Home Articole Bomba Tarom : presiuni externe pentru ineficientul Heinzmann

Bomba Tarom : presiuni externe pentru ineficientul Heinzmann

3304
8
SHARE

Una din putinele companii cu actionariat 100% romanesc, Tarom, se afla intr-o situatie exploziva de cateva luni. Compania de transport aerian are inca rezultate nesatisfacatoare din punct de vedere financiar, dupa ce in perioada guvernarii Basescu-Boc 2008-2012, pierderile au atins un nivel record de peste 300 de milioane de euro. In acea perioada, compania a fost condusa de Ruxandra Brutaru.

Dupa instalarea unui nou consiliu de administratie in 2013, situatia financiara si de personal a Tarom s-a ameliorat, dar salvarea companiei este inca departe.
Exista uriase tensiuni intre salariati si conducere, diferitele detasamente de zbor (Airbus, Boeing, ATR) au protestat inclusiv public, iar atitudinea managerului ales de guvernul Boc, belgianul Christian Heinzmann (foto) nu contribuie deloc la aplanarea conflictelor. Dimpotriva, pe zi ce trece le amplifica.

In urma acestei situatii ce poate duce compania romaneasca Tarom spre faliment, ministrul transporturilor a decis sa trimita corpul de control pentru o ancheta amanuntita la Tarom. Rezultatele investigatiei si decizia ministrului Ioan Rus vor fi comunicate in curand.

Cu toate ca sunt indicii solide ca managerul Christian Heinzmann nu a respectat contractul si are un aport negativ la situatia interna si performantele Tarom, exista cateva mecanisme necurate ce-l tin pe acesta in functie.

Lucrul cel mai neplacut pentru Guvernul Romaniei este ca face obiectul unor interventii si chiar presiuni din partea unor angajati ai FMI, care sunt rude ale lui Heinzmann. Acestia obisnuiesc sa sune la diferite structuri guvernamentale pentru mentinerea in functie a lui Heinzmann. Acest fapt intolerabil pentru o tara UE cum este Romania e sporit si de comportamentul unor angajati ai Ambasadei Belgiei la Bucuresti, in acelasi sens cu telefoanele primite de la FMI.

Daca ministrul transporturilor Ioan Rus nu intervine rapid in situatia de la Tarom, aceasta poate scapa de sub control, cu efecte catastrofale pentru una din putinele companii 100% romanesti care mai exista in tara noastra.

Compania Tarom trebuie salvata, mai ales dupa ce a fost capusata si distrusa din interior de persoane care au reprezentat interesele unor companii romanesti low-cost sau straine, fapt care a generat pierderea profitabilitatii firmei romanesti si pericolul ca ea sa fie preluata pe nimic dupa falimentarea ei intentionata.

TaromLogoISTORIC TAROM

Compania TAROM – Transporturile Aeriene Române – a fost înfiinţată la 18 septembrie 1954, iar la câţiva ani după lansare, TAROM opera deja către aproape toate ţările europene. În 1966 TAROM a efectuat primul zbor peste Atlantic.

În 1969 a avut loc ocolul Pământului în 80 de ore de zbor pe o distanţă de 47.000 km, cu un avion IL-18, cu plecare din Bucureşti spre New Delhi, Bangkok, Tokyo, Honolulu, Los Angeles, Ciudad de Mexico, New York, Las Palmas, Roma, Istanbul, Bucureşti.

În anul 1974 TAROM a realizat primul zbor către Sydney via Calcutta şi a introdus zboruri regulate spre New York şi Beijing.

În 1980, capacitatea de transport a companiei era dublă faţă de anul 1975 şi de zece ori mai mare faţă de anul înfiinţării. La acea dată, TAROM opera zboruri către 15 destinaţii interne. O nouă performanţă a fost atinsă în anul 1981, când s-a efectuat primul zbor fără escală pe o distanţă de 10.000 km între Bucureşti şi Bangkok. Decada anilor 1990 a marcat deschiderea unor noi rute spre Chicago, Calcutta, Milano, Chişinău, Delhi, Verona, Bologna, Salonic, München, Stuttgart şi altele.

