Saptamana trecuta am traversat dus si intors Valea Oltului, de la Pitesti la Sibiu, prin Valcea. Un peisaj superb, locuri ce ar putea fi mai bine valorificate pentru turism, pentru industrie, pentru sanatate. Am ales primele 3 domenii care mi-a venit in minte, pe fondul celor vazute pe traseu. Turism – pentru ca sunt multe destinatii cunoscute pe traseu ori adiacente (Transalpina, Curtea de Arges, Transfagarasan si altele). Sanatate – pentru ca bazele de la Calimanesti-Caciulata reprezinta inca o valoare, insuficient valorificata (asta se vede si dupa starea cladirilor). Industrie – pentru ca e cea mai sanatoasa componenta a oricarei economii moderne. In cei peste 600 de km parcursi, am intalnit zeci de tiruri cu masini, cele mai multe Duster, fabricate la Dacia Pitesti.
Drumul este din pacate o pacoste. Daca respecti viteza legala si restul regulilor rutiere, faci 300 km in cel putin 5 ore. Am trecut de la comunism la democratie, iar Romania are pe Valea Oltului exact aceeasi infrastructura rutiera de acum 50 de ani. O jumatate de secol fara nici o evolutie. Iar acest sector nu e sigurul care se “bucura” de aceasta constatare.
In lipsa infrastructurii moderne, din cauza trogloditilor care au condus si conduc Romania avand miliarde de euro anual pe mana, cea mai importanta productie industriala a tarii e transportata pe un drum cu o singura banda pe sens, extrem de aglomerat si plin de zone periculoase. Parcurgand acest traseu, am realizat inca o data ca e perfect justificata atitudinea mea ferma in privinta nevoii de autostrazi, intre regiunile istorice romanesti si pentru legatura directa, moderna si sigura cu Vestul Europei. Pentru a avea pe unde sa exportam ce producem (economie solida), pentru a atrage mai multi turisti romani si straini (incasari de la mic la mare) si pentru sanatate (acces facil la bazele de tratament).
Retorica mizerabila, de sorginte bolsevica, impotriva “strainilor” este plina de manipulare. Ea este folosita de politicieni disperati, aflati in contratimp cu propria lor epoca, doritori de inapoiere.
“Strainii” acestia injurati zi de zi de comunisti pseudo-nationalisti sunt cei care au adus zeci de miliarde de euro investitii straine, dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana. “Strainii” rai domina topul angajatorilor. “Strainii rai” domina topul firmelor care contribuie cu taxe si impozite la bugetul de stat. Si argumentele ar putea continua.
Finalizarea portiunii romanesti a Coridorului 4 pan-european se impotmoleste de 10 ani. Nu terminam Sibiu-Nadlac, nu ne-am apucat de Pitesti-Sibiu. Fracturam Romania si Europa prin contraperformanta noastra. Timp in care mii romanii mor pe sosele vechi de 50 de ani, votand aceiasi politicieni compromisi, lipsiti de viziune strategica pentru o tara frumoasa si cu potential.
Articolul din Ziarul Financiar pe care-l redau in continuare e o noua pledoarie pentru imensa nevoie de autostrazi. Pentru pastrarea investitiei de la Dacia, pentru ce le-am promis cand au investit ca vor avea autostrazi pe unde sa exporte productia (acum 15 ani !), pentru ca ei se dovedesc niste investitori seriosi, cu afaceri de peste 5 miliarde de euro anual si peste 12.000 de angajati, plus dezvoltarea benefica a micului business, pe orizontala.
Cine are ochi si urechi, sa bage de seama. E un ultim avertisment pentru populisti, habarnisti, anti-europeni, conducatori lipsiti de elementara viziune, indivizi care conduc institutii cu miliarde de euro buget si nu lasa nimic in urma lor, dupa ani si ani de guvernare.
Iata doua articole din Ziarul Financiar cu realitatile importante ale industriei si economiei romanesti.
Producţia uzinei Dacia de la Mioveni a urcat cu 12,3% în primele patru luni ale acestui an faţă de perioada similară din 2018, la un total de 125.314 autoturisme, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Ca valoare de piaţă, producţia din primele patru luni ajunge la 1,8 mld. euro dacă se ia în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA, având în vedere ponderea ridicată a SUV-ului Duster.
