O stire aparent banala, care ma umple de nervi si-mi reaprinde frustrarea ca sunt roman. In Polonia, autostrazile construite cu fonduri europene (au atras zeci de miliarde de euro!) au schimbat fata acelei tari. Iar investitiile curg dupa realizarea infrastructurii.
Am mai spus-o si o repet : Ministerul Transporturilor si mai ales CNADNR reprezinta o mare nenorocire pe capul Romaniei. Au avut zeci de miliarde de euro de la bugetul de stat si din imprumuturi in ultimii zece ani. Iar infrastructura romaneasca este, in proportie de 90%, un dezastru. Acuzatia de subminare a economiei nationale capata un sens concret uitindu-se la dezastrul generat de responsabili imbecili – basisti si nebasiti – care au condus Ministerul Transporturilor.
Si ce sa vezi, Polonia a trecut excelent prin ultimii 4 ani de criza accesind aceste fonduri si construind autostrazi, tara avind an de an crestere economica in timp ce toata Europa scadea…
Nu pot sa uit ca Basescu Traian a fost de 5 ori ministru al transporturilor in aceasta tara si ca a lansat faimoasa expresie :”Trebuie sa le scoate romanilor din cap autostrazile”. Ce sa vezi, nefericitul, a reusit ! In atatia ani de ministeriat direct sau indirect (Basescu de 5 ori, Berceanu de 2 ori, Boagiu de 2 ori, Dobre). Plus cei 8 ani de cind e presedinte si a generat cel mai mare haos politic, social si economic din ultimii 20 de ani, cu viziunea sa de mujic afumat si fara cap.
Acum, cititi si voi stirea, sa intelegeti de ce crestinii aia catolici pot si noi o baltim grav cu nefericitii care ne-au condus…..
Autostrăzile construite cu fonduri europene au schimbat Polonia şi au contribuit la reducerea decalajului faţă de economiile occidentale, relatează AFP, citata de Mediafax.
La ieşirea de pe o nouă autostradă între Berlin şi Varşovia este pregătit terenul pentru primul parc tematic de distraţii din Europa Centrală, la Grodzisk, la est de capitala prea Britanie, SUA şză să fie finalizat în 2015. “Pentru un astfel de proiect, nu putea fi un amplasament mai bun decât cel de aici, datorită autostrăzii”, a declarat primarul localităţii Grodzisk Mazowiecki, Grzegorz Benedikcinski.
El a arătat că localitatea se află la 36 de kilometri de centrul Varşoviei, respectiv la jumătate de oră de mers pe autostradă, drum care altfel ar fi parcurs în două ore, din cauza ambuteiajelor. Comparată cu restul Europei, reţeaua poloneză de autostrăzi este încă slab dezvoltată (cca 1.300 de kilometri de autostrăzi şi peste 1.000 de kilometri de drumuri expres), iar şoferii trebuie să aibă răbdare pe drumurile sufocate de camioane, tractoare şi uneori căruţe.
Dar datorită fondurilor europene, Polonia reduce treptat acest decalaj, se arată în articol. Polonia a fost cel mai mare beneficiar al fondurilor structurale şi de coeziune, în perioada 2007-2013, cu alocări de 67,3 miliarde de euro, şi se opune oricărei reduceri a viitorului buget al UE.
Fondurile de coeziune au rolul să ajute ţările membre mai sărace decât media UE să reducă decalajul economic şi contribuie la finanţarea proiectelor de mediu sau pentru infrastructura de transport. Polonia a beneficiat din 2007 de circa 6 miliarde de euro din fondurile europene pentru construcţia de autostrăzi.
Autostrada care leagă Varşovia de Berlin a fost finalizată la timp pentru deschiderea în luna iunie a campionatului de fotbal Euro 2012, co-organizat de Polonia şi Ucraina. Această autostradă urmează să fie prelungită către est, în direcţia Moscovei.
“La Grodzisk totul s-a schimbat. Autostrada a atras noi investiţii”, a spus primarul, invocând formarelurile efect al bulgărelui de zăpadă odată cu proiectul parcului de distracţii, investiţie de 620 milioane de euro.
Benedikcinski a subliniat că parcul va fi singurul de acest timp pe o rază de 1.000 de kilometri, astfel că piaţa este enormă. Circa 160.000 de copii polonezi călătoresc anual în străinătate pentru a vizita un parc generic, în principal Eurodisney din apropierea Parisului sau Heide Park din Germania. Adventure World Warsaw, deţinătoarea proiectului din Polonia, anticipează că parcul de distracţii va atrage turişi din Germania, Slovacia şi Cehia. Parcul va beneficia în afară de autostradă de un nou aeroport în nordul Varşoviei, la Modlin, unde sosesc curse low-cost.