010205-F-1631A-001

Dupa 9 ani cu Basescu in fruntea CSAT, ajungind la situatia de pericol pentru spatiul aerian romanesc, a venit guvernul USL cu o decizie.

Atit ne permitem : 12 avioane second-hand din Portugalia, modernizate in SUA, la pretul de 628 milioane de Euro.

Pilotii militari romani meritau mai mult. Asta e !

78 COMMENTS

  1. La Antena 3,s-a anuntat 728 milioane de euro. 12 avioane JAS 39 GRIPEN mutirol,noi noute,daca socotim co 60 milioane pe bucata,ar costa 720 milioane de eoro,fara sa mai punem la socoteala eventuale negocieri. O fi barosu,mai interesat ???

  2. javrele de guvernanti uslist-basisti pot mult mai mult:
    gaze de sist, aurul furat de la rosia montana, preturi mai mari la gaze cu 160%, pot sa produca o JAPITA PENALA precum BORZA, cfr marfa tilharit de mafia basist-pesedista si multe, multe alte tilharii impreuna cu japitele monopoliste occidentale

    CIT A FOST SPAGA DE LA AMERICANI PENTRU GUNOIUL ASTA DE AVIOANE…

    p.s. avioanele alea sint la mina a paispea nici macar nu pot fi ridicate de la sol fiind nefunctionale in momentul de fata ele trebuind sa fie reparate si retehnologizate pe alte citeva sute de milioane furati din buzunarul nostru… alta HOTIE NENOROCITA IMPUSA CU FORTA DE CATRE JAVRELE DE GUVERNANTI AMERICANI

  3. Face si Barosu niste bani pentru Portugalia…
    Cat ar fi costat Eurofighter; am inteles ca sunt foarte performante si ca ar fi fost conditii avantajoase de plata pentru ele, comparativ cu F 16

  4. “Trădarea

    Infracțiune prevăzută de art. 155 din Codul Penal care constă în fapta cetăţeanului român sau a persoanei fără cetăţenie, domiciliată pe teritoriul statului român, de a intra în legătură cu o putere sau cu o organizaţie străină ori cu agenţi ai acestora, în scopul de a suprima sau ştirbi unitatea şi indivizibilitatea, suveranitatea sau independenţa statului, prin acţiuni de provocare de război contra ţării sau de înlesnire a ocupaţiei militare străine, ori de subminare economică sau politică a statului, ori de aservire faţă de o putere străină, sau de ajutare a unei puteri străine pentru desfăşurarea unei activităţi duşmănoase împotriva siguranţei statului”

  5. De la Wikipedia, enciclopedia liberă

    “Trădare (în limba română veche și hiclenie, hainie, hainlâc, predanie), este denumită fapta de a înșela în mod voit și perfid încrederea cuiva, săvârșind acte care îi sunt potrivnice, pactizând cu dușmanul” etc

    coabitare=tradare

  6. sa traiti bineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! ei smecherii traiesc ,noi ne multumim cu firimituri si poate nici acelea !!! sa traiti bineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  7. După cum spuneam și într-un comentariu anterior, atâta poate Ponta. Dacă mai aveam puțină încredere că totuși poate schimbarea începe, așa încet și nătâng … deja îmi pierd răbdarea. Și de felul meu … sunt unul dintre cei foarte optimiști … și ca mine … sunt mulți. Mă întreb ce anume s-a întâmplat de-i cântă în halul ăsta în strună guvernatorului … și nu reușesc să găsesc niciun motiv de om normal.

  8. Fals!!sunt avioane la mana a treia,au fost cumparate de portughezi deja uzate de la americani.si mi se pare dezgustator modul in care A3 incearca sa puna in lumina buna o noua tzeapa a guvernului de lichele USL.vad ca Romania asta are numai obligatii fata de UE si NATO,singurul nostru drept este de a le lua flegmele in ochi cu multumiri si platind bani grei

      • asta e concluzia mea bazata pe realitatile cotidiene.daca vrei pot s-o imbrac si in limbaj de lemn ,ca sa se incadreze in politica de lingusire a USL practicata la A3.sa ma fereasca Dumnezeu de “democratia” pe care o promovezi tu sau Tapalaga,ca mare diferenta nu este intre discursurile voastre care promoveaza ideea de obedienta extrema a Romaniei fata de UE si NATO

        • pai daca suntem asa de rai, ce mai cauti pe blog? de ce te mai uiti la A3? inca mai exista site-ul romania mare sau altele asemenea. pe genul tau

          • pt. ca ma informez din TOATE SURSELE.pt. ca ii apreciez si ii consider cei mai buni jurnalisti pe Oana Stancu,Adrian Ursu,Dana Grecu si chiar pe tine,cu exceptia unor tendinte diametral opuse.mai lipseste sa-i acuzzi ca Traian Basescu pe toti care nu-s de parerea ta ca fraternizeaza cu rusii,cel putin acolo te duce cu gandul sugestia cu Romania Mare.

