Salut initiativa cabinetului Ciolos de a desfiinta CNADNR, o pacoste pe capul romanilor. Intrebare : in noua formula de organizare si denumire, vom avea autostrazi si drumuri noi? 

——————–

Guvernul a adoptat, miercuri, o ordonanță de urgență prin care reorganizează C.N.A.D.N.R. și înfiinţează Compania Naţională de Investiţii Rutiere S.A. (C.N.I.R.), o companie distinctă pentru gestionarea infrastructurii rutiere.

În același timp C.N.A.D.N.R își schimbă denumirea în C.N.A.I.R. (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) și va avea ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră. Proiectele aflate în implementare, odată ce vor fi finalizate, vor fi transferate către compania de investiții nou înființată.

C.N.I.R. se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și asigurarea confortului în trafic.
Capitalul social iniţial al C.N.I.R. este în valoare de 50.000.000 lei şi este subscris şi integral vărsat în numerar de statul român până la data de 30 noiembrie 2016, în calitate de acţionar unic care îşi exercită drepturile şi îşi îndeplineşte obligaţiile prin Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant legal al statului român.

Noua companie de investiții poate participa cu capital, în condiţiile legii, la constituirea de societăţi comerciale cu obiect de activitate similar sau conex, împreună cu persoane fizice şi/sau juridice, române şi/sau străine pentru dezvoltarea proiectelor de infrastructura rutiera. De asemenea, poate înfiinţa sucursale, reprezentanţe, agenţii şi alte asemenea subunităţi în ţară şi în străinătate, inclusiv în parteneriat cu Instituţiile Financiare Internaţionale, pentru dezvoltarea unor proiecte de infrastructură de transport.
În ceea ce privește gestionarea proiectelor, C.N.A.I.R. transferă, în mod etapizat, pe o perioada de maximum 3 ani, proiectele de infrastructură de transport rutier către C.N.I.R..

Proiectele care vor fi transferate sunt: modernizarea Centurii Sud Bucureşti; realizarea ring II Centura Sud Bucureşti; realizarea autostrăzii Sibiu – Piteşti; realizarea autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; realizarea drumului expres Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani.
Până la desfăşurarea efectivă a activităţii C.N.I.R., pot fi asigurate servicii suport de către C.N.A.I.R. pe bază de protocol de colaborare încheiat între cele două companii.
Personalul C.N.I.R. este angajat pe bază de contract individual de muncă încheiat conform legii, numai prin concurs.
Sursele de finanțare ale C.N.I.R sunt fondurile externe nerambursabile (pentru perioadele de programare 2007-2013, 2014-2020 și după 2020), sumele alocate de la bugetul de stat și alte surse legal constituite(împrumuturi publice sau de la instituții financiare internaționale). De asemenea, C.N.I.R. încasează lunar de la C.N.A.I.R. un procent de 15% din valoarea rovignetei încasate, tarifelor de trecere a podurilor precum și din alte venituri rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publică pe care le are concesionate, cu excepția veniturilor din concesiunile de spații de servicii și a veniturilor din închirieri.
Măsura guvernului de înființare a C.N.I.R va conduce la dezvoltarea pe termen lung a reţelei trans-europene de transport (TEN-T), pentru funcționarea optimă a pieţei interne comunitare, în strânsă legătură cu realizarea obiectivelor strategiei Europa 2020 privind creşterea economică.

8 COMMENTS

  1. 🙂 🙂 aceeaşi mărie cu altă pălărie! O să facă…praf şi pulbere sau…şterg praful de pe dosare ca să pară noi!

  2. Desfiintarea cnadr inseamna stergerea tuturor sobolanelilor si evident orice sansa de a se putea face ancheta pe viitor, in cazul in care ar aparea un procuror general cu sange in instalatie. Imi este greu sa cred ca asta e decizia lui si nu neo-securistilor.Cum s-a trezit el dimineata cu ideea ca doar asa am putea avea drumuri.Apropo, toate documentele ce nu sunt transferate vor fi secretizate si duse la arhiva ,nu?

