Dupa ani de zile in care ni s-au promis 400 km anual de autostrazi date in folosinta, reapare vrajeala pe hartie. Ni se promit alte sute de km, undeva peste 15 ani, intr-un ritm de melc. Eu cred ca cei din Transporturi (CNADNR) ori sunt impotriva Romaniei, ori au pus la punct reteta mafiota perfecta nedescoperita de procurorii DNA : cum sa faci praf anual 2 miliarde de euro fara sa faci niste km de autostrada sau macar centura Capitalei.

Potrivit Agerpres, varianta actualizată a Master Planului de Transport, realizată în urma dezbaterilor publice, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă, până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială a strategiei.

După dezbateri a fost propusă construcţia unor sectoare de autostradă care figurau iniţial ca drum expres, respectiv Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Târgu Mureş-Târgu Neamţ (ultimul ca autostradă construită în mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.

Totodată, în document sunt incluse o nouă centură ocolitoare cu profil de autostradă pentru Bucureşti şi mai multe sectoare de drumuri expres care iniţial făceau parte din reţeaua Trans Regio.

“După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.877 kmde drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi”, arată Ministerul Transporturilor.

AFIRMATIILE LUI IOAN RUS

În infrastructura rutieră este ceea ce vedeţi – insolvenţe, falimente, corupţie. (…)

Suntem într-un proces de restructurare şi de reevaluare a unora dintre tipurile de atitudini pe care le-am avut faţă de ceea ce am avut de făcut. Vom reevalua foarte solid şi CNADNR. O companie care ar trebui să fie un jucător mare în piaţa construcţiilor este mai degrabă un intermediar între bugetul statului şi diversele companii private, care lucrează în sistemul de drumuri naţionale, drumuri expres şi autostrăzi”, a spus ministrul Transporturilor Ioan Rus, răspunzând unei întrebări privind poziţia FMI referitoare la gestionarea investiţiilor şi calitatea infrastructurii din România, citat de Mediafax.

 

14 COMMENTS

  1. Legea 51/1991 privind securitatea naţională a României, republicată 2014. Lege nr. 51/1991, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 190 din 18 martie 2014
    Art. 3
    “Constituie ameninţări la adresa securităţii naţionale a României următoarele:
    a) planurile şi acţiunile care vizează suprimarea sau ştirbirea suveranităţii, unităţii, independenţei sau indivizibilităţii statului român;
    b) acţiunile care au ca scop, direct sau indirect, provocarea de război contra ţării sau de război civil, înlesnirea ocupaţiei militare străine, aservirea faţă de o putere străină ori ajutarea unei puteri sau organizaţii străine de a săvârşi oricare din aceste fapte;
    c) trădarea prin ajutarea inamicului;
    d) acţiunile armate sau orice alte acţiuni violente care urmăresc slabirea puterii de stat;
    e) spionajul, transmiterea secretelor de stat unei puteri sau organizaţii străine ori agenţilor acestora, procurarea ori deţinerea ilegală de documente sau date secrete de stat, în vederea transmiterii lor unei puteri sau organizaţii străine ori agenţilor acestora sau în orice alt scop neautorizat de lege, precum şi divulgarea secretelor de stat sau neglijenţă în păstrarea acestora;
    f) subminarea, sabotajul sau orice alte acţiuni care au ca scop înlăturarea prin forţă a instituţiilor democratice ale statului ori care aduc atingere gravă drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor români sau pot aduce atingere capacităţii de apărare ori altor asemenea interese ale ţării, precum şi actele de distrugere, degradare ori aducere în stare de neîntrebuinţare a structurilor necesare bunei desfăşurări a vieţii social-economice sau apărării naţionale;
    g) acţiunile prin care se atentează la viaţa, integritatea fizică sau sănătatea persoanelor care îndeplinesc funcţii importante în stat ori a reprezentanţilor altor state sau ai organizaţiilor internaţionale, a căror protecţie trebuie să fie asigurată pe timpul şederii în România, potrivit legii, tratatelor şi convenţiilor încheiate, precum şi practicii internaţionale;
    h) iniţierea, organizarea, săvârşirea sau sprijinirea în orice mod a acţiunilor totalitariste sau extremiste de sorginte comunistă, fascistă, legionară sau de orice altă natură, rasiste, antisemite, revizioniste, separatiste care pot pune în pericol sub orice formă unitatea şi integritatea teritorială a României, precum şi incitarea la fapte ce pot periclita ordinea statului de drept;
    i) actele teroriste, precum şi iniţierea sau sprijinirea în orice mod a oricăror activităţi al căror scop îl constituie săvârşirea de asemenea fapte;
    j) atentatele contra unei colectivităţi, săvârşite prin orice mijloace;
    k) sustragerea de armament, muniţie, materii explozive sau radioactive, toxice sau biologice din unităţile autorizate să le deţină, contrabanda cu acestea, producerea, deţinerea, înstrăinarea, transportul sau folosirea lor în alte condiţii decât cele prevăzute de lege, precum şi portul de armament sau muniţie, fără drept, dacă prin acestea se pune în pericol securitatea naţională;
    l) iniţierea sau constituirea de organizaţii sau grupări ori aderarea sau sprijinirea sub orice formă a acestora, în scopul desfăşurării vreuneia din activităţile enumerate la lit. a)-k), precum şi desfăşurarea în secret de asemenea activităţi de către organizaţii sau grupări constituite potrivit legii.“
    În condiţiile definirii şi enumerării restrictive a ameninţărilor la adresa securităţii naţionale, apare îndreptăţită întrebarea de ce Sericiul Român de Informaţii şi-a extins atribuţiile în domenii pentru care nu are bază legală?
    Ce lege respectă SRI-ul la nivelul ţării? Cumva au legi nescrise sau interpretabile? Din cîte se vede la nivelul ţării, nimic din ce trebuie respectat ca lege, nu este luat în serios! Rezultă că, denumirea de ,,stat” este doar un cuvînt rostogolit de gurile oricui pentru atingerea scopurilor personale, fie şi afaceri bănoase! Şi ne mai mirăm sau ne întrebăm, cum de am ajuns în halul în care suntem (hoţie, minciuni, mită, excrocherii) menţinuţi forţat?

