Bucureşti este al treilea oraş din lume şi primul din Europa în privinţa blocajelor înregistrate în trafic, conform clasamentului anual realizat de compania olandeză de sisteme de navigaţie TomTom, transmite Bloomberg.
La nivel mondial, cele mai aglomerate oraşe sunt Bangkok, Mexico City, Bucureşti, Jakarta, Moscova, Chongqing, Istanbul şi Sankt Petersburg.
Topul realizat de TomTom este dominat de pieţele emergente. În rândul ţărilor bogate, doar Los Angeles este în top 15, fiind pe poziţia a 14-a.
Unele oraşe din sudul Asiei cu cel mai îngrozitor trafic, printre care Dhaka, Delhi şi Karachi, nici măcar nu sunt incluse în clasamentul TomTom. Problemele lor se vor înrăutăţi deoarece populaţia creşte rapid în acele regiuni.
O metodă de reducere a blocajelor înregistrate în trafic o reprezintă restricţionarea folosirii autovehiculelor. Interzicerea unor maşini în anumite zile a fost implementată cu succes în oraşe ca Manila, Mexico City, Bogota şi Beijing. Decizia Londrei de a introduce o taxă pentru vehiculele care circulă în zonele aglomerate a avut un efect similar.
Alte oraşe, cum ar fi Dhaka, Jakarta, Lahore sau cele din China şi India şi-au extins reţeaua de metrou, dar analiştii avertizează că ar putea să nu fie suficient pentru decongestionarea traficului.
Raportul ”TomTom Traffic Index” a analizat datele privind traficul urban din 390 de oraşe din 48 de state de pe şase continente, scrie Agerpres.
Revin, probabil a 10 a oara, cu elementele cheie care lipsesc si care pot rezolva o parte din problemele grave de trafic din Bucuresti :
- sensuri unice pe bulevarde si strazi paralele, aflate la distante rezonabile unele de altele
- semafoare sincronizate, un proiect ce era functional candva si care a fost abandonat
- pasaje subterane urgente in 10 mari intersectii centrale. Cu o tehnologie mai veche decat cea de azi, in ani’ 80, comunistii au construit cel mai lung pasaj subteran din Bucuresti (Unirii) in 60 de zile. Au trecut 30 de ani de atunci, tehnologia a evoluat, pasajele pot fi realizat rapid. Daca se doreste
In plus fata de solutiile propuse de domnul Tudor:
1. Centura in regim de autostrada sau macar drum expres (cu 2 benzi si pasaje);
2. Extinderea retelei de metrou;
3. Accentul pus pe transportul public, tramvaie noi, autobuze noi, eliminarea gratuitatiilor pentru pensionari la orele de varf si eliminarea calatoriilor frauduloase (boschetarii locuiesc in autobuze pe timpul iernii si cara fiare si deseuri tot anul);
4. Ridicarea masinilor parcate neregulamentar pe bulevarde/in intersectii si amenzi IMENSE;
5. Interdictia de a mai circula cu masini cu norma de poluare sub euro 4, s-a umplut orasul de rable diesel vechi de 15-20 de ani aduse din Germania care polueaza ca niste locomotive pe carbuni.
Din pacate nu se iau masuri pentru ca majoritatea voturilor vin de la oameni care nu sunt afectati atat de mult de trafic: pensionari, asistati social si bugetari.
Vorbiti cu dna Firea-Pandele ca sta numai pe la televiziuni…
De acord cu dvs., pana la interzicere sunt alte lucruri de facut. Intai sincronizarea semafoarelor, apoi sensurile unice si cu pasajele mai vedem, inteleg ca la cel unde se intersecteaza centura cu drumul spre comuna Berceni a fost atribuit dar dureaza 10 ani pana e gata. Muntele pe care trebuie sa-l strabata orice infrastructura la noi este intai cel birocratic. Nu e problema de bani, nu e problema de constructor, nu e problema nimic concret, doar de o mare imbecilitate generala. Trebuie ras tot si regadit sistemul, cu peticeala nu merge.
Asta o fi surpriza pentru unul care de-abia s-a trezit din somn, inghetat fiind in secolul 19, nu pentru cei care indura zi de zi cosmarul din traficul bucurestean.
“pasaje subterane urgente in 10 mari intersectii centrale”
Doamne Fereste!
Pai daca se incep lucrarile la unul, la doua – sa nu zic la toate 10 – va dura 8-10 ani sa le termine. Dupa care constata ca le-au gresit. Cum e acum macar stim, se circula greu, da daca se apuca Dorel de ceva ne ramin doar bicicletele sau elicopterele.
Daca sunteti curios, daca puteti, poate aflati de ce nu se termina podul ala de la Ciurel. Eu am auzit ca l-au facut prea jos si dau peste stilpii de tramvai de dedesubt. Nu bag mina in foc pentru stirea asta, dar e ceva totusi suspect acolo ca totul pare cam gata dar tablierii aia refuza sa se lasa pusi…
Sa adaug comicaria cu metroul ala de doar 5km, debutat in 2011 cu afise “in trei ani aici va fi noua ta statie de metrou”? La anul, iaca, facem 8 anisori…
Va dati seama ce ar urma daca chiar se apuca Dorel de treaba? Vorba aia, sa te fereasca Dumnezeu de prostul harnic!