Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand vad ca TAROM s-a complacut de ani buni in lipsa unei curse directe Bucuresti-Roma, imi crapa obrazul de rusine ca roman.

Azi nu avem nici o cursa directa TAROM spre Milano, alt oras esential pentru Europa si pentru sutele de mii de romani care muncesc in nordul Italiei.

Iar exemplele pot continua pe banda rulanta.

Numeroase destinatii importante si profitabile au fost cedate in mod dubios unor companii low cost si altor competitori. 

De ce?!

Parteneriat strategic Romania-Italia ? Vax !

Un milion de romani in Italia care au nevoie de curse (si) din partea companiei nationale, nu doar oferta low-cost? Vax !

Cum e posibil sa ai un milion de potentiali pasageri si sa nu operezi toate destinatiile pentru a-i face sa zboare cu tine, sa cumpere bilet TAROM?

Milano, Roma – unele din cele mai importante destinatii turistice ale lumii? Vax !

Romania, traditii? Vax !

Strainii sunt nasoi, romanii sunt mai buni? Vax !

Domnule Director Wolff Werner-Wilhelm, de 3 luni se spune ca un neamt poate pune ordine in haosul de la TAROM. Sper sa o faca, merita sprijinit. Dar rezultatele nu mai pot astepta, drama TAROM dureaza de cel putin 10 ani.

Iar in perioada 2008-2012, a fost produsa o gaura (intentionata?) de peste 300 de milioane de euro !

Pe linga intarzierile cronice ale curselor generate de problemele tehnice frecvente, avioanele cam vechi a venit si renuntarea la destinatii de traditie pentru cei care stiu ce inseamna istoria TAROM.

Salvam TAROM sau il ingropam?!

Suntem obligati sa-l salvam ! E ultima picatura de onoare a noastra in joc !

 

23 COMMENTS

  1. Nu mai este nimic de salvat la Tarom. Expansiunea WIZZ-ului cu greu poate fi ponderată. Curând vor avea 100 de Airbus-uri, toate cu mentenanța făcută la Lufthansa. Și toate astea au fost posibile și datorită migrației masive a românilor.

  2. Nimic nu este mai important ca legile justiției in capul realesului la simulacrul de congres comunist. Trebuie să scape toti de dosare. Doar asta va face pesedeul in urmatoarea perioada. In rest vor lasa tara noastra praduita distrusă pentru ca pot . Au susținerea voastră!

  3. Ce interes au?! Avem aeroporturi cu legaturi in multe tari dar,a fost sau este un reprezentant in aeroporturi pentru supervizare privind comportamentul celor din jur in strainatate,ca o tara ce isi respecta cetatenii? NU! Vedeti ca dezinteresul pentru reforme pozitive este anihilat prin interesul propriu si de grup in ascensiune?! Aproape saptamanal apar anunturi cu locuri de munca in occident, cetateanul trebuie sa achite tot si asta e unica performanta vizibila in Romania”vrei sa muncesti si sa ai un nivel de trai bun,pleaca in strainatate”,aici se vor intampla destule in perioada urmatoare! Poate sa confirme sau infirme scaunarii aceasta idee? Cu siguranta vor ocoli au minti. Raspunsul e clar: Nu!

  4. Ii aveti pe Dragnea, Dancila si toti membrii de vaza ai guvernului zi de zi in emisiuni, uite aici o idee, in loc sa ne intrebam retoric pe blog din cand in cand, nu mai bine ii intrebam pe ei, zi de zi, in fata a milioane de telespectatori?

  5. “Salvam TAROM sau il ingropam?!” Domnule Tudor, sincer nu inteleg titlul si sensul acestuia.
    Stati linistit curse Bucuresti-Roma sunt cu duiumul insa, nu operate de firme romanesti. Atat timp cat in Ministerul Transporturilor e o mare “confrerie” nu ne putem astepta la nimic bun.
    Revenind la titlu, nu inteleg cine sa salveze TAROM, una dintre putinele embleme ale Romaniei, noi cetatenii sau politicul asta, unde toti sunt inruditi intr-un fel unul cu celalalt ?
    Poate salveaza acesta companie doamna Premier, pe care sincer o vad din zi in zi mai crispata. Oricum intreaga societate romaneasca sufera de crispare.

