Wednesday, March 19, 2025
7.7 C
Bucharest

Guvernul – alba/neagra cu impozitele si taxele

În urma solicitării prim-ministrului Victor Ponta, Ministerul Finanţelor Publice a retras pe de site-ul ministerului proiectele Codului Fiscal şi al celui de Procedură Fiscală, pentru ca acestea să fie analizate în cadrul Guvernului înainte de începerea dezbaterii publice. Intenţia Guvernului este de a iniţia o dezbatere publică deschisă şi transparentă cu privire la modificările necesare Codului Fiscal şi Codului de Procedură Fiscală, însă dorim, în acelaşi timp, şi adoptarea de măsuri care să contribuie la continuarea creşterii economice şi la limitarea extinderii poverii fiscale“, a transmis ministerul, sâmbătă.

pamflet www.thebarbu.ro

 

Finanţele mai arată că, în prezent, una dintre priorităţile Guvernului este de a limita evaziunea fiscală, inclusiv prin modificări ale Codului Fiscal şi Codului de Procedură Fiscală, dar modalitatea în care se vor concretiza aceste intenţii, după discuţii cu specialişti şi societatea civilă, va fi decisă de Guvern şi va fi supusă consultării publice înainte de aprobarea de către Parlament.

Propunerile care vor fi asumate de Guvern vor fi dezbătute şi asumate, împreună cu bugetul pentru anul viitor, de către Parlament, mai arată ministerul.

Conform proiectului noului Cod Fiscal, prezentat vineri seara de MEDIAFAX, persoanele fizice care deţin clădiri cu o altă destinaţie decât cea de locuinţă vor plăti un impozit reprezentând până la 2% din valoarea impozabilă, iar impozitul pe maşini va fi majorat semnificativ, de două ori şi jumătate în cazul autoturismelor cu motorizări de până la 1.600 centimetri cubi.

Documentul stabileşte că persoanele fizice, care în prezent sunt impozitate cu 0,1% din valoarea impozabilă a clădirii, vor fi obligate să achite pentru clădirile nerezidenţiale un impozit cuprins între 0,25 şi 1,5% din valoarea calculată de către un evaluator autorizat sau de 2% din valoarea impozabilă, dacă nu există un raport de evaluare.

Astfel, persoanele fizice vor fi taxate similar firmelor care deţin astfel de clădiri.

Modificări sunt indicate şi la impozitul pe terenul din intravilan, unde suma de plată creşte proporţional cu rangul şi zona localităţii, ajungându-se la creşteri de la 10.353 lei/hectar la 83.000 lei/hectar.

Pentru proprietarii de maşini, impozitul va creşte de la 8 lei la 20 lei pentru fiecare 200 centimetri cubi în cazul autoturismelor cu motoare de până la 1.600 cm3 inclusiv şi de la 18 lei la 30 lei/200 cmc pentru maşinile cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.601 cmc şi 2.000 cmc inclusiv.

Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrică între 2.001 cmc şi 2.600 cmc inclusiv, impozitul va scădea însă, de la 72 lei la 60 lei/200 cmc, scăderea continuând şi pentru maşini cu motoare mai mari.

Majorări de impozit vor fi efectuate şi pentru maşini de marfă, motociclete, bărci cu motor, scutere de apă.

Aceşai document relevă că impozitele şi taxele locale vor fi indexate în continuare o dată la trei ani în funcţie de inflaţie, dar nu de către Guvern, ca în prezent, ci direct de primării, şi vor putea fi majorate în fiecare an cu până la 50% faţă de acest nivel, comparativ cu nivelul maxim de 20% permis de normele actuale.

Legislaţia actuală stabileşte că impozitele şi taxele locale sunt indexate o dată la trei ani prin hotărâre de guvern, în funcţie de rata inflaţiei calculată de la ultima indexare, iar administraţia locală poate majora suma de plată printr-o cotă adiţională, dar nu mai mult de 20% faţă de nivelul stabilit de Guvern.

Proiectul noului Cod Fiscal prevede însă că indexarea în funcţie de inflaţie o dată la trei ani va fi efectuată în viitor de către consiliile locale, nu de Guvern, şi că impozitele şi taxele locale vor putea fi majorate, anual, cu “maximum 50%” faţă de nivelul stabilit, în funcţie de condiţiile specifice zonei.

La sfârşitul anului trecut, Guvernul s-a angajat în faţa Fondului Monetar Internaţional, prin scrisoarea de intenţie, că nivelul taxelor pe proprietate impuse persoanelor fizice vor putea fi majorate “la latitudinea” autorităţilor locale, pentru a reduce astfel riscul acumulării de arierate şi înregistrării unui deficit la nivel teritorial.

 

Hot this week

Tesla o ia la vale

Pe măsură ce acțiunile Tesla au scăzut în ultimele...

De ce vrea Putin să dețină controlul nordului Mării Negre

De ce vrea Putin să dețină controlul nordului Mării...

Raport UE : Rusia şi China atacă democraţiile occidentale prin reţelele sociale

Raport UE : Rusia şi China atacă democraţiile occidentale Serviciul...

Atac cibernetic uriaș la Orange România

Orange România se confruntă cu un nou atac cibernetic de amploare, după...

Topics

Tesla o ia la vale

Pe măsură ce acțiunile Tesla au scăzut în ultimele...

De ce vrea Putin să dețină controlul nordului Mării Negre

De ce vrea Putin să dețină controlul nordului Mării...

Raport UE : Rusia şi China atacă democraţiile occidentale prin reţelele sociale

Raport UE : Rusia şi China atacă democraţiile occidentale Serviciul...

Atac cibernetic uriaș la Orange România

Orange România se confruntă cu un nou atac cibernetic de amploare, după...

ROMAERO, un caz de sabotaj și trădare

Cea mai complicată situație de securitate din Europa după...

Becali : Plec din AUR ! Cum să fie una ca Gavrilă candidat?

Gigi Becali a anunțat vineri, la Antena 3 CNN,...

Nimeni nu vrea să interzică TikTok. Membrii BEC, ameninţaţi cu moartea

În urma invalidării candidaturii lui Călin Georgescu de către...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img