Home Articole Campania pro-Brexit, bazata pe inselaciune si manipulare

Campania pro-Brexit, bazata pe inselaciune si manipulare

1113
16
SHARE

Christopher Wylie, fost angajat al companiei Cambridge Analytica, a susţine că organizaţii pro-Brexit au “trişat”, lucru care poate că a influenţat chiar rezultatul final al referendumului privind apartenenţa Marii Britanii la Uniunea Europeană, potrivit site-ul cotidianului The Independent.

“Este o încălcare a legii, s-a trişat (…) Este o modificare fundamentală a constituţiei acestei ţări”, a declarat Wylie, în cursul audierii sale în cadrul unei comisii a Camerei Comunelor, camera inferioară a Parlamentului britanic

“Cred că este complet rezonabil să spunem că ar fi putut fi un rezultat diferit al referendumului, dacă nu s-ar fi întâmplat, din punctul meu de vedere, această înşelăciune“, a adăugat fostul angajat al firmei Cambridge Analytica, făcând referire la presupusa manipulare de date pentru a influenţa votanţii.

Christopher Wylie a mai declarat că Partidul Independenţei Marii Britanii (Ukip) a încheiat un contract pentru servicii cu Cambridge Analytica, precizând că a văzut facturi cu numele partidului.

Fostul angajat al Cambridge Analytica s-a declarat drept un “eurosceptic progresist” şi susţine că acuzaţiile sale privind campania pro-Brexit nu este motivată de dorinţa de a zădărnici ieşirea Marii Britanii din Blocul comunitar.Christopher Wylie a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica a folosit o aplicaţie creată de un cercetător ruso-american născut în Republica Moldova, numită “thisisyourdigitallife”, pentru a colecta date personale a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook şi pe care le-ar fi folosit ulterior pentru a influenţa alegerile prezidenţiale din SUA, în anul 2016, şi referendumul privind apartenenţa Marii Britanii la UE, scrie mediafax.

 

16 COMMENTS

  1. Prostii. Se aruncă pisica în spatele electoratului manipulat. Cea care a dorit ieșirea din UE a fost clasa politică britanică. Dacă nu organiza referendumul, n-aveam despre ce vorbii.
    Bestială faza cu cercetătorul ruso-american născut în Republica Moldova. Probabil este vorba de cetățeanul Serghei Petruș.
    Până și votantul american s-a săturat de intoxicări cu politicăli-corect, de orașe sanctuar și fel de fel de lozinci inepte!

  2. Avem si noi “porcarii” nostrii care instiga la ura si violenta in masa,care mint la tv fara nicio problema! Nu cumva canalul “nasul tv” sau cum se numeste,prezentator guralivul radu morar,este sange de epoleti? Intreb,deoarece am gasit aseara pe youtube o emisiune socanta in care mintea si instiga la iesire in strada masiva, violent prin impunere bazata pe minciuni! Socant de adevarat! CNA-ul nu ia masuri cu acest individ?! Sau,acest CNA este partinitor,doar pe unii jurnalisti care puncteaza pe baza dovezilor ,atragand atentia asupra anomaliilor petrecute,sau viitoare?! Spunea ca se taie salarii si se fac tot felul de porcarii de ponta,care nu mai este in guvern! Ura si violenta asupra unor cetateni cresc pe zi ce trece si nu se iau masuri rapid!

    • Si e gresit spus ca o campanie e bazata pe inselaciune. Campania e bazata pe idioti si pe oameni care nu mai citesc decat titlurile articolelor, prefera in proportie de 87% sa dea share inainte sa citeasca. Legea a doua a idioteniei a lui Cipolla spune ca numarul idiotilor in viata este constant subestimat de restul. Deci obisnuiti-va sa fie din ce in ce mai multi idioti. Worldwide, nu neaparat in romania. Atata timp cat ai o populatie care crede orice si considera ca mecanismul de veridicitate a unei informatii este ca este postata pe internet, asta e.

