Home Articole E nevoie sa moara oameni ca sa vina un competent la TAROM?

E nevoie sa moara oameni ca sa vina un competent la TAROM?

9408
11
SHARE

Cu siguranta necazurile TAROM nu au inceput ieri. PDL si regimul Basescu au promovat catastrofa manageriala si financiara numita Ruxandra Brutaru. Iar PSD a parasutat tot soiul de blonde si dealeri auto in conducerea companiei aeriene.

Voi reveni cu detalii complete ale cauzelor, inclusiv mafia ce patroneaza hangarele, Departamentul Tehnic si sindicatul tehnic Tarom. Relatiile si activitatile curente sunt profund viciate si corupte in acest sector al companiei. Dovada e dezastrul tehnic zilnic al aeronavelor.

Dar ce se intampla acum este o criza extrem de grava, ce afecteaza siguranta zborurilor. Tehnocratii mult laudati fac in curand un an de cand sunt la putere, iar nepriceperea lor in materia transporturilor devine extrem de ingrijoratoare. Au pornit cu Dan Costescu, demis dupa cateva luni. A venit un necunoscut, Sorin Buse, care vrea sa plece dupa 3 luni. Iar secretar de stat pentru domeniul aerian e un complet aerian, un tinar specialist in publicitate, Mosteanu. Dupa catastrofa Stoe la varful companiei aeriene, a fost parasutat de nicaieri un domn Plaveti, fara nici o secunda experienta in domeniul managementului aerian.

Catastrofa de la TAROM are multe cauze, dar guvernul Ciolos contribuie mult la amplificarea problemelor prin promovarea unor incompetenti si indolenti atat la Transporturi cat si in conducerea TAROM.

Daca PDL si PSD au lungit boala si au peticit problemele grave, tehnocratii asteapta un dezastru aerian ca sa aduca niste specialisti recunoscuti in functii cheie? Sau Ciolos merge tot pe mina “doctorilor” in pufuleti, racoritoare si vinzari auto?

Nicolae Demetriade, un tehnocrat profesionist care a condus TAROM spre profit si performanta, este ignorat tocmai de tehnocrati. Nu e singurul.  

Ca sa parafrazez un clasic in viata, e nevoie sa moara oameni ca sa fie adus un profesionist competent in fruntea TAROM?


TAROM a anulat, vineri, cursa spre Iaşi – RO 707 – care urma să decoleze la ora 17,20 de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, potrivit programului de zboruri afişat pe site-ul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, transmite Agerpres.
De asemenea, cursa RO 311 Bucureşti – Munchen a decolat cu o întârziere de o oră şi douăzeci de minute. Aeronava era programată să decoleze la ora 17,10, însă a zburat de pe Otopeni la 18,30.

În ultimele 24 de ore, operatorul naţional de transport aerian a înregistrat probleme cu cinci aeronave. Astfel, primul incident a avut loc joi seară, când o aeronavă a companiei TAROM, care urma să ajungă la Iaşi, a ratat decolarea de pe Aeroportul Otopeni, din cauza unei probleme tehnice. Anterior, cursa TAROM RO 637 Bucureşti – Satu Mare, care decolase la ora 16:48 de pe Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecţiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare.

De asemenea, vineri, aeronava TAROM cu destinaţia Timişoara, prevăzută să decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a zburat cu o întârziere de o oră şi cincizeci de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun că o aeronavă trebuie să aibă în momentul decolării toate echipamentele în ordine, difuzorul a fost înlocuit în ultimul moment.

În plus, Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a demarat o investigaţie în cazul cursei TAROM Bucureşti – Iaşi, care a ratat decolarea, programată pentru ora 20,35.

“Au fost mai multe decolări şi întoarceri, însă noi investigăm doar cazul TAROM Bucureşti – Iaşi. Este vorba despre o investigaţie şi nu o anchetă, pentru că ancheta presupune găsirea vinovaţilor, iar noi vrem să ne dăm seama de ce s-a ratat decolarea. În cadrul investigaţiei avem în vedere mai multe componente: şi procedurile de pe aeroportul Otopeni şi cum a acţionat pilotul, deci nu e doar TAROM”, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, directorul general al agenţiei, Nicolae Stoica.

