Home Articole Exclusiv : avioanele de lupta F-16 romanesti sunt gata de livrare !

Exclusiv : avioanele de lupta F-16 romanesti sunt gata de livrare !

4330
18
SHARE

Primele avioane de lupta F-16 romanesti, cumparate de la Armata Portugheza pentru Fortele Aeriene Romane, modernizate si upgradate, sunt gata de livrare in Romania!

Iata primele imagini cu avioanele F-16 Block 15 care vor ateriza la Bucuresti incepand cu aceasta toamna. Ele au fost filmate la Baza Aeriana Monte Real din Portugalia.

https://youtu.be/KHE4CfghEFQ


“Discuție foarte bună astăzi cu remarcabilul ambasador al Portugaliei în România, domnul Joao-Bernardo Weinstein; am discutat, între altele, și despre modalitățile de marcare oficială a preluării în serviciul Forțelor Aeriene Române a primelor 6 aparate F-16, pe 28 septembrie, la Baza Aeriană Monte Real din Portugalia, respectiv la începutul lunii octombrie, la Baza Aeriană Fetești”, a scris ministrul apararii Mihnea Motoc pe Facebook.

În 2013, România a decis să cumpere din Portugalia 12 avioane de tip F-16 second hand. Inițial s-a intenționat achiziționarea a 24 de avioane, dar decizia finală a fost pentru 12, din motive bugetare. Dincolo de F-16, au mai prezentat oferte companiile producătoare ale avioanelor JAS-39 Gripen și Eurofighter Typhoon, pentru aparate noi. A fost, de asemenea, analizată oferta pentru aeronava Rafale, produsă de grupul francez Dassault. Prețul pentru cele 12 aeronave F-16 a fost stabilit la 628 milioane de euro, ele urmând să staționeze la bazele aeriene de la Fetești și Câmpia Turzii, modernizate special pentru acest tip de avion.

Potrivit specialiștilor, România are nevoie de 48 de aeronave multirol, adică patru escadrile. În 2015 autoritățile române au anunțat intenția de a mai achiziționa și alte aparate de tip F-16.

Ministrul Apărării, Mihnea Motoc, declara, pe 22 februarie, că România intenționează să cumpere încă 12 avioane F-16, anul acesta urmând să fie pregătite procedurile de atribuire a contractului pentru această a doua escadrilă.

“Anul acesta, avem în vedere să pregătim procedurile de atribuire a contractului pentru o a doua escadrilă, ceea ce s-ar întâmpla în 2017 după proiecția pe care o avem acum. (…) Dacă suntem în grafic, anul acesta trecem prin niște proceduri foarte laborioase de pregătire a atribuirii în cursul anului viitor. Noi urmărim să achiziționam din excedentul disponibil al unor aliați aparatură care este în resursă, este performantă, este operațională. Nu pot să subscriu la etichetarea lor ca fiind de mâna a doua. Nu știm de unde le vom achiziționa. Deocamdată, am lansat o cerere de informații de la toate țările aliate care au în dotare asemenea aparate, inclusiv de la SUA și cinci aliați europeni. Așteptăm răspunsurile lor să vedem în ce direcție ne putem duce”, preciza Motoc potrivit Agerpres.

 

18 COMMENTS

    • Fiare vechi revopsite la pret de avioane noi vandute prostilor ce le sunt marionete amerlocilor in colonia Romania, chiar astazi cazu un bolovan F-16 langa Okinava-n mare. Asa ca cele 6 bucati F-16 sunt frectie Diana la picior de lemn in fortele ce cam lipsesc si asa cu desavarsire in apararea tarii in cazul unui conflict major in zona. Rusii e de porc.

    • au HeadUp Display, intrare AUX pentru USB 3.0 cu XM Sattelite Radio, Dynamic Stability and Traction Control, bi-xenon, jenti aliaj, GPL din fabrica si piele. Full Fool – totul inclus in pret.