          • bravo,apreciez sincer faptul ca accepti si critici pe blog,nu banezi cum fac “democratii”de pe blogurile portocalii.iar acuzatia ta ma amuza la fel de sincer-))

      • Nu badie,tu ai un limbaj de capsunar…..si stii de ce? Pai nu cunosti cu ce se mananca fortele aeriene!

    • Domnilor parlamentari e cam rusinos ca noi cei care avem cele mai tari masini din lume pe la poarta Ferrari, Maybach, Rolls Royyce sa zburam cu F16 la mana a 3-a.

      Ne stricam firma cu treaba asta, dati-o incolo de zgarcenie.

    • Draga Citizen, saracele avioane mai si pica, ca doar toate circula in aer. Mi-am permis o gluma.
      Am impresia ca foarte multi au ramas cu nostalgia filmului de mare succes Top Gun. Din pacate unii traiesc ca-n filme …

  9. Aici sunt mai multe lucruri și voi începe cu soluțiile pe care le văd eu:
    Dacă tot suntem în acaestă mare familie europeană,datorită faptului că în România s-au născut și au pus pe picioare ba chiar au îmbunătățit în lumea întreagă aviația(mă refer la Traian Vuia și Aurel Vlaicu),această mare familie europeană ar trebui să suporte măcar 50% din cheltuielile cu achiziționarea acestor aparate de zbor.
    Spre exemplu,eu pentru 75 Ron în plus la salar,datorită faptului că firma la care fac muncă patriotică deține câteva hectare,o grădină de fructe și le vind ieftin la supermarket ca ei să le vîndă mai scump,am un ecuson special al firmei care îmi taie în două prețul plătit pentru fructele respective.Spre exemplu,iau mere în jur de 50 de Ron,atunci la casă,voi plăti doar 25 de Ron

  10. Da, azi ne permitem. Bine ca avem avioane acum.Nu ne mai lipseste nimic, au ramas doar avioanele de cumparat. Bine ca avem tehnica pe roti in stare excelenta de functionare si nu suntem nevoiti cu o pereche de baterii sa pornim jumatate de parc auto, bine ca avem cladiri dotate care nu au bulina rosie pe ele, bine ca atunci cand avem alerte de exercitiu nu iesim doar cu tablitele cu numere de inmatriculare pe ele, in loc de tehnica, bine ca atunci cand plecam in aplicatii nu punem bani din buzunarele noastre pentru vesela si altele, bine ca nu mai mancam in castroane de inox ca pe vremea lui Ceasca, bine ca nu mai avem paturi cu saltele in care nici soarecii nu si-ar face cuib, bine ca nu mai varuim toate pietrele si copacii si florile si orice iti iese in cale intr-o unitate atunci cand se anunta control de sus, bine ca avem uniforme excelente care nu se incing la soare vara si se fac tabla pe tine iarna, bine ca tinutele noastre sunt mult mai bune decat cele ale englezilor pe care le facem la noi in tara, bine ca avem bocanci care nu se dislipesc si iti plescaie dupa doar 2 luni de purtare, bine ca avem statii radio care ne auzim perfect la distante de 20-30 de metri intre camioane, bine ca avem sali de sport in care sa ne antrenam si nu doar o pista de 50 de metri diametru pe care sa te invarti pana ametesti. Bine ca ne-am cumparat avioane, doar astea mai lipseau, bine ca modernizam armata asta de jos in sus si am ajuns la avioane. Imi pare asa de rau de bietii piloti ca nu au si ei niste avioane mai performante, mai ales la salariile lor amarate. Ma bucur ca restul armatei o duce excelent, nu ne mai lipseste nimic. Ma rog pentru piloti sa faca fata conditiilor dificile intampinate din cauza avioanelor cam vechi. Daca nu reusesc sa se adapteze ii invit cu picioarele pe pamant, printre noi terestrii, in conditii infinit mai bune si tehnica si cazare de ultima generatie. Draga cititorule daca simti nevoia sa pui anumite ghilimele din loc in loc, esti invitatul meu. Cunoscatorii stiu despre ce vorbesc. Cu respect si smerenie ma inclin. Sunt si vreau sa raman doar un anonim. Sa traiti aaaaa…. bine.

