Un avion spion american de tip U-2 s-a prăbușit marți în California în cursul unei misiuni de antrenament, unul dintre piloți pierzându-și viața în accident, a indicat US Air Force, potrivit AFP.

Forțele aeriene americane indicaseră inițial că ambii piloți reușiseră să se catapulteze și erau teferi și sănătoși. Ulterior, US Air Force a rectificat informația, precizând că unul dintre ei și-a pierdut viața.

Avionul U-2, numit de asemenea “Dragon Lady” și conceput pentru a putea zbura la altitudini de până la 21.000 de metri pentru a spiona teritoriile inamice, este reputat ca fiind unul dintre avioanele cele mai dificile de pilotat din lume.

Veteran al US Air Force, acest tip de aparat a devenit celebru când unul dintre ele a fost doborât deasupra Uniunii Sovietice în 1960.

Retragerea din dotarea forțelor armate a fost anunțată de mai multe ori. În prezent, ea este prevăzută pentru 2019, avionul U-2 urmând a fi înlocuit printr-o dronă de recunoaștere Global Hawk, capabilă să urce aproape la aceeași altitudine (18.000 de metri) și să rămână în zbor peste 30.000 de ore.

US Air Force dispunea de 33 de aparate U-2 înaintea accidentului, dintre care cinci avioane — de același tip cu cel care s-a prăbușit marți — au câte două locuri, fiind utilizate pentru antrenament. Aviația militară americană nu a făcut încă precizări despre cauzele accidentului, scrie Agerpres.

 

11 COMMENTS

  1. peste 30000 de ore…?

    “capabilă să urce aproape la aceeași altitudine (18.000 de metri) și să rămână în zbor peste 30.000 de ore.”

      • da chiar si asa, tradus in ani, ar trebui sa stea in aer cam 3 ani jumate…. dar nah, americanii cred si in Superman!:))

      • Lasati vrajala, nici un motor cu reactie nu poate functiona non-stop 30.000 de ore adica 82 de zile. Drona in cauza poate zbura non-stop peste 32 de ore atat si nimic mai mult.

        • Wow. Tu esti de pe Pamant?! Ca pe Terra 30.000 de ore nu fac 82 de zile nici sa nu dormi in timpul asta:))

  2. Se mai intampla ca la case mari ca tehnica sa le joace feste. Sa fim seriosi U2 nu mai e acelasi ca cel din anii ’60 poate doar forma. Pacat de pierderea vietii unui om, fiarele-s fiare, adevarat extrem de scumpe.

    • eu inteleg asa: daca inca folosesc U2, inseamna ca satelitii din generatia asta noua NU sunt chiar asa performanti precum se crede….

    • Primii care au construit un avion asemanator de spionaj si care a survolat costele USA prin anii 40 au fost bolsevicii. Cu singura deosebire ca avionul sovieticilor era cu elice, la acea vreme motoarele cu rectie nu se nascusera inca. Mai mult ca sigur ca americanii s-au inspirat de la acel avion cand s-au construit U-2.

      • N-are rost sa intram in amanunte, nimic nu este infailibil pe lumea asta. Dovada, rusii au doborat un asemenea avion cand nimeni nu se astepta. Tot asa si unchiu’ are contramasuri pentru ivan. Ei stiu asta, de aceea “cercetarea” lor este din alta lume.

  3. nu stiu de unde a fost preluat articolul dar peste tot in mass media apare aceeasi greseala cu ramanerea in zbor peste 30 000 ore. in fisa tehnica e vorba de 30 de ore dar ce mai conteaza cateva zerouri adaugate in ziua de azi? oricum in aviatie au fost doua avioane suoersonice care au facut istorie unul civil concorde si unul de spionaj u 2. de fapt u – 2 a fost “actorul” important in diverse filme de actiune americane in care eroul ii facea praf pe dusmanii americanilor la final. oricum i-a venit vremea retragerii iar tehnologia a avansat atat de mult incat in “razboiul” dus intre americani si rusi in dezvoltarea armelor vor aparea destule “minuni” care sa reprezinte un adevarat pericol la adresa umanitatii. iar daca alte tari incearca sa intre in clubul restrans al puterilor nucleare e si mai grav iar aici ii mentionam pe nord coreeni si nu numai.

    • Eu credca o sa cada din ce in ce mai multe U2. De ce?! Simplu: pt ca cineva are interesul ca CIA (u2 este un avion comandat si operat sub conducerea CIA) sa comande cuiva un alt avion cu un contract f gras

Leave a Reply to Dan RouaCancel reply