Bruxelles-ul s-a confruntat, miercuri dupa-amiaza, cu doua amenintari cu bomba, una la Gara de Nord, iar alta la Parchetul din capitala belgiana. Spre seara, alte doua noi alerte cu bomba au fost semnalate la aeroportul si gara din Charleroi.

Intr-un alt incident, doi politisti au fost injunghiati in suburbia Schaerbeek din Bruxelles, iar anchetatorii merg pe varianta unui atentat.

Primele alerte cu bomba au fost la Bruxelles

Ca urmare a amenintarilor, circulatia a fost complet oprita in Gara de Nord din Bruxelles, asa ca niciun tren nu a mai iesit, niciunul nu a mai intrat, a confirmat compania feroviara Infrabel pentruVTM News.

De asemenea, Politia a evacuat in totalitate Gara de Nord, iar trenurile au fost nevoite sa opreasca la Schaerbeek sau la Brussels Midi. Si alte mijloace de transport in comun care aveau ruta prin zona au fost deviate.

Pe de alta parte, autoritatile au evacuat si cladirea in care functioneaza Parchetul din Bruxelles.

Potrivit unor surse, Politia ar fi primit un apel anonim in care o persoana a amenintat ca doua bombe au fost amplasate in Gara de Nord si in cladirea Parchetului din Bruxelles. Asadar, autoritatile belgiene au intervenit rapid, intrucat iau foarte in serios astfel de amenintari.

UPDATE 16:10 – Fortele de ordine si genistii au cautat presupuse bombe in zonele vizate de amenintare, insa nu au gasit nici urma de explozibil, asa ca au stabilit ca a fost vorba despre o alerta falsa. Autoritatile incearca sa afle acum cine a dat telefonul anonim la Politie. Traficul feroviar a fost reluat.

Doi politisti injunghiati

Intr-un incident separat, doi politisti au fost injunghiati de un atacator, in suburbia Schaerbeek din Bruxelles.

Atacatorul inarmat a fost arestat, dupa ce a incercat sa loveasca un al treilea politist. Acesta din urma a deschis focul si l-a impuscat in picior pe suspect. Cei doi ofiteri raniti, desi injunghiati in gat, respectiv in stomac, se afla in stare stabila.

UPDATE 17:58 Anchetatorii au gasit dovezi care arata ca atacatorul celor doi politisti ar fi actionat ca parte a unui atentat terorist, a anuntat Parchetul federal belgian.

Nu se stie inca daca atacul are vreo legatura cu amenintarile cu bomba de la Gara de Nord si Parchetul din Bruxelles.

Amintim ca in cartierul Schaerbeek au crescut doi dintre jihadistii care s-au aruncat in aer pe aeroport si la metroul din Bruxelles, in urma cu sapte luni. De altfel, suburbia este cunoscuta pentru extremistii islamisti care locuiesc acolo intr-o mare comunitate de musulmani.

UPDATE 22:28 Si alertele de la Charleroi au fost declarate in urma unui apel telefonic anonim, iar autoritatile au decis evacuarea garii si au luat masuri de securitate suplimentare la aeroport. Traficul feroviar a fost perturbat, iar cateva curse aeriene au inregistrat intarzieri.

Dar, la fel cum s-a intamplat in cazul alertelor anterioare, verificarile efectuate au infirmat existenta vreunui pericol, scrie ziare.com