  6. Dle. Tudor, pe bună dreptate infrastructura, în general și companiile de stat, în special, sunt subiecte care trebuie dezbătute în amănunt DAR nu putem avea pretenții până când instituțiile statului nu vor rămâne/reintra în matca lor constituțională. Niciun primar din niciun sat nu poate face investiții de frica inventării vreunui dosar de către
    vreun Portocală soluționat de vreo Bogdan.
    Nu vedem pădurea din cauza copacilor?

  7. Tarom nu poate concura pe segmentul cu destinatiile zilnice (chiar si doua pe zi) ale TUTUROR low-cost-urilor.
    Stiu ca vrei ca Tarom sa iasa din marasmul asta dar in acelasi timp vrei sa aiba o cursa momentan ineficienta, doar de dragul traditiei. Nu e coerenta in ce ceri, cred. Stii prea bine ca si eu am pata pe Tarom, dar nu as vrea sa le cer sa inceapa sa fie eficienti fix pe segmentul unde sigur nu vor putea, de moftul traditiei.

  8. Am crezut sa ne-am lecuit de asa zisii nemti cinstiti si destoinici…Milioane de romani l-au ales pe Klaus in ideea ca vorbeste limba lui Merkel si obtine lucruri pentru Romania si au luat o mare teapa, o teapa nemteasca…In afara de contractele babane pentru arme pentru care Romania a platit de s-a uscat partenerilor strategici si olandezilor care ne blocheaza intrarea in Schengen cu agresivitate altceva nu a obtinut…
    Vesticii au invatat ca nu mai e nevoie sa vina in Romania sa investeasca, apoi sa astepte sa iasa profitul ci s-au abonat direct la bugetul nostru national sa il mulga…

  9. Nu e chiar despre Tarom dar tot in zona aia.

    Domnule Radu Tudor cand mai vedeti vreun nene din asta care a fost la putere in ultimi 30 de ani, ce se crede politician care va explica cum o sa faca el de toate daca il voteaza poporu va rog eu mult sa ii aratati poza asta pentru ca eu cred ca asta e Romania reala.

    https://imgur.com/a/ckhy1

    Va multumesc.

  10. Ca un extrem de fin cunoscator al acestei companii, am o veste proasta: Tarom nu poate fi salvata. Nu ca nu s-ar putea in mod obiectiv, insa proprietarii de facto – Ministerul Transporturilor, politicienii si managerii interni care ii ghidoneaza soarta nu vor asta. Cei de mai sus vor doar sa mai scoata niste bani cat se mai poate, dupa care Dzeu cu mila. Si mai sunt si alte lucruri:
    In primul rand ca la Tarom nu mai exista manageri adevarati, circa 99% din cei care sunt, sunt pusi in functie pe sistemul pile, cunostinte si relatii. Nu au nimic de-a face cu munca, competenta si profesionalismul. Intrebati-o pe dna Laura Nitu, de exemplu, daca poate enumera calitatile si realizarile pe baza carora a ajuns, din simplu agent de control in functia de sef birou space control si apoi brusc si direct sef departament, sarind toate treptele de promovare posibile.
    In al doilea rand structura manageriala a Tarom nu mai are nimic de-a face cu o entitate de business, ci cu o organizatie socialista de dinainte de 1990 – sunt foarte multi directori, multi si inutili. Sunt la fel de multi consilieri, care de fapt consiliaza in nimic, iar rezultatele se vad. Consilierii acestia, ai directorului general neamt, nu numai ca de fapt consiliaza in nimic, altfel s-ar vedea cat de cat rezultatele, dar consiliaza si pe salarii fabuloase. Mai mult, directorul-intrus de anul trecut, cel care venise de la lignit, a plecat dar consilierii sai au rama, cuibarindu-se in posturi extrem de caldute si de bine platite in cadrul companiei. Ei nu au dat niciun examen cand au intrat in companie, pentru ca au venit la discretia directorului general de atunci, si nici cand ulterior au ramas si si-au gasit diverse posturi caldute si extrem de bine platite in companie . Directorul general neamt nu i-a deranjat defel. Mai vrei, draga Radu Tudor, sa cred in profesionalismul si bunele intentii ale acestui om? Hai sa mai credem, hai sa ii mai acordam credit, dar …
    In al treilea rand, Tarom se confrunta cu o mare problema, poate cea mai mare: exodul specialistilor. Din ce ince mai multi angajati valorosi pleaca si nu se uita inapoi, goniti fie de salariile mici pe care le primesc (de unde vrei sa mai ramana bani, dupa plata salriilor fabuloase ale consilierilor, prea multor directori si ale protejatilor lor?) fie de faptul ca nu au nicio perspectiva profesionala de promovare – la Tarom poti asptepta literalmente peste zece ani pana sa promovezi intr-o pozitie superioada executiva sau de management. Daca promovezi. De exemplu, numai saptamanile trecute au plecat prin demisie trei persoane de la contabilitate – venituri. Prin plecarea lor a ajuns aproape imposibila aderularea ctivitatii curente din lipsa de personal. Numai pana angajezi alte persoane in loc, le formezi si le aduci la un nivel suficient de prestatie trec luni si luni. A facut cineva ceva pentru retentia acestor persoane? Nu. Si aici ajungem la cea mai dureroasa problema: in ciuda situatie sale extrem de precare in acest moment, Tarom nu doreste sa atraga specialisti care pot contribui semnificativ la imbunatatirea situatiei sale . Pare usor absurd, dar asa este. Te-ai astepta la un val de recrutari masive, care sa aduca suflu si sange nou in companie. In realitate lucrurile se intampla exact invers, in companie este la ora actuala imposibil de intrat. Poti sa fii si Einstein, daca nu ai pilele, cunostintele si relatiile potrivite, nu ai ce cauta pe usile respective. Stiu, e absurd dar asta e stiuatia de facto.
    Poate ar merita, domnule Radu Tudor, un serial pe acest blog cat si la Antena 3 dedicat companiei nationale si ceea ce se intampla acolo.
    Sa nu inchei fara sa mentionez un lucru: stiti ca la directia comerciala Tarom, cea care ar trebui sa aduca grosul veniturilor in companie si despre care directorul general se tot vaita saptamanile trecute ca au scazut din nou vanzarile, sunt doua directoare comerciale?

