Home Articole Consecinte grave in aeroportul din Paris dupa avionul prabusit EgyptAir

Consecinte grave in aeroportul din Paris dupa avionul prabusit EgyptAir

12313
4
SHARE

Anchetatorii francezi pregătesc unele măsuri, precum controlul personalului salariat ce are acces la avioane şi analizarea supravegherii video, la aeroportul parizian Roissy-Charles de Gaulle, aflat deja sub înaltă supraveghere după atentatele din 2015 pentru detectarea eventualilor salariaţi radicalizaţi, relatează vineri AFP.

După atacurile jihadiste înregistrate anul trecut la Paris, autorităţile au decis să analizeze mai atent cele 86.000 de autorizaţii de acces în zona considerată ‘rezervată’ a aeroportului Roissy-Charles de Gaulle, cel de pe care decolase avionul companiei EgyptAir care s-a prăbuşit în noaptea de miercuri spre joi în estul Mării Mediterane, având 66 de persoane la bord.

În total, în perioada ianuarie 2015 – aprilie 2016, unui număr de peste 600 de persoane li s-a retras această autorizaţie sau li s-a refuzat acordarea sau reînnoirea ei. Printre ele, 85 au fost suspectate de radicalizare, conform autorităţilor franceze.

Pentru identificarea acestor persoane, autorităţile se leagă de fiecare detaliu: refuzul unui salariat de sex masculin de a se adresa unei femei sau de a primi sfaturi din partea sa este suficient pentru a motiva retragerea unui astfel de permis.

Începând de joi, personalul la sol care a avut ocazia de a se apropia de avionul companiei aeriene egiptene, prăbuşit în Mediterana, este audiat de anchetatori. Aceştia din urmă nu privilegiază pentru moment nicio ipoteză.

Jandarmeria transporturilor aeriene (GTA), poliţia de frontieră (PAF) şi serviciile de informaţii lucrează în prezent pentru a reconstitui filmul evenimentelor care au precedat prăbuşirea avionului Airbus A320.

Măsurile de siguranţă şi securitate la aeroportul Roissy “au fost corectate”, a declarat pentru AFP o altă sursă apropiată acestui dosar. În opinia sa, “ipoteza teroristă nu este exclusă, dar mai mult sub forma unei acţiuni umane decât a unei bombe”.

Misiunea anchetatorilor este complicată şi de faptul că înainte de a decola de la Paris, aparatul trecuse prin Egipt, Eritreea şi Tunisia.

Potrivit unei surse aeroportuare, nicio altă încărcătură nu a fost îmbarcată la aeroportul Roissy-Charles de Gaulle, iar bagajele din cala avionului şi cele de umăr au fost “inspectate şi filtrate 100%”. Ipoteza introducerii unei încărcături explozive la Roissy pare aşadar “extrem de improbabilă”.

Începând din luna noiembrie, noi măsuri de control au fost introduse în toate aeroporturile din Franţa.

“Pasagerii şi bagajele de cală sunt controlate prin trei sisteme succesive. După un prim control cu sistemele de scanare, 30% dintre bagajele considerate suspecte sunt îndreptate spre al doilea sistem: tomografe care detectează legăturile chimice, pentru semnalarea sau nu a prezenţei unor explozibili. Ultima etapă, o fază de inspectare umană cu eventuala intervenţie a echipelor de deminare: pentru bagajele de cală, este vorba de succes 100% “, a explicat Xavier Tytelman, expert în securitate aeriană citat de Agerpres.

4 COMMENTS

  1. Asta cu salariatii “radicalizati” mi-a placut.
    La noi peste 50 % din salariati sunt “radicalizati” de salariile mizere la limita existentei, de comportamentul dictatorial a sefilor, a semenilor, de viata cotidiana din marile orase, de comportamentul functionarilor, etc.
    Ma gandesc atunci ca si autoritatile noastre sa ia masuri exceptionale impotriva majotitatii cetatenilor.

  2. Radu, tu eşti mai specialist în aviaţie. Eu, din cîte-mi amintesc, am auzit de avioane prăbuşite la multe companii aeriene şi nicio prăbuşire de la companiile turceşti Turkisk Airlines, ba mai mult au servicii impecabile prin care poţi recunoaşte profesionismul din ei privind calitatea, diversitatea şi preţul cerut, singura lor problemă e că se mişcă încet dar sigur, inclusiv la plecarea avioanelor din aeroport! Chiar dacă întîrzîie 5-15 minute, ajungi sigur la destinaţie, motiv pentru care mulţi turişti folosesc doar companiile turceşti.
    Cum de la turci nu se întîmplă ”anomalii”(nu că aş vrea) şi la restul companiilor e cel puţin un dezastru? Posibil să fie tot o manevră internaţională din care turculeţul poate şantaja europa şi americuţa, asta miroase!

Leave a Reply