Se spulberă încă o manipulare a extremiștilor : România a produs peste 500.000 autoturisme anul trecut. PARTIDELE ȘI POLITICIENII ANTI-OCCIDENTALI MINT GROSOLAN CÂND SPUN CĂ ÎN ȚARA NOASTRĂ NU SE MAI PRODUCE NIMIC.
Ford Transit&Tourneo Courier, Ford Puma dar şi noul Dacia Duster au dus producţia auto din România la un volum record de peste 560.000 de maşini, potrivit calculelor făcute de Ziarul Financiar pe baza informaţiilor din piaţa auto dar şi din raportul la bursă al Ford Otosan. Volumul aduce astfel o creştere de 10% faţă de 2023, fiind cel mai bun an înregistrat vreodată de industria românească. Volumul record vine în condiţiile în care la nivel european producţia auto a fost puternic lovită, marcând un uşor declin faţă de 2023, iar concurenţa dinspre China pune tot mai mare presiune pe producţia europeană.
Campionii creşterii producţiei sunt de departe cei de la Ford Otosan. O tranzacţie care a ridicat întrebări în 2022 s-a dovedit a fi pariul câştigător pentru România. Intrarea uzinei de la Craiova sub “umbrela” Ford Otosan a adus în Bănie o producţie record de 250.670 de autovehicule în 2024, în creştere cu 31% faţă de 2023. 2024 a fost un an complet pentru Courier, noua utilitară din gama Ford. Mai departe, a doua jumătate a anului a adus Puma facelift, cel mai bine vândut Ford din Europa şi cea mai bine vândută maşină din UK, unde merg aproape o tremie dintre maşinile produse la Craiova. Mai mult, Puma a reprezentat în primele 9 luni din 2024 aproape 40% din vânzările Ford din Europa.
Producţia Ford Otosan din 2024 a fost completată de cea a Dacia, care s-a ridicat la circa 310.000 de maşini volum sub cel din 2023, dar care vine în condiţiile în care uzina pregăteşte deja noul Bigster, iar Sandero a plecat alături de Jogger în Maroc. Miza anului 2025 va fi Bigster, primul SUV compact al Dacia care poate duce uzina de la Mioveni spre capacitatea sa maximă de 350.000 de maşini.
Mai mult, şi Ford Otosan vrea să apese şi mai tare pedala de acceleraţie în 2025 – va urma noul Puma Gen-E, primul autoturism electric produs în România, scrie www.zf.ro.