      • RT spunea ca armata detine tehnica invechita moral si fizic in proportie de 85%. Ma intreb daca aceste avioane vechi se vor incadra in proportia de 15 la suta tehnica neinvechita sau tot in cele 85%…;p

  1. Are dreptate motoc.nu pot fi etichetate second hand.sunt third- hand.second hand le-au luat portughezii de la americani care le-au tavalit vreo 15 ani.iar dublele sunt direct din cimitirul de avioane din Nevada.cel Mai scump fier vechi posibil:5 mil.$/tona.

  2. deja nu prea mai inte;eg nimic. dupa ce ca rusii sunt vorba lui gelu de porc, niste nenorociti care ataca vecinii si nu numai, r.t. declara la dcnews ca “”Istoria mă îndeamnă să cred că nici rușii nu sunt atât de nebuni”” in sensul ca niciodata nu au atacat si nu vor ataca o tara membra nato. atunci de unde atata isterie? se mai pune o intrebare logica: oare de ce a fost distrusa armata romana si industria de armament dupa 89 si intrarea in nato? pe ce loc eram noi in 89 la exportul de armament si unde am ajuns acum? ce forta militara aveam si la cati militari am ajuns? ce inseamna modernizarea armatei acum comparativ cu 90? sa faci comparatoa intre f16 noi cumparate de polonezi si f16 second hands ale noastre chiar ca e de porc. daca ne uitam mai bine, aproape toate armele noastre plimbate cu mandrie an de an sunt doar niste amarate de second handsuri da la avioanele care nu au sosit la fregatele alea amarate revopsite si reinarmate . daca nici acum nu intelegen ca totusi suntem a 7a tara din europa e pacat. rt se vaita ca nu sunt bani pentru armata si ca la anrp s-au furat 1 mld. serios? pai cam cati bani s-au furat de turnatorii dna si lasati sa se bucure de ei de celebra baschetbalista? o fi fost ala un regim criminal dar asta a lui ciolanis e mai breaz? de bine de rau pe vremea lui basela a existat un guvern ponta, ca ne place sau nu, care a luat niste masuri, de la cumpararea amaratelor astea de avioane second hands cu care ne mandrim deja la cresterea bugetului apararii la 2% din pib. porcaria aia ca ciolanis a facut lobby e doar o minciuna ordinara, ala care tot a insistat pentru cresterea bigetului a fost plagiatorul si mincinosul ponta, scarba falsificatoare din sibiu doar a plagiat deiile lui ponta. daca tot ne-am redus armata, daca tot chipurile avem acum o armata de profesionisti nu ar trebui sa o si inarmam la cel mai inalt nivel posibil? si zic posibil pentru ca trebuie sa fim constienti ca de la 6190 mld cat baga sua in armata la cat bagam noi e o cale tare lunga. dar de aici pana la teapa luata cu aceste f16 e cale lunga. atunci cand faci pana si achizitie de armament pe chestiuni politice e dezavantajos iar noi suntem “specialisti” in asta. ( http://romanian.ruvr.ru/2013_11_12/Cat-de-eficiente-sunt-avioanele-F-16-second-hand-achizitionate-de-Romania-7794/).

    • care naiba armata profesionista ca sunt platiti cu minim pe economie +norma de hrana (900 lei).la banii astia cand incepe rezbelul,iti vine sa iti risti viata?care merg in astan sunt platiti bine de tot in valuta forte.aia de raman aici au cat sa nu moara de foame.

      • corect de aceea am scris si eu ” chipurile avem acum o armata de profesionisti” dar ceea ce e mai ciudat e ca nu se vede lucrul asta si nu arata nimeni de ce e dezastru in armata tarii. de geaba suntem noi in nato daca acelasi nato ne-a facut praf armata. oare de ce? in postare a aparut o mica greseala, diin scrierea cu viteza, bugetul apararii sua e de 610 mld oar perspectiva pe 2017 e de vreo 575 mld bigetul de baza la care se adauga alte zeci si zeci de mld iar totalul e cu vreo 15% mai mare decat cel pe 2016 adica cam cat il au primele 8 tari din lume adunat.