  11. Bine ca nu ne permitem sa reducem TVA-ul la paine, dar ne permitem extravagante de peste jumatate de miliard de euro. Si Saddam a avut vreo 500 de avioane si nu i-au folosit la nimic.

  12. Acum…bravii noștrii aviatori,sunt bărbați în formă,entuziaști,cu putere de muncă.Dacă ne luăm și noi avioane mai de…ca restul lumii,acum avioanele sunt tot mai automatizate și țin tot mai mult de controlarea printr-un calculator decât efortul aviatorilor noștrii.Așa că din când în când e bine cu low tech,e bine că suntem mai înapoiați cu 50 de ani,mai mult.
    Adică DA!E frustrant că ai noștrii sunt plătiți cum sunt plătiți pentru eforturi ce par supra-omenești,dar n-am nici un fel de îndoială că ai noștrii vor fi capabili să apere integritatea teritorială a acestei țări cu rapiditate și eficiență indiferent dacă își vor pierde sau nu viețile prin acțiunea de a apăra libertatea.
    Soldații morți care mor penru libertate,după terminarea războiului sunt ofrandă Morții și o lecție pentru cei care s-au războit,că Războiul se soldează cu Morți,Răniți și pagube materiale,

  13. Pilotii militari romani meritau mai mult. Asta e ! NOI TOTI MERITAM MAI MULT ,DAR UNDE I NU I CAP VAI DE PICIOARE

  14. Subminarea sigurantei nationale pe fata…
    Ceva parnaica pentru cei care au semnat?

    Ne trebuie cel putin 48, noi, cu offset si transfer de tehnologie, s-au prezentat solutii din parte unor persoane care stiu despre ce vorbesc, si ei, factorii de decizie s-au facut ca ploua.

    TRADARE!

  15. Propun o intrebare:
    Ce s-a ales de cele cateva sute de avioane de cercetare – vanatoare IAR-93 ? Este vorba de flotila Romaniei, cea pe care o puteam vinde daca tot cumparam altele, avioanele respective fiind noi si destul de performante pentru clasa lor.

    • este una din marile porcarii ale ultimilor 23 de ani : renuntarea la proiectul IAR (93 sau 99). macar pt rezerva strategica ar fi trebuit sa avem 20-30 de astfel de avioane functionale. fabrica din craiova e tinuta special in faliment nedeclarat

      • Insfarsit draghe Tudorica ti-a iesit o vrabie aurita din gura! Daca aceste produse romanersti nu erau competitive 100% fata de surorile lor de ultima generatie,barem puteau fi folosite cu succes la avioanele de vanatoare tip scoala si antrenament.Plus ca le puteam vinde la alte tari [lumea a 3-a] pe bani buni….sau nu ne da voie UE?!

        • nu ne da voie prostia si golania din capul conducatorilor. tudorica si tudorele sunt formulari de mahala

          • Vreau sa adaug ca acele avioane zac descompletate de mafia tiganeasca pe aeroportul Craiova. Mult mai grav ca intr. Turbomecanica nu mai exista, acolo a fost un jaf colosal, utilaje de ultima generatie specifice productiei de motoare de avioane au fost vandute la fier vechi, s.d.v.-istica asemenea, halele si terenul vandute de o mana de profitori carora li s-a permis sa distruga. Iar cateva mii de ingineri si muncitori de inalta performanta au ajuns someri. Acest capital tehnic nu va mai fi in veci recuperat, plus ca nu mai exista in tara cine sa pregateasca o noua generatie. La i.av. Craiova e cam aceeasi situatie.

