Monday, June 9, 2025
21 C
Bucharest

Reguli draconice pentru masini. Consecinta golaniei Volkswagen

Consecintele celui mai mare scandal din industria auto din ultimul deceniu. Golania Volkswagen, cu manipularea testelor de poluare, provoaca niste consecinte foarte dure.

Noile modele de autovehicule vor trebui să treacă, începând din 1 septembrie, nu doar testele de mediu din laborator, ci şi o serie de teste privind emisiile generate în condiţii reale de conducere înainte să poată circula pe drumurile europene, conform unui anunţ al Comisiei Europene (CE).

Verificările emisiilor generate în condiţii reale de trafic (real driving emissions – RDE), alături de testele de laborator, ce au fost armonizate la nivel mondial, vor asigura rezultate mai fiabile şi vor contribui la redobândirea încrederii în performanţa autovehiculelor.

Concret, emisiile de NOx şi de particule, care sunt o cauză majoră a poluării atmosferice, vor fi măsurate mai fiabil în condiţii reale de conducere (testul RDE).

Acest test va completa o procedură nouă, mai realistă de laborator (testul WLTP) pentru toate emisiile, inclusiv de CO2 şi legată de consumul de combustibil, precum şi de NOx şi de alţi poluanţi atmosferici.

Ambele tipuri de teste devin obligatorii începând din septembrie 2017 pentru toate modelele noi de autovehicule şi vor fi introduse treptat pentru toate autovehiculele noi în perioada 2018-2019.

“O trecere rapidă la autovehicule cu emisii zero este în interesul tuturor, având în vedere riscurile pentru sănătatea publică şi mediu aflate în joc. Dar, pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din viaţa noastră şi trebuie să căpătăm iar încredere în această tehnologie. De aceea existenţa unor teste noi şi mai fiabile pentru autovehiculele noi este esenţială. Iar pentru autovehiculele aflate deja în uz, statele membre trebuie să îşi respecte angajamentele, să pună în practică legislaţia şi să adopte măsuri suplimentare, împreună cu toate părţile interesate, pentru a reduce emisiile flotei existente”, spune Comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, Elżbieta Bieńkowska.

În cadrul procedurii de verificare a emisiilor în condiţii reale de conducere (RDE), emisiile de poluanţi sunt măsurate cu ajutorul unor sisteme portabile (PEMS), care sunt ataşate pe automobil în condiţii reale de conducere pe drum.

“Aceasta înseamnă că automobilul va fi condus în condiţii reale de variaţie aleatoare a unor parametri, precum acceleraţia, deceleraţia, temperatura ambiantă şi sarcinile utile”, argumentează Comisia.

Procedura RDE nu înlocuieşte, ci completează testul de laborator, care a fost, de asemenea, îmbunătăţit pentru a reflecta mai bine condiţiile reale de conducere, în special pentru a oferi cifre mai realiste privind emisiile de CO2 şi consumul de combustibil. Pe lângă cele două teste de mediu obligatorii, Comisia urmăreşte revizuirea integrală a sistemului de omologare de tip, un proiect de regulament redactat în replică la la scandalul emisiilor poluante declanşat de Volkswagen în 2015 fiind deja agreat de Consiliul UE.

Hot this week

Secretarul General Rutte : NATO trebuie să crească cu 400 % apărarea antirachetă şi antiaeriană

Secretarul General al NATO, Mark Rutte, urmează să solicite...

Dotare de top pentru Forțele Speciale : Enok cu rachete Eurospike

România se aliniază tot mai strâns standardelor NATO în...

Noua atracție în România : Terra Borza Teutonica

Terra Borza Teutonica, un traseu care conectează 18 localităţi...

MCM Black Sea, la cea de-a patra activare de la lansare

În marja Reuniunii miniștrilor apărării din statele membre NATO,...

Cancelarul Germaniei : să vorbim cu Trump, nu despre Trump

Cancelarul german Friedrich Merz a cerut vineri o abordare...

Topics

Dotare de top pentru Forțele Speciale : Enok cu rachete Eurospike

România se aliniază tot mai strâns standardelor NATO în...

Noua atracție în România : Terra Borza Teutonica

Terra Borza Teutonica, un traseu care conectează 18 localităţi...

MCM Black Sea, la cea de-a patra activare de la lansare

În marja Reuniunii miniștrilor apărării din statele membre NATO,...

Cancelarul Germaniei : să vorbim cu Trump, nu despre Trump

Cancelarul german Friedrich Merz a cerut vineri o abordare...

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară   Tehnologia...

NATO cere membrilor mărirea capacităţilor antiaeriene

NATO le solicită statelor membre europene să-şi extindă de...

Liderul A-HA, diagnosticat cu o boală incurabilă

Morten Harket, solistul principal al grupului norvegian A-HA, al...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img