1. Transporturile reprezinta cea mai mare problema a guvernarii PSD-ALDE. Din decembrie 2012 de cand detine majoritatea parlamentara neintrerupt, PSD nu a construit nici un kilometru de autostrada, nu a finalizat santierul deceniului (Nadlac – Constanta coridor 4 pan European), nu a pornit nici un santier nou pe alte rute absolut necesare
  2. Situatia CFR este absolut rusinoasa. In ultimul an, intarzierile au fost fara numar, iar viteza medie a trenurilor de calatori este cea mai mica din Europa – 45 km/h !
  3. Singura mica raza de speranta vine in domeniul transporturilor aeriene. Compania nationala TAROM isi revine cu un bun management, cu 4 avioane noi si alte 5 Boeing 787 MAX contractate. TAROM ar putea anunta scaderea la jumatate a pierderilor si o crestere a numarului de pasageri. Din pacate nu exista un sistem comun de ticketing TAROM-CFR pentru turistii interni si externi care ar avea nevoie de asa ceva

8 COMMENTS

  1. Stimate domnule Radu Tudor,
    Explicația domnului Ministru cu privire la neîncarcarea terțului susținător cu toate responsabilitățile contractuale din cauza legislației vechi din domeniul achizitiilor publice este falsă.
    Această obligație care ar fi prevăzută doar prin noua legislatie, exista și în vechea legislație. Mai mult, responsabilitatea completă a terțului susținător nu putea fi limitată de nici un contract de achiziții publice, indiferent de forma acestuia, fiind prevăzută prin lege. Terțul susținător poate fi sau putea fi tras la răspundere fără nici o problemă legală.
    Conivența dintre autoritatea contractantă și prestator sau constructor este de multe ori mai tare decât oricare prevedere din lege.
    Cu stima,

  2. Sigur, vom avea autostrazi, nu-i o minciuna.
    Mai nou astia de la primarie (zona sectorului 2), s-au apucat sa traseze marcajele pe soseaua Colentina si strazile adiacente cu tot cu gropile aferente care asteapta de mult timp sa fie astupate. Bataie de joc la adresa participantilor la trafic in acea zona. In continuarea craterele din zona gurii Oborului sunt la locul lor si se adancesc.
    Poata d-na Primar General e in concediu de au luat-o toti razna in primaria mare cat si cele de sector.
    Nu l-ati intrebat pe dl. ministru, vom avea autostrazi in timpul vietii noastre, pentru ca nu suntem nemuritori ?

  3. Se vede si fara binoclu… Se construieste foarte prost. Problema nu este lipsa banilor! Bani sunt destui. Reaua credinta a constructorilor este principalul motiv. Ar mai fi si altele dar mai mici.
    Eu imi doresc foarte mult Brasov-Ploiesti si Sibiu-Pitesti. Intre cele 2, sunt sanse mult mai mari sa se termine Brasov-Ploiesti mult inaintea Sibiu-Pitesti. Asta pentru ca printr-un Parteneriat Public-Privat se elimina reaua credinta a constructorului. In schimb, la fonduri europene (dupa cum se vede in actualele santiere) e liber la aproape orice! Deci, i n c e t…i n c e t…