  16. Lasati, d-le Tudor, ca avem o tara curata, fara exploatari de gaz de sist, de aur, de cupru,nu este bine asa? In timp ce pet-urile si pungile de plastic plutesc sau zac peste tot, mizeriile de caini si flegmele acopera afaltul trotuarelor, samsarii lemnului inca defriseaza intr-o veselie,navele cu deseuri toxice vin de departe sa scape aici de incarcaturile lor nedorite de nimeni, manelele la maxim sunt parte din existenta noastra, gropile de gunoi sunt surse de subzistenta ale unei minoritati-si nu numai-etc, etc…Si acum descoperim si mersul pe jos, siderati ca administratia noastra este intratabila..Sunteti analist militar…Daca tot vorbim (si trebuie!) de capacitatea noastra de aparare, ganditi-va si la importantul rol pe care il are administratia in caz de razboi !!!!

    • si pe linga problemele grave de mediu pe care le subliniati, sa punem si niste gaze in pinza freatica si in atmosfera, zic…. in cazul putin probabil al unui razboi, administratia pe care ma bazez este cea militara. inca am incredere in cei 90.000 de angajati ai Armatei Romane

    • Stati linistit, nu vine asta in Romanica, mamaliga explodeaza doar la minimum 1oo de ani ! Deci, trebuie sa mai asteptam cel putin 77 de ani. Desigur nu noi, ci urmasii urmasilor nostri ! Pana atunci se va alege praful de RROM-manelia !

      • nu fii atit de sigur… mult prea multi securisti pe cap de locuitor in tqara asta pt un popor “fricos” sau care doarme…
        inca nu ne leaga pe toti o ura comuna dar mult pina atunci nu mai este

  17. Nu avem bani sa ne exploatam singuri gazele de sist, daca tot le iubim atat de mult sau sa repornim Oltchim-ul si sa le platim acelor amarati salariIle, pentru ca ei chiar nu au din ce sa traiasca, dar cumparam niste rable la preturi astronomice, ca sa-l facem fericit pe incompetentul de Barroso. Mai punem in pericol si vietile celor care le vor pilota, ati vazut cat de des se prabusesc. Pentru vietile pilotilor cine plateste? Dar pentru ce ne trebuie rablele astea? E criza. Si portughezii le-au cumparat de la americani. Asa stie guvernul asta sa faca o afacere? In cazul asta, nu l-as pune pe Ponta nici paznic la un SRL.
    Chiar mi se pare ca santem jalnici…
    Din ce in ce mai rau.

  18. usl-ul nu e altceva decit O EXTENSIE BASISTA A SECURITATII… pe cine dracu mai intereseaza daca se desparte sau nu usl-ul???!!! doar pe timpiti si pe aia care mai cred ca asta poate fi o propaganda buna de astupat hotia si toate mizeriile basiste puse in aplicare de slugoii penali din usl

  19. Ce explicatie patetica ofera Ponta pentru a justifica necesitatea acestor rable. A spus ca pentru politia aeriana. Stiati ca avem o politie aeriana? Ce sa faca? Sa zbarnaie inutil pe deasupra noastra, inca sa ne puna si in pericol, avand in vedere cum se prabusesc tinichelele astea. Ele sant de fapt avioane de vanatoare, americane, iar noi le vom folosi la ce? Si am inteles ca va mai costa si instruirea pilotilor 400 milioane, astfel ca va fi un cost total de 1, 3 miliarde. Incredibil cum aruncam banii inutil! Cam cat ne costa pe an, gazele importate de la rusi? Cred ca mult mai putin. Mai bine cumpara 2-3 elicoptere pentru asa-zisa politie aeriana. Si ar fi costat mult mai putin si nu mai era nevoie nici de instructie. Dar nu s-ar mai fi imbogatit unii si altii.

  20. Pe un forum militar american se spune ca aceste avioane sant exclusiv militare, se folosesc numai in razboi, nu pot fi folosite in operatiuni civile, decat daca vrei sa pornesti un razboi, asa ca supravegherea aia aeriana cu asa ceva, e numai un pretext de a cheltui niste bani.

  21. Puteam mult mai mult si mult mai multe, daca romanii votau niste politicieni carora le pasa. Prostovanii astia de ne conduc de 23 de ani au vandut tara cu totul… Si eu o conduceam mai bine decat aiuritii astia care viseaza doar BANI ! Ar vinde-o si pe ma-sa… Sa spulberi ditamai tara… Asta e caz de puscarie pe viata… Asta e…

    • Care sunt si unde se gasesc politicienii carora le pasa de tara/popor, ca de 23 de ani ii tot cautam si nu-i gasim ? Hai spune-ne sa stim si noi prostimea pe cine trebuie sa votam ?

