Home Articole Agricultorii francezi au atacat un camion romanesc

Agricultorii francezi au atacat un camion romanesc

2957
7
SHARE

Agricultori francezi au atacat ieri un camion românesc cu anvelope, dorind să împiedice ca produsele străine să pătrundă în ţară, într-o acţiune de protest faţă de scăderea preţurilor la produsele alimentare, care i-a adus în pragul falimentului, informează site-ul publicaţiei Vosges Matin.

Camionul a fost atacat în cadrul unui haos generat de peste 200 de agricultori din departamentul francez Moselle, în reţeaua rutieră şi autorutieră din nordul regiunii Lorena. În urma incidentului, a fost necesară intervenţia forţelor de ordine.

“Ne confruntăm cu momente prea dificile pentru a ne mulţumi cu cuvintele frumoase ale unui guvern care încearcă să înăbuşească revolta ţărănească!”, a spus Jean-Marc Breme, preşedintele FDSEA (Federaţia Departamentelor şi Sindicatelor Exploataţiilor Agricole) din Moselle, care a solicitat ieri trupelor să a susţine revolta.

Dezordinea rutieră a început către ora locală 8.30 (9.30, ora României), când o coloană formată din 90 de tractoare a intrat pe autostrada A31, către Thionville, în timp ce aproximativ şaizeci de alţi manifestanţi se îndreptau, pe celălalt sens, către Croix d?Hauconcourt, cu o viteză de 5 km/oră. Urcaţi la volanul tractoarelor încărcate cu baloturi de fân şi pneuri, agricultorii au încurcat circulaţia pe reţeaua rutieră şi autorutieră a departamentului, aproape întreaga zi, situaţia revenind la normal abia către ora locală 18.00 (19.00, ora României).

În acelaşi timp, în sudul departamentului, în jurul nodului A4 şi pe Drumul Naţional 4, la intersecţia Mittelbronn din Phalsbourg, aproximativ cincizeci de fermieri acţionau în acelaşi mod, blocând toată circulaţia. Conform Direst (direcţia străzilor), au fost oprite aproximativ 40.000 de vehicule din cauza blocajului, iar prefectura a organizat o celulă de criză pentru a urmări avansarea tractoarelor.

În jur de 110 jandarmi, 60 de poliţişti şi 20 de funcţionari Direst au fost mobilizaţi pe teren pentru a facilita deplasarea automobilelor. Re?eaua secundară creată de ei a redus  fluxul de autoturisme, de rulote de călători venite din Olanda ?i Belgia, care circulau pe drumurile paralele cu autostrada.

În cadrul protestului, agricultorii au depus gunoi de grajd şi anvelope în faţa magazinelor (cum s-a întâmplat în comunele Maizi?res, Marly), iar în către ora locală 14.00 (15.00, ora României) au început să ardă anvelope, fiind necesară interven?ia pompierilor în direc?ia Luxemburg-Nancy.

Temându-se de organizaţiile de lobby ale agricultorilor, Guvernul francez a anunţat miercuri un pachet cu măsuri de urgenţă în valoare de 600 de milioane de euro (660 milioane de dolari), care prevede facilităţi fiscale şi garanţii pentru împrumuturi, însă acest ajutor nu a contribuit prea mult la aplanarea tulburărilor. “Niciuna dintre măsurile anunţate de Guvern nu are de-a face cu distorsiunea competiţiei” reprezentate de fermierii din alte ţări, a spus Sander, subliniind că cei francezi suportă costuri mai mari cu forţa de muncă şi trebuie să respecte anumite standarde de calitate.

Preşedintele francez François Hollande a promis din nou luni, în timpul unei deplasări în cadrul departamentului Le Var, din regiunea franceză Provence-Alpi-Coasta de Azur, susţinerea Guvernului pentru agricultori.

 

7 COMMENTS

  1. Asa intelegem de ce nici dupa aderarea Romaniei la UE agricultura nu reuseste sa se ridice la standarde europene/internationale si sa produca pentru 60-80-100 milioane de oameni, cum se pretinde ca ar exista potential.
    Franta, Italia si Spania, marii producatori agricoli ai Europei, dar si surorile noastre mai mari!!!, nu vor permite Romaniei sa-si dezvolte agricultura si sa devina un competitor serios. Vor folosi toate mecanismele UE si influenta pe care o pot exercita pentru a tine Romania cat mai departe de competitivitate.

    • Ti-e frica sa zici si Germania,care prin smecherii pe la UE ne-au blocat “calitativ” pe linia produselor de lapte si lactate ca sa isi rastoarne ei produsele la noi,dupa ce Italia le-a micsorat cotele de acces pe piata lor? AU GASIT MOTIV CA BABA RADA CAND MULGE VACA NU ARE APARAT DE RACIRE FORTATA A LAPTELUI. DE UNDE SA STIE NEMTALAUL PUTUROS, CARE SE APUCA DE MUNCA PE LA ORA OPT CA,PANA SE SCOALA EL, BABA RADA A MULS DE MULT VACA PE RACOARE, ASA CUM FAC ROMANII DE SUTE DE ANI SI LAPTELE DEJA ESTE COLECTAT PANA LA ORA AIA, DE FABRICILE DE PRODUSE LACTATE.SI MAI AU SI ROMANII FERME DE VITE CU TOT CE LE TREBUIE CA DOAR NU S-A INVENTAT BRANZA IN GERMANIA.

  2. N-am inteles ce vina avea nefericitul sofer roman. Avea vine de a fi trecut prin acea zona.
    Acum n-o sa placa ce spun. Romania ar trebui sa iasa din zona UE, care ne condamna pe noi romanii la saracie si nu pe cei francezi.
    UE ne incorseteaza pe noi, ne obliga sa respectam anumite directive ori stiu eu ce, in timp ce ie isi vad nestingheriti de interesul lor national. Domn’ Gabita ati auzit ?

    • Marea problema este ca toti producatorii au dreptate si din contopirea asta europeana, asa ca o globalizare la scara mai mica, castiga foarte putine buzunare si castiga mult, ceea ce dezavantajeaza pe toti si in primul rand pe micii producatori care mor la propriu.Problema vine de la diferenta mare intre costul cu mana de lucru intre tari iar pretul produselor este oarecum uniformizat.In tarile cu salarizare mare precum Franta costul pentru o zi de munca in agricultura trece de 50 de euro pe cand la noi nu trece de 50 de …lei, pretul produselor in Franta pe piata fiind cam la dublu cel mult.Si atunci produsul la noi este mai ieftin si pleaca in…Franta unde se vinde cu usurinta daca este ceva mai ieftin si francezul sta si se uita.Si noi trecem prin astfel de lucruri cu produsele turcesti. Insa in toata aceasta miscare nu castiga nici muncitorul sau producatorul francez,nici muncitorul si nici producatorul roman,ci numai angrosistii si exportatorii,turci,arabi si ce or mai fi ei, care nu se stie daca platesc vreo taxa pe undeva.

Leave a Reply