Monday, June 9, 2025
30.1 C
Bucharest

API : catastrofa guvernamentala de proportii in 2017

Bilantul de final de an al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere arata un dezastru pe toate planurile, sustine Asociatia Pro Infrastructura care cere demisia directorului CNAIR. ONG-ul care urmareste derularea proiectelor de infrastructura acuza conducerea Companiei de Drumuri ca nu gaseste solutii sa deschida circulatiei “segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebes-Turda loturile 3 si 4, sau Varianta de Ocolire Caracal”.

“Dezastru pe toate planurile la bilantul de final de an al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere! 0 km de autostrazi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum national finalizati in 2017!”, scrie hotnews care citeaza Asociatia Pro Infrastructura.

“In afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava si Margina dat in circulatie pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat inca din decembrie 2016, compania condusa de directorul general interimar Stefan Ionita nu este in stare sa deschida traficul pana la sfarsitul anului curent nici macar pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebes-Turda loturile 3 si 4, sau Varianta de Ocolire Caracal. Fuga de responsabilitate si interpretarea viciata a Regulamentelor de Receptie nu reflecta decat o profunda incompetenta manageriala si o batjocura la adresa tuturor cetatenilor care isi pun zilnic viata in pericol pe drumuri nationale uzate fizic si moral”, se arata in comunicatul API publicat pe pagina de Facebook.

Asociatia avertizeaza si ca “inchiderea” coridorului de autostrada Sibiu-Nadlac (A1) este si ea amanata pe termen nedefinit “datorita performantelor dezastruoase in tratarea problemelor ramase pe sectiunea Lugoj-Deva. Desi directorul general CNAIR Stefan Ionita a promis in fata Ministrului Transporturilor ca in luna noiembrie cel tarziu vor fi lansate la licitatie tunelurile lipsa aferente lotului 2, acest lucru nu s-a intamplat nici pana acum. De asemenea, deschiderea in 2018 a lotului 3 al autostrazii este pusa si ea in pericol de faptul ca actuala conducere a CNAIR refuza sa plateasca antreprenorului lucrarile suplimentare executate prin realizarea descarcarii (semi-nodului) de la Holdea.”

Cat priveste proiectele de Variante de Ocolire, API atentioneaza ca exista contracte semnate de ani de zile, dar care sunt amanate acum pentru anii urmatori. Proiectele “anuntate ca vor incepe in acest an se amana pentru anii urmatori (centurile Satu Mare, Radauti, Beius-Stei), cele aflate in executie au batut pasul pe loc (Targu Jiu, Mihailesti, Bucuresti, Tecuci), cele anuntate ca vor fi deblocate au ramas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iasi), iar unele chiar fac pasi inapoi, spre reziliere (Targu Mures).”, scrie API.

Asociatia scrie ca “marile performante din acest an ale actualei conduceri CNAIR sunt proiectele de miliarde “ridicate pe SEAP”. Din pacate, aceste performante sunt iluzorii, fiind vorba de colosi cu picioare de lut! Lansarea de licitatii pe studii de fezabilitate vechi, incomplete si fara studii geotehnice corespunzatoare, prin caiete de sarcini prost pregatite, sunt doar un alt praf in ochi aruncat cetateanului care spera sa circule pe o infrastructura rutiera demna de secolul XXI. Procedurile de licitatie lansate sunt TOATE amanate in repetate randuri si unele dintre ele sunt aproape de anulare in urma deciziilor judecatoresti, precum in cazul drumului expres Craiova-Pitesti.”

Asociatia Pro Infrastructura solicita Ministrului Transporturilor “demiterea de urgenta a conducerii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere si inlocuirea acesteia cu profesionisti capabili sa reduca dimensiunea dezastrului macar in ceasul al 12-lea.”

Hot this week

Dotare de top pentru Forțele Speciale : Enok cu rachete Eurospike

România se aliniază tot mai strâns standardelor NATO în...

Noua atracție în România : Terra Borza Teutonica

Terra Borza Teutonica, un traseu care conectează 18 localităţi...

MCM Black Sea, la cea de-a patra activare de la lansare

În marja Reuniunii miniștrilor apărării din statele membre NATO,...

Cancelarul Germaniei : să vorbim cu Trump, nu despre Trump

Cancelarul german Friedrich Merz a cerut vineri o abordare...

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară   Tehnologia...

Topics

Dotare de top pentru Forțele Speciale : Enok cu rachete Eurospike

România se aliniază tot mai strâns standardelor NATO în...

Noua atracție în România : Terra Borza Teutonica

Terra Borza Teutonica, un traseu care conectează 18 localităţi...

MCM Black Sea, la cea de-a patra activare de la lansare

În marja Reuniunii miniștrilor apărării din statele membre NATO,...

Cancelarul Germaniei : să vorbim cu Trump, nu despre Trump

Cancelarul german Friedrich Merz a cerut vineri o abordare...

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară   Tehnologia...

NATO cere membrilor mărirea capacităţilor antiaeriene

NATO le solicită statelor membre europene să-şi extindă de...

Liderul A-HA, diagnosticat cu o boală incurabilă

Morten Harket, solistul principal al grupului norvegian A-HA, al...

Seceta dă semne că lovește din nou în Europa

Peste jumătate (53%) din solurile din Europa și regiunea...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img