  22. portugalia = barroso sau ce? sau pentru ca portugalia incepe cu po a fost de acord ponta cu asta ? gunoaiele astea se chinuie sa ne faca sa parem o tara de mana a doua 🙁 . nu e de mirare ca nu impresionam pe nimeni .

  23. Primul zbor oficial al prototipului YF-16 a avut loc în data de 02.02.1974 de la baza aeriană Edwards … (Wikipedia)
    Adica tehnologie de acum 40 de ani.
    Pentru cei ce nu pricep, ii invit sa foloseasca, macar o vreme, un computer din aceeasi epoca tehnologica.
    Da bravi conucatori avem, aferim!

  24. Bine, F16 nu este un avión de nebagat in seama! Dar cred ca si ptr noi este un pic cammmmm dupa cum spune-ti ” Pilotii militari romani meritau mai mult ” … cred ca era mai bine daca se negocia cu Franta ptr o escadrila de Dassault Rafale! Pentru spatiul nostru aerian (terestru si maritim) avionul Rafale este un avión antaia 🙂 … ataca la sol la 3m inaltime … cu o flotila respectabila de avioane si helicoptere … cu buni piloti avand si ore de zbor un numai simulator …. Romania ar fi o forta aeriana in zona!

    Acest contract un e meritul “neaparat” al guvernului ..ci mai degraba a fost un TROC … Base si Baroso!

    Iar in final vreau sa zic ca o sa ne coste foaaaarte scump retehnologizarea acestor avioane + armamantul pe care-l vom achizitiona .. foaaaaarte scump!

    Cu multumiri si astept sa fiu combatut … ideologic! 🙂

  25. E “din cauza de la bani”. Btw, daca stai sa te gandesti, de ce are Romania nevoie de avioane de lupta? Ca sunt 12 sh sau 5 noi, sunt fix pix un kkt. Nu folosesc la nimic, in mod realist vorbind. Romania e in NATO, aia e singura noastra siguranta si securitate dpdv geo strategic. Daca e vreun conflict ceva, ne apara aia sau am belit-o. Crezi ca daca aveam 15 F22 noi ne bateam parte-n parte cu Rusia?

    Fii mai realist. E un subiect de presa, atat. IRL, e zero.

  26. Mai zboara putin pe la altii apoi vin la noi,meritau mai mult pentru ca avem piloti valorosi,de fapt sunt la mana a treia,cumparam doar carcasele,apoi mai bagam bani in ele ca sa le dam bun de zbor,crezi ca modernizarea nu implica alti bani,ei as?!Care-i gheseftul,doar pentru faptul ca barosso si basescu=love,asta-i recompensa pentru mizeria de anul trecut?!Iar americanii de buni ce sunt le ataseaza panzele!Ajungem sa ne laudam cu o flota carpita si ne resemnam ca asta e,macar sa le doteze cu un sistem de catapultare performant sa fim siguri ca pilotii vor ajunge la sol!Ce flote mai avem ca toate-s puse pe butuci,pe apa cu pluta,in aer cu teleguta,la sol cu caruta,bravos natiune,halal sa-ti fie!Chestia asta cu modernizarea e cam si cum ai pune la un televizor alb-negru filtrul de culoare,cum se punea pe timpuri in fata ecranului sa vezi color,ne amageam ca vedeam color!Ca doar n-o sa le doteze phantome,nu prea ma pricep eu dar pot sa stiu ca petecul pus pe sac tine o perioada si se desface imprastiind semintele cand nu te astepti!

  27. Imi pare rau pentru piloti. Isi risca viata urcand la bordul unor harburi. Cine plateste daca unul din avioane se prabuseste si mecanismele de catapultare nu fuctioneaza? Basescu, burtosii din CSAT?

  28. Asa este, pilotii nostri meritau mai mult, un avion nou de ultima generatie. Raman la parerea personala ca un JAS 39 le venea manusa si unde mai punem off set-ul 100 %, doar nu le cumparam pentru 10 ani.

    off topic
    Premierul si-a “asumat” privatizarea de succes a CFR Marfa. Un singur punct castigat, investitorul este roman. O alta privatizare de succes a cabinetului “pisic” Ponta.

  29. Din informatiile care circula, se pare ca cele 12 avioane, la randul lor au fot cumparate de Portugalia din SUA, tot second-hand,deci la noi ar fi un fel de ,,dublu second-hand” ! Sub fel de fel de presiuni ni se baga pe gat toate harburile. Nu era normal sa cumparam 4-6 avioane noi, compatibile NATO?!