”În ultimul an, situaţie este catastrofală. Sunt incidente tehnice grave cu aeronavele Tarom pe cursele interne şi externe, sunt întârzieri în fiecare zi de ore întregi, de parcă mergi cu personalul de Ciulniţa, nu cu avioane – în aviaţie, întârzieri mai mult de 5-10 minute sunt considerate evenimente serioase. O spun cu regret, examenul la care pică acest cabinet tehnocrat este cel al transporturilor, cel al infrastructurii rutiere, al infractructurii feroviare şi al catastrofei de la Tarom”, am spus vineri seara in emisiunea La ordinea zilei.

http://www.antena3.ro/actualitate/un-nou-incident-la-tarom-cinci-aeronave-au-avut-probleme-in-ultimele-24-de-ore-381247.html

 

11 COMMENTS

  1. Doar îşi cumpără avioane şi le zboară colţii cariaţi dacă se deranjează! Îi doare la 14 metri…garduri când e vorba de restul !
    Numai când e vorba de Ponta se unesc să iasă în stradă la…urlat !

  2. mai exista cursa Bucuresti-Sibiu? Daca prezidentu ar lua Taromul pina acasa (o cursa de linie, avion la intimplare, din flota) ar mai fi o sansa.Daca Ciolos ar merge mai des cu economy (la fel, cursa de linie, avion la intimplare, din flota) ar mai fi o sansa. Ori li se face frica si fac ceva ori mor si avem sansa, mica, e drept, sa vina altii care sa faca ceva.

    Da oamenii nu sunt fraieri, primu merge cu mercedesu iar al doilea nu merge mai deloc. Asa ca, da, intiiul om va mai avea ocazia sa zica celebra “A fost nevoie sa moara oameni ca aceasta demisie sa se produca”. A lui, a aluia pus PM, a vreunui buticar uns sef la Tarom, … ramine de vazut. Pina atunci, planul merge ca uns, oamneii vor fugi de Tarom si compania se va prabusi.

  3. N-am sa dau nume. In buna traditie a democratiei romanesti vrem nu vrem totul se duce de haram.
    Din pacate pana si ultima reduta a transporturilor romanesti de inalta clasa a luat-o la vale de ceva vreme. In afara de preturi piperate, TAROM un nume de referita in peisajul romanesc, care a insemnat dintotdeauna un inalt profesionalism aproape ca nu mai exista. Ca peste tot in toate institutiile de stat romanesti guverneaza sfantul nepotism ajuns la “politica de cadre”, daca nu esti neam cu cineva, du-te repede.
    In concluzie, daca de la cel mai inalt nivel, de la tehnocratii pana la politicienii de rasa cum se pretind, nu se vor lua masuri exceptionale pentru a mai salva ce se poate inclusiv companii de stat emblematice nu-i vad bine pe acesti potentati ai zilei, pentru simplul fapt ca nu se stie ce ne rezerva ziua de maine. Cu tot UE, Unchiu’, Matusica si care or mai fi, s-ar putea sa nu-i mai ajute si cred cu tarie in mintea de pe urma a romanului.

  4. Domnule Tudor,
    Cine a spus ca “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul ? ” Mare dreptate a avut. Astazi am stat in trafic ore, multe ore pierdute si bani, asa ca va rog sa incercati sa depuneti un minim efort pentru salvarea transportului aerian, singurul care ar trebui sa faca fata intr-o tara sugrumata, fara drumuri si sosele de nivel european, europeni cum ne pretindem a fi.