  2. Sa afle oamenii ca CNADNR este in subordinea Ministerului Transporturilor, deci PONTA cu RUS sunt intre hoti , prosti, ori incompetenti. In zona asta.
    Plus niste comisii parlamentare care le aproba bugetul.

  3. Păi dacă n-au fost în stare ei, americanii, să ne facă autostrăzile, cum am putea să credem c-o să fim în stare noi să ni le facem?!? 😀

  4. Daca DNA doar baga coruptii la pripon fara a recupera prejudiciile cauzate de acestia , vom avea autostrazi in sec XXII !!! Antena 3 a inceput o campanie , binevenita de “recuperare ” a taxelor si impozitelor , dar care nu cred ca va avea efect daca nu se vor promulga niste legi dure in aceasta privinta ! La fel se poate face campanie si in ceea ce preiveste RECUPERAREA PREJUDICIILOR , cauzate de acesti mari “afaceristi ai statului ” , poate guvernul impreuna cu fiscul , DNA , sau cine este diriguitorul in drept ,sa purceada la executari silite -recuperari , altfel se creeaza precedentul si baietii vor continua sa fure pt. ca merita sa faci 2-3 ani de pripon si sa ramai milionar in Euro !

  5. Nu stiu de ce, dar am sentimentul ca n-am sa apuc sa vad o autostrada cap coada gata si sa pot rula pe ea ca un adevarat cetatean european ce ne autointitulam.
    Hotia si minciuna continua. Dl. Serbanescu spunea ca nu exista vointa politica sa se faca o trece (autostrada) peste munti, oricare ar fi ei. Daca ma gandesc una peste alta nu sunt decat 60-100 de km.

  6. La Transporturi niciodata nu e bine sa arunci hartiile dupa ce pleaca un ministru.Tragi alta culoare pe deasupra si te-ai scos,se cheama ca ai initiativa.

  7. Despre reteaua de autostrazi, eu vreau sa spun ca pana una, alta, l-au arestat iar pe Obreja Rudotel pentru 30 de zile in dosarul Bute. Pana sta Elena Urdea si-si studiaza ea toate dosarele impreuna cu avocatii etc., pe boxeur l-au bagat iar 30 de zile, in acelasi dosar in care e bagata si boarfa. Boxeurul, boxeur, saracul! Arestatul de serviciu, asa cum zicea si el! Saracu’ om.

    P.S.: Pe Urdea o aresteaza mai la vara incolo. Bafta. Pa

  8. De autostrazi, tot ceea ce stiu e ca pe vremea Guvernului USL preluaseu povestea cu autostrazile si urma sa o rezolve, Ministrul Marilor Contractii, dl. Dan Sova. Care, de-atunci si pana acum s-a petrecut de la timona acelei povesti, si a multor altora. Asa incat, in ce priveste autostrazile, mai asteptam inca sa vina americanii!

  9. e jale centura capitalei, am rupt masina prin craterele si denivelarile ce nu pot fi nici macar ocolite; e o rusine ca s-au apucat de tronsonul Voluntari -intrare A2 si l-au abandonat lasand un santier ce pune in pericol traficul si siguranta circulatiei.

  10. Reducerea costurilor per km nu se doreste. Daca s-ar dori, rezolvarea depinde doar de fraza “costul pe km nu poate depasi…( sa zicem valoarea medie din UE), indiferent de modificarile/suplimentarile contractuale ulterioare”, introdusa in caietul de sarcini si in contractul de executie. Vom avea ( candva) un ministru care sa impuna acest lucru?

  11. Reducerea costurilor pe km de autostrada nu se doreste. Daca s-ar dori, rezolvarea depinde doar de fraza “costul pe km nu poate depasi…( sa zicem valoarea medie din UE), indiferent de modificarile/suplimentarile contractuale ulterioare”, introdusa in caietul de sarcini si in contractul de executie. Vom avea ( candva) un ministru care sa impuna acest lucru?

  12. Ce sa mai vorbim de drumurile, soselele sau autostrazile Patriei. Faceti o tura prin Bucurestiul iubit. Dupa un asemenea periplu prin “orasul iubit” mergeti cu masina direct la service.
    Cand ma gandesc cati bani bagam in statul asta prin taxe, impozite si rovignete, am merita niste drumuri mai de Doamne ajuta.

Leave a Reply to UzagopigejCancel reply