTONESCU A “LIPSIT” DE PE STICLA , CAT A FOST VACANTA PARLAMENTARA , IAR ASTA SE VEDE IN APARITIILE LUI BASE …INCERCAND SA FURE STARTUL ALEGERILOR…
DACA SE VREA CU ADEVARAT SCHIMBARE , ATUNCI USL TREBUIE SA DIE PREZENT IN TOATA TARA , PRECUM SI IN MARILE CAPITALE EUROPENE , ARATAND INTENTIILE PE CARE LE ARE PENTRU REZOLVAREA CRIZEI ECONOMICE DIN ROMANIA , CREAREA DE LOCURI DE MUNCA ( DOAR AVEM ATATEA DE ADUS LA NIVEL EUROPEAN ) , PRECUM SI REDISCUTAREA TRUTUROR LEGILOR APROBATE PRIN “ASUMARE GUVERNAMENTALA” PE VREMEA REGIMULUI BOC , INCLUSIV LEGEA PENSIILOR UNDE SE PREVEDE O PENALIZARE DE 45 % PENTRU PENSIONAREA ANTICIPATA , FARA A SE TINE SEAMA DE VECHIMEA IN MUNCA A RESPECTIVELOR PERSOANE.
POATE DE DATA ASTA – ANASTASE – VA AJUNGE “LA RACOARE” ACOLO UNDE-I ESTE LOCUL PRIN FAPTUL CA A CONSIDERAT O MAJORITATE DE 98 DE PARLAMENTARI CA UNA DE 170 SI ASTFEL LEGEA “SA TREACA”…
Aseara ,d-l Gadea a dorit o reala dezbatere ,nu e vina lui ca cei care sint impotriva proiectului nu au venit cu argumente concrete . Pe facebook majoritatea ii reproseaza impartialitatea si considera ca neavenita dezbaterea .Asta va da de gindit d-le Radu Tudor cit de greu e sa revii la normalitate(asta vrea Ponta -dezbatere in Parlament),romanii s-au dezobisnuit sa dialogheze pe baza de argumente,sa caute solutii viabile in marile proiecte care influenteaza viata tuturor cetatenilor si viitorul acestei tari.Daca d-l Gadea a ales normalitatea ,dezbaterea si dialogul s-a ales cu etichete absurde ale protestatarilor de serviciu care nu au nevoie de argumente si cred ca iesirea in strada ajunge(sigur ,respect dreptul lor de a protesta dar nu pot fi de acord fara argumente si o dezbatere solida sa se impuna o solutie ).Civismul daca nu e sustinut de argumente se transforma in dictat sau anarhie si nu sintem departe dupa 9 ani de regim basist.Ponta si Antonescu vor avea mult de munca ptr. a impune o viata NORMALA in societatea romaneasca.Ma uitam cit de nepregatit era d-l Cerne care a debitat demagogii ieftine si frinturi din unele materiale(poate reale si documentate)fara a explica concret de ce nu e bun proiectul.Mai mult prof. Piso a adus in discutie argumente generale fara a se referii concret la ce propune proiectul si cit din patrimoniul istoric va fi afectat si cit va fi salvat(la ora asta totul este in uitare).
In concluzie ,va rog nu ma mai jigniti cind iau apararea lui Ponta care vrea transarea acestei probleme intr-o dezbatere reala in forul reprezentantilor poporului.Alternativa e basescu care “il sfatuia pe Ponta sa dea OUG si sa demareze proiectul.E greu sa incerci sa faci din aceasta societate invrajbita de zece ani basescieni o societate a dialogului si dezbaterii reale -d-l Gadea se va fi convins ca e greu si ca ,nemeritat a fost injurat si acuzat de partinire (oricum si d-l Gadea are dreptul la opinie ca cetatean si nu-i obligatoriu sa coincida cu Piata Universitatii.
A nu se confunda protestul din iarna lui 2012 si acest protest ,datele sint altele ,fundamental diferite .
Pontica asta al uslului,care ne-a pacalit cu votarea si la referendum,dar si in toamna,profita de cele doua calitati ale sale,in privinta legii cu Rosia Montana,aia de prim ministru ,cu care voteaza legea si aia de deputat,cu care nu voteaza legea. Asta inseamna ca el aplica “tactica coiului” adica participa,dar nu se baga.