3 COMMENTS

  1. Alooo! DNA! Aici în acest caz ce spuneţi?
    …Au trecut zece ani de studii și zeci de milioane de euro cheltuiți pe studii de fezabilitate ce stau prăfuite în sertare. Astfel poate fi descrisă istoria autostrăzii Iași-Târgu Mureș, proiect despre care acum ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, anunță că va fi început cât de curând…
    Copiez parte din articol(nu e vorba de publicitatea site-ului sau a tv respective)!!!
    **Istoria zbuciumată a proiectului Tg Mureș – Iași
    Mai 2007 – Este publicat anunţul de participare pentru licitaţia “Elaborare Studiu de Prefezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Sculeni”
    Iulie 2007 – Contractul “Elaborare Studiu de Prefezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Sculeni”, este atribuit firmei Iptana.
    Septembrie 2009 – CNADNR scoate la licitaţie realizarea SF pentru întreaga autostrada Târgu – Mureş – Iaşi, împărţită pe trei loturi.
    Februarie 2010 – Pentru segmentul Târgu Neamţ – Ungheni, studiul de fezabilitate a fost contractat, în urma licitaţiei, firmei spaniole Inocsa Ingenieria. Suma plătită 3,1 milioane lei.
    Februarie 2010 – Apare anunţul de atribuire prin care firma SC Search Corporation SRL va întocmi studiul de fezabilitate pentru autostrada Tg. Mures – Ditrău. Alți 3,2 milioane lei sunt angajați. Totodată, este atribuit şi contractul pentru revizuire SF Ditrău -Târgu Neamţ către Iptana. Valoarea este de 3,8 milioane lei.
    Februarie 2011 – SF Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş este finalizat şi depus la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) pentru avizarea coridorului de expropieri a terenurilor şi clădirilor.
    Iulie 2012 – Ministerul Transporturilor elaborează indicatorii tehnico economici pentru proiectul autostrăzii Târgu Mureș-Iași. Costul priectului este estimat la circa 8,9 miliarde de euro, faţă de cei 6,14 miliarde ce apăreau în primul SF.
    Ianuarie 2013 – Premierul Ponta îl mandatează pe ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, să se ocupe de autostrada Iaşi – Tg. Mureş.
    Iunie 2014 – Compania de Autostrăzi, aflată neoficial în subordinea lui Dan Sova, ministru la Transporturi la acel moment, scoate la licitaţie realizarea SF-ului pe cele trei sectoare ale autostrăzii: Tg Mureş – Ditrău, Ditrău – Tg. Neamţ şi Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni. Costul estimat, între 22,92 şi 27,11 milioane de euro.
    Februarie 2015 – Sunt deschise ofertele depuse în cadrul licitaţiilor de reactualizare a unor SF. Ofertele pentru două din cele trei loturi sunt anulate integral considerându-se că nu erau conforme. Rămâne în picioare oferta firmelor Consitrans-Search Corporation pentru Tg Mureș-Ditrău însă contractul se suspendă în vara anului trecut considerându-se că trebuie făcut mai aproape de momentul începerii lucrărilor.
    **http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/aniversare-autostrada-iasi-tg-mures-implineste-zece-ani-de-studii-de-fezabilitate-580721
    Ce aţi făcut bă nemernicilor cu ţara asta??? Luaţi d’aici şi vă convingeţi!
    **Serviciile secrete romanesti au intrat in posesia unor informatii pe cat de halucinante, pe atat de greu de fructificat din punct de vedere operativ. Pentru ca, unii dintre angajatii romani de la conducerea unor importante companii cu capital strain au anuntat ca sefii trimisi din strainatate le-au interzis pur si simplu sa mai lucreze cu firme din tara noastra, relateaza ziarul National. Practic, le-au transmis ca, sub diverse pretexte, firmele romanesti sa nu mai fie agreate nici macar la licitatiile organizate de catre multinationale si acestora sa nu li se mai acorde niciun fel de contracte. Nici macar cele de subcontractare a lucrarilor aferente unor contracte derulate cu statul roman!**
    http://www.stiripesurse.ro/romania-in-razboi-economic-embargoul-austriac-impus-firmelor-romane-ti_1155524.html
    Materialul e mai mare dar merită citit pentru informare!
    E normal să ”agăţi ” politicienii pentru imagine dar afaceriştii şi escrocii ocoliţi ani la rând?
    …şi vă plângeţi că nu pot fi recuperate prejudiciile!!!
    Prea bine se văd şi se simt toate la nivelul pământului ca să mai credem în vorbe vorbite!

  2. din datele recent publicate de bei privind situatia companiilor romanesti, prima companie cu capital integral romanesc e pe locul 17 cu o cifra de afaceri de 60 milioane. sunt atat de tari si fara frica de dna si concurenta incat sunt in tratative cu o firma nemteasca pentru a o vinde cu ….20 milioane! per total firmele romanesti din economie reprezinta sub 10 % din total iar numarul lor se subtiaza pe zi ce trece cu ajutorul dna si al guvernului. ce sa mai zic de atacul permanent la adrsa micilor afaceri gen pfa. daca economia e in mana companiilor straine, daca sistemul bancar e in mana strainilor, daca guvernul e in mana strainilor, daca politica noastra e practic in mana strainilor noi ce mai cautam pe aici ca se pare ca nu mai o tara a noastra decat declarativ.daca mai luam de buna si o stire ca multinationalele cu management austriac au directiva de a nu mai conlucra cu putinele firme ronanesti ramase pe piata atunic sa stinga cineva lumina ca si asa ardem gazul degeaba.

Leave a Reply to părere...Cancel reply