  3. Well, marketingul politic e doar un tip de marketing, printre alte, multe, forme de “vânzare” de produse noi—ca, de pilda, revolutiile sau, mai recent, alegerile (procese electorale) și referendumurile. A trebuit sa treacă 20 de ani, de pilda, pentru ca ‘68 francez sa fie descifrat ca un produs al propagandei de la Moscova-cu ramificații la Berlin—și doua mandate Obama ca sa se vadă istețimea lui Zuckerberg, creatorul “platformei” electorale FB a celui mai iubit președinte american (după Kennedy, desigur). Azi, se știe ca Ideile se vând, ca și grâul sau țițeiul, și dacă ne-am lăsat prostiti, in calitate de clienți, sa cumpărăm un știft in loc de marfa de calitate, soluția imediata e sa tragem in pianist—in cazul asta, Cambridge Analytica—ceea ce nu rezolva mai nimic, doar alimentează frustrarea cumpărătorului. Ce e interesant la Brexit e ca nu tineretul corporatist, care sta toată ziua pe “aplicații” și-si duce viața mai mult pe “net” decât pe pământ, a fost cel mai afectat de propaganda anti-UE—bătrânii “stirbi”, clasele sărace, “Analfabeții functionali” (etichetele puse de PNL-USR la noi, cu totul vraiște, pe mutra adversarilor lor politici și-a electoratului acestora) aceștia au furnizat materialul uman pt separarea de continent. Si sa nu uitam ca cineva a înjunghiat mortal o deputata, pe parcursul campaniei, ceea ce este complet atipic pt o mișcare “virtuală”, Zuckerberg, Wylie și restul pot fi împușcați financiar și tot nu se vor descifra corect secretele manipulării, foarte reușită, care a dus la evadarea Albionului din turma europeană: iar dacă avem timp sa ne uitam, pe “net”, desigur, la Interviurile cu “stirbi” și Analfabeții britanici care au urmat propaganda UKIP vom auzi ceva de oprit ceasurile lumii, toate deodată, anume, un refren “copilăresc” care repeta: de ce-am câștigat războiul dacă tot nemții ne conduc? Ceea ce exprima adevăratul motiv al separării de turma, absolut “irațional” din perspectiva taberei pro-europene, dar care makes sense in lumea reala: propaganda UKIP a vândut ideea ca UE e un produs de calitate proasta și mult prea scump ca sa fie achiziționat in masa, așa cum vrea “clasa politica”, corupta, desigur, sa impună oilor pe care le păstorește. Dar, atenție mărita! Produsul este de calitate proasta, avem mari ponoase financiare de pe urma migrației dar și a contribuțiilor usturătoare la costurile mașinăriei numita UE, iar Germania, ca director de marketing “fraudulos”, trebuie data afara de la conducerea firmei, sau mergem noi sa cumpărăm de la alt magazin—nimic irațional in asta, dimpotrivă, o logica de țaran înșelat de speculanții de la oraș la prețul grâului, care-și strânge bănuții ce i-au mai rămas și fuge acasă cu ei, de rupe pământul. Dar refrenul sentimental de care am pomenit mai sus? Well, dacă englezii nu erau niște fraieri sentimentali, nu li s-ar fi putut vinde produsul UE așa ușor—bravo vânzătorilor care au știut, inițial, ce grup de clienți sa abordeze, namely, generația care a câștigat războiul doi, și mai apoi și-a extins influența și la descendenții acestora diluand din ce in ce mai tare produsul, ca sa prindă toți clienții câte un flacon de mândrie, in cazul acesta, pana ce s-a prins cineva ca se îmbata cu apa rece și-a reclamat la protecția consumatorului. Nu ca mi-ar fi mila de Zuckerberg sau de Cambridge Analytica, or sa piardă ceva bani și or sa se refacă pe alte piețe, sau nu, treaba lor; ce vreau sa spun e ca atâta timp cât va domni mentalitatea de piața, vor domni și metodele, mai bune sau mai rele, de a vinde idei—important ar fi sa se trezească intelligentsia și sa treacă la răspândirea gratuită a ideilor, online, dacă asta e tribuna actuala. Sa semnaleze produsele defectuoase și sa propună altele, de calitate, in locul porcariilor colportate de vânzători; filosofi, ca Jijek, o fac deja, și mulți profesori celebri de la facultăți celebre din SUA au început sa utilizeze YouTube pt diseminarea culturii in “mase”; cuvintele cheie sunt “gratis” și “conștiința”, dacă discursul intelectualilor se va cala pe aceste coduri, cu timpul, școlile conduse de “milițiile spirituale” se vor limita la atragerea clienților cu un singur neuron (Badea op.cit) și piața de idei se va goli De speculanți.

  4. Domnule Tudor, astept sa faceti o analiza mai aprofundata. Sint sigur ca veti ajunge, PLACUT surprins, la concluia ca si Brexitul e tot opera Moscovei. Faceti un efort, unul foarte mic, si o sa-mi dati, O DATA IN VIATA, dreptate. Parca va aud: “Al dracu Radescu asta, n-are el lecturi, cam incet la minte, bolshevic, nici pe la SRI n-a dat in viata lui, da’ uite cum a dibacit-o!

  5. Domnule Tudor, vorbesc bine 3 limbi straine. Cu imens regret, limba rusa nu e printre ele. Si ce bine mi-ar fi prins! Si in meserie (rusii au literatura tehnica first class, autohtona sau traduceri din toate limbile pamintului), si in viata. Ghinion, nu citesc nicio gazeta in limba rusa, si-mi pare chiar rau!

      • de ce domnule Tudor,in viata omul daca vrea sa faca afaceri sa castige sa-si faca aliati si parteneri e bine sa stie cat mai multe limbi si sa fie descurcaret..de ce strica o limba straina in plus,uitati nemtii pare ca apreciaza bine limba rusa si au parteneriate si afaceri atat intre companiile lor private cat si intre guverne si relatii economice puternice,sI MULTI MULTI ALTII INCLUSIV de pe la noi pot sa va confirme cat de bine este sa te adaptezi si sa mai stii cateva limbi pe langa romana

  6. Nu știu ce date au fost colectate, dacă e adevărat sau nu, pt asta e nevoie de probe si de sentința judecătorească, pt a se stabili adevarul. Dar oare doar in aceste doua cazuri, cele doua campanii menționate, din câte campanii electorale au tot fost peste tot, s-au colectat date in acest fel? Ca de campania lui Obama din 2012 de exemplu nu se vorbește. Sau atunci nu exista încă compania respectiva?
    Ce sa vezi, sunt incriminate fix campaniile care au avut rezultate foarte nefaste pt establishment-ul globalist…ce coincidenta!

  7. deci mi s-a parut mie sau un analist militar a felicitat pe cineva ca nu citeste organele de presa ale blocului opus NATO?! Geee… nu stiam ca analistii astia militari citesc doar dintr-o parte…. RT vezi ca poate faci o cariera fulminanta la Pyongyang Sinmun. Aia la fel fac:))

Leave a Reply