  30. CE MANARI?CE NEAMURI PROASTE SE VEDE SI DIN SATELIT CA TOTUL E O SPAGA PLATITA DE PROSTIMEA CARE INCA DOARME….

  31. Atentie la noua taxa de drum din Ungaria, pentru TIR-uri, in vigoare de la 1 iulie: va scumpi importurile si va face exporturile romanesti mai putin competitive. Consecintele sunt usor de prevazut: inflatie, falimente, somaj.
    Va rog sa analizati si aceasta problema.
    Cu stima,

  32. Acum am sa mi-o iau.
    Pentru operatiunile de politie aeriana nu ne trebuie avioane noi noute,ca doar nu suntem vreo mare foarta regionala. Merg si astea la mana a treia si batraioare, ce-i drept lustruite si aduse “la zi”.

  33. Mai, 2012. Bulgaria. Baza aeriana “GRAF IGNATIEVO”. Exercitiul “THRACIAN 2012”. Particpanti: USAF (avioane din Italia, baza de la Aviano), Bulgarii, RoAF – baietii nostrii (doua celule, patru avioana MIG-21 Lancer)… Romanii, au jucat rolul “baietilor rai”. Adversari: MIG-29 (Bulgaria) si F-16 BK40. Si au fost atat de rai (virtual vorbind), incat celula de 2xMIG-29 bulgareasca a fost “hacuita” intr-o batalie aeriana de tip “on head” de baietii nostrii de la 20km, … ca bulgarii nici macar n-au stiut ce-i loveste. Si unul dintre MIG-urile bulgaresti de rusine si-a facut harakiri… pilotii au scapat catapultandu-se. Iar celulele de F-16 au fost trimise “la pamant”, inainte ca americanii sa-i vada pe radar.
    Si tu, stat roman, ii dotezi cu niste gunoaie reciclate??? Oare cum ar fi stat lucrurile daca romanii aveau si ei F-16 50/52 sau Gripen C/D?!

  34. Încă din 2008 stirea aceasta cam face furori prin România care crede că avioanele de generatie noua ale americanilor F-16 obiectivele dotarilor pentru Forțele Aeriene Române.Dupa sesizarile Pentagonului romania a cerut Congresului SUA aprobarea de vânzare a 48 de avioane insa din aceste cateva avioane un manunchi daca i-am putea spunea asa se spune ca 24 de avioane ar iesi din fabrica lor si ar intra direct in tara noastra iar 24 dintre acestea ar trebui ca sa fie reconditionate

  35. Domnule Radu Tudor,

    Romania trebuia sa continue fabricatia IAR 93 si 99, si/sau sa fi cumparat avioane de vanatoare / bombardament de la SAAB sau Eurofighter, sau de la Dassault(Mirage).

    Oare cati ani au zacut aceste F16 prin hangare sau in cimitirul acela de avioane din SUA, pana sa ajunga la portughezi?

    Este foarte clar ca anumite decizii se iau doar datorita unor interese strict personale /de grup (care nu au legatura cu “interesul national”) si/sau datorita faptului ca unele personaje de pe “scena” noastra politica sunt santajate/santajabile si/sau sunt marionetele unora de afara!
    Este la fel de clar modul in care unii se straduie zilnic ca “sa-i prosteasca pe prosti” , infasurand aceasta achizitie in “vorbe mari” si aruncand-o ziarelor si posturilor TV (care o vor “toca” constiincios), dar fara a putea sa ne arate vreodata “matrapazlacurile” si adevaratele motive care au stat in spatele unei astfel de achizitii!

    Daaa, noi trebuie neaparat sa luam vechituri, apoi sa mai bagam si o groaza de bani in ele pentru a le moderniza! Iar tot acest proces trebuie sa dureze cat mai mult si sa se cheltuie cat mai multi bani!

    De ce “factorii de decizie” ai nostri nu isi cumpara fiecare, de exemplu, cate o masina deja veche de “n” ani,fabricata in SUA, in care sa mai bage bani inca vreo cativa ani si sa nu o poata repara decat tot acolo, nu in Europa? Poate asa vor intelege mai bine ce ar trebui/ce nu ar trebui sa faca! Ah, daaa, banii pentru plata avioanelor nu sunt din buzunarul lor…!