  4. Evident, e o problema dureroasa lipsa de “drumuri și poduri” care sa lege regiunile între ele și toată țara de marile drumuri comerciale, dar faptul ca protestatarii profesioniști Anghelescu și Carstoiu, recent intervievați de DCNews, leagă “evenimentul” din 10 August —menit sa ducă la “caderea guvernului PSD” și la înlocuirea lui cu un guvern politic de “uniune naționala”(prim-ministru Burduja, cel care confunda voios Podgorica cu Skopje), aprobat “și de strada”—de construirea de autostrăzi, face ca problema sa devină un simplu argument propagandistic. Interviul cu pricina— foarte lung si plicticos—e totusi foarte instructiv pt cine are răbdare sa asculte banalitățile propagandistice debitate de cei doi tineri, “corporatiști” asumați, dintre care unul—sau una, ca Anghelescu e femeie și tine sa sublinieze aportul masiv al femeilor la revoluția “pașnica” varianta dâmbovițeană—vrea sa înlocuiască guvernul actual cu un “noi” colectiv, iar celălalt, de sex masculin, țintește o uniune naționala cu PMP. Printre aceste mari banalități debitate fără mila pt inteligenta publicului spectator, apare și afirmatia interesantă privitor la oamenii din mediul rural, votanți PSD din naștere și “formație”, care nu vor autostrăzi pt ca “nu realizeaza” ce bine le-ar face o mare sosea trasa in buza satelor lor amărâte, direct prin ogoarele și grădinile lor, eventual. Ori, in afara de faptul ca formula “nu realizează” îndulcește etichetele contondente puse aceleiași populații rurale (analfabeți, stirbi, ignoranți) ideea “binelui automat”s făcut de autostrăzi oamenilor de rând reprezintă exact obiectul contestațiilor apărute in Vestul “civilizat” cu privire la distrugerea “naturii” și-a modului de viața “natural” pentru crearea de noi cai pt comerțul capitalist “dezlănțuit”. Mai pe scurt: o autostrada aduce, ca “bine” imediat, mai multe MacDonald’s, KFCs, mall-uri, etc, care înlocuiesc roadele pământului și apropierea omului de pământ si numai “binele” nu-l reprezintă; discuția pe tema asta e foarte aprinsa in Italia și Grecia, unde s-au tăiat autostrăzi cât pânzele de păianjen intr-un pod neumblat de secole, in detrimentul satelor și site-urilor turistice, a căror autenticitate a scăzut (și turismul odata cu autenticitatea) in urma traficului continuu de autovehicole transportoare marfa proasta ( din China, se vorbește in Veneto) care lasă și locuitorilor ceva eșantioane de producție industrială drept bacșis la trecerea de la o benzinărie la alta. Desigur, italienii și grecii deplâng situația deoarece o trăiesc efectiv, in vreme ce, la noi, nu exista nici măcar premisele plângerii—ce vreau sa spun este ca argumentul “autostrăzi” a devenit motiv de “nesupunere civică” atunci când cel cu “justiția” a dat chix. Și, mai ales, ca schimbările de guvern aprobate din “strada” profesionista, nu vor duce la nici o construcție concretă, nici un drum și nici un pod neiesind din “nesupunere civică”, ura profesionalizata și “purje” dictate de interese corporatiste. Dar, ma rog, părerea mea, ca și a altor votanți din diaspora (automat presupuși anti-PSD, deși suntem, mulți, orientați spre liberalismul ALDE) nu contează decât la turul doi al alegerilor prezidențiale, deci Who cares ce credem despre autostrăzile de-acasă? Sau despre corporatiștii apăruți din ploaia de ieri cu intenția ferma de a face “bine” unei societăți “rurale” sortita oricum pieirii?

  5. Nu o sa fie autostrazi in Ro atata timp cat proiectele pentru autostrazi cat si necesarul plus cantitatea si calitatea materialelor nu sunt conforme cu realitatea din teren dar si cu normele standard in constructii! Dar seriozitatea firmelor dupa ce au incasat banii din contracte,plus,sefii de santier la predarea lucrarii complete in prezenta politicienilor grabiti si lacomi dupa publicitate(nu-si dau seama cat de rau cad in ochii cetatenilor ro.),uita sa controleze calitatea lucrarilor! Si se trezesc si cu banii luati si cu buleala la fata locuclui!
    mai apare o firma identica cu Bechtel care isi rezolva doar propriile interese?””

  6. Subiectul este atât de serios pt guvernati incat Dragnea a pariat nr de km de autostradă. Pe niște bere. Asa că dacă nu vom avea autostrăzi,macar cineva va bea niște bere

  7. … am avea nevoie de autostrazi in RO, eventual cel mult pana la Sibiu, in rest e poveste, ce tara occidentala doreste sa se indrepte spre Est, niciuna.

Leave a Reply