Povesti nemuritoare de la compania de autostrazi. Totul este la viitor…. Comisarul european Corina Cretu a spus clar : nu s-a trimis nici un proiect de infrastructura rutiera la Bruxelles pentru finantare. In 9 luni 

Proiectele postate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, în perioada ianuarie-august 2017, sunt finanţate din Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 şi însumează 13,8 miliarde de lei fără TVA.

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitaţie proiecte de 13,8 miliarde de lei finanţate din fonduri UE: Prioritatea absolută este Autostrada Sibiu-Piteşti

„Prioritatea absolută a Companiei este în acest moment Autostrada Sibiu-Piteşti, parte importantă a Coridorului IV Pan-European. În acest context, au fost scoase la licitaţie anul acesta contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 1 şi 5 ale acestui proiect de o importanţă majoră pentru economia României. Până la sfârşitul anului, CNAIR SA intenţionează să scoată la licitaţie şi documentaţiile pentru proiectarea şi execuţia loturilor 2, 3 si 4 ale acestei autostrăzi, după ce, împreună cu Institutul Geologic Român, va pune la punct documentaţia premergătoare”, se arată într-un comunicat transmis sâmbătă de CNAIR.

Compania a mai scos la licitaţie proiectarea şi execuţia celor patru loturi ale Drumului Expres Craiova-Piteşti, cu o lungime totală de 121 km.

Potrivit CNAIR, podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, pentru care a fost scos la licitaţie anul acesta contractul destinat proiectării şi execuţiei, reprezintă cel mai complex proiect de infrastructură lansat în ultimii 27 de ani în România. După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrală (1.120 de metri).

„Lărgirea la patru benzi a actualei Centuri a Capitalei pe sectorul DN 2 – A2, proiect care pevede demararea unor lucrări de execuţie, reprezintă de asemenea un pas important pentru îmbunătăţirea fluenţei traficului periurban şi de tranzit, în zona de Nord a Bucureştiului”, se arată în comunicat.

A mai fost lansată în acest an şi licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Pasajului de la Mogoşoaia.

Pentru eliminarea punctelor de conflict rutier în cele mai importante zone ale Centurii de Sud a Bucureştiului, CNAIR SA menţionează că a lansat în licitaţie publică documentaţia pentru proiectarea şi execuţia pasajelor Berceni şi Olteniţa. Configurate ca sensuri giratorii suspendate, cele două pasaje vor îmbunătăţi desfăşurarea circulaţiei în aceste zone.

De semenea, unul din cele mai importante proiecte pentru Capitală este Noua Autostradă de Centură, cunoscută şi sub denumirea de Ringul 0, proiect care a fost la rândul său scos la licitaţie publică anul acesta. „Sectorul de Sud, postat în SEAP, face parte din noul Inel de Centură a Capitalei şi va fi similar proiectelor destinate fluidizării circulaţiei în zona metropolelor europene”, mai arată CNAIR.

Printre obiectivele de infrastructură pentru care CNAIR SA a scos la licitaţie anul acesta contracte de proiectare şi execuţie se mai numară: Varianta de ocolire Timişoara Sud, finalizarea Autostrăzii Braşov–Tg. Mureş-Cluj- Oradea (loturile 1,2,3 – Suplacu de Barcău-Borş), lărgirea la 4 benzi a DN7 (Bâldana – Titu) şi Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad.

Tot în acest an Compania a lansat licitaţii publice pentru elaborarea unor Studii de Fezabilitate şi Proiecte Tehnice destinate construcţiei Drumurilor de mare viteză Focşani-Bacău, Ploieşti-Buzău, Bacău-Paşcani şi Buzău-Focşani.

A fost postată pe SEAP şi documentaţia destinată elaborării Studiului de Fezabilitate şi Proiectului Tehnic pentru construcţia drumului de legătură între A3 (Autostrada Bucureşti-Ploieşti) şi Aeroportul Henri Coandă.

CNAIR SA mai are în pregatire proiecte de infrastructură rutieră, în valoare de 17,6 miliarde de lei fără TVA, care urmează să fie lansate în licitaţie publică anul acesta. Alături de documentaţia pentru loturile 2, 3 şi 4 ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti, se mai află în elaborare contracte pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, a sectorului Nădaşelu-Mihăeşti, aferent Autostrăzii Transilvania şi a Sectiunii E, aferentă Lotului 2 al Autostrăzii Lugoj- Deva.

De asemenea, Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a solicitat şi a primit anul acesta aprobări de finanţare de la Comisia Europeana pentru proiectele Autostrăzilor Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva (sector Dumbrava-Deva), precum şi pentru reabilitarea DN6.

La ora actuală se află în analiză la Comisia Europeana cererea de finanţare pentru reabilitarea DN76.

CNAIR SA va mai trimite anul acesta, Comisiei Europene, cereri de finanţare pentru proiectele Autostrăzilor Câmpia Turzii – Ogra – Tg. Mureş şi Sebeş-Turda (faza II).

