Răzvan Cuc este cu un picior în afara Ministerului Transporturilor, după ce Parlamentul a adoptat săptămâna trecută moțiunea împotriva Guvernului Dăncilă. Asta nu înseamnă, însă, că în companiile de stat subordonate ministerului este liniște. Ba chiar este forfotă mare. Pe ultima sută de metri a mandatului lui Răzvan Cuc se numesc noi directori.

După ce la începutul acestei săptămâni Marius Chiper a revenit la șefia CFR SA, înlocuindu-l astfel pe Constatin Axinia, ieri a venit rândul Mădălinei Mezei de la TAROM să lase loc unui nou șef, după nici patru luni de mandat. Informația a fost confirmată pentru G4Media.ro chiar de către aceasta. Noul director general al TAROM, al cincilea din acest an, este pilotul Valetin Gvinda.

Mădălina Mezei fusese numită la șefia TAROM abia în iunie anul acesta, tot de Cuc. Înainte de a prelua frâiele companiei de stat, aceasta a fost reprezentantul companiei la Bruxelles.

În scurtul său mandat s-a vorbit despre o amplă restructurare a companiei aeriene de stat. Pe 19 septembrie TAROM a notificat sindicatele că urmează să restructureze peste 300 de locuri de muncă din zona administrativă.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, avansa, însă, în urmă cu două luni și o reformare a departamentul tehnic.

„Să vedem şi ce facem la departamentul tehnic. Din cei aproximativ 470 de angajaţi de la tehnic, o parte dintre ei nu lucrează la întregul potenţial. Şi atunci cred că ar fi indicat să facem un centru de profit separat, se se întreţină tehnicul singur, din contracte de reparaţii de aeronave ale altor companii, nu doar Tarom. Veniturile de la terţe companii sunt în scădere. Cred că trebuie dat un imbold să lucreze cu cât mai multe companii”, declara Răzvan Cuc, potrivit Agerpres.

Ca mai toți directorii din ultima vreme ai companiei aeriane de stat și Mădălina Mezei a vorbit despre posibilitatea reluării de către TAROM a zborurilor către SUA și China.

Potrivit RFI, planurile erau ca din vara anului viitor TAROM să zboare din nou către New York.

”Vrem să avem zboruri operaționale București-New York în vara anului viitor, dar lucrurile nu sunt deloc simple. (…) Aeroportul vizat va fi JFK, cel mai mare aeroport al New Yorkului, iar numărul de zboruri va fi de cam 4-5 pe săptămână. (…) Prețul unui bilet București – New York va avea un preț mediu de 1000 de dolari”, a declarat aceasta, potrivit RFI, la începutul acestei luni.

Ce i se reproșează Mădălinei Mezei și care este motivul înlocuirii sale din funcție? Iată o întrebare la care nici Consiliul de Administrație al TAROM și nici Ministerul Transporturilor nu au furnizat deocamdată un răspuns.

Aceasta a fost înlăturată din funcție înainte ca TAROM să recepționeze primul ATR72-600 din cele nouă comandate în această vară care vor înlocui complet flota actuală de ATR-uri.

Consiliul de Administrație al companiei de stat l-a numit pe pilotul Valentin Gvinda în funcția de director general.

TAROM a raportat pierderi de 66,3 milioane de lei după primele șase luni ale acestui an și se îndreaptă spre al doisprezecelea an fără profit.

G4Media.ro a scris că pentru compania aeriană de stat se analizează varianta acordării unui ajutor de stat necesar atât în vederea achiziției de aeronave noi, cât și pentru continuarea activității.

Șef nou și la CFR SA

Mădălina Mezei este al doilea director dintr-o companie subordonată Ministerului Transporturilor care a fost schimbat în această.

Marius Chiper a revenit la conducerea CFR SA, după ce Consiliul de Administrație al CFR SA, compania care administrează calea ferată, a decis revocarea din funcție a lui Constantin Axinia. Chiper nu se află pentru prima oară în fruntea CFR SA. A mai ocupat această funcție din decembrie 2015 până în octombrie 2017, când și-a dat demisia la cererea ministrului Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe.

„Marius CHIPER, de profesie inginer și cu o experiență profesională de 25 de ani în sectorul feroviar, a ocupat până în prezent funcția de director general adjunct Investiții din cadrul companiei, iar din poziția de director general interimar, funcție deținută și în perioada 2015-2017, va coordona întreaga activitate a CNCF CFR SA, compania naţională care administrează şi gestionează infrastructura feroviară publică”, a anunțat compania printr-un comunicat de presă citat de g4media.ro

Cu o zi înainte de schimbarea din funcție a lui Constantin Axinia, ministrul Răzvan Cuc se arătase nemulțumit că acesta nu a reușit restructurarea companiei de stat în termenul stabilit și declarase: „Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de Administraţie îl înlocuieşte”.

Constantin Axinia a declarat, însă, potrivit Hotnews.ro, că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro.

1 COMMENT

Leave a Reply