Am spus-o de mai multe ori : toate guvernarile care au trecut in 25 de ani au ignorat masiv infrastructura rutiera romaneasca.
Romania nu poate fi calificata drept tara civilizata daca faci 10-12 ore pe o distanta de 400 km.
In plus, economia sufera major din cauza infrastructurii dezastruoase, a incapacitatii finalizarii Coridorului IV Pan-European Constanta-Arad.
Nu atragem bani europeni, nu alocam bani de la buget, iar Capitala este mentinuta intr-o stare jalnica, cu un santier nefinalizat de 12 ani pe faimoasa centura a orasului. Si mai dureaza mult !
Mizerabil !
Cei aproape 47 km din Centura de Sud a Capitalei, între Autostrada A2 şi A1, va costa, potrivit estimărilor Ministerului Transporturilor, 965 de milioane de lei. Din această sumă, până acum ministerul a plătit 60 mil. lei până la finalul lui 2015 şi 133.000 de lei anul trecut, scrie Ziarul Financiar.
Anul acesta Ministerul va aloca numai 106 mil. lei, adică puţin peste 10% din valoarea totală a proiectului. Mai mult, potrivit planului, anul viitor nu se va aloca niciun leu, aproape 250 mil. lei în 2019 şi 550 mil. lei în 2020, adică, cel mai probabil, potrivit prognozelor abia peste patru ani se va circula civilizat între cele două autostrăzi prin partea de sud a Capitalei.
De asemenea, pasajul de la Domneşti de pe Centura Capitalei, care ar fi fluidizat traficul într-una din cele mai aglomerate zone din România, este de asemenea abandonat, iar finalizarea sa este amânată pentru după 2020, ceea ce va însemna zeci de milioane de euro pierdute de către companiile de transport care vor avea camioanele blocate în acea zonă.
Pasajul a fost anunţat cu surle şi trâmbiţe de CNADNR la finalul lui 2015, în condiţiile în care despre un pasaj în acea zonă se discută încă din 2009, iar în 2013, când primarul de atunci, Sorin Oprescu, alături de Victor Ponta, Dan Şova şi Gabriela Vrânceanu-Firea, a anunţat că va fi gata în cel mai scurt timp, scrie zf.ro.
Noroc cu Ciolos care a deblocat atatea la Ministerul Transporturilor:
„Când am venit în noiembrie, pe aproape toate şantierele nu se lucra. Deci şantiere care erau contractate, unde erau firme care trebuiau să execute lucrări, nu se lucra. Erau blocate din motive administrative. Erau blocate licitaţii, pentru că nu era clară legislaţia, nu erau autorizaţiile de la diverse ministere”, a spus premierul.
“La autostrăzi, eu aş spune că e un succes. (…) Nu acesta a fost obiectivul (creşterea numărului de kilometri de autostradă inauguraţi – n.r.) şi nu aveam cum, şi asta trebuie să fie clar pentru toată lumea. Autostrăzile nu le faci pentru că ai un an de zile un ministru bun sau o echipă foarte dinamică. Dacă noi nu am avut proiecte pe care să se lucreze în anii trecuţi, nu aveam cum să inaugurăm anul ăsta. O să vedeţi anul viitor”, a explicat el. Se vor inaugura anul acesta 137 km.
Reciteste articolul.dragul de ciolos a dat 133 DE MII iar “ciuma Rosie” da anul asta 103 MILIOANE.ce va Mai place Sa Il pupati in fund PE catelul buburos.
Tie sigur ti-a blocat mintea. Ce-a deblocat ?
Ar trebui dați afară toți angajații români în construcții și angajați chinezi ! Sau de ce nu , japonezi ! Mai eficient ! La 14 zile după ce reactorul fucușima a explodat , a fost refăcută ceva autostradă grav afectată de cratere cauzate de cutremur
Sa nu uitam ca Komatsu si-a pus la dispozitia autoritatilor toate utilajele gratis… ce de bani ar face ai nostri din inchirierea lor…
Sau , să fie relocat din orașul nostru , Ilie Gavril Bolojan și să tragă Bucureștiului o centură ! Dar păzea de parcuri , spații verzi și dealuri 😉 Și mai ales păduri.Ca norocul nouă ne-a distrus doar dealul dar…avem centură
Sau il puteti lua pe Robu. N-o sa aveti nici centura, nici parcuri 🙂
Stimate domnule Radu Tudor, cunoasteti foarte bine faptul ca soros nu este de acord ca Romania sa aiba o infrastructura moderna cu o retea de autostrazi care sa lege toti romanii, indiferent ca suntem din PSD sau alte partide. Atat timp cat acceptam ca in tara noastra sa avem la conducere oameni straini precum sorosistii sau chiar doamna Saideh, nimic nu va merge bine.
