Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi, a comentat scandalul iscat de lucrările de dragare ale Ucrainei pe canalul Bâstroe. Iată concluziile.

“Situația se arată în felul următor, pe de o parte avem tot ceea ce înseamnă Delta Dunării, biosferă, dar și canalul de transport Sulina, care este pe canalele  de transport  europene care au o maximă importantă și nu pot fi afectate în niciun fel.

Pe de altă parte, avem situația absolut îngrozitoare în care se află Ucraina, care depinde ca de un pai de respira prin apă de tot ceea ce înseamnă coridoarele solidarității europene pentru a-și asigura exporturile și importurile.

Vorbim de la ajutoare umanitare la combustibil, vorbim de faptul că și noi avem în Uniunea Europeană, ca și alte țări din lumea largă, nevoie de exporturile Ucrainei, de la minereuri la cereale.

A dovedit însă că oricât, de exemplu, Polonia dorește să ofere, să pună la dispoziție tot ceea ce poate pentru aceste transporturi, rutele naturale ale Ucrainei sunt pe sud, drept pentru care Dunărea devine absolut esențială pentru ei.

Acuma suntem în această dilemă. Eu cred că ceea ce trebuie făcut este o campanie de comunicare și transparență.

Eu știu de la Bruxelles și nu acuz pe nimeni că merge foarte greu această comunicare, pentru că exact rolul nostru, al Comisiei Europene, este acela de mediator și de a pune oamenii împreună, aceste coridoare de solidarități.

Este o platformă de comunicare și știu că nu merge excelent, nu neapărat între România și Ucraina. Și cred că se poate face mai mult în această direcție.

Cu alte cuvinte, noi am pus la dispoziție fonduri enorme pentru aceste coridoare ale solidarității şi România a făcut eforturi absolut excepționale, de la feroviar la rutier ș.a.m.d. Există un spațiu destul de mare de a îmbunătăți navigabilitatea pe Sulina. Avem un proiect de 6 milioane de euro pe care îl punem la dispoziția României pentru validarea canalului Sulina.

Singura metodă este să ne adresăm unui unei instituții independente, Comisii Dunării, care cu sprijinul Comisiei Europene poate să facă măsurători acolo.

Odată ce înțelegem acest lucru trebuie să intrăm într-un dialog foarte clar cu ucrainenii pentru că scopul lor este să-şi scoată produsele pe un coridor către Marea Neagră”, a spus Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, la Antena 3.

1 COMMENT

  1. Vai ce anunt! Poate mai trebuie sa vina si acasa sa il urecheze pe grindeanu (somn usor). Ii propun doamnei comisar euro sa reparcurga un drum legendar european care incepe de la Sulina si sfarseste la Curtici trecand prin tri capitale( doua fiind cultural europene) Un drum al rusinii tehnice de constructii ajuns asa fara bombardamente rusesti doar prin furaciuni. Poi de la Sulina la Bucuresti poate aauzit din familie cum sta treaba Acum s-a trezit grindeanu cu bastroie inceput pe vremea lui Nastase Mitrea si terminat in vremea lui Tariceanu Orban (in liniste totala) Si liniste a fost pana s-a trezit di som. grindeanu ca sa adoarma iar. De la Bucuresti la Pitesti iti pierzi plombele sau iti cade proteza dentara daca nu este lipita bine cu fixodent. Pitesti Sibiu un drum al groazei cu benzi surpate in olt cu stat ore la paletica cu radare puse unde mergi ca melcul jalonaand gropile. Sibiu Timisoara un drum nou unde simtind denivelarile iti dai seama la130 cam pe unde au fost facute o parte din furaciuni. Tot aici vezi de ce masinile agabaritice se opresc in poduri ca la Unirii Indicatoarele cu avertizare de inaltime maxima admisa sunt plantate fjx sub pod iar cum te apropii de Timisoara astea lipsesc . Finalul de la despartirea timisoara curtici continua in aceiasi tonalitate dar accesul in Timisoara este catastrofal putin spus. Mai Doamna mergi sa vezi minunea si sa te sperii trecand prin Dumbravita -Capitala Euro Timisoara Depune mandatul ca nu poti da sfaturi si certa pe altii. Ia de urechi pe grindeanu ca te face de rasul curcilor.Mai vino si acasa ca pierzi gustul si mirosul de Romania!

Leave a Reply to gheorgicaCancel reply