Nea Radule,
Problema este foarte serioasa cu Rosia Montana
Subiectul Roșia Montana este tratat de opinia publică doar din punct de vedere ecologic și ignorat din perspectiva economică. Pe lângă faptul că acest contract încheiat de statul român cu compania Gabriel Resources este unul care deficitar și odată începută exploatarea, întreaga regiune va fi poluată pentru o perioadă extrem de lungă de timp, mai există și alte implicări economice despre care nimeni nu vrea să pomenească. Oare de ce?
Interesant mai este și faptul că Gabriel Resources a efectuat o prognoză impresionantă de extragere a aurului din minereul existent. Conform documentelor din contractul oficial, compania canadiană a preconizat existența a 218 de tone de minereu din care se pot extrage 300 tone de aur și 1600 tone de argint. Statul român are o cotă de participare de 25% și redevența pe care o va încasa este de 6%. Trebuie specificat faptul că statul român va încasa o cotă procentuală din profitul pe care Gabriel Resources îl va face în urma vânzării aurului si argintului extrase din Roșia Montana. Se presupune că dacă uncia de aur se va vinde cu 900 de euro, atunci Gabriel Resources va efectua un profit de 7,5 miliarde de dolari, din care statul va primi 1,8 miliarde.
Ce se întâmplă în cazul în care prognoza de extragere a minereului este eronată?
Lucrurile sunt destul de simple, dacă se vor extrage aur și argint mai puțin atunci automat profitul statului va fi unul considerabil mai mic. Aurel Sântimbrean, de profesie geolog, a activat pentru mai bine de 20 de ani în zona Roșia Montana și a elaborat diverse studii cu privire la minereul existent în zonă. Pentru a face lumină cu privire la aspectul economic, a oferit un interviu publicației Kmkz, unde explică pe larg anumite aspecte despre care se evită a fi făcute publice. Conform analizei sale, zăcământul de la Roșia Montana nu este chiar atât de bogat în aur precum a preconizat compania canadiană.
“Documentația făcea o evaluare de 30 milioane tone de minereu, cu 1,05 – 1,1 grame de aur pe tona de minereu. Ei, pe baza documentației noastre, au recalculat că zăcământ ar fi 218 milioane de tone de minereu din care se pot recupera 300 tone de aur și 1600 tone de argint. Eu la o discuție cu planurile pe masă, pot să le arăt că zăcămintele aurifere de la Roșia Montană sunt distribuite pe verticală. Zonele cele mai bogate au fost și sunt la suprafață și cu cât cobori, conținutul în aur scade. La muntele Cetate, dacă la suprafață conținutul e de 3 grame, la o adâncime de 300 metri ajunge la 0,5 – 0,4 – 0,3 grame pe tona de minereu. Vă dați seama ce diferență? S-ar putea să aibă surprize…“, susține Aurel Sântimbrean.
În acest fel, putem fi siguri că statul român este “păcălit”, cu nună știință sau nu, cu privire la profitul care va fi încasat.
Manevra Roșia Montana
Pe lângă faptul că zăcămintele din Roșia Montana conțin aur și argint, mai conțin și alte multe metale importante. Se mai spune că acel contract de concesiune conține o clauză prin care orice metal recuperat în plus devine proprietatea firmei care efectuează extracția, în cazul nostru Gabriel Resources. În Roșia Montana minereul este foarte bogat în alte materiale și astfel compania canadiană va extrage cantități impresionante de metale importante pentru care nu va plăti nimic.
“În 1973 am recoltat din cariera din muntele Cetate o probă de 350 kilograme de zăcământ și am trimis-o la analiză la Institutul de Cercetări din Baia Mare. Vreau să vă prezint câteva din metale identificate: aur – 1,5 grame pe tonă, argint – 11, 7 grame pe tonă, arseniu – 5000 grame pe tonă, titan – 1000 grame pe tonă, molibden – 10 grame pe tonă, vanadiu – 2500 grame pe tonă, nichel – 30 de grame pe tonă, crom – 50 grame pe tonă, cobalt – 30 grame pe tonă, galiu – 300 grame pe tonă.“, susține geologul român.
Astfel, manevra Roșia Montana se pune în practică și pe lângă faptul că zona va fi poluată pentru mulți ani de acum înainte, statul român este păcălit de mirajul aurului și scapă din mână taxele pentru alte metale importante. Probabil că aceste informații sunt cunoscute în rândul celor care au încheiat contractul de concesiune și probabil că partea lor a fost una impresionantă pentru că altfel nu se poate explica ignoranța de care dau dovadă.
