Wednesday, December 10, 2025
5 C
Bucharest

Statul român are nevoie de o aeronavă oficială

După ce s-au publicat cheltuielile cu avionul închiriat de fostul preşedinte Klaus Iohannis, a reapărut dezbaterea privind existenţa unei aeronave a statului român, pentru zborul demnitarilor.

Dacă adunăm toate costurile zborurilor preşedintelui, premierului, miniştrilor, secretarilor de stat, specialiştilor din ministere şi ale altor angajaţi ai statului, probabil suma va fi mai mică decât rata lunară pentru un avion nou, achiziţie sau leasing operaţional. Plus costurile de exploatare şi mentenanţă, deloc neglijabile.

Dar aici nu e vorba doar de aspectul financiar.

România nu poate pretinde că e un stat respectabil, UE şi NATO, câtă vreme nici măcar la vizitele oficiale nu putem avea o aeronavă pe care să fie scris numele ţării.

N-au fost puţine momentele când demnitarii români au zburat şi cu aeronavele militare de transport C 27 J Spartan, în lipsa unei variante mai bune.

Statul nostru a avut o companie, ROMAVIA, în cadrul MApN. Pentru că, la un moment dat, nu avea rezultate financiare strălucite, compania a fost desfiinţată din ordinul lui Traian Băsescu. Pentru el era mai uşor să omoare, decât să repare. Să facă rău, în loc să facă bine.

Un avion guvernamental, aflat în dotarea Forţelor Aeriene Române, care să aibă 20-30 de locuri pentru delegaţii oficiale, oameni de afaceri, presă e o necesitate maximă azi.

Suntem interconectaţi, avem vizite numeroase, interese politice, economice şi de securitate ce presupun dialog permanent, faţă în faţă, cu aliaţii noştri.

TAROM e într-o situaţie precară, sunt prea multe destinaţii lipsă în programul lor de zbor, mai ales în Europa. De America nici gând, prin Orientul Mijlociu câteva şi gata. Ţară mică, viziune sub genunchiul broaştei.

O aeronavă bine întreţinută de Forţele Aeriene Române, cu echipaj bine pregătit, care să zboare în toate destinaţiile continentale şi trans-continentale, este în clipa de faţă o necesitate, nu un lux.

Cu o condiţie : toţi demnitarii statului român efectueze deplasările, cu o planificare centralizată şi bine organizată, pe destinaţiile clasice (Bruxelles, Paris, Berlin, Londra, Washington, etc) cu această aeronavă.

 

Hot this week

Ce au discutat Nicuşor Dan şi Emmanuel Macron

”Avem o lungă istorie cu Franța și un viitor...

Călin Georgescu, judecat pentru propagarea unor doctrine fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, în formă continuată

Judecătoria Sectorului 1 a respins marţi toate cererile şi excepţiile...

Castele de vânzare în Franța. Cât costă

Le Figaro a făcut o analiză și a identificat mai...

Destăinuirile lui Mihai Gâdea, CEO Antena 3 CNN

  Destăinuirile lui Mihai Gâdea, CEO Antena 3 CNN https://www.youtube.com/watch?v=fqAQlExq-N8

Semnificația victoriei PNL în București

O scurtă analiză a votului de la #Bucuresti : 1....

Topics

Ce au discutat Nicuşor Dan şi Emmanuel Macron

”Avem o lungă istorie cu Franța și un viitor...

Castele de vânzare în Franța. Cât costă

Le Figaro a făcut o analiză și a identificat mai...

Destăinuirile lui Mihai Gâdea, CEO Antena 3 CNN

  Destăinuirile lui Mihai Gâdea, CEO Antena 3 CNN https://www.youtube.com/watch?v=fqAQlExq-N8

Semnificația victoriei PNL în București

O scurtă analiză a votului de la #Bucuresti : 1....

Situaţia e albastră. Cu galben

Surpriză în alegerile pentru Primăria Generală a Capitalei. După ora...

Sociolog : rezultatele votului de până acum nu confirmă

CEO-ul Avangarde, sociologul Marius Pieleanu, ne-a oferit primele date din...

O țară NATO se dotează cu rachete israeliene PULS

Legislatorii greci au aprobat joi seară achiziționarea a 36...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img