  5. Mi-e teama ca, daca ne luam după clasicul in viața mai sus citat, oamenii trebuie sa moara doar ca sa aducă la conducere INCOMPETENTII. Sa fi rămas tara fara incompetenți de schimb in cazul Tarom? Nu-i nimic, preia Ciolos si portofoliul transporturilor si ne vinde si flota aeriana precum Basescu pe cea navala. a

  6. propaganda tot ne spune ca la companiile de stat sunt numiti la conducere numai prosti iar venirea unui management privat, de preferinta strain, inseamna profit garantat. de aceea vedem in oglinda doua cazuri recente: tarom cu sef strain platit la nivel european cu salarii babane rezultat faliment si o companie de stat, hidroelectrica intrata pe mana unor sefi romani care au adus profit foarte bun in scurt timp! problema e simpla: ce se vrea? s-a vrut capusarea unei firme care e obligatoriu sa aducaprofit maximal, hidroelectrica,consecinta insolventa si faliment. interesa pe cineva acest lucru? nu bineinteles cand scopul urmarit ar fi fost ca pe hidroelectrica sa puna mana cu bani putini niste smecherasi, ca apoi sa scoata multe milioane de euro beneficiu. asa se respecta directiva enuntata de celebrul fante de bucuresti, petre roman care ne anunta cu o mare nesimtire la inceputul anilor 90 ca industria romaneasca e un morman de fiare vechi deci trebuie desfiintata si data cadou smecherilor profitori. printre putinele companii de stat care se luptau inca sa-si pastreze pozitia intr-o mare de interese era si taromul recunoscut pentru profesionalismul pilotilor sai. presiunile din afara dar si din tara care slujesc intereselor straine probabil ca vor duce in final la desfiintarea tarom si ajungerea companiei in portofoliul strain, probabil francez sau german, stiu julien & ciolanis de ce. dupa baneasa probabil ca si otopeniul va ajunge acolo unde trebuie. mai avem nevoie de firme romanesti? mai avem nevoie de firme cu capital romanesc? mai avem nevoie de afaceristi romani? nu! ne ajunf pfa-urile, cateva imm uri fara valoare si cateva srl-uri cu cifre de afacere cat mai mici. in rest trebuie, obligatoriu, sa vina “investitorii” straini sa ne jumuleasca cat mai mult posibil, otrganele statului, in special politia politica dna avand grija sa ne arate zilnic alaturi de falsificatorul national, cat de corupti sunt cei romani.

  7. Vina este nu numai a guvernului si a lui Ciolos.Vinovatul principal este Iohannis,ala care o tot vrajea cu “lucrul bine facut” ca sa-l puna fraierii “sef al statului degeaba”.

  8. un sindicat e format in primul rand din membri…..lideri fara acesti oameni sunt nimic…..de aceea ar fi bine in primul rand sa va cereti scuze fata de membrii Sindicatului National Tehnic TAROM, domnule Radu Tudor …..dumneavoastra insinuati ca membrii acestui sindicat , cea mai mare structura de acest fel din aviatia romaneasca sunt “mafioti”…..nu stiu ce informatii aveti, si ar fi bine sa le faceti public cat mai repede…..sindicatul tehnic e probabil “mafiot” fiindca a reusit stoparea vanzarii a 20% din compania TAROM pe un pret derizoriu de 7 milioane $ de catre d-na Anca Boagiu….daca vreti amanunte o puteti intreba si pe doamna ministru Dragu , in vremea aceea fiind angajata Fondului Monetar International, si cu care am avut o intrevedere pe aceasta tema , dumneaei fiind asistenta domnului Tony Liebek….pentru ca a mai salvat odata compania de la faliment inainte de venirea d-lui Demetriade la conducerea companiei….pentru ca am avut curajul de fiecare data sa spunem adevarul….va asigur ca in urma amenintarilor de acest fel venite de la mai multi directori si ministrii ai transporturilor nu s-a intamplat nimic…..hai ca o sa ne spuneti ca am fost si complicii cu tradatorii de neam si tara….domnule Radu Tudor nu stiu ce informatii aveti dumneavostra, ar fi bine sa le verificati din mai multe surse, dar va asigur ca am constiinta impacata si dorm linistit in calitate de membru si secretar general al Sindicatului National Tehnic TAROM…..
    “Voi reveni cu detalii complete ale cauzelor, inclusiv mafia ce patroneaza hangarele, Departamentul Tehnic si sindicatul tehnic Tarom.” ( Radu Tudor)
    acesta alaturi de alti ministrii si secretari de stat sunt groparii companiei TAROM….
    http://www.stiripesurse.ro/oficial-relu-fenechiu-a-recunoscut-totul-la-dna-ce-a-facut-fostul-ministru-liberal_1157749.html

Leave a Reply