  11. Si daca aici s-ar termina problemele..
    Domnule Tudor, astea sunt nimicuri … din pacate pentru Tarom
    Compania se afla intr-o situatie mult mai grava, situatie cunoscuta pana la un anumit nivel dar tinuta “la secret” de catre actualul director general (salvatorul Tarom), ajutat de gloata de consilieri ce au ajuns in Tarom din cele mai ascunse colturi ale inchipuirii diabolice. Din pacate situatia reala nu este cunoscuta nici la nivelul Ministerului, nu mai vorbim de Ministru, iar ce se comunica acolo este total eronat, pe principiul “comunicam strictul necesar, ca sa nu se creeze agitatie prea mare , ca sa nu puna intrebari prea multe”.
    Printre somitatile venite pe post de consilier al directorului general se numara “specialisti in aviatie” din urmatoarele structuri ale statului : Corpul de control al Primului Ministru, DLAF, Directori de cabinet ai unui anumit Prim Ministru, oameni de casa ai unor viceprim-ministrii(fara portofoliu) sau altii ce sunt sau au fost anchetati pentru diferite infractiuni (cum ar fi spalarea de bani in Republica Moldova). Acum, intr-un mod normal s-ar pune intrebarea logica “ce fac acolo ?”. Pai ce sa faca, nimic bun pentru Tarom, cauta metode pentru a “eficientiza” anumite zone de mare interes financiar ale companiei. Mai discuta despre o metoda de a externaliza niste servicii catre diferite companii (germane, de preferat), chestii normale , de eficientizare si redresare a companiei. Cum au ajuns la Tarom ? Prin derogare de la procedura de recrutare, caci este in pixul directorului general, director general ce salveaza compania oferindu-le salarii de pana la 10 ori mai mari decat ale unui angajat al companiei – angajat de 10 , chiar 25 ani.
    Dar nu despre salarii este vorba. Este vorba despre modul in care opinia publica, chiar si oficialitati ale statului sunt pacalite de anumite grupuri de interese prin acest manager de success adus la Tarom.
    Concret, ce se intampla in acest moment in Tarom. Se semneaza contracte paguboase de tip charter, se vand avioane scoase din operare fara o logica normala, se aproba bugetul facut din pix “ca sa dea bine, sa aratam ca facem treaba”, se lucreaza la o strategie a companiei de care nu a auzit nimeni din lumea aviatiei pana acum, avem Director Comercial si Marketing o persoana ce a distrus o ruta a Taromului prin profesionalismul de care a dat dovada (dar merita functia, caci are conexiuni unde trebuie), se inchid / deschid rute in baza unor analize financiare si operationale facute la o cafea, se cumpara avioane ce vor aduce un profit imens (intradevar , nu se specifica pentru cine profitul), se “reorganizeaza” compania in baza unor principii contrare oricarei logici intr-o companie aeriana normala, se “eficientizeaza” serviciile oferite pasagerilor, se intampla lucruri bune la Tarom.
    Ce este tragicomic, acesti experti la un moment dat intrebau prin companie ce este acela un APU si de ce avem nevoie de el. Realizeaza cineva ca acesti oameni nu au nicio tangenta cu domeniul in care isi desfasoara activitatea in acest moment? Mai sunt si platiti pentru asta? Poate peste 10 – 15 ani vor invata ceva …