In opinia mea, domnul presedinte Dragnea trebuie sa ia taurul de coarne in ultima secunda. Daca pretul pentru autostrazi functionale este sa eliberam politicienii corupti din puscarii, suntem de acord sa-l platim numai sa putem circula in conditii decente pe soselile patriei si sa avem cu totii o baie in casa cu apa curenta. Atat zic!
Un foraj si un hidrofor si gata. Faci cinste cu o cafea pt idee 😉
Sper să termine odată cu găurile astea care se cer permanent acoperite de finanţe! Să nu mai auzim de un alt Bechtel sau un alt sri ori altă instituţie urlătoare după fonduri grase care golesc nejustificat bugetul statului!
Bechtel a facut o autostrada care in primii 5 ani de functionare nu a fost reparata…compara cu Timisoara-Arad peticita de jpemii de ori in primii 2 ani si pe urma mai vorbim
atata timp cat inclusiv Ponta si Ghitza spun ca nu s-a vrut coridorul 4 ba chiar Ponta spunea el cu gura lui ca a fost amenintat cu puscaria sa nu-l faca, sa zici ca Transporturile “au ignorat” infrastructura, mi se pare de la bland spre acoperitor. 🙂 poate vrei sa spui ca nu s-a vrut sa se faca ceva in tara asta. Una e sa ignori, alta se sa nu vrei sa faci cu buna stiinta sau sa jnu fi lasat. in niciun caz nu a fost ignoranta. tu ce zici?
Daca prin coridorul 4 intelegi Comarnic-Brasov la 8,4 miliarde pt 60 km, nu, multumesc. Dar nici un guvern post decembrist nu a facut nimic. Daca se fac drumuri noi si bune, cum mai mulgem statul prin asfaltari?
coridorul 4 este holul de la a patra casa a lui Iohannis. ;p
:))
Cum vrei sa se miste ceva in zona asta cand pe posturi sunt doar incapabili si cantarete la flaut? E adevarat ca secretar de stat la transporturi este duduia Maria Magdalena Grigore, mai cunoscuta ca Mada a lui cutare si cutare? Dintr-o simpla secretara, dupa ce a rupt paturile cu cine trebuie, a ajuns aici trecand si pe la TAROM in CA. M-am inselat crezand ca PSD va pune in posturi doar profesionisti veritabili. Pacat de voturi.
Toate mai putin guvernul Ciolos. Lucrarile au fost in toi in 2016, platile au fost facute la timp.
Guvernul actual trebuie sa predea 150 km de autotrada.
Pai acum nu aratam cu degetul oamenii responsabili domnule Radu Tudor: adica Dragnea, Grindeanu si CUC ?
Oamenii care voteaza psd nu inteleg ca o pensie marita nu le aduce automat mai multi bani , o autostrada un drum de centura le face painea mai ieftina.
Firea tocmai a aratat cata influenta are in psd si cat interes are sa aeriseasca capitala.
sa nu vorbim de ciolos, va rog. o fundatura de om. cat despre astia, numarati in 3 sapt articolele critice si veti vedea ca sunt deja 3
Ca vreti, ca nu, asta e realitatea. In 2016 lucrurile mergeau spre bine. Guvernul asta vrea sa ne ingroape, nu se ne infunde.
spre binele cui?
Cel putin la capitolul insfrastructura guvernul Ciolos a actionat foarte bine.
Daca guvernul actual nu preda la cheie cei 150 km ma astept sa doriti debarcarea guvernului PSD. Corect ?
eu unul am vazut aceiasi neperformanta ca si in alte guverne. ciolos = zero km
Daca nu stii te anunt ca guvernul Ciolos a deblocat proiecte de insfrastructura. Investitiile pe anul 2016 s-au dus in mare parte in acea zona: CFR + Autostrazi.
Cum sa construiasca autostrazi in 2016 cand inca din 2015 previziunea pentru finalizarea lor erau pentru 2017-2018 ?
Culmea.
o mermelim, n-au facut nici unii autostrazi, doar hartii
Radu Tudor ai declarat ca urmaresti ce fac astia pe autostrazi: Anul acesta PSDUL TREBUIE sa predea 150 km, altfel e FURT organizat.
Autostrazile sunt cu lucrari foart avansate. Astept sa vad ce masuri iei fata de invitatii psd cand ii ai in emisiune. Nu au nici o scuza pentru amanari.
http://www.130km.ro/
@florin asta, e dus cu caputul ? Unde mergeau spre bine ? Poate spre nicaieri.