    Toate aceste lucruri imi aduc aminte de perioada dinainte de inceperea celui de-al doilea razboi mondial, cand Romania a cumparat printre altele) cateva Hawker Hurricane de la englezi si nu a reusit sa procure un motor mai bun pentru IAR 80 nici macar de la “aliatii” din acea vreme.Cam asa va fi si de acum inainte !!

    • O achizitie de Eurofighter Typhoon noi la 900 mil Euro (12 buc) cu preconditia achizitiei Avioane Craiova cu 50 mil Euro de catre Alenia mi s-ar fi parut o varianta infinit mai buna.

  36. Doar o parte din preţul plătit ptr. menţinerea demisului în funcţie împotriva voinţei poporului. Mai avem “datorii” în continuare … minereurile, privatizările, regionalizarea cu spargerea şi tranşarea României la bucată, etc.
    E de bine … Ne mai lipsesc nişte manele şi nişte “vedete” gen Tonciu, Drăguşanca sau Gaboriţele să ne danseze din buric şi toată lumea-i bine, sănătoasă.

  37. Greseala in titlu ! Nu este “second hand” ci “the third hand”. Second hand a fost la portughezi cand le-au achizitionat cu un dolar bucata de la USArmy !

  38. E GATA FRATILOR
    NU VA MAI AMAGITI, A MAI RAMAS CEVA PE FUNDUL SACULUI DUPA PDEI SE MAI BAT ASTIA VREO 2 ANI PE CEA MAI RAMAS SI APOI NU NE MAI RAMANE DECAT SA NE INSCRIEM LA CALATORIA DOAR DUS SPRE MARTE , POATE ACOLO SA NE FIE MAI BINE DESI NU CRED, PT CA S-OR GASI SI ACOLO BASESTI, PONTI , ANTONESTI SI ALTI HREBENCIUCI CA E PLIN POPORUL DE EI, ASA CA FRATI ROMANI POATE PE VENUS SAU JUPITER CAND S-OR FACE EXCURSII

  39. CAT DESPRE AVIOANE, IN CONDITIILE IN CARE ROMANIA ARE ATATIA DUSMANI E NORMAL SA CUMPARAM AVIOANE DE VANATOARE, POATE NE AJUTA SA NE APARAM DE INVAZIA DE MALLURI SI HYPERMARKETURI. PE DE ALTA PARTE CRED CA SE GANDESC SA LE FOLOSEASCA PENTRU PAZA CAI FERATE BUCURESTI LITORAL SA NU SE MAI FURE COMPONENTE

  40. Principala problema a fost decizia de a se cumpara F-35 intr-un viitor (poate peste 50 de ani la posibilitatile financiare ale Romaniei) daca nu ma insel in cadru CSAT. Pentru a cumpara F-35 americanii solicita sa fii fost utiliator al unui avion F-16 sau F-18, ori dupa caz – participarea la R&D in cadrul proiectului F-35. Cum Romania nu a fost in stare sa paticipe la cercetare (nu ma intrebati de ce, dar macar saibe puteam cerceta…) singura solutie a ramas cea a cumpararii de avioane F-16 sau F-18. Cum F-16 sunt mai ieftine, s-a ales aceasta variant, problema a venit cu criza – asa ca ne vom multumi cu nishte 3rd hand-uri, nu ca polonezii……
    Deci cat ar urla europenii cu ale lor Eurofighter, Rafale si Gripen – decizia era luata de mult – F-16!

    Cat despre industria romaneasca – si aici ma refere cu precadere la Avioane Craiova – politicul a avut intelepciunea sa nu mai cumpere IAR-99. Mai stie cineva ceva de IAR-99XT? se mai deruleaza proiectul? Nu vad de ce Soimul nu poate fii modernizat si produs in cooperare cu Bulgaria/Serbia/Ungaria – toti au L-39 vechi care trebuie inlocuite. Ca sa nu mai vorbesc despre un nou avion scola care sa inlocuiasca IAK-52. Vise pentru un UAV/UCAV de la Craiova? poate nu in timpul vietii noastre?

    PS: sper ca la aceasca achizitie sa se fii avut in vedere si armamentul necesar (AIM9+AIM120) ca sa nu se intample ca la unguri ….

  41. mai sunt tari est-europene care au cumparat Jas Gripen multirol de ultima generatie noi noute, iar suedezii au reinvestit banii primiti pe avioane in tarile respective.
    Pe cine-l duce capul…

Leave a Reply