7 COMMENTS

  1. ” … nu s-a trimis nici un proiect de infrastructura rutiera la Bruxelles pentru finantare. In 9 luni.” Las-o asa.
    Va rog sa faceti o “expeditie” in zona somptuosului si totodata istoricului “Palat CFR” care adaposteste sau ar trebui sa adaposteasca CNAIR-ul & Co, la &Co ma gandeam la tot ce tine de transporturile romanesti o ramura zic eu de strategie nationala. N-ai sa vezi, Parcul din fata Garii de Nord si a palatului e de mai mult de o luna in “reparatii”, bineinteles se schimba borduri se betoneaza aleile s-au taiat o gramada de arboti tineri iar, toamna bate la usa. Asta cu SEAP-ul şi cu documentatiile destinate elaborarii Studiului de Fezabilitate e ceva de domeniul lui Sisif pe multi, multi bani fara nici cea mai mica realizare sau finalitate. Astazi prin legea aia 99 si cu marele SEAP, cele doua sunt cea mai mare piatra de moara in dezvoltarea romaneasca, ingroapa intr-un fel sau altul domeniul achizitiilor in Romania, connaisseurii stiu la ce fac referire. Trebuie de graba gasita si conceputa o noua modalitate mult mai supla si rapida procedura in vederea achitiilor/investitiilor in vederea eliminarii tuturor aspectelor suprabirocratice care infraneaza dezvoltarea romaneasca.

  2. Nu va suparati dar in cazul PSD totul dar absolut totul,mai tot discursul lor bate undeva in viitor ! De exemplu in Bucuresti viitorul parea neincapator ca sa adune toate promisiunile edilei….Cei 4 eventual 8 ani (fereasca cel de sus) nu par a fi suficienti pentru discursurile dansei impecabile dpdv propagandistic parca e acea crainica a televiziunii nord coreene care se adreseaza supusilor…. Acum au trecut si ceilalti colegi la acest instrument propagandiostic,deh,daca e rost sa-i prostesti in continuare pe cei care te-au votat de ce sa n-o faci ? Pana la urma nu ceea ce faci conteaza ci ce crede fraierul ca vei face pana la urma daca inca n-ai facut nimic iar tie nu-ti ramane decat sa-i fixezi asta in cap si te poti considera realizat,ti-ai securizat deja votul lui….Din pacate cei care inteleg f.bine ceea ce se petrece nu au reactie in primul rand in ziua in care ar fi bine,decent, omenesc,sa mearga la vot….

  3. Astia in cei 27 ani de democratie manipulatoare si ma refer la absolut toti scaunarii perindati in politica impreuna cu numitii in functii politic,inclusiv cei care se dau lacrima,au fost chititi doar pentru furat crezand ca nu se va descoperi nicio pata la curul lor,dar,culmea,apar ditamai codoaiele groase dupa care nu mai apar pe micile ecrane! Socant e ceea ce vad in comparatie cu patria noastra unde se construieste doar rezistibilile cazemate personale din tot ceea ce se da financiar pentru o investitie fie si din fonduri europene,dar drumuri si sosele veritabile nu vor sa construiasca! Ma uit cu admiratie la ditamai podurile lungi de kilometri in Cairo,la o super sosea de 3km construita de armata in 8 luni de zile,coala de hartie! Va puteti inchipui ce inseamna seriozitate si munca zilnic! In romanica noastra doar furaciunile si escrocheriile merg perfect! Intro patrie mama Romania unde scaunarii isi fac legi in favoarea lor si comparand cu saracia lucie a peste 30milioane de locuitori in desert orasul Cairo,unde inca mai gasesti copaci verzi si viata e crancena din toate punctele de vedere,daca ai bani poti trai daca nu,vinzi pe strada orice turistilor ca sa aduni ceva bani(aici e si o alta fata a economiei privind familia) inca de la 13 ani dar nimeni nu cerseste sau se plange pentru a primi pomana ajutor de la stat,daca sunt prinsi la furat, sau fara acte in afaceri,le confisca totul si aresteaza pe loc si la noi,scaunarii se alimenteaza din plin din orice sursa,inclusiv celor care sunt considerati sustinatori prin sponsorizari din bugetul de stat! Dupa ce au anihilat locurile de munca, au alungat tot ceea ce inseamna profesionisti din romanica,acum ii fac puturosi! Cum sa scoti asemenea vorbe pe gura daca tu cu ai tai ati fos t cei care ati distrus institutia munca si institutia demnitate inlocuindu-le cu institutiile:nemunca,cersetoria,sponsorizarea lenii,furaciunea si nu numai!
    Ma uit cu stupoare la”cocalarii” politic alesi si nu gasesc decat executarea natiunii romane si distrugerea unei tari! Uitati-va la ei,de cand s-au liit de scaune si functii,habar nu au ce inseamna viata si trai in romanica noastra! Nu mai sunt capabili sa lege o fraza credibila dar se vor pe liste la vot in continuare!
    VA VRETI ETERNI!
    ACEASTA LEGE NU V-O PUTETI DA!?
    Dar la afaceri sunteti acelasi buzunar si interes indiferent de partid!
    Apropo de alegeri, alegatorii i-au aruncat(scuipat)pe cei de la pnl pdl+, si,ce sa auzim, tocmai i-au plantat in functii spre dezamagirea alegatorilor!
    E bine bre nea Dragnea!?

    • Soseaua de 3 km construita cu armata:au taiat un munte in doua,impecabila ,se vede cum a fost muntele taiat in doua,superba imagine!
      Sa vedeti ce poduri uriase si lungi construite de zeci de ani,posibil de 50-60 ani,chiar daca saracia e crancena,mizeria si munca la negru e la ea acasa! Civilizatia e diversa pe glob,dar in niciun caz perversa si parsiva ca-n Romania.

  4. In 9 luni de guvernare si cu majoritate absoluta in Parlament, administratie, CNAIR…cu rezultat zero barat…ce cauta astia la guvernare?

Leave a Reply