Au trecut 7 ani si A2, Autostrada Soarelui, a ramas tot cu 130 km, pe ruta Bucuresti-Cernavoda. In peste 2500 de zile de regim portocaliu, nici unul din ministrii transporturilor n-a reusit sa termine un flintic de 60 km, Cernavoda-Constanta. Este unul din marile examene de corigenta pe care nu le-a trecut actuala putere. Mai sunt si altele, la fel de apasatoare pentru noi. In acesti ani, ministrii ai transporturilor au fost Gheorghe Dobre (PDL), Radu Berceanu (PDL), Ludovic Orban (PNL), din nou Radu Berceanu (PDL) si azi Anca Boagiu (PDL). Fara autostrazi, Romania nu poate avea turism performant, din care ar putea scoate bani buni. Sau industrie puternica. Mercedes a renuntat la o investitie de 1 miliard de Euro in Romania pentru nu exista autostrazi pe care sa ruleze intr-un ritm normal tir-urile cu autoturisme noi produse.
Si nu exista nici respect pentru milioanele de cetateni care sponsorizeaza anual statul cu miliarde de euro prin taxa de drum, rovigneta, accize la benzina, tva la acciza benzinei, impozite pe salarii si cite si mai cite. E cea mai mare rusine a tarii, felul cum gestioneaza regimul Basescu-Boc situatia infrastructurii rutiere. Pentru a nu stiu cita oara, se reia licitatia pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia. Am mai vorbit despre faimoasa CNADNR, o institutie pe care o consider criminala in relatia cu locuitorii acestei tari nefericite.
Iata stirea : “Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a lansat o nouă licitaţie pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, proiect estimat la 726,2 milioane lei (175,8 milioane euro), fără TVA, dupa rezilierea contractului cu compania Colas. Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 km de autostradă. Proiectarea va dura trei luni, iar execuţia 12 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie, se arată într-un comunicat al CNADNR. Finanţarea va fi asigurată de Banca Europeană pentru Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat. CNADNR a reziliat în aprilie contractul pentru acest proiect încheiat cu compania franceză Colas. Colas a primit în noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, în valoare de 634 milioane lei, fără TVA, din care a încasat 97 milioane de lei, inclusiv TVA”
Asadar, am renuntat la un contract mai ieftin pentru unul mai scump. Logic si onest, nu-i asa? Cum vi se pare suma de peste 10 milioane de euro pe kilometru de autostrada, intr-o zona fara munti, tuneluri si viaducte? Din cate stiu, standardul european este undeva intre 2 si 7 milioane euro pe km. Va simtiti si cu banii luati si fara autostrazi? Oare se va intimpla, in timpul vietii noastre, sa ajungem pe autostrada pina la mare?
P.S. : Nu mai pot cu tara asta condusa de cretini, ca sa apelez si eu la formula consacrata de Mircea Badea. A inceput sezonul estival? Avem si noi o semi-autostrada spre Litoral? Exact acum trebuie sa inceapa lucrarile de reparatie pe A2. Toata primavara, tembelii de la CNADNR au dormit… “Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) anunta ca, in perioada 3-30 iunie, circulatia rutiera pe Autostrada A2 Bucuresti – Cernavoda se va desfasura restrictionat in zona kilometrului 21, pe calea I, aferenta sensului Bucuresti – Cernavoda, din cauza lucrarilor ce se vor executa la podul peste raul Pasarea, situat la km. 21+272.”