    Dovezi pentru afirmatiile de mai sus ? Exista in companie aceste dovezi, trebuie doar ca cineva sa vina si sa le ceara, dar cine sa vina si sa ceara avand in vedere ca institutiile abilitate pentru a adresa acele intrebari stau pe scaunul de consilier si in alte functii ale companiei Tarom? Poate ne raspund domnii Tudose si Ciolacu la aceasta intrebare , zic si eu, asa … ca idee, caci tot nu stim cine si-a impus oameni in Tarom.

    Intr-un episod viitor , poate (dar nu prea vad rostul) …
    Cum se iau deciziile in Consiliul de Administratie, cum se fac adresele catre Consiliul de Administratie pentru a fi aprobate fara probleme, rolul sindicatelor si cum sa domnesti la Tarom fara scandal, cum se schimba procedurile peste noapte ca sa fie bine.
    Putem face un roman de sute de pagini fara probleme, din istoria Tarom , istoria recenta , din ultimele 6 – 7 luni.

  12. Buna tuturor, ca un alt fin cunoscator al “activitatii” actuale din Compania TAROM, a acestor super -incompetenti vreau sa fac si eu public niste golanii actuale pe 2017-2018. Mai nou prin TAROM unii dintre consilierii adusi de pe acasa din cauza faptului ca mureau de foame si cunosteau si ei pe cineva unde trebuia au fost angajati cu acte in regula in Compania TAROM cu niste salarii de aprox 13500 RON / luna, adica undeva pe la 3000 Euro/luna. Acesti indivizi se lauda in fata tuturor angajatilor TAROM ca fac parte si reprezinta partea “autoritatilor statului roman” pentru a se pozitiona abuziv si epata totodata in marii salvatori ai TAROM. Ma intreb ce cauta acesti derbedei intr-o companie aeriana de stat ? Nu cumva aceste atitudini si comportamente aberante ale unor consilieri ( unul implicat dupa cum spune presa in spalare de bani prin Moldova – George Panaite CIOCA, iar altul de pe la Baia Mare de pe la o firma obscura de apartament, ajuns de curand pe la IT, Manager TAROM, pus abuziv in functie de acest Lup Siguratic pe nume WOLFF. Intreb si eu daca Lupul stie, sau dacă a stiut, ca acest individ plin de diminutive ( Ionut Mihaita CARABA IT Manager cum se recomanda ) nu are nicio calificare in domeniul tehnic IT, fiind economist ?. Verifica domne cineva aceste lucruri ? Acesti indivizi consilieri, care se lauda ca ar fi din partea autoritatilor statului roman nu cumva se incadreaza si contravin codului penal ? parca ceva de genul, uzurpare de calitati oficiale folosite cu premeditare pentru intimidare ? intimidarea angajatilor in scopul de a-si vedea de achizitiile facute asa cum vor ei ? Alo autoritatile statului !!! astia au pus deja la cale devalizarea acestei companii nationale in cel mai scurt timp posibil prin achizitii “la urgenta ” cu caiete de sarcini fabricate de acesti indivizi si cu concursul unora din interiorul TAROM. Hei, autoritatile statului roman, aude domne cineva ? se duce domne cineva sa-i ia pe astia la intrebari sau iesim cu ciomegele sa le crapam capetele ?
    Ce ne mai miram de Tarom știe cineva ca au un membru in consiliul de administratie un tip Panaite, care detine o firma ” Directia de Investigatii DIPI SRL ” adica ceva similar cu cea de la MAI ( fost UM 215 ) doar ca este precedata de SRL. Voiam sa o intreb pe D-na Ministru Carmen DAN si Autoritatile Statului Roman, daca cumva Ministerul Afacerilor Interne al statului roman si-a externalizat cumva servciile de informatii si protectie interna catre aceasta firma? Sa stim si noi daca ne facem bagajele pentru exod ? In ce tara traim ? Cum se poate sa se valideze ca disponibila o asemnea denumire de catre cei de la Registrul Comertului , ca vreau si eu sa-mi fac o firma “Politia Romana SRL” si inca una “Directia Nationala Anticoruptie SRL” in cazul in care ar fi disponibile. La multi ani Romania SRL !