Dacă Dacia va menţine ritmul de creştere de 12% până la finalul anului, producţia uzinei ar putea urca spre 375.000 de unităţi, iar pentru prima dată în istorie, uzina va trece de pragul de 350.000 de maşini asamblate anual.
Pe de altă parte, ritmul producţiei din aprilie a încetinit în comparaţie cu primele trei luni ale anului. Spre exemplu, dacă în primele trei luni s-au înregistrat numai creşteri de două cifre, de 13-14% faţă de perioada similară a anului trecut, luna trecută avansul a fost de numai şapte procente, iar producţia a coborât de la peste 30.000 de maşini la 28.000.
Modelul cu cea mai ridicată producţie rămâne Duster, care cu aproape 97.000 de maşini asamblate în primele patru luni reprezintă 77% din volumul uzinei. Pe locul doi în topul producţiei este Sandero cu 11.500, urmat de Logan cu aproape 11.300 şi Logan MCV cu 5.639 de maşini.
Pentru prima dată în istorie, cei mai mari trei exportatori ai României reprezintă exclusiv industria auto, pe măsură ce Ford a accelerat producţia de EcoSport la Craiova, Daimler pe cea de cutii de viteze la Sebeş, iar Dacia cu SUV-ul Duster la Mioveni.
Automobile Dacia şi-a păstrat locul întâi în topul exportatorilor, Ford România intrat în top trei direct pe locul al doilea, odată cu triplarea producţiei de la Craiova şi a depăşit inclusiv Star Assembly, divizia locală a Daimler care produce cutii de viteze la Sebeş, clasată pe locul al treilea în clasament.
Creşterea puternică a producţiei de maşini şi componente auto a adus un avans puternic al exporturilor României, pe măsură ce opt din cei zece cei mai mari exportatori vin din automotive, potrivit datelor de la Statistică.
Institutul de Statistică nu oferă date cu privire la valoarea totală a exporturilor sau valoarea pe fiecare companie, însă menţionează că ponderea valorii totale a top zece din total exporturi de bunuri a fost de 20,2% în 2018. Luând în calcul faptul că anul trecut exporturile totale de bunuri s-au ridicat la 67,7 mld. euro, acest lucru indică faptul că top zece a ajuns al 13,6 mld. euro, în creştere cu 1,9 mld. euro sau 16,2% faţă de anul anterior.
#straini, #Dacia, #investitii, #economie, #industrie, #Romania, #infrastructura, #dezvoltare, #Europa
Asta este retorica comunistoida a anilor 50, poate aude si domnul Tariceanu ce-au insemnat cu adevarat anii 50. Cand dansul spune ca se crede in anii 50 cand vine vorba de Justitie la inceput m-am enervat dar acum mi-am dat seama ca are dreptate, doar atunci mai marilor zilei li se albeau dosarele in timp record asa cum i-au facut si dansului acum. Ca s-a pensionat un judecator, ca cei din familie si-au retras marturia sub presiune, ca CCR i-au luat cu penseta probe din dosar, astea doar atunci se intamplau. Domnul Tariceanu se afla in anii 50 doar ca in partea cealalta, a privilegiatilor. Felicitari pentru articol.
“E un ultim avertisment pentru populisti, habarnisti, anti-europeni, conducatori lipsiti de elementara viziune, indivizi …”
Dupa acest ultim avertisment, ce urmeaza?
Ca sa stiu sa fiu pregatit, eu care sunt satul de “partidul Davos”, de organizarea antidemocratica a UE, de dublul lor standard, de socialismul de profit personal… nu cam fi noi (in frunte cu politrucii indigeni) cu mult mai breji, da’ accept sfaturi de la unii care sunt modele de urmat, nu modele de evitat.
Mai am voie sa-mi doresc ceva mai bun, mai corect, sa exprim ceea ce cred sau UERSS a triumfat si e cazul sa tac, ca poate vine duba?
Ceea ce imi aduce de gluma spusa de Reagan, aia in care ciinele sovietic, discutind cu ciinele american si cu ciinele polonez, intreba “ce inseamna sa latri?”
https://m.youtube.com/watch?v=hd2-CBGOZag