  3. liniste, vorbeste Ministrul: “urmărim să achiziționam din excedentul disponibil al unor aliați aparatură care este în resursă”
    Pina la “aliati” am inteles. Dupa, insa…
    probabil ca o exista un excedent care sa fie disponibil – da numa pe la aliati – si in excedentul asta e o aparatura… care e in resursa 🙂

    Da e clar, oricum: vom mai lua cu 55 bulioane bucata avioane proiectate intre 1972-1975. Eu as da MApN ului (daca se poate, si tuturor politicienilor) autoturisme (Crysler, Cadillac, Dodge, Ford… d-astea misto) de serviciu tot de pe atunci, desigur refurbisate, la un pret cu discount de numai 200-250 000 euro bucata… ca si F16 astea prin 1998 de noi costau cam 19 milioane dolari iar in prezent, noi noute, costa 47 milioane.
    https://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Lockheed-Martin-F16-Fighting-Falcon/169
    Banuiesc ca diferenta pina la triplu (ca sunt SH) e armamentul 🙂 si comisioanele :-))

    • care 1998 fratioare?atunci le-au primit portughezii second-hand de la americani.si moka pe deasupra.au platit vreo 200 milioane modernizarea.ele sunt fabricatie”84-85.sunt vechi,antice si de demult.

  4. vad cave legat de avioanele rusesti din fosta dotare. din datele oficiale, de exemplu, polonia are 48 F-16C/D Fighting Falcon,32 MiG-29 Fulcrum,48 Su-22. cehii au cumparat 14 avioane JAS 39 Gripen noi, repet noi primind si un program de offset in valoare de peste 1 miliard de euro şi 100% din valoarea offset-ului fiind livrat înainte de termen. ce sa mai spun ca din datele militare oficiale avionul multirol JAS 39 Gripen are cel mai mic cost per ora de zbor (CPOZ) dintre avioanele similare luate în studiu: F-16, F-18, F-35, Eurofighter, Rafale.pana si ungurii au preferat aceste avioane si nu f 16 second hands. oare de ce? bulgarii tot repara avioanele MiG-29 si intrebarea fireasca e de ce? ca sunt proaste?

  5. Avionul F16 este cel mai slab avion american din seria F14,F15,F18,si logic ii este superior numai lui F4 .Este monomotor,de exemplu de aceea Bulgaria ,Polonia,Germania nuuu renunta la Mig29.Am avut generali de aviatie din Marele stat major care s-au opus aducerii unui monotor,au fost inlaturati de Basescu .Apoi socant este ,daca nu am inteles gresit,ca data de fabricatie a acestor F16 este anterioara celei de fabricatie a avionului Mig21 actual.Poate nu este relevant acest aspect fiind compesat de avionica avansata….care la rindul ei nu este chiar atit de mult avansata fata de Mig21 Lancer,performantele radarelor ‘de bord’ fiind asemanatoare[?!].In privinta mobilitatii este inferior lui Mig29.In schimb are sisteme de ochire,de armament,comunicatii,interactiune net superioare.Dar daca nu ai munitie ,nu ai ce face cu ele.Sint specialisti care sustin ca este totusi bun pentru a putea asimila tehnologia ‘la liber’ a acestor avioane ,cit de cit,asimilare care sa ne ajute sa pogresam in imbunatatirea lui Iar99,ne mai avind nici o sansa in cazul achizitiei altor avioane.Se pare ca Iar99 si nu numai a fost conceput cu ‘inspiratie’ de tehnologie dupa F4,la scara foarte redusa…..Deci este o investitie care are ca scop principal un obiectiv politic,iar in secundar politie aieriana si aceasta incercare de asimilare tehnologica,iar dpv al imbunatatirii apararii spatiului aierian in caz de conflict este evident zero.Ideal ar fi fost ‘reinvierea’ Mig-urilor 29,cu cumpararea aproape gratis a celor din Basarabia,cu aducerea din Irak in contul datoriei a altor Mig29 si aducerea de motoare compatibile din Occident,cu dotarea cu avionica de pe Lancer si formarea unei escadrile ‘beton’,capabila de reactie de temut in caz de conflict.

Leave a Reply