În 25 iunie 2010, TAROM a aderat la SkyTeam, alianţa aeriană globală ce oferă pasagerilor membrilor săi acces la o reţea lărgită de destinaţii, mai multe frecvenţe şi conexiuni. În prezent, TAROM opereaza peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.

 

8 COMMENTS

  1. Pare să fie o continuare a răfuielilor economice din Romania cu scopul final de a scoate oameni importanți (baroni locali s.a.m.d.) din putere și înlocuirea lor cu corporații străine. Pe scurt, schimbarea unui rău cu alt rău ce afectează omul simplu foarte puțin pe termen scurt dar mult pe termen lung. Nu m-ar surprinde dacă sub președinția lui Iohannis și guvernarea lui Ponta o să avem privatizarea Taromului.

    Nu sunt de acord, dar dacă o țară a demonstrat cât de puțin contează opinia omului, aceasta ar fi România.

  2. Domnule Radu Tudor,tu vrei să fac infarct?Cum să pui un asemenea titlu?Bombă la Tarom?Zi-mi te rog că vezi ce e neregulă cu titlul ăsta

  3. Totul va merge in viitor din “bine” in spre”mai bine”.Acum ne bucuram ca basescu are partid nou(PMP partidul mafiotilor penali) si astfel basescu si acolitii lui se vor transforma din “cei vechii”(hoti ,corupti ) in “cei noi((cinstiti si curati ca lacrima).

  4. Radu, ştii cum e? La noi în ţară, se vrea controlat totul fie şi prin bonurile de casă, numai în comerţ, că la medici-stomatologi…pas, în străinătate se dau bonuri de casă peste tot, chiar şi la transportul aerian, cînd mergi la baie întrun restaurant sau serveşti masa, la noi…ioc, numai că peste tot este haosul ce se va instala cît de curind la noi în acest domeniu-aerian, niciunui afacerist nu-i pasă decît de afacerea şi buzunarul lui-lor, nu m-ar mira să se rupă în bucăţi pe societăţi şi să se distrugă tot ce mai este încă românesc. Vezi afacerea cu banca elveţiană UBS, acolo, la vedere era linişte -un gardian la uşă ca de obicei, tranzacţii normale zilnice, un afiş pe uşă cu programul normal, toţi lucrau fără nicio problemă şi prin spate era teroare, de fapt, s-a muşamalizat totul, doar românul care a dat totul pe faţă este purtat prin tribunal(că nu trebuia să facă public afacerile nedemne), la fel o să fie şi cu cu microsoft(unde sunt marii politicieni ai lumii), dacă ai noştrii nu încep anchetele serioase, se va aplana şi trece sub tăcere-uitare totul=furăciunea din bugetul ţării noastre. Nu ştiu cum de încrederea în justiţie este atît de ridicată prin sondaje, nu este decît circ, paradă, manipulare şi nervi. Cîndva am scris despre aceste ”minuni” ale justiţiei pentru viitor şi se pare că am dreptate, veţi vedea că nu va fi nimic concret privind sechestru pe averi, respectiv, vînzarea bunurilor. Ştii că dl. Voiculescu e unicat la fel ca echipa voastră A3. Mai vedem

  5. Iar Ponta nu poate face nimic? De trei sau 4 ani de cand are puterea totala in Romania numai tot da vina pe Basescu si Boc…

  6. Heinzman a fost propus de guvernul Ponta . Ura si superficialitatea ți-au intunecat mintea . Tarom este ultima emblema a României . Trebuie revizuita si completata flota .Managerii din intreprindere trebuie sa echilibreze pretențiile personalului cu prestațiile si efectivul acestuia . Așa cu pricepere si fara politica vor reuși . Succes!

Leave a Reply