Tarom se zbate in mari dificultati financiare. De la ei nu putea fi cumparata o aeronava, iar cu banii primiti Tarom sa-si innoiasca flota. Ce sa zic, intelligent, frumos. Continua investitiile bugetului romanesc in economiile altor tari…

==============

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, miercuri, referindu-se la subiectul achiziționării unei aeronave prezidențiale, că “în cazul în care totul merge bine” va exista deja “o primă aeronavă cumpărată” la sfârșitul acestui an, potrivit Agerpres.

El a afirmat, într-un conferință de presă susținută la Palatul Victoria, că, probabil, avionul va fi unul folosit și va fi cumpărat de la un stat membru al Uniunii Europene.

“Am fost ieri în CSAT, unde am făcut o prezentare a comisiei numite, care este planul nostru de acțiune. Nu s-a vorbit despre bugetare, decât că avem ca punct fix rectificarea bugetară. Guvernul anterior nu ne-a lăsat un buget, nici n-avea cum, pentru acest lucru. Comisia nu era activă când s-a stabilit bugetul acesta. S-au făcut doar pașii de lucru, (…) cum va scrie ANAF o procedură specială pentru această achiziție care, probabil, din motive de economie, va fi una ‘govern to govern’ cu unul dintre statele europene. Ne propunem, în cazul în care totul merge bine, ca la sfârșitul anului să avem o primă aeronavă cumpărată”, a spus Costescu.

Acesta a precizat că autoritățile care gestionează această problemă vor lua legătura cu “toate guvernele comunității europene”, menționând că obiectivul ar fi achiziționarea unei aeronave folosite, care a zburat cel puțin 3-4 ani.

 “Există o procedură pe care o va face ANAF, pentru că este o procedură nereglementată, și vom lua legătura cu toate guvernele comunității europene. O aeronavă prezidențială de obicei se cumpără după cel puțin trei sau patru ani de zbor, pentru că atunci am un anumit istoric al aeronavei și pot să știu despre ea mai multe. Spre asta se îndreaptă și obiectivele noastre, dacă ne întrebați ce vrem — aeronavă nouă sau una folosită. Practica este să iei o aeronavă care a zburat cel puțin 3-4 ani pentru a avea istoricul clar”, a punctat ministrul.

Întrebat dacă se intenționează achiziționarea mai multor aeronave, Costescu a spus că nu poate anticipa, adăugând însă că “practica europeană este să aibă flotile cu între 3 și 5 aeronave”.

“Așa este afară, o să vedem, pentru că noi, de obicei, suntem mai zgârciți decât ceilalți și probabil că vom avea mai puține”, a spus Dan Costescu.

7 COMMENTS

  1. baiatul asta(dan costescu) e dus cu sorcova.viseaza “flotile prezidentiale” de 3-5 avioane intr-o tara care are o aviatie militara carpita si vai de ea.asta se crede in sua,germania sau rusia care isi permit mai multe avioane prezidentiale .asta ii mai trebuia lui wc iohannis.dupa tara mea,guvernul meu,noua mea limuzina prezidentiala si flotila mea de avioane prezidentiale.vai de capul nostru!

  2. pai flota tarom e invechita, avionul prezidential trebuie sa fie mult mai nou decat ce are tarom , sau siguranta nu mai e o prioritate ? altfel il foloseste 2-3 ani si gata.
    depinde si ce model de avion se vrea. tarom doreste oricum sa vanda guvernului cele doua avioane airbus.

  3. Din catastrofă în catastrofă! Şi la toamnă e tot doar pentru el/ei! Pentru ei se găseşte deîndată şi pentru marea masă a populaţiei care trebuie să le dea drepturile: Nu e nimic sustenabil, nu sunt bani la buget, costurile cu drepturile cetăţeanului de rînd sunt uriaşe, amînăm peste un an, vom vedea cînd, să găsim sursa, şi tot înainte precum şoimii patriei, dar ei şi-au mărit salariile şi bonusurile cu peste 50%! Parcă legea era retrasă sau neaprobată! Mincinoşilor!
    E ceva îngrozitor! O prăpastie uriaşă între escrocii hoţi şi omul de rînd din toate punctele de vedere!
    🙂 🙂 şi cică nu este mafie şi corupţie menţinută în România!

  4. Don Costescu ar face bine sa nu huleasca vechiul guvern, ar trebui sa vada de intangibilii de la CNADR pe care-i are in ograda iar, in privinta aeronavei am certitudinea ca printr-un efort concertat stat si privat se poate achizitiona o aeronava prezidentiala mai ales ca am convingerea ca prin CSAT se poate rezolva, totul este sa existe bunavointa si implicare.
    Acum ca o gluma as da sarcina asta DNA-ului sa se ocupe de problema si s-o rezolve intr-un timp rezonabil.

  5. Eu sunt curios daca “geniul” asta crede ce spune! :)) adica aia era problema ca nu avem piloti de teste care sa stie sa “dezvirgineze” un avion…. acolo era baiul…. ca nu o sa isi urce nici o tara zdravana la cap presedintele (indiferent de numele sau) intr-o aeronava netestata… aia este, cred eu clar, dar ca noi (ca tara) nu suntem in stare sa testam asa ceva…. si ca tre sa ne lasam la mana altor puteri europene…… aia… mai usor cu pianu pe scari baieti (si fete- ca sa nu fiu etichetat ca misogin) ca face zgomot……!!!

  6. Mda! In viitorul nu prea indepartat, TAROM v-a fi “inghitita” de exact compania care v-a distribui aeronava prezidentiala. Nimic nu se face acolo, intamplator!

Leave a Reply