D-le Tudor aveti dreptate niciun guvern sau nici un “regim” n-a facut mai nimic pentru infrastructura rutiera si cfr. Enorm de putin pentru 27 de ani.
daca tot vb de ciolos si autostrazi, am putea sa-i spunem nu fundatura, mai degraba o sosea de centura . ca asa a zis ca e, centurist: face legatura intre autostrada ponta si Autostrada de la urmatoarele alegeri. deci Centura.
Pusca si Centura lata, ce salar aveam odata, trei salar de bugerat, UE, Prim si bugetar!
Cum mama măsii să avem calitate în ceea ce se face dacă toţi se dau profesionişti, când de fapt sunt magnet perfect doar pentru încasat venituri din orice fără muncă sau prin calitate proastă? În ultimul an abia am reuşit să găsesc un meşter în acoperişuri case-blocuri şi doar meşteri habarnişti în domeniul instalaţiilor sanitare şi elecrice, chiar şi eu fac calitate superioară la renovare interior casă faţă de cei veniţi şi care doar cer gras arvună/avans fără a presta 1 minut de muncă!
Din martie anul trecut am tras o concluzie gravă: munca meşterului/a profesionistului în domeniu, nu mai există!
Zicătoarea valabilă: ”cine-i harnic şi munceşte, ori e prost ori nu gândeşte” este actuală mai mult ca oricând!
Ca la curve ”banii înainte şi mai vedem prestaţia”!
Ţeapă sigură!
Despre autostrada Bucuresti – Dragnea nici o stire?
De ce nu iesiti in strada in Bucuresti pentru bataia asta de joc ? Sunteti niste lasi si comozi.
Daca tot nu avem servicii, pot folosi banii alocati lor pana se rezolva problema cu serviciile si ne facen si noi unul.
Domnule RT, guvernul pregateste o bataie de joc la intreaga infrastructura. Citez din memorie: “Domnule ministru, cati km de autostrada construiti anul asta? Rasp: nu stiu, poate nici unul.Facem ce scrie in programul de guvernare” Asa ca daca o sa-l intrebe cineva la sf anului de ce nu s-a facut nimic poate spune: am promis eu ceva?Nu! Deci mi-am respectat cuvantul!
cu mine vor avea zile negre pe infrastructura, am anuntat
Doar nu o sa-i mitraliezi? Haideti sa avem incredere in al nostru guvern ca va face tot ce a promis. Sa vedem cum trateaza problema celor doua ordonante si in functie de asta vom sti daca vom avea autostrazi sau nu.
Stiu, si-mi pare rau ca nu v-a lasat d-na Grecu sa-l luati la intrebari pe Stefanescu atunci…dar mai repet o intrebare, poate o adresati d-voastra ministrului: pe cand un concurs pt sefia CNAIR? Ca de politruci suntem satui
Eu unul m-am lamurit si cu politrucii si cu tehnocratii. Astept cu adevat meseriasii, care din pacate multi dintre ei sunt la pensie.
Poate esti mai tanar, ai auzit CCCF ? Astia, niste romani de-ai nostri au umplut nordul Africii si nu numai de autostrazi la cheie si cai ferate iar, in Romania au lasat ceva in urma lor.
Radu vad ca insisti ca gratierea si modificarea codurilor sa mearga prin lege. e chiar o prostie sa crezi ca se poate adopta pe 1 martie. e clar ca ea va fi contestata intai la ccr si apoi trimisa inapoi de presedinte astfel usor trec 2-3 luni in plus, iar amenda vine deja in Februarie dupoa cum spun toate sursele… Deci acceptati ca ordonanta e cea mai buna solutie si inflamarea asta chiar si de catre presa este chiar ne-necesara pentru chiar democratie…GUVERNUL ARE DREPTUL LEGAL SI MORAL (VOTUL OAMENILOR) SA FACA ASTA. Manipularea si dorintele unora se manifesta prin incercarea de INCALCAREA UNUI DREPT LEGAL AL GUVERNULUI !!
am sous ca am luat tot in calcul
Sigura solutie, o colaborare cu chinezii iar, UE si cellalti “frati” ai nostri sa nu se uite stramb, nu ne-au ajutat cu nimic.
Ai zis mai sus ca romanii au umplut nordul Africii de autostrazi…cate companii romanesti au construit autostrazi in Ro? In afara de Umbrarescu care a construit o bucata (prima finalizata inainte de termen -wow), mai stii vreuna? A mai fost prietenul lui Udrea (dar el si-a cump avion din banii de drum). In rest, firme straine care si-au facut singure studiul geo, proiectul si executia. Si cum aia nu-s prosti si stiu ca rezolva orice cu o spaguta, uite asa avem autostrazi care se surpa inainte de inaugurare.