  3. Cred ca e o greseala in text: “Proiectele aflate în implementare, odată ce vor fi finalizate, vor fi transferate către compania de investiții nou înființată”. Probabil va referiti ca vor fi transferate catre agentia de administrare, nou infiintata”.

  4. Bucuria este atât de relativă încât nu știu dacă să mă bucur sau nu la aflarea acestei ”BOMBE” de presă.
    Mai ales, m-aș uita la cine(mi) face o așa “bucurie” de care vorbește tot satul. Dacă omul este o catastrofă, dacă ”guvernul meu” este catastrofal, cade totul, pur și simplu. E greu de crezut (cu tot time-out-ul care i s-ar acorda timp de aproape…..2 luni) să facă ceva bun pentru că, ăștia ca ăștia, dar aia care vin aduși de ciolos( un ”Andrei Baciu”, un ”Guseth”, un ”Ghinea” care doarme probabil și-acum cu poza M.C.V sub perna toți drumari, toți podari) de unde să-i scoată dacă nu de la ”șefu” băsescu care are și ”expertiza” și are și oamenii tot unul și unul.
    Eu , in acest caz, sunt convins că omul(dar este ăsta , oare, om sau unealtă?) s-a ghidat după dictonul: ”Și dacă ramuri bat în geam de ce (să) nu tai copacul?”. Părerea mea este că omul a aruncat copilul cu tot cu apa din scaldatoare, mai întâi tăind și apoi măsurând.
    Apoi m-aș uita la cine se bucură. Dacă, de o așa măsură, se bucură băsiștii, joshanniștii sau pnl-iștii de rit nou, fără niciun dubiu aș fi foarte rezervat și mi-ar dispărea orice rictus care ar aduce a bucurie.
    Adevărul este că la noi nu se poate , nu se vrea, nu suntem lăsați să facem ceva temeinic și durabil. Iar măsura astaa, vorba lui Cristoiu, e făcută la plesneală.
    Ne-a bucurat în 2004,ENORM, că a câștigat băsescu.Pe unii, să ne-nțelegem. S-a constat că am greșit. Nici dracu nu și-a pus cenușă în cap că a greșit cu ăsta. De vină n-a fost nicidecum dreapta nici presa, ci…. Năstase și PSD-ul. Trec 5 ani grei, grei de tot cu băsescu și ăsta, Încrucișătorul, câștigă din nou scrutinul Geoană cu PNL-ul alături luând cât Năstase cu PNL-ul… împotrivă. De vină(ați ghicit!) a fost Geoană și PSD-ul. PNL-ul, care n-a adus niciun vot(teoretic) la acest scrutin și presa , desigur cu presa-i alături, a dat vina pe ”vizita lui Geoană la Vântu.
    Mai apoi , bucurie imensă, străzile pline că a venit joshannis Presedinte. E greu de admis că niște minți cât de cât inteligente, cât de cât informate au pus ștampila pe numele iohannis. Acum nici usturoi n-au mâncat nici gura nu le pute ei încercând să vadă și partea plină a paharului care-i mai mult gol.
    De o altă bucurie, cea a ”căderii” lui Ponta când a trebuit să moară oameni , ce să mai zic ? Și astăzi se aud ecourile schimbării ”în bine”. Acum se pare că-i mai rău. Dacă ceva-i rău, vina o poartă desigur Ponta (că a plecat) și , mai apoi, a PSD-ului că nu-i trimit pe ăștia din guvernul meu la…buxelles.

  5. Intrebare : in noua formula de organizare si denumire, vom avea autostrazi si drumuri noi?
    Raspuns: nu

  6. O decizie extraordinara, a mai marit schema MT cu inca o institutie de mancat banii contribuabililor. Vom trai si vom vedea. Apropos de autostrazi n-am vazut tipenie de angajat pe “autostrada” Bucuresti-Ploiesti, macar unul care sa verifice cum e vremea pe acolo.

Leave a Reply to pompiliuCancel reply