A-ti punctat bine intrebarea sa se vada Contractul care cred ca va fi dezbatut de Parlament Mass Media cred ca o sa fi-e acolo succes
Merită să ne poluăm țara pentru un pumn de bani?
Problema pornește de la acidul cianhidric, care se va revărsa din abundență în Roșia Montana în momentul în care se va începe exploatarea. Acesta este un lichid periculos, folosit cu precădere de autoritățile SUA pentru a-și executa condamnații la moarte, dar și de nazişti în lagărele de concentrare. În acest fel putem face o legătură între ororile pe care le-a adus o minte diabolică, precum cea a lui Hitler, și statul român, care acceptă poluarea mediului cu una dintre cele mai periculoase substanțe din lume.
Acidul cianhidric este un lichid incolor, gălbui, inflamabil, cu o solubilitate bună în apă, cu un miros neplăcut de migdale amare, extrem de toxic. Mirosul asemănător cu cel de migdale se explică prin faptul că semințele de migdale conțin un glicozid cianogen, care sub
acţiunea enzimei hidroxilnitrilază se descompune în glucoză și acid cianhidric. În combinație cu potasiul formează o sare cianură de potasiu, care este utilizată la obținerea aurului. A fost folosit în timpul Germaniei naziste în lagărele de exterminare sub denumirea comercială de Zyklon . Acidul cianhidric este trecut în lista armelor chimice (gaz de lupta) si se obţine in prezenta platinii și la 1000 grade Celsius.
Se preconizează că odată ce exploatarea va începe, aproximativ 134 de kg de acid cianhidric se vor elibera zilnic în natură. La un calcul simplu, putem să realizăm că într-un an de zile aproape 50.000 de kilograme de acid toxic în mediul înconjurător din Roșia Montana. Dacă exploatarea continuă mai mulți ani, Roșia Montana va deveni un fel de Cernobîl, unde nicio vietate nu va mai putea supraviețui. Și atunci, ne întrebăm încă o dată, dacă merită poluarea unei zone întregi pentru o sumă de bani? Nu este numai problema ca infecteaza pamintul, problema este AERUL vaporii de AER care se duc si se aseaza pe plante, pe fructe pe iarba unde pasc vacile alooooo gara va rugam….in ce tara traim?
Gramul de aur este acum 150 lei si a fost chiar si 190 lei iar guvernul face calcule la un pret de 115 lei pe gram… Deci, niste pierderi enorme pentru Romania la care se adauga si o redeventa de 4-6% care este extrem de mica cand aceasta nu ar trebui sa fie sub 20% ca in toate tarile care au zacaminte importante de auri si argint asa cum este si Romania…
Radu, la Mihai in emisiune a fost invitata si Dna Sanda Lungu, agent publicitar Rosia Montata; eu sunt, in principiu, pentru pentru exploatarea aurului; dar, individa asta zicea ca va intra in greva foamei; la banii pe care ii ia din reclame, merita sa stea si nemancata…
http://www.turdanews.net/bloggelu/2013/08/24/protagonista-reclamelor-rmgc-face-sosetute-dar-numai-calcaiul-nu-si-laba-imagini-video-incredibile/
o zi buna!
Domnule Radu Tudor.
Dumneavoastră chiar nu vă pute deloc afacerea asta ? Prin simplul fapt că agentul ei de propagandă era Demisul. Ca orice dictator “latino-european”, gauleiterul suspendat strânge bani pentru când va trebui sâ fugă din țară. Nu va locui el niciodată în Alba.
Redevența aia mică va constitui venit al bugetului de stat. Unde se va duce ? La plata dobânzii împrumutului făcut de “jucător”,,.
Cum ar fi dacă în Anglia, s-ar propune dinamitarea Stonehenge, sau în Franța, a peșterii Lascaux, pe motiv că niște șmecheri au un interes să exploateze distructiv, ceva, acolo ?
Sunteți din Constanța (acolo veți suferi binefacerile gazelor de șist) dar să presupunem că ați fi din Alba. Sincer, spuneți-ne, v-ar conveni ca rapacitatea unor off-shore-iști, combinată cu “inteligența” românească în acțiune să vă distrugă cu excavatorul și dinamita mormintele strămoșilor ?
evident ca nu, stiti bine pozitia mea legata de rosia montana sau gaze de sist.