Grupul auto Volkswagen anunţă că opt milioane de vehicule diesel înmatriculate în Uniunea Europeană au softuri pentru inducerea în eroare a testelor de emisii, conform unei scrisori trimise Parlamentului german, relatează publicaţia germană Handelsblatt.

Thomas Steg, şeful Departamentului de Relaţii Publice al Grupului VW, a trimis Parlamentului german o scrisoare oficială în care anunţă că softul destinat manipulării emisiilor a fost montat la vehicule dotate cu motoare diesel de tip 1,2, 1,6 şi 2,0 litri.

“În Uniunea Europeană, problema vizează opt milioane de motoare diesel de tip EA 189, euro 5, cu capacitatea de 1,2, 1,6 şi 2,0 litri”, se arată în scrisoarea trimisă de reprezentantul Grupului Volkswagen Parlamentului de la Berlin.

Documentul are data de 2 octombrie, fiind obţinut de ziarul Handelsblatt şi publicat luni seară.

“Prezentăm scuze pentru neregulile cauzate de câţiva indivizi şi promitem clarificarea lucrurilor”, precizează VW.

Purtătorul de cuvânt al Grupului Volkswagen a declarat că nu a fost informat despre această scrisoare şi nu poate comenta.

10 COMMENTS

  1. 1. Cativa indivizi ?????? Pai si restul hotilor din management care evident stiau, nu sunt complici la abuz in serviciu ? Ca asa e in statul de drept.
    2. Si cine are masina d-asta trucata ce face la testul de noxe ? O trecem asa cu softul smekerit? Sau o arunca la gunoi ?
    3. Evident Radu Tudor e anti-occidental. Cum sa critici pe mama masinilor occidentale ? Si poza aia cu rabla e tendentioasa. Ia puneti domnule Radu T poza unui Audi nou frumos si smekerit ce naiba ! Ca sa vada lumea ce masini tari fac cinstitii astia.

    • Pai softul ala a fost pus tocmai sa fenteze testele de noxe. Dar la noi cum dracu se pacalesc testele de noxe de toate masinile Euro-5 de orice tip fara soft smekerit dar si fara filtru de particole? Caci majoritatea nu mai au acest filtru fiind desfiintat de romanasi ca sa mai reduca consumul si ceva bani avand in vedere ca la un moment dat trebuie schimbat si asta costa cam 1500-2500 euro functie de marca. Sa il desfiintezi costa cam 150-250euro si reduci si consumul cam cu 10%. Nu conteaza cresterea noxelor, noxe mai mari de fapt sau egale cu cele masluite de VW, ca se pacalesc foarte usor la romanasi cand faci inspectia. Cand vor incepe cei de la RAR sa verifice masinile de la noi nu doar daca au softul smekerit ci si daca mai au acest filtru de particole? Astia de la VW pacaleau din soft dar la masinile cu acest filtru scos cum se pacalesc???

  2. Aud ca FIAT isi freaca rotile de fericire pentru dezastrul de imagine suferit de concurentul german. Forza Italia!

  3. toate masinile de la toate marcilie au consumul masluit si toata lumea tace.
    masluirea noxelor e apa de ploaie fata de masluirea consumului

    • Am senzatia ca la noi e mai mult oftica pe nemti ca incearca sa ne intreaca in arta inselaciunii. Altfel scuze, cred ca suntem singura tara din Europa care am putea critica aceste masini masluite sa pacateasca testele de noxe cand romanii au inventat desfiintarea filtrului de particole la masinile Euro-5 si pacalesc noxele fara probleme si fara acest filtru. La noi peste 50% dintre masinile de orice marca cu motor Euro-5 nu mai au acest filtru dar trec testele de noxe? Cum e posibil???

      • Sunteti avocatul nemtilor ? Daca de-a lungul vremii ar fi fost niste inselatori nu ajungeau puterea economica de temut de azi.
        Totusi de ce oare au facut aceasta inselaciune ? Au gresit flagrant solutia tehnica.

        • De unde dracu ati dedus domnia voastra ca sunt avocatul nemtilor? Faptul ca amintesc de excrocheria si masluirea noxelor in tara lui “lasa ca merge si asa” sau a lui “fentam orice lege sau norma pentru un banut acolo” prin anularea acelor filter de particole insemna ca iau apararea nemtilor? Nemtii vor plati pentru ce au facut stai linistit si abia astept sa plateasca. Eu doar atrageam atentia ca pe soselele noastre circula mult mai multe afumatori pe roti decat au vandut nemtii la noi pacalind romanii cu acel soft masluit. Iar aceste afumatori pe roti sunt pacalite de romani cu buna stiinta scotand acele filtre de particole. Sau te simti cu musca pe caciula avand si tu acest filtru desfiintat? Singurul lucru pe care il doresc este ca cei de la RAR sa aplice aceleasi controale si la masinile Euro-5 care circula pe la noi si sa verifice cate dintre ele mai au acel filtru de porticole dar si cum au masluit ei testul de noxe la inspectiile periodice dupa anulaera filtrului. Poti fi sigur ca fara acel filtru de porticole nu se mai incadreaza in limitele prevazute pentru euro-5 fiind de fapt euro-4 adica exact la fel ca masinile masluite de nemti. E posibil ca masluiala nemtilor exact asa sa fie facuta. Sa functioneze filtrul de particole doar cand sesizeaza testerul. In rest sa fie ca si inexistent pentru a reduce consumul de carburant si a mari puterea motorului ambele cu cresterea emisiei de noxe.

  4. Toate masinile, de toate marcile, sunt masluite. ESTE IMPOSIBIL !!! ca VW, al doilea sau al treilea producator mondial de masini, sa fie in urma din punct de vedere tehnologic si sa supravietuiasca in top doar masluind performantele masinilor.
    ESTE IMPOSIBIL ca Toyota, GM, Ford, Fiat, Mercedes sa foloseasca alte tehnologii ca sa produca motoare in standard Euro 5 sau Euro 6. IMPOSIBIL. TEHNOLOGIA DE CONSTRUCTIE A MOTOARELOR ESTE ACEEASI. Nu pot exista diferente semnificative intre producatorii de top.

Leave a Reply