  13. iar altul de pe la Baia Mare de pe la o firma obscura de apartament, ajuns de curand pe la IT, Manager TAROM, pus abuziv in functie de acest Lup Siguratic pe nume WOLFF. Intreb si eu daca Lupul stie, sau dacă a stiut, ca acest individ plin de diminutive ( Ionut Mihaita CARABA IT Manager cum se recomanda ) nu are nicio calificare in domeniul tehnic IT, fiind economist ?.

    Dl. Ionut “Mihaita” Caraba a absolvit o facultate neimportanta de economia afacerilor, prin Baia Mare. Firma obscura de apartament se numeste Trencadis (site http://www.trencadis.ro) si a ” castigat ” anul trecut licitatia pentru “noul” website Tarom. Coincidenta, la doar cateva luni dupa castigarea licitatiei a aparut si dl. Caraba in Tarom, adus de fostul director de la lignit, Eugen Davidoiu. Trencadis s-a remarcat per total printr-o prestatie la limita inadmisibilului si indraznesc sa spun a submediocrului – acum trei saptamani, de exemplu, site-ul a cazut total exact in timpul unei intalniri Tarom – Trencadis, dovada a inaltului profesionalism al serviciilor respective. In rest, nu-mi fac iluzii ca dl. Wolff nu stie de necalificarea lui Ionut Mihaita, insa sigur a fost nevoit sa il numeasca din ratiuni politice si de increngaturi de partid si probabil si de stat. Mihaita e la impuse. Probabil, cum scrie mai sus, se fac anumite contracte si anumite licitatii cu dedicatie pentru anumite firme, iar Ionut Mihaita trebuie sa fie in locul si la momentul potrivit. E doar o supozitie, evident ca nu am probe, dar prea se leaga multe lucruri. Oricum, e destul de lucru pentru institutiile abilitate sa faca lumina in toata increngatura si dubioseniile astea.

  14. Au apărut din nou articole comandate și fake news – despre Tarom.

    http://m.capital.ro/exclusiv-tarom-isi-muta-sediul-si-taie-in-carne-vie-renegociem.html

    Niște lăudăroșii și niște escroci. Își asuma merite pe care nu le au. Însăși prin asemena stiri pun compania Tarom intr-o situație penibila. Uitați-va ce scrie lumea. Ăștia din conducerea Tarom impreuna cu consilierii și au făcut niște salarii de cazinou spate . CEO 10000 euro/ luna , Dir fin 8000 euro/luna, un consilier ( sunt vreo 12 ) are pe luna 13500 ron adică 3000 euro. Sunt disperați ….. de aia dau și stirile astea, sa dea bine in poza și vezi doamne sunt niște capacitați in ale managementului . …vax … vom vedea când se inchide anul financiar ce dezastru va fi. Domnule Ministru al Transporturilor ăștia va prostesc pe fata. Doamna Prim Ministru Dancila trimiteți Corpul de control sa verifice balivernele astea din presa despre Tarom. Când au fost atacați de Ryanair și de Wizz nu a ieșit nimeni in presa sa i combată. Acum este plină presa cu lăudăroșenii și minciuni și ilegalitați ce se pregătesc in compania României pe fondul distrugerii atenției. Revenim cu continuarea

Leave a Reply