România este singurul stat membru care mai trimite proiecte cu mii de pagini semnate, cu toate că Bruxelles-ul încurajează proiectele în format electronic, a declarat, luni, comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, la conferința de lansare a celei de-a doua ediții a campaniei ‘Succesul e… Molipsitor!’.
Nu este o cerință de la Bruxelles, dimpotrivă. România este singurul stat membru care mai trimite proiecte cu mii de pagini semnate. Sunt proiecte de 6.000 de pagini și cerința autorităților naționale este de a le semna și parafa. Noi, din contră, încercăm să simplificăm procedurile.
Comisarul european pentru politică regională s-a declarat dezamăgită de faptul că tinerii renunță să acceseze fondurile europene motivând că procedurile sunt mult prea complicate.
‘Sunt foarte dezamăgită când văd oameni tineri care renunță să acceseze fondurile noastre tocmai pentru că sunt de părere că procedurile sunt mult prea complicate, mult prea birocratice. Vreau să vă asigur că, în cele mai multe dintre cazuri, ele nu vin de la Bruxelles. Înțeleg că banul european trebuie controlat foarte bine, avem toleranță zero față de fraudă. Pe de altă parte, nu cred că trebuie pornit de la bun început cu totală neîncredere sau totală suspiciune de fraudă în fața beneficiarilor. Analizele noastre arată că avem în această Politică de Coeziune un procent de 4% erori, iar din acestea 0,5% înseamnă fraudă. În rest, aceste erori nu au consecințe financiare din necunoașterea în totalitate a regulamentelor, sunt erori umane nu neapărat din dorința de a frauda. Eu vă asigur că banul european este cel mai bine controlat, sistemul național românesc este un sistem de primul nivel de control, pe care ne putem baza cel mai mult din Uniunea Europeană, după care avem al doilea nivel de control de la Comisia Europeană și al treilea OLAF’, a subliniat Corina Crețu.
Reprezentanța Comisiei Europene în România și Structural Consulting Group au lansat, luni, într-o conferință de presă, cea de-a doua ediție a campaniei ‘Succesul e… Molipsitor!’, un proces interactiv de descoperire și împărtășire a bunelor practici și a impactului generat de proiectele finanțate din fondurile europene.
‘Suntem onorați că lansăm această campanie alături de doamna comisar (pentru politică regională, Corina Crețu — n. r.). Există un mare interes la nivelul României și oamenii vor să cunoască informații despre fondurile structurale. Există sute, mii, poate chiar zeci de mii de povești emoționante la nivel național. Dacă ne-am gândi câte astfel de povești sunt finanțate din fonduri structurale, am avea o constelație a succesului. Avem antreprenori invitați în Silicon Valley și ale căror afaceri au fost finanțate prin fonduri europene’, a subliniat, la eveniment, Dragoș Jaliu, reprezentantul Structural Consulting Group.
Campania este parte a Caravanei Fondurilor Structurale și va cuprinde opt conferințe regionale de descoperire a succesului, Gala Fondurilor Structurale — ediția a II-a (pe data de 15 decembrie 2017) și ‘Let’s Talk Impact’ — materiale de prezentare, într-un format ‘user-friendly’, a impactului utilizării fondurilor europene în perioada 2007 — 2013 la nivelul României, scrie Agerpres.