România are nevoie de un brand și o promovare coerentă, finanțată cu minimum 5 – 6 milioane de euro, a spus, joi, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea, într-o conferință de specialitate.

‘România nu are o imagine proastă. Nu o poți însă identifica turistic. Când spui Austria spui schi, spui muzică, Amadeus, șnițele, Salzburg…Când spui România, la ce te poți gândi? Cam la nimic special. Când spui România, nu se declanșează în ochii unui străin ceva special. Trebuie să folosim declarațiile prințului Charles. Trebuie să spunem că Dracula este în România. Trebuie să ieșim cu ceea ce noi avem și alții nu. Delta Dunării, prezența Apostolului Andrei pe teritoriul Dobrogei, circuite culturale, istoria sașilor din Transilvania, de exemplu’, spune președintele ANAT.

Acordarea primei de incoming agențiilor care aduc turiști străini în România este una din problemele pe care Alin Burcea vrea să o rezolve în regim de urgență, pentru că din cele peste 3.000 de agenții de turism acreditate de ANT, doar circa 30 fac incoming în prezent.

‘Bugetul de promovare al ANT este penibil. Două milioane de euro nu ajung nici pentru participarea la toate târgurile internaționale de profil. ANT nu are bani să participe nici la toate târgurile interne. A apelat la noi, la ANAT, să le dăm gratis. Bineînțeles că le dăm, suntem împreună. Pe ministrul Economiei nu-l interesează tema. Trebuie, ca țară, să avem între trei și zece milioane de euro pentru promovare. Investim în promovare, avem turiști. Nu investim, nu avem. România are cam 2,2 milioane de turiști străini care ne trec granița și iau cel puțin o noapte de cazare, din care circa 1,4 milioane vin pentru business. Bulgaria are 9,8 milioane turiști străini’, precizează Alin Burcea citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, cifra de două milioane euro pentru promovarea anuală este derizorie. Cu atât mai mult cu cât, conform datelor provenite de la ANAF, veniturile din turism ajung la circa două miliarde de euro.

4 COMMENTS

  1. Am dat Vreo 70 mil.euroi pt frunza lui Udrea.Acum iar dam ? Daca investitia nu a dat rezultate sa cerem banii inapoi !! Nu stiu decat sa ceara bani. Ia sa vina si cu proiecte / idei.Gratis !

  2. Cum nu?
    Identitatea turistică e reprezentată prin:
    – trafic de copii,
    – prostituţie,
    – trafic de persoane în formă legală mascată prin turism ca muncitori/slugi care spală cururile şi wc-urile împuţiţilor,
    – escrocheria,
    – furtul în orice situaţie,
    – violenţa şi violul,
    – cea mai sigură ţară în care se poate fura la limita legii,
    – cea mai sigură ţară unde se fabrică acte de orice fel pri lege,
    – ţara în care doar escrocii şi hoţii au cîştig în instanţă,
    – ţara în care orice proprietar poate fi alungat din domiciliu pentru interese uriaşe,
    – ţara în care orice individ din străinătate îşi bagă coada pentru manipulare şi interese în guvernul ţării,
    – ţara în care minciunile şi manipularea este politică de stat, şi sunt destule ca identitate turistică!
    Şi nu credeţi că tot ce am scris este imaginea acestei ţări în străinătate? Luaţi legătura cu ai noştrii care sunt de ani de zile în străinătate!Mai gîndiţi-vă înainte de a faulta!

  3. E drept, România nu are identitate “turistică ” in Nord-America unde reclama se bazează pe clisee grosolane de tipul Austria-șnițel-Mozart (ca sa-l citez pe dl citat in articol) sau Paris-inimioare împreunate-Moulin Rouge (exista si un ghid cu locurile, nu ferite ci expuse vederii, unde cuplurile se pot săruta in voie la Paris). In Europa, lucrurile sunt mult mai nuanțate si ceea ce contează sunt clișeele culturale: Dracula, desigur, produce ceva rumoare, la paritate însă cu litoralul “antic” al Marii Negre (mulți italieni instruiți ma întreaba despre Tomis si alte vestigii “pontice” care s-ar putea vizita pe timpul sejurului la “plaja”), mănăstirile din Moldova sunt o atracție constanta pentru francezi, de exemplu, iar limes-ul carpatic, orașele nemțești de la picioarele munților sunt bine înfipte in imaginarul centro-european (nu doar nemțesc, cehii, ungurii, toți au o slăbiciune pt zona respectiva). Ideea ar fi deci ca pentru America sa se creeze clipuri grosiere cu Romania-Vampiri-Delta +mare (cormorani, apus de soare, nuduri la Vama Veche) iar pentru Europa reclame punctuale pe teme culturale (biserici unde se tin concerte in mod regulat, situri arheologice sau etnografice/sate “conservate” in forme arhaice, festivaluri de orice, târguri, circuitul viilor celebre, etc)-daca tot vrem sa dam de lucru la graficieni, fotografi, specialiști in comunicații e bine sa nu se încurce borcanele. Totuși, un numitor comun exista intre turiștii de peste ocean si cei de pe vechiul continent, anume starea drumurilor, transportul, in general, si siguranța acestuia (fara Găuri in asfalt, hoți de buzunare in tren, șoferi descreierați, poliție dornica de bacșis) dar asta n-are de-a face cu reclama. Oricum, faptul ca e “ieftin” sa mergi in vacanța in România nu mai tine, sunt alte locuri ca Albania, de pilda, unde poți face sejururi pe nimica toata (la moda printre nemți, se pare) sau Croația( la italienii cu Nostalgia lui Marco Polo) unde prețurile sunt încă tentante si marea cat de cat “curată” deci, la treaba, dlor tehnocrati, împărțiti-va-ți pe diplome, care de pe unde vi le-ați luat si iesiti, cu hotarâre, din calapodul Coastei de Azur cu preț redus sau din acela al “fainosagului”. Uitati-va la ceea ce, cu adevărat, ar face lumea vestica sa nu mai confunde Budapesta cu Bucurestii, Mamaia cu Sevastopolul, si Moldovița cu un oraș din Ucraina (asta-i recenta, auzita de la niste americani in piata de fructe de la Padova) adică “inventați, inventați, inventați! Cum ar zice Tătuca.

  4. N-are Romania identitate turistica ? Cu multi ani in urma a avut o identitate turistica puternica, litoralul era plin de turisti straini, incapand cu cehii, polonezii si terminand cu cetatenii nordici. Interesant atunci, pe vremea aceea era loc pentru toata lumea inclusiv poporul muncitor roman.
    Statiunile montane si balneare indeosebi Poiana Brasov, Baile Felix erau pline ochi cu turisti straini si cu totii plecau extrem de multumiti cu dorinta de reintoarcere.
    Cei care au distrus blozonul turistic al Romaniei ar face bine sa o reconstruiasca. Un lucru dovedit, cert, este faptul ca foarte usor este sa distrugi dintr-o pocnitura de degete iar, reconstructia este anevoioasa cu multe sacrificii, specialisti si multi, multi bani.

Leave a Reply to AnonimulCancel reply