Friday, May 9, 2025
12.6 C
Bucharest

Statul român are nevoie de o aeronavă oficială

După ce s-au publicat cheltuielile cu avionul închiriat de fostul preşedinte Klaus Iohannis, a reapărut dezbaterea privind existenţa unei aeronave a statului român, pentru zborul demnitarilor.

Dacă adunăm toate costurile zborurilor preşedintelui, premierului, miniştrilor, secretarilor de stat, specialiştilor din ministere şi ale altor angajaţi ai statului, probabil suma va fi mai mică decât rata lunară pentru un avion nou, achiziţie sau leasing operaţional. Plus costurile de exploatare şi mentenanţă, deloc neglijabile.

Dar aici nu e vorba doar de aspectul financiar.

România nu poate pretinde că e un stat respectabil, UE şi NATO, câtă vreme nici măcar la vizitele oficiale nu putem avea o aeronavă pe care să fie scris numele ţării.

N-au fost puţine momentele când demnitarii români au zburat şi cu aeronavele militare de transport C 27 J Spartan, în lipsa unei variante mai bune.

Statul nostru a avut o companie, ROMAVIA, în cadrul MApN. Pentru că, la un moment dat, nu avea rezultate financiare strălucite, compania a fost desfiinţată din ordinul lui Traian Băsescu. Pentru el era mai uşor să omoare, decât să repare. Să facă rău, în loc să facă bine.

Un avion guvernamental, aflat în dotarea Forţelor Aeriene Române, care să aibă 20-30 de locuri pentru delegaţii oficiale, oameni de afaceri, presă e o necesitate maximă azi.

Suntem interconectaţi, avem vizite numeroase, interese politice, economice şi de securitate ce presupun dialog permanent, faţă în faţă, cu aliaţii noştri.

TAROM e într-o situaţie precară, sunt prea multe destinaţii lipsă în programul lor de zbor, mai ales în Europa. De America nici gând, prin Orientul Mijlociu câteva şi gata. Ţară mică, viziune sub genunchiul broaştei.

O aeronavă bine întreţinută de Forţele Aeriene Române, cu echipaj bine pregătit, care să zboare în toate destinaţiile continentale şi trans-continentale, este în clipa de faţă o necesitate, nu un lux.

Cu o condiţie : toţi demnitarii statului român efectueze deplasările, cu o planificare centralizată şi bine organizată, pe destinaţiile clasice (Bruxelles, Paris, Berlin, Londra, Washington, etc) cu această aeronavă.

 

Hot this week

Războiul India – Pakistan, 125 de avioane de luptă în aer

Lupta de miercuri dintre avioanele de luptă pakistaneze și...

Analiza la zi privind invazia Rusiei în Ucraina şi impactul asupra securităţii României

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (6 mai, ora 22:32) - Emisiunea:...

Concorde, monument istoric

Rachida Dati, ministra franceză a Culturii, a anunţat că...

O navă spațială din epoca sovietică se va prăbuşi pe Pământ

O navă spațială din epoca sovietică, care nu a...

Teorie fabuloasă despre pămânurile rare

Pământurile rare 'nu sunt rare, singura provocare este separarea...

Topics

Războiul India – Pakistan, 125 de avioane de luptă în aer

Lupta de miercuri dintre avioanele de luptă pakistaneze și...

Analiza la zi privind invazia Rusiei în Ucraina şi impactul asupra securităţii României

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (6 mai, ora 22:32) - Emisiunea:...

Concorde, monument istoric

Rachida Dati, ministra franceză a Culturii, a anunţat că...

O navă spațială din epoca sovietică se va prăbuşi pe Pământ

O navă spațială din epoca sovietică, care nu a...

Teorie fabuloasă despre pămânurile rare

Pământurile rare 'nu sunt rare, singura provocare este separarea...

Primul Ferrari electric

Primul Ferrari electric Constructorul auto italian Ferrari va demara procesul...

Procedură avansată de radioterapie externă

Procedură avansată de radioterapie externă Progresele realizate în tratamentul pacientului...

Simion : OMV a adus bunăstare în România

Candidatul partidului AUR la alegerile prezidențiale, George Simion, a...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img